ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Η ΟΛΜΕ για το νομοσχέδιο στελεχών εκπαίδευσης (10/5/06)

ΟΛΜΕ
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα, 10/5/06


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 10.5.2006

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε σχετική συνεδρίαση για το θέμα των στελεχών εκπαίδευσης προχώρησε σε μια πρώτη εκτίμηση του ν/σχ που κατατέθηκε στη Βουλή πρόσφατα.

Η ΟΛΜΕ αγωνίστηκε πάντα και εξακολουθεί να αγωνίζεται για τη διαμόρφωση ενός νέου αντικειμενικού, διαφανούς, αδιάβλητου και δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, ενός πλαισίου που θα αφορά γενικότερα την οργάνωση και διοίκηση εκπαίδευσης και θα ακυρώνει τις όποιες απόπειρες κομματικού ελέγχου και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Ο κλάδος ήταν και είναι αντίθετος σε πολιτικές που αντιμετωπίζουν το κράτος και ιδιαίτερα το χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης ως κομματικό φέουδο.

Το ήδη σχέδιο νόμου για τα Στελέχη της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που συζητείται ήδη στη διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ολοκληρώνει τη γνωστή, κυβερνητική στρατηγική της κομματικής άλωσης της διοίκησης.

Ως γνωστόν, προ διετίας το καλοκαίρι του 2004, η στρατηγική αυτή αναπτύχθηκε μέσω του νόμου Παυλόπουλου – Γιαννάκου που, ειδικότερα, στο χώρο της εκπαίδευσης, εγκατέστησε εν μία νυκτί, η κα Υπουργός, με το πρόσχημα αξιοκρατικών επιλογών, προσωρινά διευθυντικά στελέχη με κομματικά κριτήρια και σκοπιμότητες. Οι διαδικασίες που εφαρμόστηκαν τότε για τους «προσωρινούς» Προϊσταμένους και καταγγέλθηκαν από την Ομοσπονδία μας ως προσβλητικές για τους ίδιους υποψήφιους, αδιαφανείς και αναξιοκρατικές, ισοδυναμούσαν στην πράξη με κομματικούς διορισμούς. Η πολιτική αλλά και νομοθετική δέσμευση της Κυβέρνησης ότι η θητεία των «προσωρινών» θα ήταν περιορισμένη και όχι μακρύτερη του ενός (1) έτους, προκειμένου να θεσμοθετηθούν, υποτίθεται, περισσότερο αξιοκρατικά κριτήρια και διαδικασίες, καταστρατηγήθηκε. Δεσμεύσεις που όχι μόνο δεν τηρήθηκαν, αλλά τον Αύγουστο του 2005 με τροπολογία «ντροπή» μετέτρεψε τους προσωρινούς σε «αορίστου χρόνου» και σήμερα με το ν/σχ στοχεύει, ουσιαστικά, στην μονιμοποίηση και διαιώνισή τους.

Το νομοσχέδιο αυτό του ΥΠΕΠΘ με τις διατάξεις που περιλαμβάνει, έρχεται να εμπεδώσει και να διαιωνίσει τους επιλεκτικούς «διορισμούς» των ημετέρων προϊσταμένων του 2004, που, σχεδόν στο σύνολό τους, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, πρόσκεινται στην κυβερνητική παράταξη.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κας Υπουργού Παιδείας σε πρόσφατη συνάντηση ΟΛΜΕ και ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, το νομοσχέδιο αυτό θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά και οι «νέοι» προϊστάμενοι θα αναλάβουν καθήκοντα το καλοκαίρι του 2007.

§ Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν/σχ οι δήθεν «εξετάσεις» του ΑΣΕΠ, αποτελούν μια πλήρως ελεγχόμενη και αδιαφανή διαδικασία προσχηματική, αφού την όλη συγκρότηση και λειτουργία της σχετικής επιτροπής διατηρεί στον απόλυτο έλεγχό της η κα Γιαννάκου. Αποτελεί ένα ακόμη εργαλείο χρήσιμο στην κατεύθυνση των στόχων του νομοσχεδίου. Ταυτόχρονα, το περιεχόμενο της «εξέτασης» αποτελεί απαξιωτική και απαράδεκτη υπόθεση για την προσωπικότητα και την εκπαιδευτική υπόσταση όλων των υποψήφιων προϊσταμένων.

- Το νομοσχέδιο προβλέπει επανάκριση μετά την 4ετή θητεία όσων θα επιλεγούν και όχι νέα επιλογή ανοικτή σε όσους έχουν τις προϋποθέσεις και επιθυμούν να επιλεγούν μέσα από νέα προκήρυξη θέσεων. Ουσιαστικά καταργεί τη θητεία και καθιερώνει τη μονιμότητα αυτών των στελεχών, γεγονός αντίθετο με τη σχετική θέση της Ομοσπονδίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

- Αυξάνει το κατώφλι του χρόνου υπηρεσίας - προϋπόθεσης για να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να μετέχει στην επιλογή, από 10 στα 20 χρόνια, πράγμα που περιορίζει δραστικά τον αριθμό, όσων γνωρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, μπορούν και θέλουν να είναι υποψήφιοι για θέσεις διοίκησης. Γεγονός αρνητικό για την εκπαίδευση αλλά και για όσους μπορούν και φιλοδοξούν να υπηρετήσουν στις θέσεις αυτές. Επίσης, αυξάνει την προϋπόθεση της αναγκαίας διδακτικής εμπειρίας από τα 5 στα 10 έτη.

- Περιθωριοποιεί την προηγούμενη διοικητική εμπειρία στα 2 μόρια, μοριοδοτεί διπλά την εκπαιδευτική υπηρεσία, μια φορά ως υπαλληλική και μια ως διδακτική, μειώνει, σε σχέση με τα ισχύοντα, τη μοριοδότηση των επιστημονικών τίτλων, με ορατό αποτέλεσμα την μοριοδότηση σχεδόν του συνόλου ή του μεγάλου όγκου των υποψηφίων στην ίδια συνολική περιοχή μοριοδότησης. Δηλαδή το σύνολο των μετρήσιμων αντικειμενικών κριτηρίων, είναι περίπου το ίδιο για τον μεγάλο αριθμό των υποψηφίων με αποκλίσεις της τάξης των 2 – 5 μονάδων. Έτσι, με το τέχνασμα αυτό ισοπεδώνεται ο συνολικός αριθμός μετρήσιμων και αντικειμενικών μορίων στην κλίμακα των 22 – 25 μορίων και τα πάντα κρίνονται στην προφορική συνέντευξη και από αυτή θα εξαρτηθούν απόλυτα οι όποιες επιλογές.

Η προφορική συνέντευξη όπως απορρέει από τις διατάξεις και τα κριτήρια του ν/σχ θα βαρύνει απόλυτα, και η συμμετοχή της στο σύνολό της βαθμολογίας των υποψηφίων θα είναι καθοριστική. Ποσοστιαία η συμμετοχή της στο τελικό αποτέλεσμα, αν ληφθούν υπόψη τα όρια των σταθερών και μετρήσιμων κριτηρίων και εκείνα της συνέντευξης, εκτιμάται στα 60% – 85%.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Η αντίστοιχη πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών του κ. Παυλόπουλου, για τη συμμετοχή της προφορικής συνέντευξης στην όλη διαδικασία επιλογής είναι για τους Τμηματάρχες και Δ/ντές της Δημόσιας Διοίκησης το 12,5% (12,5% - 25%).

- Απαράδεκτες και φωτογραφικές είναι επίσης οι παρεκκλίσεις του άρθρου 9 και εύγλωττα αποκαλύπτουν τον στόχο του ν/σχ.

- Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο αυτού του ν/σχ αποτελεί ο τρόπος συγκρότησης του συμβουλίου επιλογής Προϊσταμένων και Σχολικών Συμβούλων που καθιερώνει απόλυτο και ασφυκτικό έλεγχο από την πολιτική ηγεσία. Άλλωστε η εκπαιδευτική κοινότητα έδρεψε τα αποτελέσματα της λειτουργίας τέτοιων συμβουλίων με οδυνηρό τρόπο, κατά τις επιλογές των προσωρινών Προϊσταμένων το 2004, αλλά και σε όλες τις προηγούμενες περιόδους. Είναι περιττό και αναγκαίο ωστόσο, να λεχθεί ότι συμβούλιο επιλογής με τέτοια συγκρότηση διατελεί σε ομηρία της πολιτικής ηγεσίας.

Όπως προκύπτει και από τα παραπάνω η ΟΛΜΕ με τις θέσεις της για το σημαντικότατο αυτό θέμα βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με το περιεχόμενο του παρόντος ν/σχ. Για τους λόγους αυτούς απορρίπτει το νομοσχέδιο αυτό, θεωρεί ότι δεν αποτελεί βάση καμιάς συζήτησης σχετικής με το κεφαλαιώδες αυτό για την εκπαίδευση θέμα και ζητούμε την απόσυρσή του.

Η βασική κατεύθυνση των θέσεων της ΟΛΜΕ περιέχεται στο από 7/3/05 έγγραφό μας που αποστείλαμε έγκαιρα στην κα Υπουργό.

Τα βασικά στοιχεία και οι απόψεις μας που συνοψίζονται στην πρότασή μας είναι:
1. Τα στελέχη της εκπαίδευσης να επιλέγονται για τετραετή θητεία η οποία θα λήγει ταυτόχρονα, για όλα τα στελέχη στο τέλος της τετραετίας.
2. Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων να διαμορφώνεται από τα μοριοδοτούμενα κριτήρια (τυπικά προσόντα), από τα συνεκτιμώμενα και από τη διαδικασία της συνέντευξης, η οποία όμως να έχει μικρή συμβολή.
3. Για να είναι αξιόπιστη και ουσιαστική η διαδικασία της συνέντευξης, θα πρέπει να αξιολογούνται συγκεκριμένα κριτήρια με επιμέρους μοριοδότηση. Έτσι, θα περιορίζεται η αυθαίρετη και η μη ελέγξιμη υποκειμενική κρίση.
4. Να γίνεται διάκριση των μεταπτυχιακών τίτλων και των επιπλέον πτυχίων των κρινομένων, σε εκείνα που έχουν συνάφεια με τη θέση που διεκδικεί ο υποψήφιος και σε εκείνα που δεν έχουν. Για τα πρώτα να προβλέπεται ικανός αριθμός αξιολογικών μονάδων, ενώ τα άλλα να μοριοδοτούνται συμβολικά.
5. Η επιλογή των Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων να γίνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Οι Υποδιευθυντές να τοποθετούνται σε όλες τις σχολικές μονάδες ανεξαρτήτως αριθμού τμημάτων.
6. Στα Συμβούλια επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων να μετέχουν εκπρόσωποι του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
7. Να καταργηθεί το 6ο διορισμένο μέλος (Σχ. Σύμβουλος) το οποίο μετέχει σήμερα στα Υπηρεσιακά Συμβούλια όταν επιλέγουν τους Διευθυντές σχολικών των μονάδων.

Επιμένουμε στο ότι πρέπει να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, γιατί δεν ανταποκρίνεται στις αρχές της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που ψηφιστεί το νομοσχέδιο, ο κλάδος μας θα συνεχίσει να θεωρεί το θέμα ανοικτό και είμαστε σίγουροι ότι στη συνείδηση των εκπαιδευτικών τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα επιλεγούν με αυτό το θεσμικό πλαίσιο δεν πρόκειται να νομιμοποιηθούν.

Απαιτούμε να διαμορφωθεί, το συντομότερο δυνατό, ένα θεσμικό πλαίσιο που θα είναι αποδεκτό από τον εκπαιδευτικό κόσμο και θα απαντά θετικά στην ανάγκη απαλλαγής της εκπαίδευσης από τα δεσμά του κομματικού ελέγχου.

Για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Ο Πρόεδρος
κ.ά.α.
Ο Αντιπρόεδρος
Θωμάς Ακρίτας
Ο Γ. Γραμματέας
 Γρ. Καλομοίρης

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved