nmathioud for ProslipsisGR - Widget
  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Έρευνα Επιστροφή    
Μετονομάζονται τρία Εργαστήρια του Πανεπιστημίου Αθηνών

Αθήνα 12.4.2017, 23:47

Τρία Εργαστήρια του  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών αλλάζουν επωνυμία, σύμφωνα με αποφάσεις του πρύτανη του Ιδρύματος Μελετίου - Αθανασίου Δημόπουλου.

Πρόκειται για τα ακόλουθα Εργαστήρια: 
1. «Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μάθηση» σε «Εργαστήριο Παιδαγωγικών Εφαρμογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» και «Εργαστήριο Λογοθεραπείας» σε «Εργαστήριο Κοινωνικής - Οργανωσιακής Ψυχολογίας».
2. «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας ελληνικής γλώσσας «Γεώργιος Μπαμπινιώτης»» σε «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Μελέτης της Λογοτεχνίας και της Ρητορικής».

* Ακολουθούν οι σχετικές αποφάσεις.


ΑΠΟΦΑΣΗ
Αριθμ. πράξης (355) (1)
Μετονομασία των εργαστηρίων «Εργαστήριο Βι-
οφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μά-
θηση» σε «Εργαστήριο Παιδαγωγικών Εφαρμο-
γών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» και
«Εργαστήριο Λογοθεραπείας» σε «Εργαστήριο
Κοινωνικής - Οργανωσιακής Ψυχολογίας» του
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευ-
σης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και τρο-
ποποίηση των άρθρων 1 και 2 του εσωτερικού
τους κανονισμού.

Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ
ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθ. 96 του ν. 4310/2014, όπως προστέθηκε στο άρθ.
80 του ν. 4009/2011 και τροποποιήθηκε με το άρθ. 60 του
ν. 4386/2016.
2. Τις από 9-2-2017, 5-3-2015 και 1-11-2014 αποφάσεις
της Πανεπιστημιακής Συγκλήτου.
3. Τις από 12-9-2016, 11-12-2014 και 17-6-2014 αποφά-
σεις της Κοσμητείας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής.
4. Τις από 5-7-2016, 2-7-2015, 17-7-2014 και 20-5-2014
αποφάσεις της Συνέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης.
5. Την υπΆ αριθ. 13828/Β1/3-8-2004 κοινή υπουργική από-
φαση (ΦΕΚ 1262/17-8-2004 τ. Β΄) «Ίδρυση εργαστηρίων στο
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού
και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α) και
καθορισμός του εσωτερικού τους κανονισμού».
6. Το γεγονός ότι η μετονομασία των εργαστηρίων α)
Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μάθηση
και β) Λογοθεραπείας και η τροποποίηση του εσωτερι-
κού κανονισμού λειτουργίας τους (άρθ. 1 και 2 της υπΆ
αριθ. 13828/Β1/3-8-04 κοινής υπουργικής απόφασης
(ΦΕΚ 1262/Β/17-8-04) δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος
του τακτικού προϋπολογισμού ή της κρατικής επιχορή-
γησης του Ιδρύματος, αποφασίζουμε:
Τη μετονομασία των εργαστηρίων «Εργαστήριο Βιο-
φυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μάθηση» και
«Εργαστήριο Λογοθεραπείας» του Παιδαγωγικού Τμή-
ματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών
της Αγωγής, τα οποία ιδρύθηκαν με την υπΆ αριθ. 13828/
Β1/3-8-2004 (ΦΕΚ 1262 Β΄) κοινή υπουργική απόφαση
«Ίδρυση εργαστηρίων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημο-
τικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α) και καθορισμός του
εσωτερικού τους κανονισμού», σε «Εργαστήριο Παιδα-
γωγικών Εφαρμογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού
Υλικού» και σε «Εργαστήριο Κοινωνικής - Οργανωσια-
κής Ψυχολογίας», αντίστοιχα και την τροποποίηση των
άρθρων 1 και 2 του εσωτερικού τους κανονισμού ως
προς τη μεταβολή του γνωστικού αντικειμένου και του
σκοπού τους, ως εξής:

¶ρθρο 1
Μετονομασία
Α. Το «Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευρο-
επιστήμες και Μάθηση» του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών της
Αγωγής, μετονομάζεται σε «Εργαστήριο Παιδαγωγικών
Εφαρμογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού», το
οποίο θα καλύπτει:
1. Ακαδημαϊκές, ερευνητικές, εκπαιδευτικές, επιμορφωτι-
κές και εκδοτικές ανάγκες στα αντικείμενα των Επιστημών
της Αγωγής, καθώς και σε συναφή επιστημονικά πεδία.
2. Εποπτεία άσκησης προπτυχιακών και μεταπτυχια-
κών φοιτητών/τριών.
3. Ανάπτυξη εκπαιδευτικού και ερευνητικού υλικού.
Ως γνωστικό αντικείμενο του «Εργαστηρίου Παιδα-
γωγικών Εφαρμογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού
Υλικού» ορίζεται ο μετασχηματισμός των ερευνητικών
πορισμάτων των επιστημών της Παιδαγωγικής και της
Ψυχολογίας, καθώς και των συναφών κλάδων της δι-
δακτικής των σχολικών μαθημάτων σε αξιοποιήσιμο
εκπαιδευτικό-διδακτικό υλικό, το οποίο θα λειτουργεί
τόσο συμπληρωματικά όσο και αναμορφωτικά και θα
προσφέρει ερεθίσματα για τη βελτίωση της διδακτικής
πράξης. Στο πλαίσιο της παραγωγής διδακτικού υλικού
θα επιχειρείται επεξεργασία καινοτόμων προσεγγίσεων
στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευ-
σης. Proslipsis.gr
Συγκεκριμένα, το «Εργαστήριο Παιδαγωγικών Εφαρ-
μογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» θα λει-
τουργεί συνεργατικά και αλληλο-υποστηρικτικά με τις
δομές που διαθέτει ή/και θα δημιουργήσει το Παιδα-
γωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σε εκπαιδευτι-
κές δραστηριότητες και πρακτικές ασκήσεις οι οποίες
κρίνονται απαραίτητες για την ανάπτυξη της έρευνας,
της άσκησης των φοιτητών/τριών και της παραγωγής
ερευνητικού και εκπαιδευτικού υλικού στα πεδία που
εντάσσονται στην θεματική του εργαστηρίου.
Επίσης προσβλέπει στο σχεδιασμό και την υλοποίη-
ση καινοτόμων προσεγγίσεων, μετά από κατάρτιση των
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθ-
μιας εκπαίδευσης, σε πιλοτική και καθολική εφαρμογή,
στα πλαίσια του κεντρικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Έχει, επίσης, στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη
προγραμμάτων για την προαγωγή της ανάγνωσης, την
καλλιέργεια και ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και του
γραμματισμού (literacy).
Β. Το «Εργαστήριο Λογοθεραπείας» του Παιδαγωγι-
κού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επι-
στημών της Αγωγής, μετονομάζεται σε «Εργαστήριο
Κοινωνικής - Οργανωσιακής Ψυχολογίας», το οποίο θα
καλύπτει διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνω-
στικά αντικείμενα της Κοινωνικής και Οργανωσιακής
Ψυχολογίας και συγκεκριμένα:
1. τη διερεύνηση ζητημάτων σχετικών με το σχεδια-
σμό, τη διεξαγωγή, την ανάλυση και την παρουσίαση /
δημοσιοποίηση ερευνών κοινωνικό - ψυχολογικού, ορ-
γανωσιακού και εκπαιδευτικού περιεχομένου,
2. την εστίαση στο θεωρητικό πλαίσιο (μοντέλα / κα-
τασκευές) και τις ερευνητικές / εμπειρικές μεθόδους της
Κοινωνικής και Οργανωσιακής Ψυχολογίας όπως επίσης
και των συναφών Κοινωνικών Επιστημών,
3. τη σύνδεση θεωρητικών και εμπειρικών ερωτημά-
των/ζητημάτων με κοινωνικά και οργανωσιακά θέματα/
προβλήματα,
4. τη συστηματική μελέτη ευάλωτων κοινωνικών ομά-
δων όπως τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι μειονότητες
και άλλες ειδικές ομάδες/κατηγορίες και
5. την έμφαση για την εφαρμογή των αρχών, των θεω-
ριών και των μεθόδων της ψυχολογίας στο εργασιακό/
σχολικό περιβάλλον συνεισφέροντας στη βελτίωση της
λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθώς και της ποι-
ότητας ζωής των εκπαιδευτικών.

¶ρθρο 2
Σκοπός
Α. Το «Εργαστήριο Παιδαγωγικών Εφαρμογών και Πα-
ραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» έχει ως σκοπό:
1. Τη σύζευξη παιδαγωγικής θεωρίας και διδακτικής
πράξης, μέσα από την εφαρμογή των ερευνητικών πο-
ρισμάτων των επιστημών της Παιδαγωγικής, της Ψυ-
χολογίας και των συναφών κλάδων της διδακτικής των
σχολικών γνωστικών αντικειμένων και η ανάπτυξη του
εργαστηριακού χαρακτήρα των σπουδών, προκειμένου
οι φοιτητές/τριες να εξοικειώσουν με την έρευνα.
2. Τη στήριξη σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδα-
κτορικό επίπεδο των εκπαιδευτικών, διδακτικών, επιμορ-
φωτικών και ερευνητικών αναγκών του Παιδαγωγικού
Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς και άλλων
Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστη-
μίου Αθηνών, σε θέματα που εμπίπτουν στα αντικείμενα
δραστηριότητας του εργαστηρίου, όπως αυτά προσδιο-
ρίζονται στο άρθρο 1 του παρόντος, με τη συνεργασία
του προσωπικού του εργαστηρίου, με την αξιοποίηση
του τεχνολογικού εξοπλισμού που διαθέτει, καθώς και
της εξειδικευμένης βιβλιοθήκης του. Proslipsis.gr
3. Την ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαι-
δευτικών, επαγγελματιών και εν γένει ενήλικων ατόμων
σε θέματα που εμπίπτουν στα αντικείμενα δραστηριό-
τητας του εργαστηρίου.
4. Το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών
προγραμμάτων και καινοτόμων προσεγγίσεων, μετά από
κατάρτιση των εκπαιδευτικών, σε πιλοτική και καθολική
εφαρμογή, στα πλαίσια του κεντρικού εκπαιδευτικού
σχεδιασμού, αλλά και πέραν αυτού.
5. Την εποπτεία σχετικής άσκησης και η εκπαίδευση
των φοιτητών/τριών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών
προγραμμάτων.
6. Την προαγωγή της έρευνας για το σχεδιασμό, τη δο-
κιμασία και την παραγωγή ποικίλου εκπαιδευτικού υλι-
κού, όπως αναλυτικά προγράμματα σπουδών, διδακτικά
και βοηθητικά εγχειρίδια, καθώς και εποπτικού υλικού
για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
7. Τη διεξαγωγή ποιοτικών ερευνών και μελετών στο
πλαίσιο συνεργασιών με την σχολική - επαγγελματική
κοινότητα, με στόχο τη σύνδεση της έρευνας και της
πρακτικής στο χώρο της εκπαίδευσης και σε συναφή
επιστημονικά πεδία.
8. Την προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας
και του διαλόγου μεταξύ διαφόρων επιστημονικών πε-
δίων σε ζητήματα που αφορούν στην ποιοτική παιδα-
γωγική και εκπαιδευτική έρευνα.
9. Την εξυπηρέτηση κοινωνικών και εκπαιδευτικών
αναγκών, όταν και όποτε ζητείται συγκεκριμένη συν-
δρομή, που εντάσσεται στη θεματική του εργαστηρίου.
10. Την ανάπτυξη και προώθηση συνεργασίας κάδε
μορφής με Κέντρα Ερευνών και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα
της ημεδαπής και αλλοδαπής, αναγνωρισμένες επιστη-
μονικές εταιρείες, καθώς και φορείς, εφόσον οι επιστη-
μονικοί στόχοι και τα ερευνητικά αντικείμενά τους συ-
μπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με
εκείνα του εργαστηρίου.
11. Την ανάπτυξη και προώθηση ερευνητικού έργου
στους γνωστικούς τομείς της γενικής παιδείας, μέσα από
την προαγωγή της ανάγνωσης, την καλλιέργεια και ανά-
πτυξη της φιλαναγνωσίας και του γραμματισμού, με μέ-
σον τη μελέτη, ανάδειξη και διδασκαλία της λογοτεχνίας
(λαϊκής και επώνυμης) για παιδιά και νέους.
12. Την παρατήρηση, μελέτη και αξιοποίηση της εισα-
γωγής των νέων τεχνολογιών και της εμπειρίας εφαρμο-
γής τους στη μάδηση, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δι-
αδικασίας, για την επίτευξη νέων παιδαγωγικών στόχων.
13. Τη διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερί-
δων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων, εργαστηρίων
και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων επικοινωνίας με
την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα, η πραγμα-
τοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων και η πρόσκληση
Ελλήνων και ξένων αναγνωρισμένων επιστημόνων.
14. Την ανάληψη και πραγματοποίηση μελετών για
λογαριασμό ελληνικών και διεθνών εκπαιδευτικών ορ-
γανισμών.
15. Την παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες κατά τα προ-
βλεπόμενα στο π.δ. 159/1984 «Προϋποθέσεις παροχής
υπηρεσιών από τα πανεπιστημιακά εργαστήρια σε ιδι-
ώτες και κάδε μορφής οργανισμούς» (Α΄ 53).
Β. Το «Εργαστήριο Κοινωνικής - Οργανωσιακής Ψυχο-
λογίας», έχει ως σκοπό:
1. Την κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό
επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών του
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς
και άλλων τμημάτων του ΕΚΠΑ σε θέματα που εμπίπτουν
στα αντικείμενα δραστηριότητας του εργαστηρίου.
2. Την ανάπτυξη εκπαιδευτικών, ερευνητικών και συ-
ναφών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις γενικές αρχές
και τους κανονισμούς έρευνας του Πανεπιστημίου.
3. Την επίτευξη αναβάθμισης της Εκπαίδευσης και
της Έρευνας στο Τμήμα, καθώς και την ανάπτυξη προ-
γραμμάτων διδασκαλίας και έρευνας για μεταπτυχιακούς
φοιτητές στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του
εργαστηρίου.
4. Την εξειδίκευση εκπαιδευτικών και ψυχολόγων, τη
συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση αυτών.
5. Τη διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας
στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του εργαστη-
ρίου με στόχο την ανάπτυξη, παραγωγή και μεταφορά
τεχνολογιών και εφαρμογών σχετικών με τις ανάγκες
της χώρας.
6. Τη συνεργασία κάδε μορφής με κέντρα ερευνών και
ακαδημαϊκά ιδρύματα ημεδαπής και αλλοδαπής, εφόσον
οι επιστημονικοί στόχοι, συμπίπτουν, συμβαδίζουν και
αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους του εργαστηρίου.
7. Τη διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημε-
ρίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων
επιστημονικών εκδηλώσεων, την πραγματοποίηση δη-
μοσιεύσεων και εκδόσεων και την πρόσκληση ελλήνων
και ξένων αναγνωρισμένων επιστημόνων. Proslipsis.gr
8. Την παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες κατά τα προβλε-
πόμενα π.δ. 159/1984 «Προϋποθέσεις παροχής υπηρε-
σιών από τα Πανεπιστημιακά εργαστήρια σε ιδιώτες και
κάδε νομικής μορφής οργανισμούς».
9. Την εξυπηρέτηση των διαφόρων κοινωνικών και
εκπαιδευτικών αναγκών, όταν και όποτε ζητείται συ-
γκεκριμένη συνδρομή, που ανήκει στο αντικείμενο του
εργαστηρίου.
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Μαρτίου 2017

Ο Πρύτανης
ΜΕΛΕΤΙΟΣ-ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ




ΑΠΟΦΑΣΗ
Αριθμ. πράξης (354) (2)
Μετονομασία του «Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης
Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας ελληνι-
κής γλώσσας "Γεώργιος Μπαμπινιώτης"» σε «Ερ-
γαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Με-
λέτης της Λογοτεχνίας και της Ρητορικής» του
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευ-
σης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και τρο-
ποποίηση των άρθρων 1 και 2 του εσωτερικού
του κανονισμού.

Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ
ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθ. 96 του ν. 4310/2014, όπως προστέθηκε στο άρθ.
80 του ν. 4009/2011 και τροποποιήθηκε με το άρθ. 60 του
ν. 4386/2016.
2. Τις από 9-2-2017 και 1-11-2014 αποφάσεις της Πα-
νεπιστημιακής Συγκλήτου.
3. Τις από 12-9-2016 και 17-6-2014 αποφάσεις της Κο-
σμητείας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής.
4. Τις από 5-7-2016 και 20-5-2014 αποφάσεις της Συ-
νέλευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκ-
παίδευσης.
5. Την υπΆ αριθ. 41361/Β1/13-4-2009 κοινή υπουργική
απόφαση (ΦΕΚ 850/7-5-2009 τ. Β΄) «Ίδρυση εργαστηρίου
Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας
ελληνικής γλώσσας "Γεώργιος Μπαμπινιώτης" στο Παι-
δαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού
και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και καθο-
ρισμός του εσωτερικού του κανονισμού».
6. Το γεγονός ότι η μετονομασία του εργαστηρί-
ου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της
Νέας ελληνικής γλώσσας "Γεώργιος Μπαμπινιώτης" και
η τροποποίηση του εσωτερικού του κανονισμού δεν
προκαλεί δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολο-
γισμού ή της κρατικής επιχορήγησης του Ιδρύματος,
αποφασίζουμε:
Τη μετονομασία του «Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης
Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας ελληνικής
γλώσσας "Γεώργιος Μπαμπινιώτης"» του Παιδαγω-
γικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής
Επιστημών της Αγωγής, το οποίο ιδρύθηκε με την υπΆ
αριθ. 41361/Β1/13-4-09 (ΦΕΚ 850 Β΄) κοινή υπουργική
απόφαση «Ίδρυση εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Γλωσ-
σολογίας και Διδακτικής της Νέας ελληνικής γλώσσας
"Γεώργιος Μπαμπινιώτης" στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δη-
μοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών και καθορισμός του εσωτερι-
κού του κανονισμού», σε «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης
Γλωσσολογίας και Μελέτης της Λογοτεχνίας και της
Ρητορικής» και την τροποποίηση των άρθρων 1 και 2
του εσωτερικού κανονισμού του ως προς τη μεταβολή
του γνωστικού αντικειμένου και του σκοπού του, ως
εξής:

¶ρθρο 1
Μετονομασία
Το «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και
Διδακτικής της Νέας ελληνικής γλώσσας "Γεώργιος
Μπαμπινιώτης"» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτι-
κής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής,
μετονομάζεται σε «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσο-
λογίας και Μελέτης της Λογοτεχνίας και της Ρητορικής»
το οποίο θα καλύπτει διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες
στα γνωστικά αντικείμενα της Εφαρμοσμένης Γλωσσο-
λογίας και της Διδακτικής της Νέας ελληνικής γλώσσας,
της Μελέτης της Λογοτεχνίας και της Διδακτικής της και
της Ρητορικής θεωρίας και πράξης. Proslipsis.gr

¶ρθρο 2
Σκοπός
Το εργαστήριο έχει ως σκοπό:
1. Την κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επί-
πεδο των διδακτικών, επιμορφωτικών και ερευνητικών
αναγκών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκ-
παίδευσης, καθώς και άλλων τμημάτων του Εθνικού και
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στα γνωστικά
αντικείμενα που αναφέρονται στο άρθρο 1 του παρόντος.
2. Τη διεξαγωγή έρευνας και μελέτης με στόχους:
α) την περαιτέρω ανάπτυξη του Επιστημονικού Κλά-
δου της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, της Διδακτικής
της Λογοτεχνίας και της Ρητορικής θεωρίας και πράξης.
β) την εφαρμογή των σύγχρονων πορισμάτων της
επιστήμης στους κλάδους που αναφέρονται στην πα-
ράγραφο 2α.
3. Ως προς την Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία, το Εργα-
στήριο έχει ως σκοπό:
α) Τη μελέτη της γλωσσικής και επικοινωνιακής ανά-
πτυξης του παιδιού.
i. Τη μελέτη της κατάκτησης του φωνολογικού, μορ-
φολογικού και σημασιοσυντακτικού συστήματος της
μητρικής γλώσσας.
ii. Την εξέταση των βασικών χαρακτηριστικών της
παιδικής γλώσσας, με έμφαση στα στάδια γλωσσικής
ανάπτυξης πριν από - και κατά - την είσοδο του παιδιού
στο σχολείο.
iii. Την εξέταση της ανάπτυξης της πραγματολογικής /
επικοινωνιακής ικανότητας στο παιδί, με έμφαση στις
διαδικασίες ανάπτυξης της επίγνωσης και του χειρισμού
της κοινωνικής-σημειωτικής διάστασης της γλώσσας,
iv. Την εξέταση της επικοινωνιακής ικανότητας και των
ποικίλων πτυχών του γραμματισμού (literacy), σε σχέση
με σύγχρονες κοινωνιογλωσσολογίες και ανθρωπολογι-
κές προσεγγίσεις, αλλά και από τη σκοπιά της Ανάλυσης
του Λόγου και της Κειμενογλωσσολογίας.
ν. Την εξέταση και μελέτη (α΄) των γνωστικών ικανο-
τήτων ως προϋποθέσεων πραγμάτωσης διαφόρων ει-
δών λόγου (β΄) των κοινωνικοπολιτισμικών συνηθειών
επικοινωνίας και καλλιέργειας λόγου στα παιδιά (γ΄) των
διαπολιτισμικών διαφορών στη λειτουργία της γλώσσας
ως μέσου κοινωνικοποίησης και των σχετικών προβλη-
μάτων κατά την ένταξη των παιδιών στη σχολική πραγ-
ματικότητα.
vi. Την εξέταση (α΄) της θεωρητικής κατασκευής του
«κειμένου» από τη σκοπιά της Κειμενο-γλωσσολογίας και
της Ανάλυσης του Λόγου· (β΄) τον καθορισμό τυπολογίας
των κειμενικών ειδών λόγου με βάση τις κοινωνικές προ-
ϋποθέσεις και τις σημειωτικές λειτουργίες των κειμένων
(γ΄) την εξέταση του ρόλου των κειμένων ως κεντρικών
αξόνων οργάνωσης τόσο του γλωσσικού μαθήματος
όσο και των υπόλοιπων μαθημάτων του Αναλυτικού
Προγράμματος,
β) Την έρευνα, την επεξεργασία και την προβολή θεω-
ρητικών και πρακτικών μεθόδων σε ό,τι αφορά τα εξής:
i. Τη διδασκαλία της πρώτης γραφής και ανάγνωσης.
ii. Την ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου
στα παιδιά της πρωτοσχολικής ηλικίας.
iii. Τη διδασκαλία προβληματικών περιοχών στην ορ-
θογραφία, τη γραμματική και τη σύνταξη.
iv. Τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως προς την
ιστορική της διάσταση, τις διαλεκτικές και ιδιωματικές
ποικιλίες της αλλά και τη δυναμική της εξέλιξής της.
v. Τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
(σε παιδιά αλλοδαπών που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία)
και ως ξένης.
vi. Τον παιδαγωγικό χειρισμό και την αξιοποίηση του
γλωσσικού, γνωστικού και επικοινωνιακού δυναμικού
της δίγλωσσης / πολύγλωσσης τάξης.
4. Ως προς τη μελέτη της Λογοτεχνίας και της Διδακτι-
κής της, το Εργαστήριο έχει ως σκοπό:
α) Τη διερεύνηση του πεδίου της λογοτεχνίας, ως ση-
μαίνοντος αισθητικού και μορφωτικού αγαθού, καθώς
και τη διερεύνηση όλων των συντελεστών και των ανα-
γκαίων παραγόντων που συμβάλλουν στην παραγωγή
και στην πρόσληψη των λογοτεχνικών κειμένων,
β) Τη διεύρυνση της διδακτικής της λογοτεχνίας ως
ακαδημαϊκού αντικειμένου, με στόχο:
i. Την ανάδειξη της λογοτεχνίας ως ενός σύνθετου πο-
λιτισμικού φαινομένου το οποίο χαρακτηρίζεται από την
ιστορικότητα του συγγραφέα, του κειμένου αλλά και των
αναγνωστών του, εκπαιδευτικών και μαθητικού κοινού.
ii. Την ανάδειξη, ως πρωταρχικής αξίας του μαθή-
ματος, της κριτικής στάσης απέναντι στις πολιτισμικές
παραδόσεις, τις αξίες και τα μηνύματα από όπου κι αν
προέρχονται. Proslipsis.gr
iii. Την ανασύσταση της σχολικής τάξης ως μιας κοινό-
τητας αναγνωστών, η οποία θα διέπεται από τις αξίες της
δημοκρατίας, της ισότητας, του σεβασμού της διαφοράς,
του διαλόγου, της διαπολιτισμικής συνείδησης.
iv. Την προώθηση της φιλαναγνωσίας, τη δημιουργία,
δηλαδή, συστηματικών και ανεξάρτητων αναγνωστών,
οι οποίοι αισθάνονται την ανάγνωση ως βασική τους
ανάγκη και είναι ικανοί να επιλέγουν και να αξιοποιούν
τα αναγνώσματά τους.
γ) Την πραγματοποίηση των παραπάνω στόχων επιδι-
ώκει το Εργαστήριο με τα εξής μέσα:
i. Την ανάπτυξη και παρουσίαση των πολυποίκιλων
δυνατοτήτων που προσφέρει η πολύτροπη αναγνωστική
προσέγγιση της λογοτεχνίας.
ii. Τη διδακτική αξιοποίηση της λογοτεχνίας στη σύ-
μπραξή της με την εικόνα, καθώς και του ολοκληρωμέ-
νου λογοτεχνικού βιβλίου, εικονογραφημένου και μη,
στις τρεις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
iii. Τη μελέτη της διακαλλιτεχνικής ποιητικής και της
«έκφρασης» ως ρητορικού τρόπου, συγχρονικά και δι-
αχρονικά.
iv. Τη μελέτη, μέσω της λογοτεχνίας, του σχηματικού
λόγου και της 'ποιητικής γραμματικής ως στοιχείου αι-
σθητικής απόλαυσης.
ν. Την ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων για τον λογοτε-
χνικό λόγο και την οπτική ποιητική.
vi. Την ανάπτυξη και παρουσίαση ποικίλων διδακτικο-
μαθησιακών δραστηριοτήτων δημιουργικής έκφρασης
των μαθητών - αναγνωστών και αλληλεπίδρασής τους
με τη λογοτεχνία.
vii. Την παραγωγή διδακτικού υλικού σχετικού με τις
ως άνω δραστηριότητες.
5. Ως προς τη μελέτη της Ρητορικής θεωρίας και πρά-
ξης, το Εργαστήριο έχει ως σκοπό:
α) Την προαγωγή γενικά της Ρητορικής ως επιστήμης
και τέχνης του «καλώς λέγειν», δηλαδή του λόγου που
χαρακτηρίζεται από γραμματική αρτιότητα, αισθητική
ομορφιά και πρακτική αποτελεσματικότητα μέσα από
την ισχύ της επιχειρηματολογίας, σε όλες τις βαθμίδες
Εκπαίδευσης (τυπικής και μη τυπικής).
β) Την επιστημονική μελέτη και θεωρητική θεμελίω-
ση της Ρητορικής ως σύγχρονης διδακτικής μεθόδου
που καλλιεργεί παράλληλα και σε βάθος τη σκέψη (κρι-
τική και δημιουργική) και το λόγο (γραπτό και, κυρίως,
προφορικό), και την ενίσχυσή της ως πρακτικής στην
Εκπαίδευση. Proslipsis.gr
γ) Τη συμβολή στη δημιουργία ενεργών πολιτών με
πίστη στην αξία του δημοκρατικού διαλόγου, βασική
προϋπόθεση του οποίου είναι η αγωγή του ακροατή με
έμφαση στο σεβασμό της διαφορετικής άποψης.
δ) Την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών επι-
διώκει το Εργαστήριο με τα εξής μέσα:
i. Τη μελέτη των γλωσσικών πράξεων και των επικοι-
νωνιακών λειτουργιών της γλώσσας (φατικής / επαφι-
κής, πληροφοριακής, συγκινησιακής, κατευθυντικής,
μεταγλωσσικής, παικτικής, αισθητικής), καθώς και τη
διερεύνηση και τη μελέτη της επικοινωνιακής ρητορι-
κής και πραγματολογίας, τη διερεύνηση των σχέσεων
του γλωσσικού κώδικα με άλλα σημειακά συστήματα
(των σχέσεων λόγου και εικόνας, λόγου και μιμικής κ.τ.λ.).
ii. Τη μελέτη της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής ρη-
τορικής, τη διερεύνηση της ρητορικής υπόκρισης σε
ό,τι αφορά την ορθή εκφορά του λόγου, τον καθορισμό
κανόνων και οδηγιών ομιλητικής, τη σε βάθος μελέτη
των σχημάτων λόγου που προσιδιάζουν στα διάφορα
κειμενικά είδη.
iii. Την υποστήριξη επίσημων φορέων, εκπαιδευτικών
ιδρυμάτων, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων κ.ά. που
επιθυμούν να οργανώσουν ομίλους και αγώνες Ρητορι-
κής Τέχνης για μαθητές, φοιτητές και ενηλίκους.
iv. Την εξειδικευμένη προετοιμασία σώματος κριτών
ρητορικών και λογοτεχνικών αγώνων, οι οποίοι θα κα-
ταγράφονται σε κατάλογο αναρτημένο στην ιστοσελίδα
του εργαστηρίου.
ν. Την οργάνωση και τον συντονισμό, σε εθελοντική
βάση, ενός Ρητορικού Ομίλου για φοιτητές του Πανεπι-
στημίου Αθηνών.
6. Για όλα τα ως άνω γνωστικά αντικείμενα, το Εργα-
στήριο έχει ως σκοπό:
α) Την πρωτογενή έρευνα, που συνοδεύεται με κατα-
γραφή, κωδικοποίηση, ψηφιοποίηση και ανάλυση με τη
βοήθεια Η/Υ στοιχείων, με σκοπό τη δημιουργία τράπε-
ζας δεδομένων.
β) Τη ψηφιοποίηση κειμένων της Ελληνικής Γραμμα-
τείας ή / και την αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων ψη-
φιοποιημένων κειμένων, λογοτεχνικών και χρηστικών,
για λεξιλογική, σημασιολογική, μορφοσυντακτική και
υφοστατιστική ανάλυση και μελέτη.
γ) Το σχεδιασμό και την ανάπτυξη, παραγωγή, προ-
ώθηση και πιστοποίηση κατάλληλου εκπαιδευτικού
υλικού, συμβατικού ή και ηλεκτρονικού (λογισμικού).
Επίσης, την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τη δι-
δασκαλία των ως άνω γνωστικών αντικειμένων σε ειδικές
ομάδες μαθητών, όπως είναι οι χαρισματικοί μαθητές και
οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
δ) Την προώθηση της χρήσης των νέων τεχνολογι-
ών στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της
Λογοτεχνίας και της Ρητορικής στις τρεις βαθμίδες της
Εκπαίδευσης.
ε) Το σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών
προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες
και στη στήριξη των διδασκόντων τα ως άνω (εδάφ. δ΄)
γνωστικά αντικείμενα.
στ) Τη διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημε-
ρίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων
επιστημονικών εκδηλώσεων.
ζ) Την πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων.
η) Την πρόσκληση επισκεπτών καθηγητών, ειδικών
επιστημόνων, συγγραφέων και προσωπικοτήτων, η ειδι-
κότητα των οποίων είναι συναφής με τα γνωστικά πεδία
του Εργαστηρίου.
θ) Τη συνεργασία κάθε μορφής με κέντρα ερευνών
και ακαδημαϊκά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλο-
δαπής, εφόσον οι επιστημονικοί στόχοι συμπίπτουν,
συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους
του εργαστηρίου.
ι) Για όλα τα παραπάνω αντικείμενα και στόχους, η έμ-
φαση δίνεται στην Ελληνική Γλώσσα, αλλά επιχειρούνται
και συγκρίσεις με άλλες γλώσσες, όπου αυτό είναι δυνα-
τό και αναγκαίο. Proslipsis.gr
ια) Την παροχή υπηρεσιών κατά τα προβλεπόμενα στο
π.δ. 159/1984 (ΦΕΚ 53/τ. Α΄).
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Μαρτίου 2017

Ο Πρύτανης
ΜΕΛΕΤΙΟΣ-ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2017  proslipsis.gr, All rights reserved