nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
ΓΣΕΕ: Ακυρώνεται ο ρόλος της "Επαγγελματικής Κατάρτισης" (5/12/06)


ΓΣΕΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
5-12-2006

ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Α.Ε.
Οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του Ν. 3429/05 περί ΔΕΚΟ στην Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε.

Ως γνωστόν η εταιρεία Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε. (που συστάθηκε με το Ν. 2956/01) είναι θυγατρική εταιρεία του ΟΑΕΔ και αποτελεί δημόσιο φορέα κοινωνικού χαρακτήρα, ο οποίος έχει ως αποστολή να παρέχει αρχική επαγγελματική κατάρτιση (ΙΕΚ) και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση (ΚΕΚ) σε ανέργους, σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες και εργαζόμενους.

Η ΕΚΑΕ δεν παρέχει υπηρεσίες κατάρτισης με σκοπό το κέρδος, όπως τα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ.

Ως προς την αρχική κατάρτιση (ΙΕΚ), δίνει τη δυνατότητα και την ευκαιρία σε όλους τους νέους να σπουδάσουν ένα επάγγελμα, με τα χαμηλότερα δίδακτρα στη χώρα μας. Δεν είναι τυχαίο ότι στα ΙΕΚ της ΕΚΑΕ (όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση σπουδαστών) φοιτούν νέοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τα «αστρονομικά» δίδακτρα που ζητούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ ή τα κέντρα ελευθέρων σπουδών.

Ως προς τη συνεχιζόμενη κατάρτιση (ΚΕΚ), η ΕΚΑΕ (λειτουργώντας ως «τελικός δικαιούχος») αποτελεί «εργαλείο» για τη δημόσια παρέμβαση στις πολιτικές απασχόλησης, υλοποιώντας στοχοθετημένες δράσεις με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα: όπως κατάρτιση ευάλωτων κοινωνικά ομάδων: ΑΜΕΑ, πρόσφυγες, άνεργοι σε απομακρυσμένες και «ευαίσθητες» περιοχές (π.χ. Ανατολική Μακεδονία – Θράκη), μακροχρόνια άνεργοι, γυναίκες κοκ. Επίσης, μέσω ΛΑΕΚ υλοποιεί δράσεις κατάρτισης για απολυμένους από επιχειρήσεις που κλείνουν ή μεταφέρουν τις παραγωγικές τους δραστηριότητες, κ.λπ.

Άλλωστε στο Δ.Σ. της εταιρείας υπάρχει 4μελής εκπροσώπηση των κοινωνικών εταίρων (δύο εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και 2 εκπρόσωποι των εργοδοτών), ώστε να διασφαλίζεται ο κοινωνικός έλεγχος των δράσεων της.

Από τα παραπάνω είναι εμφανές ότι η ΕΚΑΕ δεν είναι φορέας ο οποίος μπορεί να ενταχθεί στις ΔΕΚΟ.

Συνολικά, η ένταξη της ΕΚΑΕ στο Νόμο περί ΔΕΚΟ, την παίρνει από τη δημόσια ομπρέλα των οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής και την τοποθετεί εντελώς λανθασμένα στη «σφαίρα» του Ανταγωνισμού με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ετσι, η εφαρμογή του Νόμου 3429/05 θα έχει καταστρεπτικές κοινωνικές συνέπειες στα θέματα απασχόλησης και ανεργίας, επειδή η ΕΚΑΕ:
- Θα χαρακτηριστεί συνολικά ζημιογόνος εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν ασκεί δραστηριότητα για την οποία να εισπράττει χρήματα από τους χρήστες της (πλην των σπουδαστών ΙΕΚ), ενώ αντίθετα χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους για να επιτελέσει ένα συγκεκριμένο κοινωνικό έργο ως προς την απασχόληση.
- Θα υποβαθμιστεί ο ρόλος και η παρέμβαση των κοινωνικών εταίρων αλλά και του ίδιου του ΟΑΕΔ, και θα περάσει υπό τον ασφυκτικό κυβερνητικό έλεγχο και τις εκάστοτε αποφάσεις της ΔΕΔΕΚΟ (άρθρα 7 και 8 Ν. 3429/05)
- Θα υπάρξει κίνδυνος (λόγω «αδυναμίας» της να καταστεί «κερδοφόρα») να υποστεί τις σχετικές κυρώσεις όπως π.χ. να δεσμευτούν έσοδα από τον τακτικό προϋπολογισμό ή το ΠΔΕ σε ποσοστό μέχρι 50% του ετήσιου προβλεπόμενου ποσού (άρθρο 9)
- Ετσι η ΔΕΔΕΚΟ, υπερκαλύπτοντας ακόμα και αυτό το Δ.Σ. της εταιρείας θα μπορεί να αποφασίζει θέματα όπως: την πολιτική κρατικών ενισχύσεων ή επιχορηγήσεων (μείωση της χρηματοδότησης), οδηγώντας εάν θέλει την εταιρεία σε πλήρη απαξίωση.
- Η συνολική χρηματοδότηση της εταιρείας αλλά και επιμέρους δράσεων, θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να τεθούν υπό αμφισβήτηση, εφόσον και για οποιοδήποτε λόγο η ΔΕΔΕΚΟ, θα μπορεί να θεωρεί ότι αυτή δεν είναι συμβατή με την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού (βλ. άρθρο 12 «ετήσιες οικονομικές καταστάσεις») (π.χ. κάποιες από τις δράσεις της ΕΚΑΕ να μην εγκρίνονται επειδή αφορούν δραστηριότητες ανοικτές στον ανταγωνισμό, ή να μη κρίνονται απαραίτητες για την εκπλήρωση των στόχων της κοινωνικής πολιτικής – βλ. Εγκύκλιο «Οδηγίες Εφαρμογής του Ν. 3429/05» Υπ. Οικονομίας Α.Π. 6954/ΔΕΚΟ 18/ 15-2-2006).

Συνέπειες ως προς τους νέους, τους ανέργους και τις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες
- Δεν θα μπορεί να ασκεί στοχοθετημένη κοινωνική πολιτική στην κατάρτιση καθώς θα τελεί υπό την απειλή κυρώσεων
- Θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε πολιτικές και μέτρα που θα έχουν σκοπό να την «καταστήσουν» κερδοφόρα.
- Θα προχωρήσει σε αυξήσεις διδάκτρων στα ΙΕΚ, καθιστώντας απαγορευτικό το κόστος για τους νέους
- Θα μειώσει τις δράσεις συνεχιζόμενης κατάρτισης με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, όπως παρεμβάσεις για κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, για «ευαίσθητες» περιοχές κοκ

Συνέπειες ως προς τους εργαζόμενους:
- Θα υπάρξει διαχωρισμός νέων και παλαιών εργαζομένων
- Θα επιβάλλεται δια νόμου η κυβερνητική εισοδηματική πολιτική και θα καταργηθούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας
- Θα δοθεί η δυνατότητα πρόσληψης «ημετέρων» αφού ο Ν. περί ΔΕΚΟ προβλέπει διαδικασίες προσλήψεων που ουσιαστικά παρακάμπτουν τον ΑΣΕΠ.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους η ΓΣΕΕ απαιτεί την άμεση ανάκληση της απόφασης του Δ.Σ. της Επαγγελματικής Κατάρτισης Α.Ε., η οποία λήφθηκε κατ’ εντολή και απαίτηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Απασχόλησης.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2018  proslipsis.gr, All rights reserved