nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ομιλία του υπουργού Απασχόλησης στη Βουλή για την ανεργία των νέων (28/2)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
28 Φεβρουαριου 2006

Ομιλία του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κ. Σάββα Τσιτουρίδη κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την ανεργία των νέων

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητούμε σήμερα για ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα. Για ένα πρόβλημα σύνθετο και με ευρύτατες κοινωνικές προεκτάσεις. Και αισθάνομαι υψηλή ευθύνη, στην πρώτη παρέμβαση μου στη Βουλή ως Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας να συζητούμε γι’ αυτό το θέμα. Θα ήθελα λοιπόν κι εγώ να ευχαριστήσω τον Συνασπισμό για την ευκαιρία που μας δίνει και που μου δίνει να αναφερθώ στην Κυβερνητική πολιτική στο ευαίσθητο αυτό θέμα.

Η ανεργία γενικά, η ανεργία των νέων και των γυναικών ειδικότερα, είναι ζητήματα στα οποία στο πολιτικό σύστημα και οι δυνάμεις που εκπροσωπούν την κοινωνία πρέπει να αντιμετωπίζουμε με υψηλή κοινωνική συνείδηση.

Πριν απ’ όλα θέλω να σας καταστήσω σαφή τον αυτονόητο προβληματισμό της Κυβέρνησης. Αλλά νομίζω και όλων μας.

Πριν έλθουμε στα στατιστικά ποσοτικά στοιχεία, η ανεργία στους νέους έχει έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η ανεργία των νέων αναβάλει την εμπλοκή στην εργασία μιας ηλικιακής κατηγορίας που συνδέεται άμεσα με την παραγωγή καινοτομίας και ιδιαίτερα με την απαίτηση επινοητικότητας ενός πληθυσμού που εξοικειώνεται ευκολότερα με τις νέες τεχνολογίες.

Σ’ ένα ψυχολογικό και κοινωνικό επίπεδο η ανεργία των νέων διαμορφώνει μια ψυχολογία εισαγωγικής ή αρχικής απογοήτευσης, με αποτέλεσμα να συγκροτούνται οι προϋποθέσεις για μια συγκρουσιακή σχέση με την κοινωνία, ή για μια φυγή στο περιθώριο της κοινωνίας.

Θα επαναλάβω την παραδοχή που έκανε ο Πρωθυπουργός.

Υπάρχει πρόβλημα.

Τα ποσοστά των ανέργων στη χώρα μας και ιδίως των ανέργων γυναικών, των ανέργων νέων και των ανέργων πτυχιούχων είναι υψηλά, παρά τις πολιτικές μας και τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα που έχουμε. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω τα αποτελέσματα που αναφέρθηκαν.

Η ανεργία από το 11,3% στο πρώτο τρίμηνο του 2004, μειώθηκε στο 9,7% στο τρίτο τρίμηνο του 2005.

Στο ίδιο διάστημα το ποσοστό ανεργίας των νέων από το 21,3% έπεσε στο 19,3% και η ανεργία των γυναικών από 16,8% στο 15%. Οι απασχολημένοι έφταναν στα 4.380.000. Κι αυτός είναι ο μεγαλύτερος αριθμός που έχει ποτέ καταγραφεί στη χώρα.

Βεβαίως κανείς δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος με αυτά τα ποσοστά ανεργίας, έστω κι αν αυτά μειώνονται.

Πέρα από τους απρόσωπους στατιστικούς δείκτες, το ανθρώπινο κόστος είναι δυσβάσταχτο. Αλλά και οι επιπτώσεις στην κοινωνία είναι εξαιρετικά επώδυνες, ειδικότερα όταν περιθωριοποιούνται τμήματά της. Για τον κάθε άνεργο και για την οικογένειά του, το πρόβλημα δεν είναι στατιστικό. Είναι πρόβλημα της τάξης του 100%. Γι’ αυτό δεν μπορούμε να εφησυχάσουμε. Και δεν μπορούμε να έχουμε αποσπασματική προσέγγιση στην αντιμετώπισή του προβλήματος. Και δεν μπορούμε για δύο λόγους.

Πρώτον διότι το πρόβλημα της ανεργίας δεν αντιμετωπίζεται από τη μια μέρα στην άλλη.

Και δεύτερον γιατί η αντιμετώπισή του βρίσκεται σε εξάρτηση με τη γενικότερη πορεία της οικονομίας και της ανάπτυξης της χώρας. Εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη πολιτική, όπως αυτή περιγράφεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων με στόχο την ενίσχυση της Απασχόλησης, της Ανάπτυξης και της Κοινωνικής Συνοχής.

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Επιτρέψτε μου να κάνω εδώ ορισμένες παρατηρήσεις στη βάση όσων ελέχθησαν από τους πολιτικούς αρχηγούς. Ο κ. Αλαβάνος έκανε μια πρόταση σχετικά με την ανάγκη ν’ αναφέρουμε στο υπό Αναθεώρηση Σύνταγνα τη θέση της πλήρους απασχόλησης. Αυτή η θέση θα αποτελούσε μια κατευθυντήρια διάταξη, όπως αυτές που είδαμε στο συνταγματικό παρελθόν, οι οποίες αποτελούν ατελείς διατάξεις. Επειδή δεν απέδωσαν γι’ αυτό και καταργήθηκαν με το Σύνταγμα της Βαϊμάρης. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν πλέον σε κανένα σύγχρονο Σύνταγμα.

Επιπλέον πολλά απ’ αυτά που ανέφερε ο κ. Αλαβάνος γίνονται ήδη. Κύριε Αλαβάνο, είμαι στη διάθεσή σας να σας ενημερώσω για την κυβερνητική δράση. Μπορείτε να έλθετε όποτε θέλετε ή μπορώ να έλθω εγώ. Θέλω να συνεννοηθούμε. Το λέω αυτό γιατί κάνατε αναφορές σε ενέργειες και δράσεις , οι οποίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και υπάρχουν αποτελέσματα.

Ο κ. Παπανδρέου έπειτα, δεν έκανε προτάσεις για το θέμα αυτό. Ακούσαμε συνθήματα και ένα λόγο που αποδεικνύει πως το ΠΑΣΟΚ δεν επενδύει στον άνθρωπο αλλά στην καταστροφολογία. Τόσο για το τι έκανε το ΠΑΣΟΚ στον τομέα αυτό, όσο και για το τι κάνει η Νέα Δημοκρατία, ο κ. Παπανδρέου έχει μάλλον ελλιπή ενημέρωση. Ο κ. Παπανδρέου μίλησε για μια ακόμη φορά ως εάν ο ίδιος και το κόμμα έφθαναν χθες στη χώρα. Θα αναφέρω ενδεικτικά ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ ο αριθμός των ανέργων στη χώρα το 2003 έφθανε τους 501.000. Οι άνεργοι το 2004 έπεσαν στις 527.000 και το 2005 ο αριθμός των ανέργων ήταν 458.019.

Η εκμετάλλευση της ανασφάλειας των νέων και η χειραγώγηση του ήταν δική σας δουλειά κ. Παπανδρέου. Διαπρέψατε σ’ αυτές τις πρακτικές επί 20 χρόνια. Μην προβάλετε λοιπόν τις πρακτικές σας σ’ εμάς. Πως μας κατηγορείτε κ. Παπανδρέου για τον τρόπο με τον οποίο προσλάβαμε τους εργασιακούς συμβούλους όταν ακόμη δεν έχουμε προσλάβει τέτοιους συμβούλους;

Και σε ό,τι αφορά τη μείωση των θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα, δεν κατάλαβα ποια είναι η πρόταση του κ. Παπανδρέου. Να συνεχίσουμε την κατασκευή ολυμπιακών εγκαταστάσεων; Σας υπενθυμίζω σε κάθε περίπτωση ότι το ΠΔΕ για φέτος είναι αυξημένο κατά 9,5% σε σχέση με πέρυσι. Κι αυτό θα πάει σε έργα κ. Παπανδρέου. Δηλαδή στον κατασκευαστικό τομέα.

Σε ‘ο,τι αφορά την κ. Παπαρήγα θα ήθελα να πω πως οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται στη χώρα είναι περισσότερες απ’ αυτές που χάνονται.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Για να αντιμετωπίσουμε το κρίσιμο αυτό ζήτημα, πρέπει να γυρίσουμε πίσω. Όχι για να αναζητήσουμε ευθύνες. Αυτές σήμερα είναι δικές μας. Και προφανώς -και αυτονοήτως- τις αναλαμβάνουμε. Να γυρίσουμε πίσω για να δούμε τι δεν πρέπει να κάνουμε στο μέλλον. Και τι πρέπει να κάνουμε.

Ζούμε σε μια εποχή σημαντικών αλλαγών στην Ευρώπη και στον κόσμο. Και εμάς ο ελληνικός λαός μας ανέθεσε να φύγουμε από παλιούς ολέθριους δρόμους και να πορευθούμε σε νέους. Να μεταβάλουμε ένα οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό κατεστημένο που δημιούργησε αδιέξοδα. Που κατασπατάλησε πόρους, δεν αξιοποίησε ευκαιρίες, γιγάντωσε χρέη, ελλείμματα και ανεργία.

Εμείς δεν είμαστε εδώ για να συνεχίσουμε να μεταφέρουμε τα προβλήματα στο αύριο και στις επόμενες γενιές. Είμαστε εδώ για να εκσυγχρονίσουμε το κράτος μας, την κοινωνία μας, την οικονομία μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι προτεραιότητές στην πορεία μας είναι:

α) Η αποκατάσταση της δημοσιονομικής ισορροπίας και η εξασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας των δημοσίων οικονομικών.

β) Η αύξηση της παραγωγικότητας.

γ) Η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

δ) Η αύξηση της απασχόλησης, η μείωση της ανεργίας καθώς και η αποτελεσματικότερη λειτουργία των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, με μια σειρά από στοχευμένες δράσεις που προωθούμε και που αντιμετωπίζουν παράλληλα τον κίνδυνο του κοινωνικού αποκλεισμού.

Στους 23 μήνες της Νέας Διακυβέρνησης κάναμε σημαντικά βήματα.

Ÿ και για τον περιορισμό των μεγάλων δημοσιονομικών ελλειμμάτων

Ÿ και στον τομέα των μεγάλων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων,

Ÿ και στον τομέα της ανάπτυξης και στον τομέα της απασχόλησης.

Η ελληνική οικονομία περνάει μπροστά.

Με καθυστέρηση πολλών ετών υπάρχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική νοικοκυρέματος, ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, αύξησης και δίκαιης κατανομής του πλούτου.

Υπάρχει στρατηγική διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Μεταρρυθμίσεων με στόχο μια κοινωνία ανάπτυξης και συνοχής, ασφάλειας και ευημερίας για όλους.

Θυμίζουμε ότι από τις κυριότερες από τις μεταρρυθμίσεις είναι:

- Κρίσιμες μεταβολές στο εργασιακό καθεστώς. Διευθέτηση του χρόνου εργασίας και κατανομή των ωρών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, βάσει των πραγματικών αναγκών των επιχειρήσεων. Κατάργηση του παράλογου καθεστώτος της υπερωριακής εργασίας, το οποίο στρεφόταν τελικά εναντίων των ίδιων των εργαζομένων.

- Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, με τάσεις πλήρους απελευθέρωσης.

- Νομοθετική ρύθμιση του ασφαλιστικού των τραπεζών.

- Εισαγωγή νέου επενδυτικού νόμου με υψηλά κίνητρα που δημιουργούν μέχρι σήμερα3,500 περίπου νέες θέσεις εργασίας.

Κι εδώ πρέπει να πω πως όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των αιτημάτων ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί. Άλλες τόσες θέσεις δημιουργούνται σε αντίστοιχες δράσεις του Υπουργείου Αγροτικής ανάπτυξης και Τροφίμων και του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Μιλούμε για μια ρεαλιστική πρόβλεψη 15.000 νέων θέσεων εργασίας.

Αυτά είναι μόνο λίγα –ενδεικτικά- από τα μέτρα και τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν κατά το δεύτερο έτος της Κυβέρνησης Καραμανλή, με κύριο άξονα την οικονομία και την απασχόληση.

Όπως θα διαπιστώσει κάθε αντικειμενικός παρατηρητής, τα παραπάνω δεν είναι ούτε λίγα ούτε ασήμαντα. Μακάρι να είχαν δρομολογηθεί έστω και ελάχιστα από αυτά επί Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Τότε απλά ακούγαμε για μεταρρυθμίσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Και έτσι χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την ελληνική οικονομία. Ενώ τώρα αυτά που εξαγγέλλονται, πραγματοποιούνται.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Τα αποτελέσματα της πολιτικής μας είναι ορατά. Και οι πρόσφατη αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαψεύδοντας όλους αυτούς που καταστροφολογούσαν, έρχεται να επιβεβαιώσει τις δικές μας εκτιμήσεις για την πορεία της οικονομίας μας κατά το τρέχον έτος.

Το 2006 θα πετύχουμε όλους τους οικονομικούς μας στόχους. Περιορίζουμε ακόμη περισσότερο ελλείμματα και χρέος, και δημιουργούμε υγιείς και στέρεες βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα. Ανάπτυξη που θα δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης και θα ενισχύσει την οικονομική και κοινωνική συνοχή.

Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μου ορισμένες επισημάνσεις που θεωρώ σημαντικές.

Η κυβέρνησή μας μένει προσηλωμένη στην πολιτική των μεταρρυθμίσεων, κινούμενη σ’ έναν ενδιάμεσο δρόμο μεταξύ του κρατικισμού κάποιων και του ακραίου φιλελευθερισμού άλλων. Του ακραίου νεοφιλελευθερισμού που είδαμε να αναπτύσσεται στα χρόνια ΠΑΣΟΚ χωρίς την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού. Άλλωστε τόσο ο κρατικισμός, όσο και η κοινωνική αναλγησία των ισχυρών, οδηγούν σε οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα, σε ακινησία και τέλμα.

Πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που μένουν στην κουλτούρα και στις πρακτικές άλλων εποχών, ή αντιδρούν αλλεργικά σε οτιδήποτε συνδέεται με την κοινωνική ευαισθησία, είναι βέβαιο πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών μας.

Εμείς θα συνεχίσουμε στο δρόμο που θέλει η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων.

Μακριά από ιδεοληψίες και πρακτικές του παρελθόντος, προχωρούμε σε μεταρρυθμίσεις που συνάδουν με την κοινωνική ευαισθησία.

Προχωρούμε, αφουγκραζόμενοι την κοινωνία.

Προχωρούμε με διαρκή διαβούλευση και κοινωνική λογοδοσία. Για εμάς τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Απαιτούνται μεταρρυθμίσεις που ευνοούν τους πολλούς και στηρίζονται απ’ αυτούς. Αυτές τις μεταρρυθμίσεις κάνουμε, γιατί πίστη μας είναι πως μόνο με τη στήριξη της κοινωνίας οι μεταρρυθμίσεις μπορούν να πετύχουν. Και επειδή οι καιροί μας είναι καιροί δύσκολοι, έχουμε χρέος όλοι να πορευόμαστε με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, αποφεύγοντας την αδιαλλαξία. Οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις πρέπει να συνεννοηθούμε. Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσουμε. Είναι όμως αναγκαίο να μην αρνούμαστε το διάλογο και τη συνεννόηση. Και αυτή η προτροπή αφορά όλους. Και ιδιαίτερα εκείνους που τα τελευταία χρόνια κέρδισαν πολλά. Δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να μην έχουν δίκαιο μερτικό από τα κέρδη. Να το πω και θετικά. Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν μερτικό από τα κέρδη. Δεν αναφέρομαι μόνο στις Τράπεζες. Αναφέρομαι όμως και στις Τράπεζες.

Έρχομαι τώρα στο ευαίσθητο θέμα της ενίσχυσης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της ανεργίας γενικότερα και στους νέους και στις γυναίκες ειδικότερα. Και στον τομέα αυτό αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν και δίνουμε τη μάχη σε τρία μέτωπα.

Το πρώτο μέτωπο αφορά στη διαχείριση της ανεργίας.

- Παρέχουμε στους ανέργους συμβουλευτικές υπηρεσίες μέσα από αναβαθμισμένες Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης (τον ΟΑΕΔ και τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης).

- Προσλαμβάνουμε περισσότερους από 400 εργασιακούς συμβούλους για την εξατομικευμένη προσέγγιση κάθε ανέργου.

- Ολοκληρώνουμε τη μηχανοργάνωση του ΟΑΕΔ και διευρύνουμε ραγδαία την εξατομικευμένη παρέμβαση.

- Χρηματοδοτούμε και εξασφαλίζουμε το συνταξιοδοτικό δικαίωμα των ανέργων που βρίσκονται πλησίον της σύνταξης.

Το δεύτερο μέτωπο αφορά στην ενίσχυση της απασχόλησης.

- Δώσαμε και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

- Σε περιοχές που πλήττονται ιδιαίτερα από την ανεργία εφαρμόζουμε ολοκληρωμένες παρεμβάσεις μετά από έρευνες και μελέτες για τα αίτια και χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.

- Παρέχουμε στις περιοχές αυτές, αυξημένα κίνητρα και επιδοτήσεις, έτσι ώστε να έχουμε τη γρηγορότερη δυνατή ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας, που φέρνει αύξηση της απασχόλησης.

- Δίνουμε έμφαση στην αποτελεσματικότερη κατάρτιση και την εντατικότερη προώθηση του θεσμού της δια βίου μάθησης, μέσα από τη νομοθετική μας πρωτοβουλία του 2005.

Στόχος μας είναι να επιδοτείται η απασχόληση και όχι η ανεργία. Υπογραμμίζω ότι ο ΟΑΕΔ προσέφερε το 2005 περισσότερες από 80.000 θέσεις επιδοτούμενης απασχόλησης, κατάρτισης και απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας, έναντι 30.000 το 2003.

- Αξιοποιούμε ακόμη τη νέα σχετική Πύλη που άνοιξε στο Διαδίκτυο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έτους της κινητικότητας των εργαζομένων.

Το τρίτο μέτωπο αφορά στην ανάπτυξη.

Η αποτελεσματικότερη λύση στο πρόβλημα της ανεργίας υπάρχει, όπως προείπα, μόνο μέσα από υψηλούς ρυθμούς βιώσιμης ανάπτυξης.

Και στην κατεύθυνση αυτή προωθείται το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων της Κυβέρνησής μας που ήδη αποδίδει απτά αποτελέσματα.

Ειδικότερα για τους νέους από τον ΟΑΕΔ υλοποιούνται στοχευμένα προγράμματα απασχόλησης. Αναφέρομαι:

- στο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (stage) με επιδότηση απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.

- στο πρόγραμμα προώθησης στην απασχόληση ανέργων νέων για επιχειρήσεις και φορείς του ιδιωτικού τομέα.

- στα προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας για άνεργους νέους σε φορείς του Δημόσιου Τομέα.

- στο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (stage) με επιδότηση απασχόλησης σε επαγγέλματα της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

Τι κάνουμε για τις γυναίκες, ανάμεσα στα άλλα:

ή Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», εφαρμόζεται πρόγραμμα στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας μέσα από το οποίο χρηματοδοτούνται γυναίκες από 18 έως 55 ετών για να δημιουργήσουν δικές τους επιχειρήσεις.

ή Ενισχύεται, μέσα από το ίδιο πρόγραμμα, η πρόσβαση των γυναικών σε δραστηριότητες Έρευνας και Τεχνολογίας.

ή Αναπτύσσονται μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Απασχόληση και επαγγελματική κατάρτιση», ειδικές δράσεις για την αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας.

ή Στο πρόγραμμα που εφαρμόζει ο ΟΑΕΔ προβλέπεται όχι μόνο αυξημένη συμμετοχή γυναικών (σε ποσοστό 60%) αλλά και αυξημένη χρηματοδότηση στις επιχειρήσεις όταν προσλαμβάνουν άνεργες γυναίκες.

ή Στο πρόγραμμα «Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών» επιδοτούνται γυναίκες για να δημιουργήσουν τη δική τους μικρή επιχείρηση, ακόμη και στο σπίτι τους, εφόσον έχουν ανήλικα παιδιά ή φροντίζουν άτομα με αναπηρία.

Σημειώνω ακόμη:

- Την κοινωνική διαβούλευση με αντιπροσωπευτικές επαγγελματικές οργανώσεις που αναπτύσσεται για πρώτη φορά, με στόχο τον περιορισμό της γυναικείας ανεργίας.

- Τη δημιουργία από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας, δικτύου συνεργασίας με τις 13 Περιφέρειες της χώρας για την ενεργοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης και επιχειρηματικότητας των γυναικών μέσα από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα.

- Το έργο «θετικές δράσεις υπέρ των γυναικών στις μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις».

- Το πρόγραμμα για την «παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης» σε άνεργες γυναίκες.

- Τη χρηματοδότηση Μονάδων Κοινωνικής Στήριξης, Κέντρων Δημιουργικής απασχόλησης Παιδιών και βρεφονηπιακών σταθμών.

- Σημειώνω ότι στα 50 χρόνια του, ο Οργανισμός Εργατικής Εστίας δημιούργησε κάτι παραπάνω από 20 βρεφονηπιακούς σταθμούς. Στα δύο χρόνια της Νέα Διακυβέρνησης ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν 8 και προκηρύσσονται άλλοι 13 σταθμοί. Στο Μενίδι, στην Καλαμάτα, στη Λάρισα, στο Χαϊδάρι, στο Ίλιον, στην Καβάλα, στην Καρδίτσα, στο Αργοστόλι.

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι,

Για την Κυβέρνηση η Ανάπτυξη, η Απασχόληση και η Κοινωνική Δικαιοσύνη αποτελούν ένα αλληλένδετο και αμοιβαία ενισχυμένο τρίπτυχο, το οποίο θα δημιουργήσει ένα μοντέλο ανάπτυξης που:

- Θα προσφέρει θέσεις απασχόλησης υψηλής ποιότητας,

- Θα βασίζεται σε ένα υψηλά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό και

- Θα διασφαλίζει τη συμμετοχή όλων στις ευκαιρίες που προσφέρει η κοινωνία.

Ομολογούμε πως όσα και αν κάνουμε στον τομέα της ανεργίας, της ανεργίας των νέων, της ανεργίας των γυναικών, πάντα θα είναι λίγα. Γιατί όσο υπάρχει έστω και ένας νέος που δεν βρίσκει δουλειά, δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε.

Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια.

Θα προχωρήσουμε κάνοντας πολιτική την ανάγκη των καιρών και της κοινωνίας για το νέο.

Το νέο που θα συνδυάζει την αγορά με την κοινωνική ρύθμιση, τον ανταγωνισμό με την αλληλεγγύη.

Το νέο που δημιουργεί εμπιστοσύνη και ελπίδα. Εμπιστοσύνη και ελπίδα για όλους. Το νέο που θα δημιουργήσει νέες θέσεις δουλειάς.

Και κυρίως για τη γενιά που έρχεται.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved