ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Φάκελος: Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών Επιστροφή    
Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών 2006: Θέματα Γνωστικού Νηπιαγωγών (20/12/06)



Αθήνα 20.12.2006
ΜΑΘΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
1. Αναφέρατε τη φιλοσοφία και τις αρχές της «Παιδαγωγικής της Αλληλεπίδρασης». Σε ποια συγκεκριμένα προγράμματα μπορούμε να τις εντοπίσουμε και ποια η επιρροή τους στο ΔΕΠΠΣ.
2. Ποιος ο ρόλος του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των μικρών παιδιών.
3. Αναφέρατε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συνεκπαίδευσης παιδιών μικτής ηλικίας.
4. Περιγράψτε τα στάδια εξέλιξης του ιχνογραφήματος και καταδείξτε τη σημαντικότητα του στην ανάπτυξη του ΔΕΠΠΣ
5. Πως συμβάλλει η εισαγωγή του Η/Υ στην ανάπτυξη του προγράμματος του Νηπιαγωγείου;
6. Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων διευρυμένου ωραρίου;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1. Αρχές της «Παιδαγωγικής της Αλληλοεπίδρασης»
- Διαθεματικότητα
- Σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού
- Ενεργητική συμμετοχή στην οικοδόμηση της γνώσης
- Παιχνίδι
- Συναισθηματική ασφάλεια
- Συνεργασία
- Ανάπτυξη θετικού αυτοσυναισθήματος
- Βιωματική προσέγγιση της γνώσης
- Διαπολιτισμική διάσταση
Bank Street, Reggio Emilia.

2. Ορισμός Παιχνιδιού
Ιστορική ανασκόπηση (Πλάτωνας, Frobel, Montessori)
Θεωρίες (Piaget, Vygotsky, Fread κα)
Μορφές – Είδη παιχνιδιού
Παιδαγωγική Αξία (κινητικό τομέα, συναισθηματικό, κοινωνικό, γνωστικό, ηθικό)
Άριστο διαγνωστικό και θεραπευτικό μέσο
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην οργάνωσή του.

3. – Τα μεγαλύτερα βοηθού τα μικρότερα με θετικό τρόπο
- Μειώνεται η εξάρτηση των παιδιών από τον εκπ/κό
- Υποστηρίζονται μέσα «στη ζώνη επικείμενης ανάπτυξής τους»
- Σύνθετο παιχνίδι
- Γλωσσική ανάπτυξη
- Ανάπτυξη υπευθυνότητα
- Αποδοχή της διαφορετικότητας
- Προσοχή να μην παραγκωνίζονται οι ανάγκες των μεγαλυτέρων

4. Το ιχνογράφημα εκφράζει μια εσωτερική γλώσσα που έχουμε υποχρέωση να βοηθήσουμε το παιδί να την αναπτύξει
Ικανοποιεί:
- ανάγκη του παιδιού για έκφραση και επικοινωνία
- για ανακάλυψη
- για έκφραση της φαντασίας
- για την αισθητική απόλαυση
- για δημιουργική δραστηριότητα
Τα στάδια κατά τον Luquet
α. στάδιο μουτζουρογραφήματος
β. στάδιο αποτυχημένου ρεαλισμού
γ. στάδιο νοητικού ρεαλισμού
δ. στάδιο οπτικού ρεαλισμού
- Συνεισφορά στην έκφραση, δημιουργία, συμβολική αναπαράσταση, καταγραφή βιωμάτων.

5. α) Γνωστική ανάπτυξη:
- Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες
- Εκμάθηση νέων εννοιών
- Γλωσσική ανάπτυξη και απόκτηση δεξιοτήτων που σχετίζονται με την ανάγνωση και τη γραφή
- Κατανόηση μαθηματικών εννοιών
- Πρόκληση περιέργειας, ώθηση για πειραματισμο
- Κατανόηση της σχέσης αιτίας – αποτελέσματος
- Ανάπτυξη συμβολικής, δημιουργικής, κριτικής σκέψης
- Ανάπτυξη ικανότητας λήψης αποφάσεων
β) Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη
- Προώθηση κοινωνικών συναναστροφών
- Ανάπτυξη αυτονομίας
- Εκμάθηση κανόνων
- Καλλιέργεια της συνεργασίας
- Αυτογνωσία παιδιών
- Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης
- Καλλιέργεια φαντασία, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας

6 . Πλεονεκτήματα
- Περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη εκπαίδευση
- Ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας
- Ξεκούραστη ατμόσφαιρα
- Περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη διδασκαλία
- Ευλυγισία προγράμματος
- Κατάλληλο για τις ανάγκες νέων προγραμμάτων
- Ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων
- Εξισορρόπηση δραστηριοτήτων νηπιαγωγού – παιδιών
- Αντιμετώπιση ατομικών προβλημάτων
- Σταθερό περιβάλλον
- Λιγότερο άγχος για τα παιδιά
Μειονεκτήματα
- Μεγάλη έμφαση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία
- Κουραστικός για ορισμένα παιδιά
- Ανάγκη για προσωπικό χώρο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved