ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Επιστροφή    
Έγκριση Μεταπτυχιακού: Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου

Αθήνα 22.8.2016, 23:57

Την ίδρυση και λειτουργία από το ακαδημαϊκό έτος 2016 - 2017 μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2023 - 2024 Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο: «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου», της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (επισπεύδον Ίδρυμα) και του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενέκρινε ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΕΑΠ.

* Ακολουθεί η σχετική απόφαση.


ΑΠΟΦΑΣΗ
Αριθμ. απόφ. 391 (1)
Ίδρυση κοινού Διαπανεπιστημιακού Προγράμμα-
τος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Επιστή-
μες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γρα-
πτού Λόγου» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπου-
δών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
(επισπεύδον Ίδρυμα) και του Παιδαγωγικού Τμή-
ματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσ-
σαλίας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 2552/1997.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 3685/2008.
3. Τα εδάφια α’ και β’ της παρ. 3 του άρθρου 6 του
Ν. 3685/2008 «Θεσμικό πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές
σπουδές» όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρ-
θρου 24 του Ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177/Α’/25.8.2008), του
άρθρου 27 του Ν. 3794/2009 (ΦΕΚ 156/Α΄/4.9.2009) και
της παρ. 5 του άρθρου 37 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α’)
4. Τις διατάξεις του Ν. 3374/2005 (ΦΕΚ 189, τ. Α’/2.8.2005)
«Διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση.
Σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μο-
νάδων. Παράρτημα διπλώματος», όπως τροποποιήθηκε
και ισχύει. Proslipsis.gr
5. Τις διατάξεις της παρ. 11α του άρθρου 80 του
Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195 τ. Α’), «Δομή, λειτουργία, δια-
σφάλιση ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση
των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων» όπως τρο-
ποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. γ’ του άρθρου 47
Ν. 4025/2011 (ΦΕΚ 228 τ. Α’), της παρ. 8 του άρθρου 5 του
Ν. 4076/2012 (ΦΕΚ 159 τ. Α’) και της παρ. 2 του άρθρου
34 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24 τ. Α’).
6. Τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν. 4301/2014 (ΦΕΚ
223 Α’/7-10-2014).
7. Το πρακτικό της με αριθμό 125/19-7-2016 Συνεδρί-
ασης της Κοσμητείας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπου-
δών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
8. Το πρακτικό της με αριθμό 307/22-07-2016 συνεδρί-
ασης της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού
Πανεπιστημίου.
9. Το με ημερομηνία 21-06-2016 Ειδικό Πρωτόκολλο
Συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπι-
στημίου (Ε.Α.Π.) και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το
οποίο εγκρίθηκε στην 303η /13-06-2016 Συνεδρίαση
της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πα-
νεπιστημίου.
10. Την υπ’ αρ. πρωτ. 800/25-2-2014 έκθεση εξωτε-
ρικής αξιολόγησης της Α.Δ.Ι.Π. που αφορά τη Σχολή
Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πα-
νεπιστημίου.
11. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης
αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού
προϋπολογισμού, εγκρίνουμε:
Τη λειτουργία από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, του
μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο «Επιστήμες της
Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προ-
βλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου» ως κοινό Πρό-
γραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Ελληνικού Ανοι-
κτού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Άρθρο 1
Γενικές Διατάξεις
Η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού
Ανοικτού Πανεπιστημίου (επισπεύδουσα Σχολή) και το
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας οργανώνουν και λειτουργούν το Διαπανε-
πιστημιακό (Διιδρυματικό) Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα
Σπουδών με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή
και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού
και Γραπτού Λόγου» από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017,
σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσης απόφασης, του
με ημερομηνία 21-06-2016 Ειδικού Πρωτοκόλλου Συνερ-
γασίας και τις διατάξεις του ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148 Α’).

Άρθρο 2
Αντικείμενο - Σκοπός
Το κοινό εξ αποστάσεως διαπανεπιστημιακό Μεταπτυ-
χιακό Πρόγραμμα Σπουδών (εφεξής Μ.Π.Σ.) «Επιστήμες
της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με
Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου» έχει ως
στόχο την παροχή εξειδικευμένης γνώσης αναφορικά
με τα προβλήματα του προφορικού και του γραπτού
λόγου, καθώς και τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που
μπορούν να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν προκειμέ-
νου να αντιμετωπιστούν ή/ και αμβλυνθούν τα εν λόγω
προβλήματα σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους/ πολύ-
γλωσσους ομιλητές.

Άρθρο 3
Μεταπτυχιακός Τίτλος
Το Π.Μ.Σ. απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευ-
σης με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και
Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και
Γραπτού Λόγου». Ο τίτλος απονέμεται από το Ελληνικό
Ανοικτό Πανεπιστήμιο με αναφορά σε αυτόν του Πανε-
πιστημίου Θεσσαλίας. Οι χορηγούμενοι τίτλοι θα είναι
στην ελληνική γλώσσα.
 Proslipsis.gr
Άρθρο 4
Κατηγορίες πτυχιούχων
Γίνονται δεκτοί κατά προτεραιότητα: 1. Πτυχιούχοι
Παιδαγωγικών Τμημάτων (Ειδικής Αγωγής, Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Προσχολικής Εκπαίδευσης), 2. Πτυχιούχοι
του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
του Πανεπιστημίου Μακεδονίας της Κατεύθυνσης ΕΚΠ-
ΑΜΕΑ, 3. Πτυχιούχοι τμημάτων Φιλολογίας ΑΕΙ, 4. Πτυ-
χιούχοι ξενόγλωσσων φιλολογιών ΑΕΙ, 5. Πτυχιούχοι του
τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αι-
γαίου από την Κατεύθυνση « Γλωσσολογία Νοτιο-Ανατο-
λικής Μεσογείου», 6. Πτυχιούχοι τμημάτων Ψυχολογίας ,
7. Πτυχιούχοι των τμημάτων ΦΠ και ΦΠΨ, 8. Πτυχιούχοι
τμημάτων Λογοθεραπείας ΑΤΕΙ, 9. Πτυχιούχοι τμημά-
των Βρεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙ και 10. άλλων συναφών με
τα αντικείμενα και τους σκοπούς του Π.Μ.Σ. τμημάτων
των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή πτυχιούχοι αναγνωρισμένων
ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και 11. πτυ-
χιούχοι αντίστοιχων, συναφών με τα αντικείμενα και τους
σκοπούς του Π.Μ.Σ., τμημάτων των Τ.Ε.Ι. (σύμφωνα με
την παρ. 1, άρθρο 4 του Ν. 3685/2008). Για την αξιολό-
γηση και την επιλογή των υποψηφίων συνεκτιμώνται τα
στοιχεία της παρ. 1α, άρθ. 4 του Ν. 3685/2008 και τυχόν
πρόσθετα κριτήρια, τα οποία ορίζονται με απόφαση των
αρμοδίων οργάνων, όπως ο νόμος ορίζει (παρ. 1B, άρθ. 4
του Ν. 3685/2008), υπό την επιφύλαξη των άρθρων του
Ειδικού Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του ΕΑΠ και
του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Με απόφαση των ιδίων
οργάνων μπορούν να συντμηθούν ή να επιμηκυνθούν
προθεσμίες που αφορούν στις διαδικασίες και τη λει-
τουργία του προγράμματος σπουδών.

Άρθρο 5
Διάρθρωση
Το διαπανεπιστημιακό Μ.Π.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής:
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήμα-
τα Προφορικού και Γραπτού Λόγου» διαρθρώνεται σε
τέσσερα (4) εξάμηνα, τα οποία αποτελούνται από έξι (6)
θεματικές ενότητες, Πρακτική Άσκηση και Διπλωματική
Εργασία. Όλες οι θεματικές ενότητες είναι υποχρεωτικές
και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαι-
τούνται για την απόκτηση του τίτλου σπουδών ανέρχεται
σε 120 ECTS (30 ECTS ανά εξάμηνο). Ο ελάχιστος χρόνος
φοίτησης είναι τα 2 έτη και ο μέγιστος τα 6. Η διάρθρωση
του εν λόγω Μ.Π.Σ. είναι η ακόλουθη:
1ο Εξάμηνο
Θεματική Ενότητα 1: Ειδική Αγωγή (20 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε «Ειδική Αγωγή»
1.1. Βασικές έννοιες για την Ειδική Αγωγή και Εκπαί-
δευση
1.2. Αξιολόγηση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανά-
γκες Proslipsis.gr
1.3. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για άτομα με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες
Θεματική Ενότητα 2: Γλωσσική ανάπτυξη (10 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε. «Γλωσσική ανάπτυξη»
2.1. Θεωρητικές προσεγγίσεις και μεϋοδολογικά ζητή-
ματα της γλωσσικής ανάπτυξης
2.2. Επισκόπηση της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης
2.3. Γλωσσική ανάπτυξη σε δίγλωσσους/πολύγλωσ-
σους πληθυσμούς
2ο Εξάμηνο
Θεματική Ενότητα 3: Γλωσσική Επεξεργασία (10 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε. «Γλωσσική Επεξεργασία»
3.1 Γλώσσα, νόηση και επικοινωνία
3.2 Κατανόηση και παραγωγή του προφορικού και του
γραπτού λόγου
3.3 Γνωστικές παράμετροι της γλωσσικής επεξεργασί-
ας: ο ρόλος της μνήμης, της προσοχής και των εκτελε-
στικών λειτουργιών
Θεματική Ενότητα 4: Προβλήματα προφορικού και
γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις (20 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε. «Προβλήματα προφορικού
και γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις»
4.1 Εισαγωγή στα αναπτυξιακού τύπου προβλήματα
προφορικού και γραπτού λόγου
4.2 Θεωρητικό πλαίσιο των προβλημάτων προφορι-
κού λόγου
4.3 Θεωρητικό πλαίσιο των αναπτυξιακού τύπου προ-
βλημάτων στο γραπτό λόγο
3ο Εξάμηνο
Θεματική Ενότητα 5: Σχεδιασμός έρευνας στην Ειδική
Αγωγή (10 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε. «Σχεδιασμός έρευνας στην
Ειδική Αγωγή»

5.1 Ερευνητικοί σχεδιασμοί (ποιοτικοί σχεδιασμοί, πο-
σοτικοί σχεδιασμοί, μεικτοί
σχεδιασμοί)
5.2 Εφαρμογές - παραδείγματα ερευνητικών σχεδια-
σμών στην Ειδική Αγωγή.
Θεματική Ενότητα 6: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα
προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου: (20 ECTS)
Γνωστικά Αντικείμενα Θ.Ε «Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
στα προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου»
6.1. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε άτομα με προβλή-
ματα προφορικού λόγου
6.2. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε άτομα με προβλή-
ματα γραπτού λόγου
6.3 Διδασκαλία πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας σε
άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
4ο Εξάμηνο
Ενότητα Πρακτική Άσκηση (ΕΠΑ)(20 ECTS)
Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας (10 ECTS)
Προδιαγραφές Πρακτικής Άσκησης
Η Πρακτική Άσκηση θα διεξάγεται σε δημόσιες δομές
αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με διαταραχές
προφορικού και γραπτού λόγου και θα ακολουθεί τα
κάτωθι στάδια:
• Παρατήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης και πα-
ρέμβασης (θεραπευτικών συνεδριών) σε άτομα/παιδιά
με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου, σε δο-
μές όπως Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, ΚΕΔΔΥ, και άλλους
δημόσιους φορείς παροχής παρόμοιων υπηρεσιών.
• Εποπτευόμενη συμμετοχή σε διαδικασίες αξιολόγη-
σης και παρέμβασης σε άτομα/παιδιά με προβλήματα
προφορικού και γραπτού λόγου (στις παραπάνω δομές).
• Εποπτευόμενη αυτοδύναμη αξιολόγηση και παρέμ-
βαση σε άτομα/παιδιά με προβλήματα προφορικού και
γραπτού λόγου (στις παραπάνω δομές).
Μαθησιακά αποτελέσματα
Θεματική Ενότητα 1: Ειδική Αγωγή (20 ECTS)
Με την ολοκλήρωση της θειιατικής ενότητας 1, οι φοι-
τητές/τριες αναμένεται να:
• έχουν εισαγωγικές γνώσεις σχετικά με τις διαφορετι-
κές αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
• έχουν εξοικειωθεί με τα θέματα της εκπαιδευτικής
αξιολόγησης
• έχουν εξοικειωθεί με τα θέματα της Ανίχνευσης και
των σχετικών ανιχνευτικών εργαλείων
• έχουν εξοικειωθεί με τα θέματα της Διάγνωσης και
των σχετικών διαγνωστικών/σταθμισμένων εργαλείων
• έχουν εξοικειωθεί και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν
διδακτικές παρεμβάσεις
• γνωρίζουν τα Αναλυτικά προγράμματα και διδακτικά
μοντέλα σχετικά με την ειδική αγωγή
• γνωρίζουν ζητήματα που σχετίζονται με την Αντα-
πόκριση στη διδασκαλία και παρέμβαση, καθώς και τον
Σχεδιασμό για Όλους και τις Προσαρμογές
Θεματική Ενότητα 2: Γλωσσική ανάπτυξη (10 ECTS)
Με την ολοκλήρωση της θευατικης ενότητας 2, οι φοι-
τητές/τριες αναμένεται να:
• γνωρίζουν τα βασικά θεωρητικά και μεθοδολογικά
ζητήματα που σχετίζονται με την κατάκτηση της μητρι-
κής γλώσσας
• γνωρίζουν τα ορόσημα της γλωσσικής ανάπτυξης
στα διάφορα επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης: φω-
νολογικό, μορφολογικό, συντακτικό, σημασιολογικό,
πραγματολογικό
• έχουν κατανοήσει τη σημασία των διαγλωσσικών
διαφορών στη γλωσσική ανάπτυξη
• γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του δίγλωσσου ή πο-
λύγλωσσου παιδιού και της γλωσσικής του ανάπτυξης με
έμφαση στις ομοιότητες και στις διαφορές της με αυτήν
του μονόγλωσσου παιδιού
• γνωρίζουν τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα
που σχετίζονται με το χειρισμό, από το παιδί, περισσο-
τέρων από μια γλωσσών και κάτω από το πρίσμα των
διαγλωσσικών διαφορών.
Θεματική Ενότητα 3: Γλωσσική Επεξεργασία (10 ECTS)
Με την ολοκλήρωση της θευατικης ενότητας 3, οι φοι-
τητές/τριες αναμένεται να:
• έχουν κατανοήσει τις πολυδιάστατες σχέσεις της
γλώσσας με τη νόηση και την επικοινωνία
• έχουν κατανοήσει τα κύρια μεθοδολογικά εργαλεία
που χρησιμοποιούνται στην ψυχογλωσσολογική έρευνα
πάνω στην επεξεργασία της γλώσσας
• έχουν κατανοήσει τη λειτουργία των δύο βασικών
διαδικασιών που εμπλέκονται στη γλωσσική επεξερ-
γασία δηλαδή την παραγωγή και την κατανόηση, τόσο
στο επίπεδο του προφορικού όσο και στο επίπεδο του
γραπτού λόγου
• έχουν κατανοήσει το ρόλο βασικών γνωστικών πα-
ραμέτρων όπως είναι η μνήμη, η προσοχή και οι εκτελε-
στικές λειτουργίες στη γλωσσική επεξεργασία, τόσο στο
επίπεδο των μεμονωμένων λέξεων όσο και στο επίπεδο
των προτάσεων και ολόκληρων κειμένων.
Θεματική Ενότητα 4: Προβλήματα προφορικού και
γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις (20 ECTS)
• γνωρίζουν και να περιγράφουν το ευρύ φάσμα των
αναπτυξιακών διαταραχών καθώς και τα προβλήματα
που αυτές δημιουργούν στην ανάπτυξη και εξέλιξη του
προφορικού και του γραπτού λόγου
• γνωρίζουν τις κατηγορίες, τα αίτια και τα κλινικά χα-
ρακτηριστικά των προβλημάτων του προφορικού λόγου
• γνωρίζουν τις κατηγορίες και να περιγράφουν τα αί-
τια και τα συμπτώματα των προβλημάτων του γραπτού
λόγου στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
Θεματική Ενότητα 5: Σχεδιασμός έρευνας στην Ειδική
Αγωγή (10 ECTS) Proslipsis.gr
Με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας 5. οι φοι-
τητές/τριες αναμένεται να:
• γνωρίζουν τις κυρίαρχες ερευνητικές τάσεις στην Ει-
δική Αγωγή, γνωρίζουν τα στάδια διεξαγωγής έρευνας.
• αναζητούν, να ανακτούν, να οργανώνουν, να συν-
θέτουν και να ερμηνεύουν κριτικά βιβλιογραφικά δε-
δομένα.
• αναγνωρίζουν την ανάγκη συγκρότησης και υιοθέ-
τησης ενός θεωρητικού πλαισίου για το σχεδιασμό μιας
έρευνας.
• γνωρίζουν βασικούς ερευνητικούς σχεδιασμούς
(ποιοτικοί σχεδιασμοί, ποσοτικοί σχεδιασμοί, μεικτοί
σχεδιασμοί) με εφαρμογή στην Ειδική Αγωγή, διατυ-
πώνουν ερευνητικό στόχο και ερευνητικά ερωτήματα
ή υποθέσεις με βάση έναν θεωρητικό προβληματισμό
και τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, γνωρίζουν και να
χειρίζονται βασικές μεθόδους και τεχνικές δειγματο-
ληψίας στο πλαίσιο ποσοτικών και ποιοτικών σχεδι-
ασμών.
• αναπτύσσουν και να αξιολογούν βασικά εργαλεία
συλλογής εμπειρικού υλικού στο πλαίσιο ποσοτικών,
ποιοτικών και μεικτών σχεδιασμών.
• αναγνωρίζουν τα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα
που τίθενται στο πλαίσιο της συγκέντρωσης ποσοτικών
και ποιοτικών δεδομένων και να αναφέρουν κατάλλη-
λους τρόπους χειρισμού τους.
• διαμορφώνουν και να συγγράφουν ερευνητικό σχέδιο
μικρής κλίμακας εμπειρικής έρευνας στην Ειδική Αγωγή.
Θεματική Ενότητα 6: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα
προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου: (20 ECTS)
Με την ολοκλήρωση της θεμ,ατικής ενότητας 6, οι
φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι ικανοί να:
• περιγράφουν και να σχεδιάζουν το περιεχόμενο
προγραμμάτων παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση
των συμπτωμάτων των διαταραχών προφορικού λόγου
• περιγράφουν και να σχεδιάζουν το περιεχόμενο προ-
γραμμάτων παρεμβάσεων για άτομα με προβλήματα
γραπτού λόγου στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών
δυσκολιών
• εφαρμόζουν προγράμματα παρέμβασης για μονό-
γλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους ομιλητές με
προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
• περιγράφουν τη διδασκαλία της πρώτης γλώσσας
σε ομιλητές με προβλήματα προφορικού και γραπτού
λόγου
• περιγράφουν τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης
γλώσσας σε ομιλητές με προβλήματα προφορικού και
γραπτού λόγου
Ενότητα Πρακτική Άσκηση (ΕΠΑ)(20 ECTS)
Με την ολοκλήρωση της Ενότητας Πρακτικής Άσκησης
(ΕΠΑ) οι φοιτητές/τριες αναμένεται να:
• έχουν εξοικειωθεί με τις δομές αξιολόγησης και
υποστήριξης ατόμων με προβλήματα προφορικού και
γραπτού λόγου
• έχουν λάβει μέρος ως παρατηρητές σε διαδικασίες
αξιολόγησης και παρέμβασης (θεραπευτικές συνεδρίες)
για άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λό-
γου σε δομές που παρέχονται οι υπηρεσίες αυτές
• να είναι ικανοί να παρέχουν αυτόνομες υπηρεσίες
αξιολόγησης και παρέμβασης σε άτομα με προβλήματα
προφορικού και γραπτού λόγου

Άρθρο 6
Προσωπικό
Οι διδάσκοντες στο πρόγραμμα επιλέγονται ύστερα
από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δύναται να
απασχοληθούν Καθηγητές και υπηρετούντες Λέκτορες
(μέλη του Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού)
Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Ελληνικού
Ανοικτού Πανεπιστημίου και άλλων Πανεπιστημίων της
Ελλάδας και του εξωτερικού, άλλες κατηγορίες διδασκό-
ντων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5, παρ. 1 του
Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148 τ. Α), καθώς και προσκεκλημένοι
επιστήμονες εγνωσμένου κύρους ειδικοί στα γνωστικά
αντικείμενα του προγράμματος.

Άρθρο 7
Υλικοτεχνική υποδομή
Για τη λειτουργία του προγράμματος θα χρησιμοποιη-
θεί η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή του Ελληνικού
Ανοικτού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Θεσ-
σαλίας.

Άρθρο 8
Διάρκεια Λειτουργίας
Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει μέχρι και το ακαδη-
μαϊκό έτος 2023-2024 με την επιφύλαξη των διατάξεων
της παρ. 11α του άρθρου 80 του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195
Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Άρθρο 9
Μεταβατικές Διατάξεις
Όσα θέματα δεν προβλέπονται στην παρούσα απόφα-
ση ρυθμίζονται από το ειδικό πρωτόκολλο συνεργασίας
καθώς και από τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με την κεί-
μενη νομοθεσία.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.

Πάτρα, 25 Ιουλίου 2016

Ο Πρόεδρος
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved