ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν "εργαλεία" για έξοδο από την κρίση 4/12/08


Αθήνα 4.12.2008, 16:45
Στη διαπίστωση ότι ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν ίσως να είναι τα "εργαλεία" εξόδου από την σημερινή κρίση, κατέληξε το 5ο Internet Business Forum 2008, που διοργάνωσε το ΕΙΠ (Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής), το οποίο λειτουργεί στους κόλπους της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).

Στην ημερίδα, η οποία τελούσε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης, συζητήθηκαν σοβαρά θέματα του ηλεκτρονικού επιχειρείν από νομικής, θεσμικής και τεχνολογικής πλευράς, ενώ πολύς λόγος έγινε και για τον σχεδιασμό έργων τα οποία σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές προμήθειες του δημοσίου, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα ψηφιακά πιστοποιητικά κ.λπ.

Αναφερόμενος στην ψηφιακή οικονομία και την σημασία της, ο πρόεδρος της ΕΕΔΕ κ. Κων. Λαμπρινόπουλος υπογράμμισε ότι ανοίγει μία νέα εποχή τόσο για το επιχειρείν όσο και για το μάνατζμεντ. Επεσήμανε δε ότι, με αφορμή την σημερινή παγκόσμια οικονομική κρίση, η on-line επικοινωνία θα βγει ενισχυμένη διότι είναι, από κάθε άποψη, οικονομικότερη.

Σημαντική αναφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το e- επιχειρείν έκανε και ο πρόεδρος του ΕΙΠ κ. Αλέξης Δαυίδ, ο οποίος και τόνισε ότι οι τομείς αυτοί πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα  για την ελληνική οικονομική πολιτική.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κ. Αντ. Λυραντωνάκης υπογράμμισε την on-line ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όμως τόνισε ότι πολλά έχουν ακόμα να γίνουν στον τομέα αυτόν στην χώρα μας. Όπως επεσήμανε, η on-line επικοινωνία, που ακολουθείται σε μεγάλο βαθμό από νέους, οδηγεί σε νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και διαμορφώνει ένα νέο περιβάλλον για το μάρκετινγκ.

Το περιβάλλον αυτό, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην διαφήμιση, περιέγραψαν πολύ αδρά η κ. Ξένια Κούρτογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Focus Bari, και ο κ. Γιάννης Γούλιος, διευθύνων σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας McCann-Erickson. Κατά την κ.Ξ.Κούρτογλου, συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός αυτών που χρησιμοποιούν το Internet, κυρίως στις νέες ηλικίες. Παράλληλα, όμως, παρά τους παρατηρούμενους προβληματισμούς, άνοδο παρουσιάζουν και οι αγορές μέσω του Διαδικτύου.

Όπως είπε η εισηγήτρια, οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές είναι άνδρες σε ποσοστό 27% και γυναίκες σε ποσοστό 17%, στην συντριπτική τους δε πλειοψηφία πρόκειται για άτομα ηλικίας 18 έως 44 ετών. Όσον αφορά στις αγορές τους, το 34% είναι αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το 25% ηλεκτρονικοί υπολογιστές και το 21% βιβλία.

«Τίποτε δεν είναι όπως το ξέραμε. Αυτό ισχύει και στην διαφήμιση», είπε ο κ.Γ. Γούλιος. Προσέθεσε δε ότι οι νέοι καταναλωτές διαφοροποιούνται αισθητά από τους αυτούς των ηλικιών άνω των 50 ετών και απαιτούν τελείως διαφορετική μεταχείριση τόσο από πλευράς μάρκετινγκ όσο και διαφημιστικής προσεγγίσεως. Κατά τον ομιλητή, η σύγκλιση τεχνολογίας και ΜΜΕ οδηγεί σε ριζικές επικοινωνιακές ανακατατάξεις, τις οποίες δύσκολα μπορεί κανείς να ανιχνεύσει. «Σε έναν κόσμο εξυπνότερο, ταχύτερο και στενά συνδεδεμένο, δημιουργούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ριζικές ανατροπές», είπε ο κ. Γ. Γούλιος.

Στο συνέδριο του ΕΙΠ, ειδικό βάρος δόθηκε και στον ρόλο του κράτους στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας και, κατ’ επέκτασιν, στον ρυθμιστικό ρόλο του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Στο πλαίσιο αυτό, οι κ.κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, και Δημ Σκιαδάς, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου στο υπουργείο Ανάπτυξης, αναφέρθηκαν στις προόδους που έχουν γίνει στα υπουργεία τους από πλευράς προσαρμογής τους στην ψηφιακή εποχή και τόνισαν τις οικονομίες κλίμακος που προκύπτουν σε χρήμα και ανθρωποώρες εργασίας από ορισμένες απλοποιήσεις διαδικασιών, όπως λόγου χάρη οι ηλεκτρονικές φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος και ΦΠΑ. Ο κ. Δ. Σκιαδάς αναφέρθηκε, επίσης, στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και είπε ότι η ηλεκτρονική καθιέρωσή του θα περιορίσει αισθητά τον χρόνο που απαιτείται στην χώρα μας για την ίδρυση μίας επιχείρησης.

Αναφορά στο κράτος έκανε και ο καθηγητής κ. Γιώργος Δουκίδης, ο οποίος είπε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει σήμερα στην Ελλάδα κύκλο εργασιών 1 δισεκατ. ευρώ και οι καταναλωτές που προσφεύγουν σε αυτό φθάνουν τους 700.000. Υπό αυτές τις συνθήκες, η πολιτεία πρέπει να βελτιώσει το νομοθετικό πλαίσιο ασκήσεως του ηλεκτρονικού εμπορίου και να αλλάξει τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, όπως έγινε στις περιπτώσεις του ηλεκτρονικού τιμολογίου και του ηλεκτρονικού κουπονιού.

Για θεσμικές αλλαγές μίλησε και ο κ. Γιάννης Σύρρος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Ελλάδος. Από την πλευρά του, ο κ. Κων. Ανδρόπουλος, επικεφαλής της ομάδας e-business DG Entreprises της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είπε ότι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο (e-invoicing) αποτελεί κομβικό σημείο του ηλεκτρονικού επιχειρείν, ειδικά όταν μιλάμε για διακρατικές συναλλαγές. Ως το τέλος του 2009, η σχετική επιτροπή εργασίας της ΕΕ θα ολοκληρώσει την μελέτη και τις προτάσεις της για το θέμα, αλλά ήδη γνωρίζουμε καλά το όφελος από την αντικατάσταση του έντυπου τιμολογίου από το ηλεκτρονικό –σχετικές έρευνες μιλούν για ποσοστό μείωσης του κόστους 80%. Στόχος είναι η επικράτηση του ηλεκτρονικού τιμολογίου στις χώρες της Ευρωζώνης τα επόμενα τρία χρόνια.
«Κέρδος τουλάχιστον 243 δισεκατ. ευρώ στο διεπιχειρησιακό εμπόριο και επιπλέον 45 δισεκατ. ευρώ από τις συναλλαγές ιδιωτών καταναλωτών θα επιφέρει η επικράτηση του ηλεκτρονικού τιμολογίου», δήλωσε ο κ. Μπο Χάραλντ από το TietoEnator. «Τί θα κερδίσουμε ακόμη; Καθαρότερη ατμόσφαιρα, μια και θα εκλύονται 2,8 εκατομμύρια τόνοι CO2 λιγότεροι ετησίως», επεσήμανε. Διερωτήθηκε, επίσης, «γιατί χιλιάδες εργαζόμενοι να ασχολούνται καθημερινά με μία τόσο βαρετή και μονότονη δουλειά όπως η πληκτρολόγηση ή η συμπλήρωση με το χέρι έντυπων τιμολογίων;».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved