ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
   Επιστροφή    
Κώδικας δεοντολογίας για προσφορές - εκπτώσεις

Proslipsis.gr | Αθήνα 11.11.2014, 16:15

«Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του Καταναλωτή κατά τη διάρκεια των προσφορών, των εκπτώσεων και τις προωθητικές ενέργειες», υπέγραψε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Γεράσιμος Γιακουμάτος.

Με την απόφαση, μεταξύ άλλων, θεσπίζεται ότι:  οι προσφορές μπορεί να πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία  του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Οι εκπτώσεις θα μπορούν να διενεργούνται 4 φορές το χρόνο σύμφωνα με το νόμο 4177/2013. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμή των αγαθών και των υπηρεσιών επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού της έκπτωσης. Εάν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει  να αναγράφεται  στην προθήκη του καταστήματος. Σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων θα πρέπει  να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού (από…% έως ….%). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις  αφορούν επιλεγμένα είδη  με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας αναφέρει ότι εκπτώσεις και προσφορές μπορούν να κάνουν και τα καταστήματα stock και Outlet. Τα καταστήματα αυτά θα πρέπει να πληρούν τα εξής  χαρακτηριστικά: να διαθέτουν αποθέματα προηγούμενων εμπορικών περιόδων, παλαιάς μόδας, καταργημένων ή παλαιών ή μη εμπορεύσιμων εμπορικών κωδικών, παλαιών εμπορικών σειρών, παλαιά εν γένει αποθέματα, είδη ξεπερασμένης τεχνολογίας, πλεονάζουσας παραγωγής ή που ανήκουν σε δοκιμαστικές ή πειραματικές σειρές ή δείγματα. Επίσης σε αυτά τα καταστήματα επιτρέπεται να πωλούν μεταχειρισμένα  και ελαττωματικά προϊόντα. 

Με την απόφαση που υπεγράφη προβλέπεται να τηρείται βάση καταγγελιών καταναλωτών από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασία Καταναλωτή. Οι καταγγελίες μπορεί να γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας www.1520.gr με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας, στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του, καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης και την πρακτική την οποία επιθυμεί να καταγγείλει.

* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απόφασης.


AΠΟΦΑΣΗ
Θέμα: ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Του πρώτου άρθρου παράγραφος ΣΤ., υποπαράγραφος ΣΤ.5.2 του  Ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 85).
2. Του Ν. 4177/13 «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 173) και ειδικότερα του άρθρου 15 και των άρθρων 21-23 αυτού. 
3. Του Ν. 3892/2010 «Ηλεκτρονική καταχώρηση και εκτέλεση ιατρικών συνταγών και παραπεμπτικών εξετάσεων» άρθρο 9 «Στελέχωση και οργάνωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή» (ΦΕΚ Α 189), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 34 του Ν.4210/2013 (ΦΕΚ Α 254).
4. Του ν. 2251/1994 «Προστασία των καταναλωτών» (ΦΕΚ Α 191).
5. Του Π.Δ. 116/2014 (Α 185) «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας».
6. Του Π.Δ. 118/2013 «Τροποποίηση του π.δ. 85/2012 (ΦΕΚ Α 141) Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και Μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως» (ΦΕΚ Α 152).
7. Του Π.Δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών.» (Φ.Ε.Κ. Α 141).
8. Του Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ Α 221).
9. Του Π.Δ. 83/2012 «Διορισμός Αντωνίου Σαμαρά του Κωνσταντίνου ως Πρωθυπουργού» (ΦΕΚ Α 140).
10. Του Π.Δ. 89/2014 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ Α 134).
11. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α 98).
12. Της Α2-718/31.07.2014 απόφασης «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ)» (ΦΕΚ Β 2090).
13. Της με αρ. Α4-766/13.12.2013 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Πωλήσεις εποχικών ειδών με μειωμένες τιμές» (ΦΕΚ Β 3234).
14. Της με αρ. 54169/3.11.2014 Απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας» (ΦΕΚ Β 2944).
15. Της με αρ.Α4-598/25.07.2014 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης με την οποία συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας για την επεξεργασία σχεδίου κώδικα δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, κατόπιν διαβούλευσης με τους συλλογικούς φορείς της αγοράς, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας.
16. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο …
Σκοπός 
Σκοπός της παρούσας είναι η  προστασία του καταναλωτή μέσω της θέσπισης κανόνων  σχετικά με επικοινωνίες πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών με μειωμένη τιμή ή με πρόσθετο όφελος ή με προσδοκία οφέλους κατά τη διάρκεια εκπτώσεων, προσφορών, προωθητικών ενεργειών ή άλλων συναφών πρακτικών.

Άρθρο …
Πεδίο εφαρμογής
1. Oι τιμές διακυμαίνονται ελεύθερα σε όλη τη διάρκεια του έτους. 
2. Η παρούσα εφαρμόζεται στα φυσικά και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε πωλήσεις προϊόντων και παροχή  υπηρεσιών με την επιφύλαξη των διατάξεων:
(α) του ν. 4177/2013 (ΦΕΚ Α 173).
(β) της υπ’ αρ. Α2-718/31.7.2014 απόφασης «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ)» (ΦΕΚ Β 2090), εφεξής «Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ».
(γ) του ν. 2251/1994 (ΦΕΚ Α 191), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
(δ) της υπ’ αρ. Α4-766/13.12.2013 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Πωλήσεις εποχικών ειδών με μειωμένες τιμές» (ΦΕΚ Β 3234). 

Άρθρο …
Χρόνος και εύρος διενέργειας των πρακτικών εμπορικής επικοινωνίας με τον καταναλωτή
1. Εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις (4) φορές το χρόνο κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 του ν. 4177/2013. Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. 
2. Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.  
3. Για τις προωθητικές ενέργειες εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 98 των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.

Άρθρο …
Επικοινωνία μείωσης τιμής
1. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος ή το πρόσθετο όφελος στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής.
2. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν κατά τους όρους της παρούσας.
3. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
4.  Τα σημεία πώλησης που υπάγονται στην παρούσα θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, είτε αμέσως είτε εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος που τάσσεται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα του προϊόντος, συμπίπτει με την ανώτατη τιμή πώλησης αυτού οποτεδήποτε. 
5. Όπου στην παρούσα αναφέρεται το είδος του προϊόντος νοείται ο κάθε κωδικός προϊόντος που πωλείται στην επιχείρηση. 
6. Οι πρακτικές επικοινωνίας του παρόντος διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.

Άρθρο …
Καταστήματα STOCK και OUTLET
1. Χαρακτηρίζονται ως καταστήματα STOCK ή OUTLET τα καταστήματα λιανικής πώλησης των προϊόντων εκείνων που ανήκουν σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω κατηγορίες: 
(α) αποθέματα προηγούμενων εμπορικών περιόδων (σεζόν) 
(β) αποθέματα παλαιάς μόδας
(γ) αποθέματα καταργημένων ή παλαιών ή μη εμπορεύσιμων εμπορικών κωδικών 
(δ) αποθέματα παλαιών εμπορικών σειρών
(ε) παλαιά εν γένει αποθέματα
(στ) είδη ξεπερασμένης τεχνολογίας και καταναλωτικών συνηθειών
(ζ) είδη πλεονάζουσας παραγωγής
(η) είδη που επιστράφηκαν και/ή αποθέματα λόγω ακύρωσης παραγγελιών 
(θ) είδη που ανήκουν σε δοκιμαστικές ή πειραματικές σειρές ή είναι δείγματα.
2.Επιπλέον των ανωτέρω ειδών τα καταστήματα STOCK επιτρέπεται να πωλούν μεταχειρισμένα και ελαττωματικά προϊόντα. 
3.Τα χαρακτηριζόμενα ως καταστήματα STOCK ή OUTLET, για να λειτουργήσουν, θα πρέπει να έχουν προβεί σε έναρξη εργασιών ως καταστήματα STOCK ή ως καταστήματα OUTLET στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. 
4. Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης,  με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη  εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών, κατά το άρθρο 3 της παρούσας, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές». 
5. Σε κάθε περίπτωση τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναφέρουν στις πινακίδες τους και σε κάθε επικοινωνία με τον καταναλωτή, μαζί με την τιμή του προϊόντος και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, κατά τις διακρίσεις των παραγράφων 1 και 2, σε περίπτωση δε ελαττωματικού προϊόντος, το ελάττωμα θα σημειώνεται κατά τρόπο σαφή επί του προϊόντος.

Άρθρο ….
Ηλεκτρονικό Μητρώο Καταγγελιών
1. Στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τηρείται βάση καταγγελιών, για την καταχώριση σε αυτό, των πάσης φύσεως καταγγελιών καταναλωτών. 
2. Η καταχώριση της καταγγελίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή www.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, την πρακτική της οποίας επιθυμεί να καταγγείλει.
Άρθρο …
Κυρώσεις
Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της παρούσας επιβάλλονται οι κυρώσεις των διατάξεων των άρθρων 21-23 του ν. 4177/2013, καθώς και οι κυρώσεις των σχετικών διατάξεων της Α2-718/31.07.2014 υπουργικής απόφασης «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ)» (ΦΕΚ Β 2090). 

Άρθρο …. 
Ελεγκτικές αρχές
Αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο εφαρμογής της παρούσας είναι οι υπηρεσίες του άρθρου 17 του ν. 4177/2013. 

Άρθρο …
Έναρξη ισχύος 
Η παρούσα ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.


 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved