nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υπουργός Ανπάπτυξης για την προώθηση του ελαιολάδου (17/4/06)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Δελτίο Τύπου, Αθήνα, 17 Απριλίου 2006

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης, ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Ευάγγελος Μπασιάκος, η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη –Πετραλιά, ο υφυπουργός Εξωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης και ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Χρήστος Ζαχόπουλος παρουσίασαν σε κοινή Συνέντευξη Τύπου τις δράσεις στο πλαίσιο του Έτους Ελαιολάδου και Ελιάς, όπως ανακηρύχθηκε το 2006. Κατά τη Συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στο πλαίσιο των ετών Ανταγωνιστικότητας από το 2005 έως το 2010, η κυβέρνηση ανέδειξε το 2006 ως Έτος Ελαιόλαδου και Ελιάς. Έξι υπουργεία ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία και παραγωγή της ελληνικής γης, την ελιά και το ελαιόλαδο. Τρεις είναι οι άξονες με την εξειδίκευση από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης που θεωρεί την ελιά και το ελαιόλαδο ισχυρό αναπτυξιακό βραχίονα. Ποιότητα, τυποποίηση και πιστοποίηση και εκτεταμένη ενημέρωση στο εσωτερικό και το εξωτερικό για τα σημαντικά διατροφικά πλεονεκτήματα που έχουν το ελαιόλαδο και η ελιά.

Η προσπάθειά μας ως υπουργείου Ανάπτυξης εστιάζεται σε τρία σημαντικά θέματα.

Πρώτον, στην περαιτέρω ενίσχυση της τυποποίησης του ελληνικού ελαιόλαδου και της ελληνικής ελιάς. Δεύτερον, στη δημιουργία τριών ακόμα εργαστηρίων για το ελαιόλαδο, γιατί το μοναδικό το οποίο υπάρχει στην Ελλάδα διεθνώς πιστοποιημένο είναι αυτό που διαθέτει στην Αθήνα το υπουργείο Ανάπτυξης. Θα δημιουργηθούν άλλα τρία. Ένα στην Πελοπόννησο, ένα στην Κρήτη και ένα στην Λέσβο. Ο τρίτος άξονας, αναφέρεται στα θέματα που σχετίζονται με την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα διατροφικά, υγιεινά πλεονεκτήματα της χρήσης του ελαιόλαδου. Με εκτεταμένη ενημέρωση της κοινής γνώμης, των πολιτών-καταναλωτών και ιδιαίτερα τη χρήση τυποποιημένου και πιστοποιημένου ελαιόλαδου για να αποφεύγονται ζητήματα σύγχυσης και νοθειών περί το ελαιόλαδο.

Πιστεύω, ότι αυτή η πρωτοβουλία, η οποία τελεί υπό την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και με τη συνδρομή των άλλων πέντε υπουργείων, θα δώσει τη δυνατότητα, όλα τα επόμενα χρόνια, αναδεικνύοντας τα σημαντικά ελληνικά προϊόντα που μπορούν να διεισδύσουν ακόμη περισσότερο στις διεθνείς αγορές, να έχουμε μια συνολικότερη κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση για εξωστρέφεια των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών και ταυτόχρονα σημαντική ενίσχυση του άλλου πυλώνα της οικονομίας μας, του τουρισμού. Με την έννοια ότι τα εκατομμύρια τουριστών που έρχονται στη χώρα μας να δίνουν βάρος στα προϊόντα εκείνα της ελληνικής γης και της ελληνικής διατροφής που αποτελούν σημαντικά στοιχεία και πλεονέκτημα για την έλευση στην Ελλάδα περισσότερων τουριστών.

Το ελαιόλαδο και η ελιά βρίσκονται σε ολόκληρη τη χώρα, είναι βασικό στοιχείο της περιφερειακής ανάπτυξης και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προς αυτή την κατεύθυνση να ενισχύσει ακόμη περισσότερο έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της αγροτικής οικονομίας στην ελληνική περιφέρεια συνεπάγεται σημαντικά ωφελήματα για τον Έλληνα αγρότη που ασχολείται με την ελαιοκομία».

 

 

 

Το πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης για το

Έτος Ελαιόλαδου και Ελιάς

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Παπαθανασίου και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Μανούσος Βολουδάκης, μέσα στο πλαίσιο του Έτους Ελαιόλαδου και Ελιάς, προωθεί μια σειρά δράσεων.

Οι δράσεις αυτές ξεκινούν από τη φάση της τυποποίησης του προϊόντος και φτάνουν ως την τελική κατανάλωση. Όπως σε όλες τις δράσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την ενίσχυση της Περιφερειακής διάστασης της συγκεκριμένης πολιτικής, αλλά και για τη συμμετοχή όλων των φορέων της αγοράς στην υλοποίηση των στόχων. Ακόμα, δόθηκε έμφαση στο να σχεδιασθούν δράσεις, οι οποίες θα δώσουν αποτελέσματα που θα αξιοποιούνται και στο μέλλον, και όχι μόνο φέτος. Τρεις είναι οι άξονες. Ποιότητα, τυποποίηση και πιστοποίηση – εξαγωγές και εξωστρέφεια.

Οι βασικές δράσεις είναι οι ακόλουθες:

Πρώτον, η δημιουργία τριών ολοκληρωμένων εργαστηρίων ανάλυσης ελαιόλαδου σε τρεις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της χώρας (Πελοπόννησος, Κρήτη, Λέσβος). Τα εργαστήρια αυτά θα ιδρυθούν στα πρότυπα του εργαστηρίου το οποίο διαθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης στην Πλατεία Κάνιγγος και το οποίο είναι το μοναδικό στη χώρα μας εργαστήριο πιστοποιημένο από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ελαιόλαδου. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ιταλία διαθέτει 29 τέτοια εργαστήρια. Με τη δράση αυτή τίθεται στη διάθεση του παραγωγού, του τυποποιητή, του εξαγωγέα, του καταναλωτή όλη τη τεχνογνωσία που υπάρχει σήμερα γύρω από την ανάλυση του ελαιόλαδου.

Δεύτερον, προκηρύσσεται διαγωνισμός σχεδιασμού συσκευασίας ελαιόλαδου. Διαπιστώθηκε ότι παρά την υψηλή του ποιότητα, το ελληνικό ελαιόλαδο πολλές φορές υστερεί στη διεθνή αγορά σε επίπεδο εικόνας. Για να δημιουργηθεί μια δυναμική βελτίωσης της εικόνας, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την καλύτερη φιάλη, την καλύτερη ετικέτα, και το καλύτερο κουτί ελαιόλαδου. Πέραν των χρηματικών επάθλων, οι νικητές σχεδιαστές θα έχουν την ευκαιρία να συνάψουν σύμβαση με τις εταιρείες που θα ενδιαφερθούν για το έργο τους. Θα έχουν βεβαίως το δικαίωμα και εταιρείες τυποποίησης να συμμετέχουν στο διαγωνισμό με τα σχεδιαστικά τους τμήματα. Προάγεται με αυτό τον τρόπο η απαραίτητη στο σύγχρονο marketing διάσταση της εικόνας.

Τρίτον, συντάσσονται, εκτυπώνονται και διανέμονται μια σειρά από έντυπα με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση τόσο του κοινού όσο και των επαγγελματιών της ελιάς και του ελαιόλαδου στα θέματα της ποιότητας. Πρόκειται να εκδοθούν τα εξής :

- ένας πρακτικός οδηγός βέλτιστων πρακτικών για τυποποιητές

- ένας πρακτικός οδηγός βέλτιστων πρακτικών για εμπόρους / διακινητές

- ένα φυλλάδιο – οδηγός του καταναλωτή για τα ζητήματα της ποιότητας

Τέταρτον, διοργανώνεται μια σειρά ενημερωτικών πρωτοβουλιών. Κατ’ αρχήν ενημερώνονται για ζητήματα ποιότητας οι καταναλωτικές οργανώσεις και γίνεται συζήτηση μαζί τους. Οι σχετικές εκδηλώσεις θα γίνουν σε μη ελαιοπαραγωγικές περιοχές, όπου η ανάγκη πληροφόρησης του κοινού είναι μεγαλύτερη. Επιπλέον, διοργανώνεται συνάντηση συνεργασίας με τους παραγωγικούς φορείς, στα πρότυπα της πρόσφατης εκδήλωσής «Ακούμε τις Επιχειρήσεις» στο Ζάππειο Μέγαρο.

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανέλαβε να σχεδιάσει το λογότυπο του Έτους Ελαιόλαδου και Ελιάς, το οποίο μετά την έγκρισή του σήμερα, θα χρησιμοποιείται στο εξής σε όλες τις σχετικές δράσεις των υπουργείων και των φορέων και επιχειρήσεων το επιθυμούν.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2018  proslipsis.gr, All rights reserved