nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη Καραμάνου για την νόθευση στις πανελλήνιες εξετάσεις (11/7/07)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2007


ΑΤΥΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Κυρίες και κύριοι, χθες είχατε την ευκαιρία να ακούσετε την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το θέμα που δημιουργήθηκε στη βαθμολόγηση ορισμένων γραπτών στο βαθμολογικό κέντρο Πυλαίας για το μάθημα των Αγγλικών. Για τυχόν διευκρινίσεις είμαι στη διάθεσή σας.

κα Παπουτσάκη (MEGA): Καταρχήν θέλω να σας ρωτήσω το εξής: Πρώτον, τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων δεν πήγαν χθες στα σχολεία και δεν έχω ιδέα αν έχουν πάει και σήμερα. Ένα αυτό. Δεύτερον. Οι Καθηγητές επάνω στη Θεσσαλονίκη αλλά και η ΟΛΜΕ, έχει ένα αίτημα να ξαναβαθμολογηθούν τα 528 γραπτά τα οποία έχουν πάει για αναβαθμολόγηση, δεδομένου ότι θεωρούν ότι είναι δύσκολο να ξεχωρίσουν τα 33.
Επίσης, υπάρχει διάχυτο το επιχείρημα τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε πολιτικούς φορείς, ότι είναι αίολη η απόφασή σας νομικά να ξαναβαθμολογηθούν τα γραπτά. Έχουμε απόψεις επ’ αυτού συνταγματολόγων. Και έτσι βγάζουν το συμπέρασμα ότι επιχειρείται ένα είδος συγκάλυψης από πλευράς Υπουργείου.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Θα απαντήσω και στα τρία ερωτήματα. Ερώτημα πρώτο για τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων. Είχαν πάει από χθες το απόγευμα στις περιφερειακές υπηρεσίες. Εντός της ημέρας ανακοινώνονται. Από χθες το απόγευμα μέχρι σήμερα το πρωί, εντός της ημέρας ανακοινώνονται, άρα δεν υπάρχει θέμα καθυστερήσεως.
Δεύτερον. Αίτημα ΟΛΜΕ να ξαναβαθμολογηθούν τα 528 γραπτά. Αυτοί οι οποίοι κάνουν τέτοια αιτήματα, θα πρέπει να ξέρουν ότι με αυτά φαλκιδεύουν το ίδιο το κύρος των εξετάσεων. Γνωρίζουμε όλοι όταν υπάρχει διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή μεγαλύτερη από ένα όριο, τότε αυτά αναβαθμολογούνται. Αυτό είναι καθόλα νομότυπο. Δεν μπορεί κανείς αν υπάρχει διαφορά μεταξύ 1ου και 2ου βαθμολογητή μεγαλύτερη από ένα όριο τα γραπτά θα αναβαθμολογούνται. Αυτό είναι καθ’ όλα νομότυπο. Δεν μπορεί λοιπόν κανείς να υποχρεώσει και να βάλει στην ίδια σακούλα όλες τις περιπτώσεις.
Η συγκεκριμένη περίπτωση που μας απασχόλησε ήταν εκεί που υπήρχαν παρεμβάσεις στα γραπτά, σε γραπτά τα οποία είχαν ανοιχτή τη βαθμολογία και των τριών βαθμολογητών και σε ελάχιστες περιπτώσεις και αποκαλυμμένα και τα ονόματα των υποψηφίων. Αυτή ήταν η παράβαση για τα συγκεκριμένα 33 γραπτά. Και αυτά η βαθμολογία αυτή είναι σαφέστατα ότι είναι και η εξέταση είναι άκυρη, άρα γι’ αυτές τις συγκεκριμένες περιπτώσεις θα γίνει η βαθμολόγηση εξ αρχής από άλλους βαθμολογητές πλέον, πρώτο, δεύτερο και τρίτο όπου χρειαστεί και αυτή η διαδικασία θα γίνει από νέα Επιτροπή του βαθμολογικού κέντρου.
Έρχομαι στο τελευταίο. Απόψεις συνταγματολόγων. Μπορεί οποιοσδήποτε συνταγματολόγος να έχει άλφα άποψη, άλλοι συνταγματολόγοι μπορεί να έχουν βήτα άποψη και οποιοδήποτε δικαστήριο να έχει γάμα άποψη. Το ότι ο συνταγματολόγος άλφα ή βήτα λέει την άποψη του, δεν σημαίνει τίποτα για το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας με βάση και την καθοδήγηση της νομικής του υπηρεσίας έλαβε τα σωστά μέτρα.
Και τα σωστά μέτρα είναι ότι στην περίπτωση κατά την οποία πάσχει μια οποιαδήποτε πράξις, διοικητική η οποιαδήποτε και ακυρώνεται, στη συνέχεια η πράξη αυτή θεραπεύεται από το σημείο που πάσχει. Άρα ξεκινάει ευθύς εξ αρχής η βαθμολόγηση αυτών των συγκεκριμένων γραπτών τα οποία είχαν το πρόβλημα. Δεν θα μιλήσω περί συγκαλύψεων ή οτιδήποτε άλλο, διότι αυτά δεν αντέχουν σε σοβαρή συζήτηση.
κα Παπουτσάκη:  Συγνώμη αυτό το τελευταίο. Λένε κάποιοι ότι δεν θα έπρεπε να κάνει την ΕΔΕ ο Περιφερειάρχης, σε αυτόν που την αναθέσατε ο κ. Κωνσταντινίδης νομίζω ή ο κ. Καρατζάς, αλλά να έρθει από άλλη περιοχή άνθρωπος και να κάνει αυτή τη δουλειά.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Οι πάντες κρίνονται με βάση αυτά τα οποία λένε. Την ΕΔΕ την έκανε το άτομο εκείνο το οποίο ήταν αρμόδιο και με τις διαδικασίες που προβλέπει η διοικητική διαδικασία και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα θέματα τα εκπαιδευτικά. Ουδείς έκανε κάτι το οποίο ήταν παράτυπο. Τελεία και παύλα.

κα Παπουτσάκη: Κύριε Γενικέ, τρέχει μια έρευνα του Εισαγγελέα αυτή τη στιγμή, έτσι; Και εσείς μας λέτε ότι θα βαθμολογηθούν από την αρχή αυτά τα 33 επίμαχα γραπτά. Αν αποδειχθεί από την έρευνα ότι ευθύνονται και άλλοι καθηγητές, ότι υπάρχουν και άλλα γραπτά, είτε στο ίδιο μάθημα, είτε σε άλλα μαθήματα και τέλος πάντων αν αποδεχτούν και άλλα, αν βρεθούμε μπροστά σε άλλα στοιχεία, δεν κινδυνεύουν οι γενικές, οι πανελλαδικές εξετάσεις να τιναχτούν όλες στον αέρα;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν κινδυνεύει τίποτε απολύτως. Είχαμε συγκεκριμένη καταγγελία και τη συγκεκριμένη καταγγελία τη διερευνήσαμε και επί της συγκεκριμένης καταγγελίας γίνεται συζήτηση. Τώρα να υπάρχουν γενικές υποθέσεις ότι πιθανόν να υπάρχουν και άλλα, αυτά είναι όλα αντιλαμβάνεστε στη σφαίρα του ιδεατού και στη σφαίρα των σεναρίων. Σεναριολογίες δεν κάνουμε. Αφήστε με να ολοκληρώσω. Πρώτον.
Δεύτερον, είπατε ότι κάνει έρευνα ο Εισαγγελέας. Μα ο κ. Εισαγγελέας για να απαγγείλει κατηγορίες ή να καλέσει προς απολογίαν και να αναγγείλει κατηγορίες, βασίστηκε στο δικό μας προανακριτικό υλικό. Το υλικό της ένορκης διοικητικής εξέτασης, το οποίο του δόθηκε χθες. Αυτό λοιπόν το υλικό θεωρείται σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία προανακριτικό υλικό και από το οποίο προανακριτικό υλικό αυτός θα ασκήσει τις διώξεις τις ποινικές που επιβάλει η ποινική νομοθεσία.
Πέραν τούτου εάν στο μέλλον ο Εισαγγελέας κάνει έρευνες ή οτιδήποτε άλλο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλη η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων πηγαίνει στον αέρα. Και καλό θα ήταν να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί και να μην αφήνουμε να αιωρούνται τέτοιες αστήρικτες υποθέσεις, διότι με αστήρικτες υποθέσεις μπορεί κανείς να φτάσει σε παραλογισμούς.

κα Παπουτσάκη: Θα ήθελα να σχολιάσω αυτό που είπατε ότι χάρη στη δική σας ένορκη διοικητική εξέταση βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον Εισαγγελέα το θέμα. Αυτό είναι πραγματικά μια αλήθεια. Όπως βέβαια βρίσκεται το θέμα στον Εισαγγελέα χάρη στην καταγγελία 2 καθηγητριών που και αυτές παραπέμπονται στον Εισαγγελέα παρά το γεγονός ότι κατήγγειλαν αυτό το σκάνδαλο.
Θα ήθελα να μου πείτε, κατά πόσον θεωρείτε δίκαιη τη δική τους παραπομπή. Εφ' όσον γίνεται αυτό, δεν νομίζω κανένας άλλος καθηγητής από δω και στο εξής να έχει το θάρρος να ξανακαταγγείλει κάτι τέτοιο αν υποπέσει στην αντίληψη του. Και κατά δεύτερον θα ήθελα να μου πείτε αν γνωρίζετε από την ένορκη διοικητική εξέταση αν οι μαθητές αυτοί οι 33 ανήκουν σε συγκεκριμένο σχολείο.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Σε συγκεκριμένο σχολείο όλοι; Η απάντηση είναι όχι, δεν ανήκουν σε συγκεκριμένο σχολείο. Δεύτερον, σε αυτό που είπατε για τις καταγγέλλουσες, οι καταγγέλλουσες προέβησαν και οι ίδιες σε διορθώσεις και σε παρέμβαση και σε αλλοίωση βαθμολογιών. Είναι μέσα στις 8 και οι 2. Δηλαδή μαζί με άλλες 6 και αυτές παραπέμπονται στην κατηγορία του αυτουργού σε αυτό το αδίκημα.
Τώρα, τα ελαφρυντικά τα οποία κάποιο τρόπο θα ληφθούν υπόψη στις περαιτέρω ενέργειες, είναι ένα άλλο θέμα. Αλλά όποιος κάνει ένα αδίκημα, το γεγονός ότι το κατήγγειλε δεν τον απαλλάσσει από το γεγονός ότι συνέργησε και ο ίδιος. Και αν μεν η Πρόεδρος του βαθμολογικού κέντρου βαρύνεται με την ηθική αυτουργία και με την ψυχολογική πίεση και με παράβαση καθήκοντος, στον ίδιο βαθμό παράβαση καθήκοντος ασκούν και αυτοί οι οποίοι την άκουσαν και προέβησαν στην αλλοίωση των βαθμολογιών.
Επομένως από εδώ και πέρα το τι ελαφρυντικά θα έχει ο καθένας θα χρησιμοποιηθεί και θα το επικαλεστούν οι πάντες και βεβαίως θα συνεκτιμηθεί κατά τη συνέχιση της διαδικασίας.
κα Παπουτσάκη:  Έπρεπε δηλαδή να κάνουν την καταγγελία χωρίς να κάνουν τίποτα, καμία αλλοίωση.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Προφανέστατα, εφ' όσον δεχόντουσαν πιέσεις θα πούμε εμείς αρνούμεθα να κάνουμε οποιαδήποτε παρέμβαση στα γραπτά και σηκωνόμαστε και φεύγουμε και καταγγέλλουμε το γεγονός.

κα Παπουτσάκη: Σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα λέει ότι κάνεις την εντολή, εφαρμόζεις την εντολή και ταυτόχρονα την καταγγέλλεις. Είναι έτσι;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Υπάρχει αυτή η διάταξη του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και όπως σας τονίζω για μια ακόμη φορά όλα αυτά τα στοιχεία θα συνεκτιμηθούν και κατά την πειθαρχική διαδικασία και προφανώς και κατά την ποινική διαδικασία. Εγώ δεν είμαι δικαστής αυτή τη στιγμή και βεβαίως δεν συμμετέχω σ’ αυτή τη διαδικασία καθόλου.

κα Παπουτσάκη: Κύριε Γενικέ, να ρωτήσω κάτι σας παρακαλώ; Φαίνεται ότι με αυτά τα στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα φαίνεται ότι είχαν ένα οργανωμένο σχέδιο. Βλέπουμε blanco, βλέπουμε πολλά πράγματα από αυτά που διαβάζουμε και μαθαίνουμε. Και οι γονείς και οι μαθητές αγωνιούν και λένε ότι «ποιος μας διασφαλίζει ότι από τη στιγμή που φαίνεται ότι έχουμε ένα οργανωμένο σχέδιο, αυτό δεν έχει γίνει και στο παρελθόν ή δεν έχει γίνει και αλλού;».

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Είδατε πάλι πάμε στη σφαίρα των υποθέσεων. Οι γονείς εντάξει δικαιούνται να ανησυχούν, οι πάντες, επειδή τα παιδιά τους εμπλέκονται στη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων. Εδώ όμως με βάση ένα μεμονωμένο περιστατικό δεν πρέπει με τίποτα να γίνονται γενικεύσεις. Και για να επανέλθω στο ερώτημα που κάνατε πριν αν συνέβησαν ή όχι και στα άλλα ειδικά μαθήματα, από το ίδιο το πόρισμα και την ανακριτική διαδικασία της ΕΔΕ προέκυψε ότι δεν συνέβη απολύτως τίποτα σε οποιοδήποτε άλλο από τα ειδικά μαθήματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι βαθμολογίες των Αγγλικών πότε θα ανακοινωθούν; Σε περίπτωση που αυτό γίνει την επόμενη βδομάδα ενδεχομένως δεν θα χρειαστεί να έχουμε μια παράσταση στην κατάθεση των μηχανογραφικών;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Κοιτάξτε, εγώ πιστεύω ότι δεν θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα, θα ανακοινωθούν συντομότατα. Πρόκειται μόνο για 33 γραπτά, τα οποία θα βαθμολογηθούν με βάση τα δεδομένα τα οποία έχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Για το θέμα της παρατάσεως στην κατάθεση των μηχανογραφικών, το εξετάζουμε. Υπενθυμίζω ότι είναι μέχρι τις 20 του μηνός. Εάν χρειαστεί θα βγει μια νέα ανακοίνωση για μια ολιγοήμερη παράταση. Επαναλαμβάνω εάν χρειαστεί. Αυτά είναι θέματα τα οποία αντιμετωπίζονται με κατανόηση όπως γνωρίζετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι ακόμα. Κατ' αρχήν υπάρχουν κάποιες οδηγίες που δίνονται στα βαθμολογικά κέντρα. Μήπως μπορείτε να τις επαναλάβετε;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Οδηγίες που δίνονται στα βαθμολογικά κέντρα υπάρχουν στις εγκυκλίους τις επίσημες τις οποίες στέλνει το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι επίσημες αυτές εγκύκλιοι βασίζονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Και το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δίνει ορισμένες αρμοδιότητες στον Πρόεδρο και στους προϊσταμένους των βαθμολογικών κέντρων.
Υπενθυμίζω λοιπόν και για καλή ενημέρωση σας στο Προεδρικό Διάταγμα 60/2006, άρθρο 22 νομίζω, αν δεν κάνω λάθος, παράγραφος 4.  Είναι μια παράγραφος η οποία ανέκαθεν υπήρχε στα Προεδρικά Διατάγματα που έγιναν κατά εξουσιοδότηση του νόμου 2525, δηλαδή του νόμου του ’97, που λέει ότι ο Πρόεδρος του βαθμολογικού κέντρου επιβλέπει, καθοδηγεί κατά τη διάρκεια των βαθμολογιών και λέει και μια άλλη έκφραση την οποία δεν τη θυμάμαι καθόλου, αλλά είμαι διατεθειμένος μετά το πέρας της ενημέρωσης να σας δώσω φωτοτυπία, να δείτε και εσείς οι ίδιοι με τα ίδια σας τα μάτια τι ακριβώς λέει η παράγραφος 4. Εκεί λοιπόν βασίζεται ουσιαστικά η επίβλεψη των βαθμολογήσεων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο κ. Γενικέ, να βοηθήσω στη συζήτηση. Υπάρχει οδηγία που λέει ότι θα πρέπει να προσέξουν οι βαθμολογητές να μην υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ούτως ώστε να μην πηγαίνουν σε αναβαθμολόγηση;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Όχι, δεν υπάρχει τέτοια οδηγία. Βεβαίως όλοι οι βαθμολογητές έχουν τη γενική οδηγία να είναι προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίον βαθμολογούν. Γνωρίζετε όλοι ότι ο κάθε βαθμολογητής είναι ανεξάρτητος από τον άλλον. Κι αυτό είναι μια βασική παράμετρος η οποία πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα. Και η παράβασις η οποία παρατηρήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ότι όλοι οι βαθμοί ήταν ανοιχτοί και του πρώτου και του δεύτερου και σε περίπτωση και του τρίτου αναβαθμολογητή και ο καθένας έβλεπε τι έκανε ο προηγούμενος. Αυτή ήταν συγκεκριμένη παράβασις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα ονόματα.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Σε μερικά ήταν και τα ονόματα. Ακόμα χειρότερο. 10 φορές χειρότερο. Αυτό σας είπα. Αλλά εν πάση περιπτώσει η ανεξαρτησία των βαθμολογητών είναι βασική παράμετρος διασφάλισης του αδιάβλητου των εξετάσεων. Ο πρώτος βαθμολογητής βαθμολογεί, πριν κρυφτεί η βαθμολογία του δίνει το γραπτό του στη Γραμματεία και στον Προϊστάμενο του βαθμολογικού κέντρου ο οποίος βλέπει, του λέει να ξανακοιτάξει.
Πολλές φορές γίνονται λάθη στην άθροιση. Αυτό το οποίο δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα παρεξηγήθηκε προχθές. Γίνονται λάθη στην άθροιση και αναγκάζεται πριν καλύψει τη βαθμολογία του ο πρώτος βαθμολογητής ή και ο δεύτερος ξεχωριστά, να κάνει διόρθωση και να πέσει η σφραγίδα.
Αυτά είναι πράγματα τα οποία γίνονται και είναι ανθρώπινα, ιδιαίτερα όταν έχεις να βαθμολογήσεις μεγάλο αριθμό γραπτών. Και βεβαίως υπό τις συνθήκες με τις οποίες γίνονται καμιά φορά και οι βαθμολογήσεις οποιοσδήποτε άνθρωπος δικαιούται να έχει μια κόπωση. Αφ' ής στιγμής όμως καλύπτεται η βαθμολογία και ο δεύτερος βαθμολογητής δεν ξέρει τι έβαλε ο πρώτος, όλα τα πράγματα αυτά είναι καθ’ όλα νόμιμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα λιγάκι να ρωτήσω ξανά και συγνώμη που επιμένω, γι' αυτά τα 33 γραπτά. Αυτά αφορούν σε ιδιωτικά σχολεία, αφορούν σε μεμονωμένες περιπτώσεις; Μπορείτε λιγάκι να μας πείτε; Γιατί είναι ενδιαφέρον πώς μόνο σε 33 γραπτά γίνεται αυτό.
Το ρωτάμε αυτό, ίσως αυτό βοηθήσει περισσότερο, τουλάχιστον σε ένα γραπτό που δόθηκε στη δημοσιότητα ως παράδειγμα, είναι ενδιαφέρον πως μόνο σε 33 γραπτά γίνεται αυτό.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ (MEGA): Το ρωτάμε αυτό, συγνώμη, υπάρχει η πληροφορία μήπως αυτό βοηθήσει περισσότερο, τουλάχιστον σε ένα γραπτό που δόθηκε στη δημοσιότητα ως παράδειγμα από αυτές που κατέθεσαν τις Καθηγήτριες. Αυτό προέρχεται από ιδιωτικό σχολείο. Είναι ένα συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο, δε θέλω να αναφέρω το όνομά του..

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Μισό λεπτό κα Παπουτσάκη, είπατε "δόθηκε γραπτό"; Είναι δημόσια δήλωση που λέτε. Δόθηκε γραπτό στη δημοσιότητα;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν δόθηκε γραπτό στη δημοσιότητα, χρησιμοποιήθηκε παράδειγμα, όχι γραπτό, έτσι; Για να μην υπάρξει παρεξήγηση, γι αυτό το διευκρινίζω.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ (MEGA): Εντάξει οκ. Δόθηκε λοιπόν ως παράδειγμα η βαθμολογία ενός υποψηφίου και ειπώθηκε ότι προέρχεται από ένα συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο. Με μία πρόχειρη έρευνα που κάναμε είδαμε ότι αυτό το ιδιωτικό σχολείο από το οποίο προέρχεται το συγκεκριμένο γραπτό έχει ένα πρόβλημα, το πρόβλημα αυτό είναι ότι τυγχάνει χαριστικών ενεργειών από το Υπουργείο Παιδείας. Δεν ξέρω κατά πόσον αληθεύει αυτό..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Χαριστικών;

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ (MEGA): Ναι, ναι.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ναι, για πέστε μου, εγώ δεν το ξέρω αυτό, καλό είναι να με ενημερώσετε.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Ναι, μπορώ να σας πω ότι αυτό το σχολείο έβαλε και δημοσίευση σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης ότι θα πάρει τα βραβεία τα θεατρικά. Μπορώ να σας πω ότι υπάρχουν..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Τα πήρε;

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Δεν τα πήρε, βεβαίως δεν τα πήρε, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν είχε μία....

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Παρακαλώ μπορείτε να ολοκληρώσετε την ερώτηση κα Παπουτσάκη;

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Μιλάνε ακόμη και για χρηματοδότηση κύριε Γενικέ από το Υπουργείο Παιδείας.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Χρηματοδοτεί το Υπουργείο Παιδείας τα ιδιωτικά σχολεία κυρία Παπουτσάκη;

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Κυρία Παπουτσάκη, τα καταθέτετε επίσημα αυτά;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Με συγχωρείτε, εκπλήσσομαι, έχετε εμπειρία, έτσι; Εκπλήσσομαι γι αυτά που ακούω.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Ναι μισό λεπτό, σας μεταφέρω αυτά τα οποία κυκλοφορούν για να σας δείξω το μέγεθος του προβλήματος, ότι πιθανόν υπάρχουν πίσω από όλες αυτές τις ιστορίες κάποια συμφέροντα σε επίπεδο ιδιωτικών σχολείων. Αυτό θέλω να αποκλείσουμε και γι αυτό η συνάδελφος επιμένει από που είναι αυτά τα 33 γραπτά.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν είναι από ένα σχολείο πάντως. Εκείνο που αναφέρθηκε ήταν παράδειγμα. Και σε πολλές περιπτώσεις δεν ξέρουμε καν, εγώ τουλάχιστον δεν γνωρίζω από ποια σχολεία ήταν. Εκείνο το οποίο ξέρω είναι ότι βεβαίως και τα 33 δεν προέρχονται από το ίδιο σχολείο. Αυτό να το ξεκαθαρίσουμε.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν μπορώ να σας πω, διότι δεν το γνωρίζω το θέμα, αλλά είναι σίγουρο ότι δεν προέρχονται από το ίδιο σχολείο και τα 33 γραπτά.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Και να σας ρωτήσω ως Προϊστάμενος των γενικών εξετάσεων, είστε πάρα πολλά χρόνια εδώ, είστε έμπειρος, πείτε μας σας κάνει δεν σας κάνει εντύπωση ότι σε ένα μάθημα όπως τα αγγλικά έχουμε 528 γραπτά για αναβαθμολόγηση; Δεν είναι ένσταση που μπαίνει ο υποκειμενικός παράγοντας.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Θα δώσω στη δημοσιότητα τα ποσοστά αναβαθμολογήσεων των αγγλικών για όλα τα παιδιά τα τελευταία χρόνια από το ίδιο βαθμολογικό κέντρο, λίγο έτσι για να καθησυχάσετε, δεν τα έχω πρόχειρα αυτή τη στιγμή αλλά θα δοθούν σύντομα σας διαβεβαιώ.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Είναι σε τι ποσοστά;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ποια τα ποσοστά; Στα ίδια επίπεδα.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: Ένα στα πέντε γραπτά δηλαδή;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ:  Στα ίδια επίπεδα.

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Τώρα μην με ρωτάτε εμένα, δεν βαθμολογώ εγώ τα γραπτά. Μου ζητάτε να μπω στη λογική πως βαθμολόγησε ο πρώτος και ο δεύτερος βαθμολογητής;

κα ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Αυτά πάντα τα ερευνούμε κα Παπουτσάκη και γι αυτό ακριβώς υπάρχει και η γενική υπόδειξη στους βαθμολογητές να είναι προσεκτικοί όταν βαθμολογούν τα γραπτά. Τελείωσε, πέραν τούτου δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Το ξέρουμε και σας ευχαριστούμε πολύ, απλά θέλουμε να ρωτήσουμε εμείς. Ήθελα να ρωτήσω κύριε Γενικέ, με την επαναβαθμολόγηση, επειδή και το ΠΑΣΟΚ ο κ. Χρυσοχοΐδης χθες σε επίσημη ανακοίνωση του κόμματός του υποστήριξε ότι "δεν υπάρχει κείμενη νομοθεσία πάνω στην οποία να στηρίζεται η επαναβαθμολόγηση των γραπτών", επειδή το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα το 60/2006 και εμείς το διαβάσαμε και διαπιστώσαμε ότι δεν σχετίζεται με την συγκεκριμένη υπόθεση, διότι εκεί δεν έχουμε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης για να πάμε σε επανάληψη εξετάσεων, στη Θεσσαλονίκη εννοώ, θα ήθελα να ρωτήσω που ακριβώς στηρίζεται η απόφασή σας για την επαναβαθμολόγηση των γραπτών.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Απήντησα πριν, αλλά θα υποχρεωθώ να το απαντήσω και πάλι για να γίνει κατανοητό. Ελπίζω να μην υπάρξει και τρίτη τέτοια ερώτηση να λέμε τα ίδια πράγματα συνέχεια.
Στις παγιωμένες αρχές του διοικητικού δικαίου που λένε, για όσους το γνωρίζουν, ότι "μία πράξη η οποία πάσχει αποκαθίσταται από το σημείο το οποίον πάσχει". Στη συγκεκριμένη περίπτωση η βαθμολόγηση των 33 γραπτών όπως προέκυψε ήταν αλλοιωμένη κι ως εκ τούτου ξεκινάει εξαρχής η διαδικασία γι αυτά τα 33 γραπτά ως να μην υπήρξε τίποτα, ξεκινάει εξ αρχής με άλλους βαθμολογητές εντελώς και κάτω από την επίβλεψη τελείως διαφορετικής Επιτροπής του βαθμολογικού κέντρου. Αυτά τα γνωρίζουν οι πάντες, όχι μόνον Καθηγητές του διοικητικού δικαίου, αλλά νομίζω και οι πτυχιούχοι και οι φοιτητές της Νομικής. Τελεία σε αυτό το θέμα.

κα ΜΑΝΩΛΗ (ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ): Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω κύριε Γενικέ, ως Προϊστάμενος των πανελλαδικών εξετάσεων θα ήθελα να μου πείτε ποιες ακριβώς οδηγίες διαβιβάσατε στα βαθμολογικά κέντρα για την αντιμετώπιση κρουσμάτων μεγάλων αποκλίσεων βαθμολογίας; Το ρωτάω αυτό σε σχέση με τη δήλωσή σας που διάβασα στην «Απογευματινή» ότι βάσει των οποίων είναι θεμιτό να επανελέγχονται γραπτά όταν ο Πρόεδρος κρίνει ότι υπάρχουν προβλήματα στην βαθμολόγηση.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Κι αυτό απαντήθηκε.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Απαντήθηκε κι αυτό κα Μανώλη, οι δηλώσεις παρεξηγήθηκαν σε ορισμένα σημεία, αλλά θα δείτε από την απομαγνητοφώνηση ότι εξήγησα ακριβώς τι εννοούσα. Αλλά οι οδηγίες ήταν γενικές και βασίζονται στην κείμενη νομοθεσία και είναι αποτυπωμένες στις εγκυκλίους που στέλνουμε σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα ευθύς εξ αρχής. Είναι να εφιστάται η προσοχή στους βαθμολογητές ώστε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην έχουν μεγάλες αποκλίσεις.
Καμιά φορά, επαναλαμβάνω, μπορεί να συμβεί ένας βαθμολογητής πριν πάει στον δεύτερο βαθμολογητή το γραπτό να διαπιστώσει ότι έχει κάνει ένα λάθος στην άθροιση. Αυτό είναι πάρα πολύ συνηθισμένο. Οπότε διορθώνεται η βαθμολογία επιτόπου, σφραγίζεται και καλύπτεται η βαθμολογία. Ο δεύτερος βαθμολογητής δεν γνωρίζει τίποτα.
Αλλά εκ των υστέρων να γίνουν παρεμβάσεις σε βαθμολογίες αυτό όπως αντιλαμβάνεστε είναι πάρα πολύ δύσκολο και δεν είναι σωστά και δεν είναι νομότυπα.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ (ΑΥΓΗ): Θα ήθελα να σας κάνω μία πολιτικού περιεχομένου ερώτηση, αν δεν έχετε αντίρρηση, χθες ο κ. Παπανδρέου είπε ότι "δύο φορές επλήγησαν οι εξετάσεις, κι αυτές επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας". Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι την προηγούμενη φορά το πλήγμα είχε ως αποτέλεσμα την παραίτηση του τότε Προϊσταμένου. Σας έχει περάσει ποτέ από το μυαλό κάτι τέτοιο;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Για ποια περίπτωση μιλάτε;

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Μιλάω για την παλιά περίπτωση του Ράμμου, ούτε εσείς τη θυμόσαστε..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Όχι, τη θυμάμαι πάρα πολύ καλά. Κι επειδή τη θυμάμαι πάρα πολύ καλά κα Παπουτσάκη..

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Λέω, σας πέρασε από το μυαλό έστω στην αρχή πριν εξιχνιάσετε ίσως αυτό το γεγονός το ενδεχόμενο της παραίτησης;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Όχι κα Παπουτσάκη, για έναν απλό και μόνο λόγο. Η περίπτωση Ράμμου την οποίαν θυμάμαι και δεν ξέρω αν τη θυμάστε κι εσείς τόσο καλά, δεν πρέπει να έχουμε την ίδια ηλικία, μάλλον νεώτερη πρέπει να είσαστε, όπου εκείνη την εποχή ήταν διαρροή θεμάτων πριν από την εκφώνηση με μία μεθόδευση...

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Εξίσου....

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Πριν από την εκφώνηση, σας παρακαλώ, έτσι; Και βεβαίως εκεί υπήρχε ουσιαστικά αντικείμενο διαβλητότητας των εξετάσεων. Πρώτον. Επομένως εδώ δεν είχαμε ούτε το ένα ούτε το άλλο.
Κι επειδή αναφερθήκατε στις δηλώσεις του κ. Παπανδρέου, ο οποίος διετέλεσε και Υπουργός Παιδείας και ο άνθρωπος γνωρίζει υποτίθεται το αντικείμενο, οι δηλώσεις του περί διαρροής θεμάτων πριν από λίγο καιρό, επειδή τα θέματα είχαν πάει στους φροντιστές μισή ώρα πριν από την ανακοίνωσή τους, όταν γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει ο όρος "διαρροή", τι άλλο περισσότερο ήταν εκτός από μια προσπάθεια να πανικοβληθεί ο κόσμος για να ληφθούν τα οποιαδήποτε πολιτικά οφέλη από όλη αυτή την ιστορία;
Και παρά το γεγονός ότι βγαίνανε από τα φροντιστήρια νωρίτερα από ότι το κανονικό τα θέματα, εφέτος που είχαμε συγκεκριμένες καταγγελίες τους πιάσαμε. Εκεί βέβαια τα πράγματα δεν συνέφεραν πολλούς και δεν δόθηκε και η αναγκαία προβολή σε αυτό το θέμα. Άρα λοιπόν δεν δόθηκε....

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Δεν είναι το ίδιο κύριε Γενικέ.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Με συγχωρείτε, αυτό το οποίο ορισμένοι είχαν χαρακτηρίσει ως "διαρροή" ανεκαλύφθησαν ποιοι ήταν οι υπαίτιοι. Που δεν ήταν διαρροή και το γνωρίζουμε όλοι πάρα πολύ καλά, έτσι; Τα πράγματα λοιπόν καλό είναι να μπαίνουν στη θέση τους και για να μη γίνονται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης. Τελείωσε το θέμα.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Κύριε Γενικέ, συγνώμη..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Τελείωσε το θέμα, δεν πρόκειται εγώ...

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Εδώ υπάρχει επιχείρηση αλλοίωσης βαθμολογίας, τι μου λέτε τώρα;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Επιχείρηση διεπιστώθη και ανακαλείται και διορθώνεται.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Ποιος λέει ότι είναι μόνο τα 33 αυτά γραπτά;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εσείς μπορεί να λέτε ότι θέλετε κα Στεφανάκου.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Με συγχωρείτε, με συγχωρείτε κύριε Γενικέ..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εγώ δεν μπαίνω στη λογική να συζητάω με ανευθυνότητα ορισμένα πράγματα, τελείωσε.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Δεν μας έχετε πει ακόμα πως ανακαλύφθηκαν τα 33 γραπτά. Έχετε κωδικούς;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Έχουμε κωδικούς κα Στεφανάκου, δεν τα γνωρίζετε.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν τα γνωρίζετε ότι έχουμε κωδικούς και αυτοί οι Καθηγητές οι οποίοι βαθμολόγησαν τα 33 γραπτά..

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Και το ομολόγησαν το ξέρουμε..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Αυτοί λοιπόν αποκλείονται και δεν θα συμμετάσχουν στη διαδικασία επαναβαθμολόγησης.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Αυτό το είπαμε.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Τελεία και παύλα.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Το θέμα είναι ότι δεν ομολόγησαν..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν ομολόγησαν; Ακούστε, ερωτήθηκαν κι έγινε τακτική ανάκριση. Τώρα, εάν θέλουν μερικοί να τινάξουν όλο το σύστημα στον αέρα για ιδιοτελείς σκοπούς, ας το κάνουν. Εμείς δεν πρόκειται να παρακολουθήσουμε τέτοιου είδους λογικές. Το Υπουργείο Παιδείας δρα συντεταγμένα και με βάση τη νομιμότητα. Τελείωσε το θέμα.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Έχει κύριε Γενικέ...

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν μας πειράζει, αυτό μπορεί να το λέτε εσείς.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Θα το αλλάξετε έτσι κι αλλιώς.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ποιο;

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Το σύστημα;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Κάποια στιγμή θα αλλάξει, αλλά δε θα πάει να είναι κεντρικό. Τελείωσε.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Κι εσείς πως....

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Που την αποδίδετε, σε πρωτοβουλία, είναι αφελής η γυναίκα, είναι...

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Σε ασύγγνωστη επιπολαιότητα.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Ενώ έχει ανοιχτά τα γραπτά τα ονόματα των υποψηφίων κι όλα αυτά είπε πάρτε τα πίσω και ξαναδιορθώστε;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ακούστε κα Στεφανάκου, όταν λέω ασύγγνωστη επιπολαιότητα το εννοώ. Οποιοσδήποτε άλλος και στην περίπτωση του σεναρίου περί οργανωμένης καταστάσεως και μιας συμμορίας η οποία κάθεται να ευνοήσει τους μεν και να καταβαραθρώσει τους δε, μάλλον πιο προσεκτικός θα ήταν κάποιος, έτσι δεν είναι; Τελείωσα.

κα ΜΑΝΩΛΗ: Να κάνω δύο διευκρινιστικές ερωτήσεις;

κα ΜΑΝΩΛΗ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο) ...το ερώτημά μου είναι ποια είναι η ασφάλεια που έχει το Υπουργείο Παιδείας προχωρώντας στην επαναβαθμολόγηση των εν προκειμένω 33 χωρίς να .. ότι από έναν αριθμό 100 και πάνω γραπτών..... είναι περίπου 150 γραπτά.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Όχι δεν είναι τόσα πολλά, κοντά στα 90.

κα ΜΑΝΩΛΗ: Κοντά στα 90! Λοιπόν με ποια ασφάλεια το Υπουργείο Παιδείας προχωράει στην επαναβαθμολόγηση των 33 και δεν ανησυχεί ότι με εισαγγελική έρευνα, γιατί ζητήσατε τέτοια έρευνα, μπορεί στην πορεία να βγάλει άλλα 50 γραπτά, άλλα 60 γραπτά μετά την...

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ακούστε, κι αυτό ανήκει στη σφαίρα του υποθετικού, διότι η έρευνα διεξήχθη από ανθρώπους οι οποίοι γνωρίζουν πλήρως τη νομοθεσία και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών. Το ότι υπήρχαν επαναλαμβάνω διορθώσεις βαθμολογιών μεμονωμένες ή στον πρώτο ή στον δεύτερο βαθμολογητή, αλλά εφόσον είχε τηρηθεί η διαδικασία την οποίαν σας ανέπτυξα πριν, δεν σημαίνει τίποτε απολύτως. Τα 33 γραπτά ήταν εκείνα για τα οποία ακολουθήθηκε αυτή η παράνομη και παράτυπη διαδικασία να γίνονται παρεμβάσεις επάνω στα γραπτά με ανοιχτές τις βαθμολογίες.
Λοιπόν αυτή την υπόθεση ότι τι θα γίνει αν η εισαγγελική έρευνα και τα λοιπά, κοιτάξτε, η εισαγγελική έρευνα θα συνεχίσει και δεν μπορεί, ο Εισαγγελέας θα κάνει τις δικές του ενέργειες, συμφωνώ. Αλλά δεν μπορεί κανείς να περιμένει την απόφαση του Εισαγγελέα. Ο Εισαγγελέας θα αποφανθεί επί του ποινικού κυρίως μέρους, το Υπουργείο Παιδείας και μέσω των συντεταγμένων του οργάνων ενήργησε τη διοικητική έρευνα την οποίαν όφειλε να κάνει, βρήκε αυτά τα οποία βρήκε και με βάση αυτά τα οποία βρήκε και τα οποία δεν ήταν νομότυπα θα προχωρήσει στη διόρθωση του θέματος για τις 33 συγκεκριμένες περιπτώσεις. Τίποτε άλλο δεν μπορεί να γίνει μέχρι στιγμής.

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

ΓΕΝΙΚΟΣ: Και μπορεί να είναι και πολλές περισσότερες άμα το θεωρήσετε εσείς και να γίνονται όλες αυτές οι υποθέσεις, μπορεί να φτάσουμε και σε...

κα ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ: Αν μας πείτε επακριβώς πως έγινε η διαδικασία, πως ξεχωρίσατε τα 33 γραπτά..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εγώ δεν ξεχώρισα κανένα κα Στεφανάκου, με συγχωρείτε, εγώ δεν ενεπλάκην καθόλου.
Ο κάθε βαθμολογητής έχει τον κωδικό του κα Στεφανάκου, είναι γνωστά αυτά τα πράγματα και τα γνωρίζουν όσοι εμπλέκονται στα βαθμολογικά κέντρα. Τελείωσε, αυτά είναι γνωστά, επομένως μη βάζετε υποθέσεις τώρα ότι δεν ήταν τα 33 αλλά μπορεί να είναι 150, αυτά δεν βγαίνουν από πουθενά, είναι στον αέρα, αποτελούν σεναριολογία η οποία δεν έχει καμία βάση και δεν τη σχολιάζω καθόλου.

κα ΜΑΝΩΛΗ:  Αν κατάλαβα καλά η διαδικασία της επαναβαθμολόγησης δε θα βασιστεί μετά στο........

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Η επαναβαθμολόγηση ή η βαθμολόγηση η οποία ξεκινάει από το μηδέν αυτή τη στιγμή θα ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες και ότι υπάρχει μέσα στο Προεδρικό Διάταγμα 60, πιστότατα. Ξεκινάμε αυτά τα γραπτά και ακολουθείται η διαδικασία η οποία είναι γραμμένη και η οποία ακολουθείται παγίως. Τι θα κάνουμε, του κεφαλιού μας θα κάνουμε; Θα ξεκινήσουν πρώτοι....

κα ΜΑΝΩΛΗ: Μα δε λέει..

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Τι δε λέει; Δε λέει ότι πρώτα βαθμολογείται ένα γραπτό από τον πρώτο βαθμολογητή; Καλύπτεται, μετά πάει στον δεύτερο, αυτά ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια, τίποτα παραπάνω.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved