ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
ΠΑΣΟΚ: Συνέντευξη για την κερδοσκοπία στα τρόφιμα και το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης 10/9/09

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα 10 Ιουλίου 2009

 

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και ο Γραμματέας του Τομέα Ανάπτυξης Φίλιππος Σαχινίδης, έδωσαν σήμερα συνέντευξη Τύπου για την κερδοσκοπία στην αγορά τροφίμων και για το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Τύπου:

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Εδώ και 2 περίπου χρόνια εξελίσσεται στο χώρο των τροφίμων ένα ανεξέλεγκτο παιχνίδι κερδοσκοπίας με θύματα αρχικά τους καταναλωτές και πλέον τώρα και τους παραγωγούς των πρώτων υλών.
Υπενθυμίζω ότι ακριβώς πριν από ένα χρόνο η παγκόσμια οικονομία βρέθηκε αντιμέτωπη με τη φούσκα στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών στη γεωργία, με αποτέλεσμα την εκτίναξη σχεδόν σε διπλάσια επίπεδα των λιανικών τιμών τροφίμων. Με θλιβερά φυσικά αποτελέσματα τόσο για τον ανεπτυγμένο όσο και για τον αναπτυσσόμενο κόσμο, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι η ανθρωπότητα περνάει μια περίοδο απαράμιλλης υλικής αφθονίας και πρωτόγνωρης παραγωγικής δυνατότητας.

Πραγματικά πως άλλωστε μπορεί να εξηγήσει κανείς τις εικόνες  ντροπής όπου σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες πριν από 12 μήνες οι μισοί δεν είχαν να φάνε, ενώ στις αναπτυγμένες οικονομίες, τα τρόφιμα έγιναν πανάκριβα, συρρικνώνοντας το εισόδημα των μεσαίων και λαϊκών στρωμάτων.

Στην Ελλάδα καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και η ανεπάρκεια της κυβέρνησης, δημιούργησαν μια εκρηκτική κατάσταση ακρίβειας στο ράφι, εκτροχιάζοντας στην κυριολεξία τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Έχουμε άλλωστε αναφερθεί επανειλημμένα στο ζήτημα αυτό.

Με τον ερχομό της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η φούσκα όπως ήταν αναμενόμενο έσκασε. Ωστόσο ένα χρόνο μετά τα ιστορικά υψηλά στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών, παρατηρούμε ότι παρά τη δραματική μείωση των διεθνών τιμών και των εθνικών τιμών παραγωγού, η ψαλίδα μεταξύ των τιμών παραγωγού και καταναλωτή συνεχώς διευρύνεται με τις τιμές καταναλωτή να μειώνονται ελάχιστα, ή να μένουν στάσιμες ή ακόμη και να αυξάνονται και τις τιμές παραγωγού να έχουν στην κυριολεξία καταβαραθρωθεί.

Με τα στοιχεία που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, θέλουμε να δείξουμε ότι τα δυο άκρα της παραγωγικής αλυσίδας, δέχονται τεράστιες πιέσεις: προς τα κάτω οι παραγωγοί και προς τα πάνω οι καταναλωτές. Οι ενδιάμεσοι κυριολεκτικά κάνουν πάρτι. Οι καταναλωτές υποφέρουν και οι παραγωγοί βλέπουν την παραγωγή τους να αποψιλώνεται και να υποβαθμίζεται.

Όλα αυτά σε συνθήκες ιστορικά χαμηλού πληθωρισμού για τον οποίο σημειωτέον η κυβέρνηση πανηγυρίζει. Δεν λέει όμως τίποτε για την ακρίβεια στα τρόφιμα, γεγονός, που σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και τη Eurostat, μας κατατάσσει 4η ακριβότερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο καλάθι τροφίμων, ούτε βεβαίως για τη δραματική υποβάθμιση του αγροτικού εισοδήματος.

Οι πιο πρόσφατες διεθνείς τιμές FAO, του διεθνούς Οργανισμού Τροφίμων δηλαδή, τον Ιούνιο του 2009 έχουν ως εξής: 
- Ο γενικός δείκτης τιμών τροφίμων που καταρτίζει ο FAO, ήταν στις 152 μονάδες. 30% μείωση σε σχέση με την κορυφή του Ιουνίου του 2008, ένα χρόνο πριν όταν είχε ανέλθει στις 214 μονάδες.
- Ο γενικός δείκτης τιμών δημητριακών ήταν 188 μονάδες 32% κάτω σε σχέση με τις 274 μονάδες του Ιουνίου του 2008. 
- Ο γενικός δείκτης τιμών σε λάδια και λίπη ήταν 168 μονάδες, 40% κάτω σε σχέση με πέρσι το Μάιο, όπου ήταν 283 μονάδες.
- Ο γενικός δείκτης τιμών κρέατος ήταν 115 μονάδες, 19% κάτω σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2008 που υπήρχαν 137 μονάδες.
- Ο γενικός δείκτης τιμών στα γαλακτοκομικά ήταν 124 μονάδες, 52% κάτω σε σχέση με τις 241 μονάδες του Ιουνίου του 2008.

Η επίδοση αυτή είναι η χειρότερη των τελευταίων 20 μηνών και προσεγγίζει τη δεύτερη χειρότερη επίδοση της πενταετίας, θα τα δείτε στους πίνακες τους οποίους σας έχουμε δώσει.

Στο μαλακό σιτάρι πέρσι με φέτος, Ιούλιος δηλαδή του ’08 σε σχέση με τον Ιούλιο του ’09, έχουμε μια μείωση της τάξεως του 33% δηλαδή πωλούν οι παραγωγοί το μαλακό σιτάρι 33% φτηνότερα σε σχέση με πέρσι. Στο σκληρό σιτάρι μείωση 13%. Στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο 40% μείωση στην τιμή παραγωγού. Στο κριθάρι 47% μείωση, στο κρέας 13% μείωση, στο αγελαδινό γάλα 23% μείωση, στο ρύζι 29%. Αυτές οι μεγάλες μειώσεις παρατηρούνται στις τιμές παραγωγού.

Ακούστε τώρα και τις τιμές καταναλωτή. Οι λιανικές τιμές αφού εκτοξεύτηκαν τα τελευταία χρόνια σε δυσθεώρητα ύψη, με πρόσχημα τις μεγάλες αυξήσεις των πρώτων υλών, στη συνέχεια ορισμένες αποκλιμακώθηκαν ελάχιστα, ή δεν αποκλιμακώθηκαν καθόλου, ή σημείωσαν ακόμη και αυξήσεις.

Ακούστε λοιπόν: στα δημητριακά τα οποία εξαρτώνται από το σιτάρι και παρασκευάσματα έχουμε αύξηση 1,3% ενώ στην τιμή παραγωγού έχουν όπως σας είπα 33 και 13% μείωση. Στα κρέατα έχουμε 2,3% αύξηση ενώ έχουμε μείωση 13% την τιμή παραγωγού. Στα γαλακτοκομικά έχουμε μείωση 3,7% ενώ η μείωση στον παραγωγό είναι 23%. Στο ελαιόλαδο έχουμε αύξηση 13,6% σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας, ενώ στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στην τιμή παραγωγού υπάρχει μια μείωση της τάξεως του 40% δηλαδή περίπου τη μισή τιμή από πέρσι.

Αυτές είναι οι μεγάλες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της αποκλιμάκωσης των τιμών παραγωγού, οι οποίες έχουν καταρρεύσει στην κυριολεξία, και των τιμών καταναλωτή, οι οποίες είτε διατηρούνται σταθερές, είτε μειώνονται ελάχιστα, ή αυξάνονται παρά τη μεγάλη μείωση τις πρώτες ύλες.

Όλα αυτά επαναλαμβάνω είναι στοιχεία Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας. Με την κυβέρνηση παρατηρητή η οποία κάθε τόσο όπως βλέπετε καλεί εμπόρους και παραγωγούς για συνομιλίες, αλλά χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα, παρά μόνο επικοινωνιακούς χειρισμούς.

Εδώ τίθεται το μεγάλο ζήτημα της προστασίας του οικογενειακού εισοδήματος από τη μια πλευρά και της προστασίας της ελληνικής παραγωγής από την άλλη πλευρά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει από τιμοληψίες από υπεύθυνες Οργανώσεις για τις τιμές παραγωγού και του Τομέα Ανάπτυξης ΠΑΣΟΚ για τις τιμές καταναλωτή, τις οποίες παρουσιάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, προκύπτει μια τεράστια ψαλίδα μεταξύ των πραγματικών τιμών παραγωγού όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί σήμερα και έχουν καταρρεύσει και των τιμών καταναλωτή, όπως αυτές διαμορφώνονται στο ράφι του σούπερ μάρκετ.

Στο γάλα η ψαλίδα είναι 185% μεταξύ της τιμής παραγωγού και της τιμής καταναλωτή, στο ψωμί 567%, στο ψωμί τοστ 4067%, στα μακαρόνια 931,6%, στους χυμούς 258%, στο ελαιόλαδο 195% και δεν έχει τέλος ο πίνακας ο οποίος σας έχει δοθεί και δείχνει πραγματικά με ποιο τρόπο οι κερδοσκόποι της αγοράς έχουν επιτεθεί στο λαϊκό εισόδημα, λεηλατούν το οικογενειακό εισόδημα, λεηλατούν τους καταναλωτές προς όφελος ορισμένων εκατοντάδων golden boys και ορισμένων πολυεθνικών επιχειρήσεων. Και από την άλλη πλευρά οι τιμές παραγωγού οι οποίες έχουν καταρρεύσει, δημιουργούν προβλήματα επιβίωσης στον κόσμο της υπαίθρου.

Έως 185% στο γάλα, έως 567% στο μαλακό σιτάρι, έως 4067% στο μαλακό σιτάρι και τα αρτοσκευάσματα, έως 931,6% στο σκληρό σιτάρι και τα ζυμαρικά, 347% στους χυμούς, 195% στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Γι' αυτή την κατάσταση φωνάζουμε διαρκώς εδώ και μήνες.

Επιτέλους, έπειτα από πιεστικά αιτήματα της Γαλλίας και ορισμένων άλλων χωρών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε ότι θα λάβει μέτρα προκειμένου να περιορίσει το ζήτημα της κατάρρευσης των τιμών παραγωγού. Το ερώτημα είναι γιατί η ελληνική κυβέρνηση η οποία βιώνει άμεσο πρόβλημα με την κατάρρευση των τιμών παραγωγού, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα μέτρα. Τι περιμένει;

Και γιατί δεν λαμβάνει επίσης μέτρα για τη λειτουργία του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, ούτως ώστε να μειωθεί αυτή η φοβερά μεγάλη ψαλίδα μεταξύ τιμών παραγωγού και τιμών καταναλωτή; Ευχαριστώ πολύ.

Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Όπως είναι γνωστό προχθές ο Υπουργός Ανάπτυξης σκιαγράφησε ένα σχέδιο νόμου με αντικείμενο τα μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης που σκοπεύει, όπως υποστήριξε, να καταθέσει άμεσα στη Βουλή.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η ελληνική οικονομία είναι μια ενεργοβόρος οικονομία και έχουμε μια φοβερή ενεργειακή σπατάλη που συντελείται.

O δείκτης ενεργειακής έντασης κατατάσσει την Ελλάδα ανάμεσα στις πιο ενεργοβόρες οικονομίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα είναι όχι μόνο η χώρα με την μεγαλύτερη ενεργειακή εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα σε όλη την Ευρώπη, αλλά ότι έχει και 7πλάσια αύξηση ενεργειακής κατανάλωσης σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο τα τελευταία 30 χρόνια.

Είναι λοιπόν προφανές ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια εξοικονόμησης ενέργειας. Και σας υπενθυμίζω εδώ ότι μια από τις προτεραιότητες στο κείμενο διαλόγου για την Πράσινη Ανάπτυξη που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, είναι το ζήτημα της εξοικονόμησης ενέργειας.

Επομένως το ΠΑΣΟΚ είναι διαχρονικά και επί της αρχής θετικό σε οποιαδήποτε προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας ή σε μέτρα που υποστηρίζουν τον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης. Εμείς δεν βλέπουμε δογματικά αυτά τα θέματα.

Μακάρι το Υπουργείο Ανάπτυξης και η κυβέρνηση να έκαναν σοβαρά την δουλειά τους. Να βλέπαμε τα σχετικά αποτελέσματα και θα ήμασταν  οι πρώτοι που θα λέγαμε μπράβο. Διότι ο χώρος της ενέργειας δεν είναι ένας χώρος ο οποίος προσφέρεται για μικροπολιτικά παιχνίδια, δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει εδώ.

Αντί γι’ αυτό, αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει από το Υπουργείο Ανάπτυξης το τελευταίο διάστημα, είναι μια συνεχής υπερδραστηριότητα μέσω της παρουσίασης σχεδίων νόμου τα οποία δεν ψηφίζονται, δεν εφαρμόζονται και φυσικά δεν έχουν την παραμικρή επίπτωση στην καθημερινότητα του πολίτη.

Τι μας είπε λοιπόν ο κ. Χατζηδάκης προχθές: Πρώτον, ανακοίνωσε την πρόθεση να καταθέσει σύντομα ένα σχέδιο νόμου με μέτρα για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης που θα περιλαμβάνει την επιθεώρηση των κτιρίων από ενεργειακούς επιθεωρητές.

Δεύτερον, ανακοίνωσε την δημιουργία ενός πράσινου ταμείου που θα επιδοτεί, ή θα εξασφαλίζει, χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Και

Τρίτον, ανακοίνωσε τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και δραστηριοποίηση Εταιρειών Ενεργειακών Υπηρεσιών που θα αναλαμβάνουν την χρηματοδότηση  υλοποίησης εργασιών εξοικονόμησης ενέργειας.

Για να συμβούν όλα αυτά που ανακοίνωσε ο λαλίστατος Υπουργός Ανάπτυξης θα χρειαστεί το λιγότερο ένας χρόνος. Αυτά που ξέχασε να μας πει ο κ. Υπουργός είναι, πόσες πράξεις της διοίκησης θα χρειαστούν για να εφαρμοστούν όλα αυτά; Πόσες κοινές Υπουργικές Αποφάσεις θα χρειαστεί να υπογραφούν για να υπάρξει ένα αποδεκτό επίπεδο κυβερνητικού συντονισμού; Και πότε θα υπογραφεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα;

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι ενεργειακές επιθεωρήσεις θεσπίστηκαν με νόμο που ψηφίστηκε πέρσι και είναι υποχρεωτικές για όλα τα κτίρια που πωλούνται ή ενοικιάζονται.

Ένα χρόνο μετά όμως οι σχετικές ρυθμίσεις δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα, καθώς εκκρεμεί η έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων για την θέσπιση του Σώματος Ενεργειακών Επιθεωρητών και τον Κανονισμό Επιθεώρησης Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων.

Η πολιτική όμως δεν γίνεται έτσι. Η πολιτική δεν γίνεται μέσα από συνεντεύξεις τύπου και ανακοινώσεις καλών προθέσεων. Η πολιτική, όπως και οι πολιτικοί, κρίνονται από τα αποτελέσματα. Και το αποτέλεσμα είναι θετικό μόνο όταν τα προβλήματα λύνονται και η ζωή των πολιτών βελτιώνεται.

Ένα άλλο ερώτημα είναι, ποιος θα πληρώσει το κόστος των ανακοινώσεων που έχει κάνει ο κ. Υπουργός; Εδώ δυστυχώς αυτό που έχουμε είναι η δημιουργία ενός ακόμα δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου με τεράστιες γραφειοκρατικές προεκτάσεις που θα χρειαστούν πολύ χρόνο και συντονισμένη προσπάθεια για να υλοποιηθούν με τελικό αποτέλεσμα την περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών.

Παραδείγματος χάρη είναι προφανές, ότι το κόστος από τους νέους ηλεκτρονικούς μετρητές κατανάλωσης θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Ποιος θα πληρώσει το κόστος αγοράς και εγκατάστασης των έξυπνων μετρητών του κ. Χατζηδάκη; Ο πάροχος ή ο καταναλωτής; Σε ποιον θα ανήκει ο μετρητής; Στον πάροχο ή στον καταναλωτή;

Γιατί να μην έχω εγώ ως καταναλωτής τη δυνατότητα της επιλογής σύμφωνα με το οικονομικό μου συμφέρον εφόσον εγώ τον πληρώνω; Ο Υπουργός μας λέει, ότι για  60.000 μετρητές έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το 40% της αξίας τους από το ΕΣΠΑ. Και το υπόλοιπο 60% ποιος θα το πληρώσει; η ΔΕΗ μήπως; Και όταν εξαντληθεί το σχετικό κονδύλι τι θα γίνει; Το μπαλάκι αναπόφευκτα πέφτει για άλλη μια φορά στον καταναλωτή.

Τέλος σε ότι αφορά την έρευνα των υδρογονανθράκων εμείς υποστηρίζουμε ότι εδώ πρόκειται για μια εθνική υπόθεση. Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής αποκτά αυτοτελή νομική προσωπικότητα ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που θα χρηματοδοτείται με ετήσια εισφορά από τις ενεργειακές εταιρείες.

Επίσης προβλέπεται η μεταφορά προσωπικού από τα ΕΛΠΕ για την στελέχωση θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού, αλλά και η δημιουργία Διϋπουργικής Επιτροπής για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων με συμμετοχή των Υπουργών Οικονομίας, Εξωτερικών και Ανάπτυξης.

Για το ΠΑΣΟΚ το θέμα της έρευνας υδρογονανθράκων είναι ζήτημα εξαιρετικής εθνικής σημασίας. Ως εκ τούτου, η πολιτική επίβλεψη των σχετικών θεμάτων πρέπει να γίνεται άμεσα μέσω της επίβλεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι το δημόσιο συμφέρον εξασφαλίζεται καλύτερα με τη δημιουργία σχετικών υποδομών μέσω του Υπουργείου Ανάπτυξης και όχι από την παραχώρηση των ερευνών στο Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που θα έχει το τελευταίο.

ΧΡ. ΚΟΥΤΡΑΣ: Κύριε Χρυσοχοϊδη, φαντάζομαι ότι έχετε διαβάσει τα σημερινά δημοσιεύματα τα οποία αναφέρουν πως το ΠΑΣΟΚ σκέφτεται να σας κατεβάσει ως υποψήφιο για τη Δημαρχία των Αθηνών. Θέλετε να κάνετε κάποιο σχόλιο, σας ενδιαφέρει;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Δεν με αφορούν καθόλου αυτά τα δημοσιεύματα. Βρίσκομαι στην πρώτη γραμμή της μάχης για την μεγάλη πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη ο τόπος. Ασφαλώς χρειάζεται να τεθεί τέλος στο πολύχρονο καθεστώς των αποτυχημένων Δημάρχων της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, επαναλαμβάνω και πάλι, δεν με αφορά καθόλου η υπόθεση αυτή. Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον και δεν με αφορούν όσα γράφονται.

ΧΡ. ΚΟΥΤΡΑΣ: Θέλω ένα σχόλιο σχετικά με αυτό που είπε ο νυν Δήμαρχος Αθηναίων ότι πρέπει να γίνει συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Νέας Δημοκρατίας για να λυθούν τα προβλήματα.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Προσωπικά έχω τοποθετηθεί πάνω σ’ αυτό το ζήτημα επανειλημμένα. Ο τόπος έχει ανάγκη από πολιτική αλλαγή, δεν έχει ανάγκη από σούπες, όπως προτείνει ο κ. Κακλαμάνης. Και θα προέτρεπα επίσης τον κ. Κακλαμάνη να ασχοληθεί συστηματικά με τα προβλήματα της πόλης η οποία υποβαθμίζεται διαρκώς, χαμηλώνουν οι τιμές των ξενοδοχείων, μειώνεται η τουριστική κίνηση, χάνονται θέσεις εργασίας και γίνονται μεγάλες ζημιές. Η Αθήνα μεταδίδει μια εικόνα στο κόσμο μιας τουριστικής πόλης με προβλήματα στη φήμη, στην ασφάλεια, στην ελκυστικότητά της, τελικά στην προσέλευση επισκεπτών και τουριστών.

 

   ΠΙΝΑΚΑΣ 1
  
Εθνικές Τιμές Παραγωγού

 

Ιούλιος 2008

Ιούλιος 2009

%

Μαλακό σιτάρι (ψωμί)         

0,18/κιλό

0,12/κιλό

-33%

Σκληρό σιτάρι (ζυμαρικά

0,22/κιλό

0,19/κιλό

-13,6%

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο 

3,20/κιλό

1,9/κιλό

-40,6%

Κριθάρι (ζωοτροφές)        

0,17/κιλό

0,9/κιλό

-47,05%

Χοιρινό κρέας                

3,10/κιλό

2,70/κιλό

-12,9%

Αγελαδινό γάλα                 

0,45/κιλό

0,35/κιλό

-22,22%

Ροδάκινα

0,70-0,90/κιλό

0,40-0,50/κιλό

-42,85% έως -44,44%

Κοτόπουλο

1,4/κιλό

1,4/κιλό

μηδενική διακύμανση

Ρύζι

0,31/κιλό

0,22-0,25/κιλό

-29% έως 19,35%

 

 

 

 

 

 

 

 

  
   Πηγή ΓΕΣΑΣΕ

 

 

  ΠΙΝΑΚΑΣ 2
  Εθνικές Τιμές Καταναλωτή

Αγαθά

% ποσοστιαία αύξηση Μάιος ’08 – Μάιος ’09

 

 

Δημητριακά-Παρασκευάσματα

+1,3%

Κρέατα

+2,3%

Γαλακτοκομικά και Αυγά

-3,7%

Ελαιόλαδο

+13,6%

Φρούτα – Λαχανικά

-4,5%

Διατροφή

+2,7%



 



 


   Πηγή ΕΣΥΕ

 

 

 ΠΙΝΑΚΑΣ 3
 Ψαλίδα Τιμών Παραγωγού - Καταναλωτή Ιούνιος 2009

Αγαθά

Τιμή Παραγωγού (ευρώ)

Λιανική (ευρώ)

Ψαλίδα %

Γάλα φρέσκο/Παστεριωμένο

0,35 /κιλό

1 / lt

185%

Ψωμί Χωριάτικο Φρέσκο

0,12/κιλό

0,80λ/κιλό

567%

Ψωμί Τόστ

0,12/κιλό

5 / κιλό

4067%

Μακαρόνια Νο5 (500γρ)

0,19/κιλό

1,96 / κιλό

931,6%

Χυμός Ροδάκινο

0,40-0,50/κιλό

1,79 / lt

258 -347%

Έξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο

1,9/lt

5,6 / lt

195%

Χοιρινό Κρέας (πανσέτα)

2,70/κιλό

4,60 / κιλό

70,3%

Κοτόπουλο (νωπό)                            

1,4 / κιλό

4,38 / κιλό

212,9%

Ρύζι

0,22-0,25/κιλό

3,60 / κιλό

1340-1536%


 Πηγή ΓΕΣΑΣΕ - Τομέας Ανάπτυξης ΠΑΣΟΚ


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved