nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υφυπουργός Απασχόλησης για το "μινώταυρο" της Ναυπηγοεπισκευαστικής (17/7/07)

 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Αθήνα, 17.07.2007

Για το τραγικό ατύχημα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δύο εργατών, εκφράσαμε από την πρώτη στιγμή την βαθειά μας λύπη και οδύνη καθώς και τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των αδικοχαμένων συνανθρώπων μας.

Η Ναυπηγό – επισκευαστική ζώνη του Περάματος είναι ένας δύσκολος και επικίνδυνος χώρος εργασίας με συνθήκες που μεταβάλλονται διαρκώς, ο οποίος ελέγχεται καθημερινά από 6μελείς μικτές επιτροπές που αποτελούνται από τεχνικούς επιθεωρητές, ειδικούς επιστήμονες και 2 εκπροσώπους εργαζομένων από το Συνδικάτο Μετάλλου.
Από τον Οκτώβρη του 2006 με απόφαση του Υφυπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κ. Γ. Γιακουμάτου, ο έλεγχος για τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη διενεργείται υποχρεωτικά σε καθημερινή βάση, όταν μέχρι τότε με απόφαση που είχε εκδοθεί το 1987 επί υπουργίας Γ. Γεννηματά με την 131782/26-10-1987 απόφαση ο αριθμός των ελέγχων περιοριζόταν σε 2 μόνο την εβδομάδα.

Αποδείξαμε με πράξεις αλλά και θεσμικές αλλαγές, ότι σεβόμαστε το μόχθο του εργαζόμενου ενισχύοντας το πλαίσιο ελέγχου και τήρησης των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας και θεσπίζοντας για το σκοπό αυτό διαρκείς ελέγχους σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και επικίνδυνο χώρο, όπως είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Αμέσως μόλις η Υπηρεσία μας πληροφορήθηκε ότι σε πλοίο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος είχε ξεσπάσει πυρκαγιά, μετέβησαν επί τόπου τέσσερις (4) Επιθεωρητές Εργασίας από το ΚΕΠΕΚ Πειραιά.

Το ατύχημα συνέβη στην κεντρική δεξαμενή φορτίου Νο 2 του πλοίου, η οποία είχε χαρακτηριστεί από τον χημικό ναυτιλίας ως «ασφαλής για τον άνθρωπο – μη ασφαλής για θερμές εργασίες». Στην δεξαμενή είχαν κατέβει δύο εργαζόμενοι συνεργείου για την εξάρμωση επιστομίου δικτύου σωληνώσεων φορτίου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών συνέβη μικρής ισχύος έκρηξη και στην συνέχεια ξέσπασε πυρκαγιά στο εσωτερικό της δεξαμενής με αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο εργαζομένων.

Στο συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο  «ALISA GRAIG», η μικτή επιτροπή ελέγχου αποτελούμενη από επιθεωρητή εργασίας, ειδικούς επιστήμονες και εκπροσώπους εργαζομένων, είχε διενεργήσει έλεγχο στις 11 και 12 Ιουλίου 2007. Διαπίστωσε ότι υπήρχε πιστοποιητικό απαλλαγής από επικίνδυνα αέρια, το λεγόμενο “gas free”, όχι όμως για τους χώρους όπου συνέβη το τραγικό συμβάν. Η μικτή επιτροπή που διενήργησε τον έλεγχο, στους χώρους όπου ίσχυε το πιστοποιητικό gas free, διαπίστωσε ελλείψεις στα μέτρα ασφάλειας και έδωσε αυστηρές υποδείξεις στους υπευθύνους ώστε να συμμορφωθούν.

Ξεκαθαρίζουμε προς πάσα κατεύθυνση το εξής: Όπου υπάρχουν ευθύνες, αυτές θα καταλογιστούν στο ακέραιο. Για το λόγο αυτό το τετραμελές κλιμάκιο του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας που βρέθηκε από την αρχή στο χώρο του ατυχήματος διενεργεί αυτοψία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτό συνέβη. 

Στο πρώτο εξάμηνο του 2007, έχουν γίνει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, 482 προληπτικοί έλεγχοι, από τις Μικτές Επιτροπές Ελέγχου Επιθεωρητών Εργασίας, και έχουν επιβληθεί 50 διακοπές εργασιών πλοίων καθώς και 19 υψηλά πρόστιμα. Εχει κινηθεί και αυτόφωρη διαδικασία για τους εργοδότες – εργολάβους  που παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία.

Οι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, εντείνονται τα τελευταία χρόνια. Η εξέλιξη των εργατικών ατυχημάτων στη χώρα μας είναι πτωτική, όπως φαίνεται και στον πίνακα των δηλωθέντων στο ΙΚΑ εργατικών ατυχημάτων που παρατίθενται.

ETOΣ   ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
1994        22.608
2004        14.490

Αυστηροποιείται η εργατική νομοθεσία, αναδιοργανώνεται  και  ενισχύεται το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας με σειρά νομοθετημάτων που περιορίζουν τα μεγάλα νομοθετικά κενά που δημιουργήθηκαν επί σειρά ετών.

Υπενθυμίζουμε σε όσους έρχονται σήμερα να κάνουν τους κριτές και τους κήνσορες των πάντων, ότι το 2001, είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα στο πλοίο “Sailor” και τότε είχαμε θρηνήσει 5 νεκρούς ναυτεργάτες. Τι έκαναν όσοι έρχονται σήμερα να εκμεταλλευτούν μικροπολιτικά το τραγικό συμβάν; Γιατί δεν άλλαξαν την απόφαση ώστε να ενισχύσουν τους ελέγχους σε ημερήσια βάση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη;

Καλύτερα λοιπόν να σιωπήσουν και να κάνουν την αυτοκριτική τους. Σε τέτοια τραγικά ατυχήματα ο καθένας πρέπει να συναισθάνεται τις ευθύνες που του αναλογούν σύμφωνα με τα όσα έχει κάνει από την θέση ευθύνης που κατέχει ή κατείχε κατά το παρελθόν και να μην προτρέχει να λαϊκίζει με ελαφρά τη συνείδηση. Σε κάποια πράγματα υπάρχουν και όρια...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved