nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Η σημερινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Παιδείας (25/9/07)

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Δελτίο Τύπου , 25.9.2007

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, σε Συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2007, στην αίθουσα συνεντεύξεων στο κεντρικό κτίριο του ΥΠΕΠΘ σε δημοσιογράφους, δήλωσε τα εξής:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας. Θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να σας ευχαριστήσω που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μας και να σας πω ότι ξεκινούμε μία συνεργασία από σήμερα, που πιστεύω ότι θα είναι απολύτως εποικοδομητική, κυρίως προς όφελος της ελληνικής παιδείας, διότι όλοι ουσιαστικά λειτουργούμε σε αυτό το χώρο για να βοηθήσουμε τη νεότερη γενιά της πατρίδας μας και να δημιουργήσουμε τις καλύτερες συνθήκες για μία υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και για μία ποιοτική παιδεία, που θα αποτελεί πραγματικά το συγκριτικό πλεονέκτημα της σύγχρονης Ελλάδος διεθνώς.

Ξεκινώ από το πρώτο ζήτημα. Με αφορμή τις σημαντικές επιφυλάξεις για την καταλληλότητα του περιεχομένου του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού τις οποίες διατύπωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με την πράξη υπ’ αριθμ. 21 στις 24/9/2007, αποφασίστηκε η απόσυρση του βιβλίου και η προσωρινή αντικατάστασή του από το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονταν τα προηγούμενα χρόνια.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη συγγραφή νέου εγχειριδίου. Όσον αφορά το ζήτημα της καθυστέρησης που παρατηρήθηκε κυρίως λόγω των εκλογών στη διανομή των βιβλίων, είχε παρατηρηθεί το προηγούμενο διάστημα καθυστέρηση σε 100 έως 120 περίπου βιβλία επί συνόλου 500 βιβλίων. Τα βιβλία αφορούσαν τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Οι βασικές αιτίες που εντοπίσαμε ήταν η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στο διαγωνισμό προμήθειας χαρτιού στο Υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς επίσης και η ευθύνη των επιχειρήσεων που είχαν αναλάβει την εκτύπωση. Αυτή ήταν η κύρια αιτία λόγω θέρους και κυρίως λόγω εκλογών.

Με τεράστιες προσπάθειες επιτύχαμε ήδη να διανεμηθούν τα 90 απ’ τα 120 βιβλία. Υπολείπονται περίπου 30 βιβλία όλων των βαθμίδων, τα οποία θα πρέπει να διανεμηθούν όπως προβλέπεται σε 1.600 προορισμούς στην Ελλάδα και σε 600 περίπου προορισμούς στο εξωτερικό. Μέχρι 1/10/2007 θα έχει ολοκληρωθεί η παράδοση και θα έχει αρχίσει ήδη η αποστολή.

Σε όσες εταιρείες καθυστέρησαν με δική τους υπαιτιότητα την παράδοση, έχουν επιβληθεί με απόφασή μας τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις πρόστιμα.

Όσον αφορά τώρα το τρίτο ζητούμενο που απασχολεί αυτές τις μέρες την επικαιρότητα και είναι η κάλυψη διαφόρων οργανικών ή άλλων κενών, καθώς επίσης και εκκρεμότητες της διοικήσεως που πρέπει να αποκατασταθούν, σας δίνω σχηματικά έναν προγραμματισμό ο οποίος διαμορφώθηκε τις τελευταίες μέρες.

Σήμερα, Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου συνεδριάζει το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απαλλαγή από τα καθήκοντα των Συμβούλων, οι οποίοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία και τον ορισμό επομένων στον πίνακα της κατάταξης.

Επίσης, σήμερα γίνεται η επιλογή Προϊσταμένων επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι προσλήψεις αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δασκάλων και νηπιαγωγών.

Αύριο Τετάρτη 26 του μηνός γίνεται η συνεδρίαση του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για απαλλαγή από τα καθήκοντα των Συμβούλων, οι οποίοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία και ορισμός των επομένων στον πίνακα κατάταξης. Επίσης, αύριο γίνεται η επιλογή Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την Παρασκευή στις 28 και το Σάββατο στις 29 ξεκινούν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η επανεξέταση δηλαδή παλαιών αιτήσεων, η εξέταση νέων, οι αποσπάσεις λόγω υπεραριθμίας εκπαιδευτικών, καθώς και η ολοκλήρωση αποσπάσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Την Κυριακή στις 30 του μηνός οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η επανεξέταση παλαιών αιτήσεων, η εξέταση νέων και οι αποσπάσεις λόγω υπεραριθμίας εκπαιδευτικών.

Τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου γίνονται οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στο πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ και στην Ειδική Αγωγή.

Την Τρίτη στις 2 Οκτωβρίου και την Τετάρτη στις 3 η ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την Τετάρτη στις 3 Οκτωβρίου και την Πέμπτη στις 4 Οκτωβρίου, η σύνταξη πινάκων Προϊστάμενων Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την Πέμπτη, τέλος, στις 4 Οκτωβρίου και την Παρασκευή στις 5 Οκτωβρίου, η τοποθέτηση Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μετά την τοποθέτηση Προϊσταμένων και Διευθυντών Διευθύνσεων και Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να ανασυγκροτηθούν τα ΠΥΣΠΕ και τα ΠΥΣΔΕ, δηλαδή τα Ανώτερα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τα ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ, τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στη λειτουργία τους.

Ευχαριστώ πολύ. Εάν υπάρχουν ερωτήσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω από τις 13 Ιουνίου του 2007 που συνεδρίασε για τελευταία φορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο καταλήγοντας στην ίδια ακριβώς με τη χθεσινή απόφαση, μέχρι σήμερα, εκτός από ένα πράγμα που ήταν το ίδιο το πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας, τι άλλο άλλαξε; Το ερώτημά μου είναι δηλαδή για να πάρει η κυβέρνηση τη μία ή την άλλη απόφαση, αυτό που πρυτανεύει είναι το πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε καμιά περίπτωση. Είμαστε σε μία συντεταγμένη πολιτεία, αξιολογείται κάθε φορά η ουσία του διδακτέου βιβλίου και είχε ξεκινήσει ήδη η προηγούμενη Υπουργός μία διαδικασία, η οποία έπρεπε να ολοκληρωθεί. Ήταν υποχρέωσή μου από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου να κάνω μια καταληκτική ερώτηση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για να μου δώσει την τελική αξιολόγηση.

Αυτό έπραξα συνεχίζοντας τη θεσμική διαδικασία που είχε ήδη ξεκινήσει και αποφασίστηκε η απόσυρση αυτού του βιβλίου, η προσωρινή αντικατάστασή του από το προηγούμενο βιβλίο Ιστορίας που είχε διδαχθεί για αρκετά χρόνια χωρίς προβλήματα και η προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού ώστε να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο βιβλίο, πιο σύγχρονο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και η προηγούμενη Υπουργός Παιδείας είχαν δεσμευτεί ότι θα πάει το βιβλίο διορθωμένο στα σχολεία. Γιατί δεν έγιναν οι απαιτούμενες διορθώσεις; Γιατί τελικά επελέγη να πάει το παλιό βιβλίο και σε πόσο χρονικό διάστημα υπολογίζετε ότι τα παιδιά θα έχουν κάποιο βιβλίο Ιστορίας στα σχολεία για να διδαχτούν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιατί δεν έγιναν οι προηγούμενες διορθώσεις δεν νομίζω ότι είμαι αρμόδιος να σας το απαντήσω. Αυτό όμως που μπορώ να σας πω σε κάθε περίπτωση είναι ότι αυτή τη στιγμή έχουν επιταχυνθεί όλες οι διαδικασίες, ώστε το βιβλίο της Ιστορίας να βρίσκεται σε εύλογο χρονικό διάστημα στα χέρια των παιδιών, ώστε να μην ενοχληθεί σε καμία περίπτωση η εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Πρωθυπουργός στις σχετικές του δηλώσεις για το βιβλίο είχε άλλωστε πει ότι εφόσον μια καταληκτική αξιολόγηση δεν οδηγήσει σε ένα τελικό συμπέρασμα, θα προχωρήσουμε σε ένα καινούριο διαγωνισμό. Αυτό που είπε ουσιαστικά εφαρμόζεται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεδομένου ότι όλα αυτά που μας είπατε κ. Υπουργέ είναι γνωστά από τον Ιούνιο και δεν έχει αλλάξει τίποτε στην αξιολόγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, θα ήθελα να ξέρω αν η απόφαση για την απόσυρση του βιβλίου είναι προσωπική δική σας, ή αν στη συζήτηση που είχατε με τον Πρωθυπουργό, του θέσατε το θέμα και τι σας απάντησε σε σχέση με αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ζητήματα τα οποία έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα σε τέτοιο βάθος και σε τέτοια έκταση, οπωσδήποτε είναι ζητήματα που αφορούν τις αποφάσεις της Κυβέρνησης ως σύνολο. Ωστόσο ως αρμόδιος Υπουργός έχω πάντοτε -όπως και όλοι οι άλλοι συνάδελφοί μου- την ευθύνη να εισηγηθώ κάποια πρόταση.

Εγώ από την πρώτη στιγμή θεώρησα ότι πρέπει να κινηθώ θεσμικά. Απευθύνθηκα λοιπόν στα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας τα οποία έχουν την αρμοδιότητα να μιλήσουν γι' αυτό, ζήτησα μια τελική αξιολόγηση και στη βάση αυτής της αξιολόγησης, πάρθηκε αυτή η απόφαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: δεδομένου ότι η Υπουργός Παιδείας από τις 2 Αυγούστου διαβεβαίωνε ότι όλες οι διορθώσεις έχουν γίνει και με βάση αυτής της διαβεβαίωσης της Υπουργού, δυο φορές στην προεκλογική περίοδο ο Πρωθυπουργός και στο Debate και στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης, όταν ρωτήθηκε επί του θέματος απάντησε ότι το βιβλίο είναι διορθωμένο. Έλεγε ψέματα η Υπουργός Παιδείας ή συνέβη κάτι άλλο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ούτε η Υπουργός Παιδείας ούτε ο Πρωθυπουργός έχουν την αρμοδιότητα ή την ειδικότητα να αξιολογήσουν αν έχουν γίνει ή όχι οι σχετικές διορθώσεις. Απευθύνθηκα στα αρμόδια όργανα της πολιτείας και τα αρμόδια όργανα της πολιτείας, μου έδωσαν μια ξεκάθαρη τελική απάντηση χτες και ακολουθώ ουσιαστικά το θεσμικό δρόμο και με βάση αυτή την απάντηση προχωρούμε σε αυτή την απόφαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε τώρα ότι σας έδωσαν ξεκάθαρη απάντηση, αλλά μας είπατε στην αρχή ότι διατύπωσαν ακριβώς σημαντικές επιφυλάξεις για την καταλληλότητα. Που σημαίνει ότι το άφησαν πάνω σας προφανώς, αν θα αποσυρθεί ή όχι. Θέλω τέλος να μου πείτε τα σημεία για τα οποία διατύπωσαν αυτές τις σημαντικές επιφυλάξεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κι εγώ κάτι πάνω σε αυτό. Εάν υπήρχε διαφορά από την τωρινή απόφαση, δηλαδή άλλες επιφυλάξεις άλλες πριν. Επειδή το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αρχικά είχε εγκρίνει αυτό το βιβλίο, πριν γίνει οποιαδήποτε διόρθωση. Τώρα τι είναι αυτό που έκανε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να πει ότι το βιβλίο που ενέκριναν, ξαφνικά δεν τους κάνει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν δεν μπορώ να σας απαντήσω για λογαριασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Δεύτερον θα σας πω ότι οι πολιτικοί δεν είναι εδώ για να κρίνουν την ουσία, υπάρχουν ειδικοί οι οποίοι κρίνουν την ουσία. Κατά νόμο λοιπόν αρμόδιοι για να κρίνουν την ουσία είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κι όλο το επιστημονικό δυναμικό που διαθέτει. Εκεί απευθυνθήκαμε και βασιστήκαμε βεβαίως -χωρίς να είναι αρμόδια- στην εμπειρία και στο επιστημονικό δυναμικό, το έγκυρο, που διαθέτει η Ακαδημία Αθηνών.

Υπεβλήθησαν οι σχετικές παρατηρήσεις. Κάποιες υιοθετήθηκαν και εν τέλει αξιολόγησε το ίδιο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αν επαρκούσαν αυτές που υιοθετήθηκαν ή όχι, για να εγκρίνει ή μη την καταλληλότητα του συγκεκριμένου συγγράμματος.

Εγώ δεν μπαίνω στην ουσία, σέβομαι τις επιφυλάξεις, πιστεύω ότι η νέα γενιά δεν μπορεί να γίνει πειραματόζωο του οποιουδήποτε εγχειρήματος. Οφείλουμε με σύνεση, με σωφροσύνη και με υπευθυνότητα να σεβόμαστε τις απόψεις των ειδικών και βεβαίως να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις εκείνες, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα η εκπαίδευση στη χώρα μας και προς όφελος των νέων παιδιών.

Νομίζω ότι και η προκάτοχός μου αλλά και η Κυβέρνηση στο σύνολό της, σεβάστηκε απόλυτα τις διαδικασίες της συντεταγμένης πολιτείας και όλα αυτά που προβλέπονται από το νόμο, για να καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι σημαντικές επιφυλάξεις σε ποια θέματα αφορούσαν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει ουσιαστικά η γνωμοδότηση της Ακαδημίας και υπάρχουν και οι διατυπώσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Εγώ δεν θα ήθελα να υπεισέλθω στην επιστημονική ουσία, δεν είμαι και ειδικός άλλωστε γι' αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Στυλιανίδη, τα ίδια μέλη δεν ήταν και τότε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τα ίδια δεν συνεδρίασαν και χτες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζω να έχουν αλλάξει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ποιες είναι οι διαφορές που βρήκαν και τότε η κα Γιαννάκου έλεγε ότι έγιναν οι διορθώσεις και βγήκε κι έκανε συνέντευξη Τύπου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ουσιαστικά οι επισημάνσεις είχαν γίνει αν θυμάστε σε όλη την έκταση?

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ήταν καταληκτική εκείνη τότε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σίγουρα δεν ήταν καταληκτική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το βιβλίο δεν είχε πάρει ποτέ το ΟΚ δηλαδή μέχρι τώρα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το βιβλίο από την αρχή μέχρι και σήμερα που συζητάμε, βρισκόταν σε μια διαδικασία διαρκούς αξιολόγησης. Απλά η αξιολόγηση αυτή επισπεύσθηκε διότι δεν μπορούμε να καθυστερούμε να δώσουμε στα σχολεία το βιβλίο. Δηλαδή το τελικό συμπέρασμα προκύπτει ως κατάληξη αυτής της αξιολογικής διαδικασίας που είχε ξεκινήσει από τότε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορούμε να έχουμε το έγγραφο κ. Υπουργέ, για τις επιφυλάξεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για να ξέρουμε για τι μιλάμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα το συζητήσω με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Υπουργός Παιδείας τον Αύγουστο μας είχε πει ότι το βιβλίο έχει τυπωθεί σε ένα αντίτυπο και βρίσκεται στο δρόμο για το τυπογραφείο. Τώρα έρχεστε και μας λέτε ότι βρισκόταν σε μια φάση διαρκούς αξιολόγησης. Δεν υπάρχει μια διαφορά και μια αναντιστοιχία απόψεων;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ουσιαστικά συνεχίσαμε τη διαδικασία αξιολόγησης και καταλήξαμε στο τελικό συμπέρασμα πριν. Δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τη σχολική χρονιά με ένα σύγγραμμα το οποίο έχει προκαλέσει?.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έκανα μια καταληκτική ερώτηση για να μου δώσουν μια καταληκτική απάντηση. Η καταληκτική απάντηση δημιουργεί αμφιβολία για το ουσιαστικό περιεχόμενο του βιβλίου και μου δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκείνες, ώστε να πάρω την απόφαση μαζί με τους αρμόδιους φορείς, να αποσυρθεί το βιβλίο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι να πάει το βιβλίο το παλιό στο σχολείο τι θα διδάσκονται οι μαθητές; Και ένα δεύτερο ερώτημα: Είπατε προηγούμενα ότι οι μαθητές δεν πρέπει να γίνουν πειραματόζωα. Όταν οι μαθητές έζησαν και την προηγούμενη χρονιά και αυτή τη χρονιά όλη αυτή την περιπέτεια με το δικό τους βιβλίο, δεν γίνονται κατά κάποιο τρόπο πειραματόζωα μιας απόσυρσης ενός βιβλίου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε κάτι. Σε όλα τα καινούρια βιβλία που ξεκινούν υπάρχει μια μεταβατική περίοδος κατά την οποία κρίνονται στην πράξη. Το ίδιο συνέβη και με το συγκεκριμένο βιβλίο, βεβαίως η ιδιαιτερότητα ήταν ο θόρυβος που δημιούργησε. Ο στόχος είναι κάθε φορά η αξιολόγηση να γίνεται όσο το δυνατό πιο συστηματικά και πιο αποτελεσματικά. Για να μπορέσουμε να κάνουμε μια νέα αρχή, οφείλαμε να ζητήσουμε μια καταληκτική άποψη. Τη ζητήσαμε, την πήραμε και διαμορφώθηκε αυτή η απόφαση που σας είπα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα διδάσκονται τα παιδιά μέχρι να πάει το βιβλίο στο σχολείο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι θέμα ημερών να έχουν στα χέρια τους το άλλο βιβλίο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι δάσκαλοι λένε ότι δεν ρωτήθηκαν γι' αυτή τη διαδικασία αξιολόγησης που είπατε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω αν προβλέπεται στο νόμο τέτοια διαδικασία σε αυτή τη φάση που είμαστε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα ερωτηματολόγια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα ερωτηματολόγια είναι μια άλλη φάση στην οποία δεν προλάβαμε να φτάσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ρωτήσω πρώτον η κα Υπουργός όταν μας είχε κάνει τη συνέντευξη για να μας ανακοινώσει ότι είχαν γίνει οι αλλαγές, η προκάτοχός σας είχε πει ότι το βιβλίο θα περάσει από αξιολόγηση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αυτή η διαδικασία εγκαταλείφθηκε από ό,τι φαίνεται και για ποιο λόγο.

Δεύτερον. Μιλήσατε προηγούμενα για τη διαδικασία κάλυψης κενών οργανικών και λειτουργικών θέσεων. Θέλετε να μας πείτε τελικά τα λειτουργικά κενά στα σχολεία πόσα είναι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά το πρώτο ερώτημά σας θα ήθελα να σας απαντήσω ευθέως ότι επισπεύσαμε την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Δεν μπήκαμε δηλαδή στη φάση των ερωτηματολογίων. Γιατί πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο όσο πιο γρήγορα λύνεται, τόσο καλύτερα.

Όσον αφορά τα λειτουργικά κενά, αυτό που μπορώ αυτή τη στιγμή να σας πω είναι ότι η υπηρεσία -δεν έχω το ακριβές νούμερο για να μην σας πω ανακρίβειες- γνωρίζει το ακριβές νούμερο, έχω δώσει εντολή να καταγραφεί πλήρως και τα υπηρεσιακά συμβούλια που τρέχουν από σήμερα, θα καλύψουν τις επόμενες μέρες όλα τα κενά που έχουν δημιουργηθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει μια καταγγελία από τη ΔΟΕ και από την ΟΛΜΕ ότι έχουν γίνει χιλιάδες αποσπάσεις εκπαιδευτικών, με καθαρά πολιτικά κριτήρια και αντί να καλύπτονται τα κενά στα σχολεία, υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν πάει σε διάφορες άλλες θέσεις άσχετες με το αντικείμενό τους.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η παρουσία νέων ανθρώπων στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας νομίζω, ότι σηματοδοτεί και μία καινούργια νοοτροπία, η οποία θέλουμε να επιβληθεί. Σε καμία περίπτωση ο κομματισμός δεν είναι ο οδηγός των αποφάσεων. Ο οδηγός των αποφάσεων είναι η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης με στόχο, όπως σας είπα, πάντοτε την ποιοτική βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας για τη νέα γενιά του τόπου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε στη Λάρισα, αλλά και στην Κρήτη κάποιες κινητοποιήσεις θα μπορούσαμε να πούμε φοιτητών ? των αρχείων να διαγραφούν τέλος πάντων οι αιώνιοι φοιτητές. Έχουν πει από την άλλη, ότι δεν θα εφαρμόσουν στην ουσία το νόμο πλαίσιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα κεφάλαιο το οποίο αρχίζουμε να το ανοίγουμε σιγά - σιγά τις επόμενες μέρες. Το παρακολουθεί ενδελεχώς ο αρμόδιος Υφυπουργός το ζήτημα. Και θα κοιτάξουμε, όπως σας είπα, με συνεννόηση, με συναίνεση και με σύνθεση, προχωρώντας περαιτέρω τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται, για να μπορέσει και η εκπαίδευση να λειτουργεί αποτελεσματικά και ποιοτικά στον τόπο μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ξαναρχίσουν πάλι τις καταλήψεις και τις κινητοποιήσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το βιβλίο όπως φαίνεται δεν έχετε πρόθεση να μας πείτε κάτι περισσότερο. Σε ότι αφορά τους διορισμούς, επειδή είναι επίσης ένα θέμα λειτουργίας των σχολείων πολύ σοβαρό. Μας δώσατε ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο δεν είχαμε και την ευχέρεια να το καταγράψουμε όλο. Δηλαδή για να το συνοψίσουμε, μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχουν οριστικοποιηθεί και θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και πότε θα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί σε ποιο σχολείο θα πάνε; Μην δώστε και τον αριθμό αφού δεν τον έχετε πρόχειρο, αλλά τουλάχιστον ?

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλες οι αποφάσεις διαμορφώνονται σε επίπεδο Υπηρεσιακών Συμβουλίων, δηλαδή κεντρικής διοικήσεως από σήμερα που άρχισαν να τρέχουν τα υπηρεσιακά μέχρι την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την Παρασκευή δηλαδή θα ενημερωθούν οι καθηγητές ή τη Δευτέρα το αργότερο για το πού πάνε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μπορώ να σας επαναλάβω, μπορώ να σας δώσω και τον πίνακα αναλυτικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση, που αφορά την ανακοίνωση που είχε γίνει για τη διανομή του βιβλίου «Ματωμένα Χώματα», μ’ αυτό τι θα γίνει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα αξιολογηθεί κι αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Στυλιανίδη, υπάρχουν έντονες καταγγελίες τις τελευταίες μέρες από την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και θέλω να ρωτήσω, αν πρόκειται να το επανεξετάσετε το θέμα δεδομένου των πολλών κενών που υπάρχουν στα σχολεία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε για να το επανεξετάσω, σημαίνει ότι το έχω εξετάσει ήδη μία φορά. Εγώ είμαι εδώ λιγότερο από μία εβδομάδα, ενημερώνομαι 24 ώρες το 24ωρο για τα τρέχοντα ζητήματα. Αντιλαμβάνεστε ότι ξεκινώ από τα ζητήματα, τα οποία επείγουν. Το ωράριό μου εδώ τελειώνει στις 03:30 το πρωί.

Αυτό το οποίο έχουμε πετύχει αυτές τις λίγες μέρες είναι να έχει εντατικοποιηθεί ο ρυθμός λειτουργίας της κεντρικής υπηρεσίας. Θέλω μάλιστα να ευχαριστήσω και όλους τους υπαλλήλους και τους υπηρεσιακούς παράγοντες για τις φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν αυτά τα 24ωρα για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στο χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει.

Επομένως αφήστε με λίγο καιρό να ενημερωθώ σε βάθος και για τα επιμέρους ζητήματα και θα έχετε από εμένα με σαφήνεια και ευθύτητα όλες τις απαντήσεις που θέλετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει ένα περιστατικό στο Γυμνάσιο στο Ρέντη, όπου μια μαθήτρια πήγε με μαντίλα και της έγινε επίθεση από τη Γυμνασιάρχη να μην ξαναπάει φορώντας την. Τι έχετε να πείτε γι’ αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, όπως γνωρίζετε είμαι Βουλευτής Ροδόπης, εκλέγομαι σε μία περιοχή δηλαδή όπου συμβιεί ελεύθερα και δημιουργικά η Μουσουλμανική μειονότητα με τη Χριστιανική πλειονότητα. Υπάρχουν εκεί πάρα πολλά μειονοτικά, αλλά και δημόσια σχολεία στα οποία συμφοιτούν και παιδιά της Μουσουλμανικής μειονότητας και ανεμπόδιστα, ελεύθερα έχουν τη δυνατότητα να φορούν ό,τι θέλουν.

Ζούμε σε μία χώρα δημοκρατική που τα δικαιώματα και οι ιδιαιτερότητες του καθενός γίνονται απολύτως σεβαστά από την πολιτεία. Όποτε έχουμε, αν θέλετε, συμπεριφορές που ξεφεύγουν απ’ αυτούς τους κανόνες, τότε η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίζει σύμφωνα με το νόμο και το Σύνταγμα του κράτους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα γνωρίσουμε και τον καινούριο Γενικό Γραμματέα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, ο κ. Πλατής, είναι παλαιός μου συνεργάτης, διετέλεσε Πρέσβης στο Υπουργείο των Εξωτερικών, έχει μία προϋπηρεσία στα θέματα διεθνών σχέσεων εξ αυτού και έχει τέτοια διάσταση και το Υπουργείο Παιδείας και έχει βεβαίως και μία θετική προϋπηρεσία στα θέματα διοικήσεως γενικότερα.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved