nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη του υπουργού Παιδείας στη ΝΕΤ 105,8 (20/12/07)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ. 20.12.2007

 

Συνέντευξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΝΕΤ 105,8» και τον δημοσιογράφο κ. Θάνο Σιαφακα

Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ξεκινήσουμε αυτή την επικοινωνία όπως την αφήσαμε προεκλογικά με το βιβλίο της ιστορίας, μια συνέντευξη που μου είχατε τότε παραχωρήσει και έχει γίνει χαμός σε όλα τα sites που μπαίνω μέσα και βλέπω αυτή τη συνέντευξη μπροστά μου. Αν δεν κάνω λάθος έχετε προκηρύξει διαγωνισμό για το καινούριο βιβλίο.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ναι, βέβαια.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Να ρωτήσω αν το νέο βιβλίο θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβρη που μας έρχεται;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, το ζητούμενο δεν είναι να γίνει βιαστική και επιπόλαιη δουλειά. Το ζητούμενο είναι να γίνει ποιοτική δουλειά, η οποία δεν θα εμπεριέχει τις αδυναμίες της προηγούμενης. Και βεβαίως η ιστορία δεν αλλοιώνεται, η ιστορία είναι μία, αυτό το οποίο έχει όμως σημασία είναι ό,τι συγγραφεί να πληρεί τις προϋποθέσεις της σύγχρονης διδακτικής και παιδαγωγικής μεθόδου.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Ναι, από ότι αντιλαμβάνομαι δεν υπάρχει δέσμευση για το Σεπτέμβριο.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εάν προλάβουμε το Σεπτέμβριο, το Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμο. Αν δεν προλάβουμε όμως, δε θα κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα για να είμαστε έτοιμοι το Σεπτέμβριο, θα πάμε ίσως λίγο πιο αργά.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Καταλαβαίνω τι λέτε. Αυτή τη στιγμή διδάσκεται το παλαιό, έτσι δεν είναι κύριε Υπουργέ;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το βιβλίο που διδάσκονταν περίπου δεκατρία χρόνια.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Που κι αυτό ακούω ότι έχει πρόβλημα.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν ξέρω τι πρόβλημα ακούτε ότι έχει, είναι σίγουρα ένα παραδοσιακό βιβλίο, δεν εμπεριέχει όλες τις μεθόδους της σύγχρονης διδακτικής, αλλά η ιστορία είναι ιστορία και η ιστορία όταν διδάσκεται το ζήτημα είναι να διδάσκεται σωστά και ο εκπαιδευτικός βρίσκει τον κατάλληλο τρόπο για να τη μεταδώσει.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Σύμφωνοι, η ιστορία είναι ιστορία, εξαρτάται βέβαια και το οπτικό πρίσμα που έχει κανένας και δίνει αν θέλετε το στίγμα που δίνει κανένας και τις πτυχές που φωτίζει στην ιστορία, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.
  Θα ήθελα να σας μεταφέρω στην υπόθεση της μεταρρύθμισης στην παιδεία κύριε Υπουργέ. Έχουμε ακούσει πάρα πολλά πράγματα για το ζήτημα αυτό, ότι η μεταρρύθμιση δεν τράβηξε, ότι το θέμα παραπέμπεται στις καλένδες, ότι μαζί με την αλλαγή του Υπουργού ξεχάσαμε και τη μεταρρύθμιση, ότι η Κυβέρνηση έκανε πίσω και πολλά άλλα. Θα ήθελα το δικό σας σχόλιο.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, ο καθένας κάνει την δική του αξιολόγηση αυθαιρέτως σε αυτόν τον τόπο και αυτό δεν είναι καλό. Κανείς δεν υπαναχώρησε ούτε μία στιγμή από τις βασικές αρχές και τους στόχους της μεταρρυθμιστικής πολιτικής, η οποία έχει διακηρυχθεί από το 2004 και άρχισε από τότε να εφαρμόζεται και μετά. Απλά αυτό το οποίο ίσως θα μπορούσα να πω ότι έχει αλλάξει αυτούς τους μήνες είναι ο τόνος και το ύφος με το οποίο επιδιώκεται αυτή η μεταρρύθμιση.
  Θεωρώ ότι έχουμε βάλει πιο πολλή μετριοπάθεια και συζήτηση στην προσπάθεια, αλλά την ίδια στιγμή και αποφασιστικότητα στη Διοίκηση. Και είναι βεβαίως πολύ δύσκολο το να φτιάξεις έναν καινούριο νόμο, αλλά είναι διπλά και τριπλά δύσκολο να μπορέσεις να τον θέσεις σε εφαρμογή, αντιμετωπίζοντας στην πράξη και τα διάφορα πρακτικά προβλήματα που ανακύπτουν, τα οποία θα πρέπει να διορθωθούν.
  Πάντως, προχωράει η μεταρρύθμιση και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πια, που είναι και η βάση πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Πάντως το είπατε κι εσείς ότι «προβλήματα υπάρχουν», για παράδειγμα το πολλαπλό σύγγραμμα ή αν θέλετε οι εκλογές για τις Πανεπιστημιακές Αρχές. Θα προχωρήσουν και πώς; Ή με τα Εκλεκτορικά τι γίνεται; Δηλαδή υπάρχουν προβλήματα.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θα σας πω το εξής, αυτά που μου είπατε δεν είναι προβλήματα και θα σας πω γιατί. Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Γιατί δεν είναι;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το πολλαπλό σύγγραμμα προχωρά.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Έπρεπε να είναι από το Σεπτέμβριο εδώ, πώς προχωράει;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν έπρεπε να είναι από το Σεπτέμβρη.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Από το Σεπτέμβρη έπρεπε να είναι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν έπρεπε να είναι από το Σεπτέμβρη, διότι πρέπει για να μπορέσει να μοιραστεί σωστά το πολλαπλό σύγγραμμα να έχουν λυθεί προηγουμένως μία σειρά από πρακτικά προβλήματα. Και δεν θα διακινδυνεύαμε ποτέ να αφήσουμε τους φοιτητές χωρίς βιβλία για να μπορέσουμε απλά και μόνο να δηλώνουμε αυτάρεσκα ότι έχει προχωρήσει μια μεταρρύθμιση που δεν έφερε αποτέλεσμα.
  Στο πολλαπλό σύγγραμμα λοιπόν σας λέω ότι έχει ήδη υπογραφεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα κι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες ώστε το Σεπτέμβρη να μοιραστεί κανονικά όχι μόνο ένα βιβλίο στους φοιτητές, αλλά μία σειρά από συγγράμματα ώστε ελεύθερα να μπορεί να επιλέξει ο κάθε φοιτητής αυτό που επιθυμεί. Και το ίδιο ισχύει και στα άλλα που μου είπατε.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Μου λέτε με έμμεσο τρόπο κύριε Υπουργέ ότι εξαγγείλατε μια μεταρρύθμιση, η κα Γιαννάκου, για την οποία δεν ήσασταν έτοιμοι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν είπε κανείς αυτό. Η κα Γιαννάκου έβαλε έναν χρονικό ορίζοντα για την έναρξη της εφαρμογής, διότι ακόμα και οι εσωτερικοί κανονισμοί και οι τετραετείς προγραμματισμοί, σύμφωνα με τον υφιστάμενο νόμο θα πρέπει να λήξουν μέχρι το τέλος του 2008. Δηλαδή σε πλήρη ανάπτυξη ο νόμος-πλαίσιο θα μπορέσει να δοκιμαστεί το 2009.
  Αυτή τη στιγμή το πολλαπλό σύγγραμμα έχει ήδη προχωρήσει, οι κρίσεις Καθηγητών στις οποίες αναφερθήκατε γίνονται κατά δεκάδες ίσως και εκατοντάδες με επιτυχία με το νέο σύστημα, η αυτονομία των ΑΕΙ λειτουργεί στην πράξη διότι ο έλεγχος νομιμότητας έχει φύγει από τον Υπουργό κι έχει περάσει στις Πρυτανικές Αρχές και θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι να δώσουμε κι ένα πρώτο πλαίσιο εσωτερικού κανονισμού ως βάση στα πανεπιστήμια αφήνοντάς τα να προσθέσει το καθένα την πινελιά του για να μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι δεν κάνουμε ένα μονόχνοτο σύστημα αλλά σεβόμαστε την ιδιαιτερότητα του κάθε Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Ναι, το καταλαβαίνω αυτό που λέτε, αλλά δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί καπέλωμα αυτό που είπατε τώρα;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ποιο δηλαδή;
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Δηλαδή αυτό το πλαίσιο στο οποίο θα πρέπει να κινηθούν.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όχι, αυτό είναι διευκολυντικό. Θα μπορούσε να θεωρηθεί καπέλωμα μόνο στην περίπτωση που με λεπτομέρειες δέσμευε τα πανεπιστήμια τι κανονισμούς να εφαρμόσουν.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Δε θα δεσμεύει;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν είναι αυτή η λογική μας.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Δε θα δεσμεύει δηλαδή κύριε Υπουργέ;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Η λογική είναι να φτιάξουμε ένα απλό δείγμα του πως μπορεί να είναι  συμβατός με το νέο νόμο ένας εσωτερικός κανονισμός, το οποίο σχεδόν το έχουμε ολοκληρώσει, να το δώσουμε στη συνέχεια στα πανεπιστήμια κι αυτά πάνω σε αυτή τη βάση να προσθέσουν διατάξεις που θεωρούμε ότι πρέπει να λειτουργούν.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Πάντως θα είναι δεσμευτικό;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεσμευτικό είναι σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον σε βασικά σημεία του νόμου. Αλλά σας υπογραμμίζω ότι από τα 23 πανεπιστήμια και από τα άλλα περίπου τόσα ΤΕΙ, τα περισσότερα έχουν ήδη εσωτερικούς κανονισμούς. Τα 14 εξ όσων γνωρίζω έχουν, απλώς τους προσαρμόζουν στις νέες διατάξεις του θεσμικού πλαισίου.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Καταλαβαίνω τι λέτε. Τώρα εσείς κ. Στυλιανίδη έχετε μιλήσει για το «έξυπνο σχολείο» στο Παλαιό Φάληρο, ένα σχολείο αυτόνομο, αν δεν κάνω λάθος, ενεργειακά και περιβαλλοντικά. Θα ήθελα να ρωτήσω τι είναι το «έξυπνο σχολείο» κι αν αισθάνεστε ότι ο προσδιορισμός αυτός, «έξυπνο σχολείο», προσβάλλει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε άλλα σχολεία.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πρώτα απ΄ όλα θα σας πω ότι όταν λέμε «έξυπνο σχολείο» δεν αναφερόμαστε μόνο στο κτίριο, όπως θα λέγανε οι ηλεκτρονικοί τεχνικοί, αλλά αναφερόμαστε και στην ανάγκη εκπαιδευμένων Δασκάλων, ποιοτικού συγγράμματος, πληρότητος εποπτικών μέσων και τα λοιπά.
  Ωστόσο αναφερόμαστε και στο κτίριο. Έχουμε 15 χιλιάδες περίπου σχολικά συγκροτήματα σε όλη τη χώρα, από τα οποία τα 4,5 χιλιάδες έχουν ηλικία άνω των 45 ετών. Η ανάγκη λοιπόν που καλούμαστε γρήγορα να αντιμετωπίσουμε και τα κενά που καλούμαστε να πληρώσουμε με τόση καθυστέρηση, είναι η κτιριακή υποδομή κατ΄ αρχήν.
  Ξεκινώντας από το Παλαιό Φάληρο, όπου ήδη έχουμε ενσωματώσει κάποιες νέες τεχνολογίες στο εκεί σχολείο, αναδεικνύουμε ποιο μοντέλο μελέτης θα εφαρμόζουμε από δω και στο εξής και το κάνουμε ήδη. Ένα μοντέλο μελέτης κτιρίου, το οποίο θα περιλαμβάνει εναλλακτικές μορφές ενέργειας, συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, βιοκλιματισμό, συστήματα δηλαδή για τον καθαρισμό του διοξειδίου του άνθρακα ώστε να υπάρχει υγιεινή στο χώρο, πράσινες στέγες, περιβαλλοντικά διαμορφωμένο αύλειο χώρο, οικολογικά υλικά, ειδικά παράθυρα τα οποία θα μειώνουν τη κατανάλωση του ρεύματος κ.λ.π. Και αυτά νομίζω ότι έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Εφαρμόζονται αυτά, αλλά έχουμε παιδιά που κάνουν μάθημα σε container ακόμα.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Κύριε Στυλιανίδη, σας έλεγα ότι μου αρέσει να ακούω τον Υπουργό της Ελλάδας και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το «έξυπνο σχολείο», για το οικολογικό σχολείο, αλλά θα ήθελα να ακούσω και τη δέσμευση του Υπουργού για τις διπλοβάρδιες που έχουμε σχολεία με διπλοβάρδιες, θα ήθελα να ακούσω και την άποψη του Υπουργού για τα παιδιά που κάνουν μάθημα σε container, θα με ενδιέφερε δηλαδή να υπάρχει η βούληση και να βλέπω και ανάλογη δραστηριότητα σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κύριε Σιαφάκα, αυτή η γκρίζα εικόνα που περιγράφετε είναι και η βασική αιτία που μας κινητοποιεί και μας κινητροδοτεί να κινηθούμε γρήγορα συστηματικά και αποτελεσματικά στο θέμα αυτό. Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι με ένα μαγικό ραβδί θα αλλάξουν αυτά μέσα σε μία μέρα, ωστόσο πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός, χρηματοδότηση και ταχύτητα στη δράση. Αυτό κάνουμε.
  Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι ήδη έχουν κατασκευαστεί περίπου 123 καινούρια σχολεία τα προηγούμενα τριάμισι χρόνια και επισκευάστηκαν 80 παλιά. Ο σχεδιασμός μας που ανακοινώθηκε προχθές και στη Βουλή είναι ότι μέχρι το 2012 θα κατασκευάσουμε 1.233 συνολικά σχολικά συγκροτήματα, από νηπιαγωγείο μέχρι λύκειο. Έχουμε σε εξέλιξη μία σειρά από εργοτάξια για την αντιμετώπιση πρώτα απ΄ όλα όλων των περιπτώσεων εκείνων που έχουμε containers και τα λοιπά με μόνιμες σταθερές κατασκευές.
  Έχουμε μειώσει τη διπλοβάρδια περίπου στο 3,5% στο λεκανοπέδιο της Αττικής και σε ένα περίπου 5,5% στο σύνολο της επικράτειας κι αυτό είναι πολύ σημαντικό επίτευγμα και ο στόχος μας είναι να μπορέσουμε να τη μειώσουμε περαιτέρω μέχρι εξαλείψεως και έχουμε μειώσει εξαιρετικά και τα μισθωμένα σχολεία δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ιδιόκτητα σχολεία για να ελαφρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει και ίσως θα πρέπει να το ξέρουν αυτό οι ακροατές σας, την ευθύνη για τη συντήρηση και την ανεύρεση οικοπέδων.
  Γι αυτό και προχθές από το βήμα της Βουλής έκανα έκκληση στην Τοπική και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πρώτα απ΄ όλα τα χρήματα που παίρνει για τη συντήρηση σχολικής στέγης να τα δαπανά εκεί και όχι σε άλλες δράσεις για λόγους πολιτικής και δεύτερον να μας βοηθήσει στην ανεύρεση οικοπέδων, διότι ο ΟΣΚ, ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων μπορεί να δραστηριοποιηθεί μόνο όταν υπάρχει οικόπεδο και όταν χρειάζεται αυτό είτε να αγοραστεί είτε να παραχωρηθεί.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Κύριε Στυλιανίδη, εμένα θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω τη γκρίνια μου. Μαθαίνω ότι υπάρχουν κενά και σε εκπαιδευτικό προσωπικό και προβλήματα με τα βιβλία. Εσείς, όχι εσείς προσωπικά, η κα Γιαννάκου, αισθάνομαι την ανάγκη να μεταφέρω δηλώσεις, γιατί εσείς δεν ήσασταν  Υπουργός προεκλογικά, μας έλεγε ότι «όλα είναι έτοιμα». Και τώρα προκύπτουν και κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και προβλήματα σε σχέση με τα βιβλία. Έχουν πάει όλα τα βιβλία; Τα βιβλία δηλαδή βρίσκονται στα παιδιά, είναι όλα εντάξει;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Υπήρχαν προς διανομή το Σεπτέμβριο 545 τίτλοι βιβλίων σε όλους τους τύπους σχολείων της χώρας. Απ΄ αυτά τα 545 περίπου τα μισά έλειπαν και έλειπαν διότι καθυστέρησαν εξαιρετικά...
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Μη μου πείτε για τις εκλογές τώρα κι εσείς, μη μου μεταφέρετε το επιχείρημα των εκλογών.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, όχι το επιχείρημα των εκλογών, αλλά των τυπογραφείων. Διότι όταν δεν ακολουθεί το νόμιμο χρόνο το τυπογραφείο για την τύπωση των σχολικών εγχειριδίων και δίνει προτεραιότητα στην υποχρέωση που έχει αναλάβει για να τυπώσει έξτρα φυλλάδια και να κερδίσει, αντιλαμβάνεστε ότι δημιουργείται πρόβλημα. Εκεί η Πολιτεία παρεμβαίνει.
  Εμείς επιβάλλαμε αυστηρότατα πρόστιμα και δουλεύοντας δυόμισι εβδομάδες πυρετωδώς επιτύχαμε όλα τα βιβλία να φτάσουν στον προορισμό τους. Τα μόνα βιβλία που υπολείπονταν να φτάσουν, ήταν τα βιβλία του β΄ εξαμήνου, τα οποία αυτή την εβδομάδα πια φτάνουν κι αυτά, για να μην έχουν τα παιδιά κατά το β΄ εξάμηνο αντίστοιχα κενά.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Κύριε Στυλιανίδη μιλάμε για Δεκέμβρη κι εγώ πραγματικά ως καλόπιστος πολίτης, αφήστε τη δημοσιογραφική μου ιδιότητα, πραγματικά ήθελα αυτό που είπε η κα Γιαννάκου τότε ότι «όλα θα είναι έτοιμα στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς πραγματικά να ήταν πραγματικότητα». Δεν είναι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ακούστε, εγώ σας περιγράφω μία πραγματικότητα και σας διαβεβαιώ με κάθε ειλικρίνεια ότι εντός του Οκτωβρίου είχαν καλυφθεί όλες οι ελλείψεις των βιβλίων. Αν τώρα σε ένα σχολείο έπρεπε να πάνε 120 και πήγαν 110, αυτά συμβαίνουν και υπάρχουν και προβλήματα κατά τη μεταφορά. Γι αυτό και καθετοποιούμε το σύστημα διανομής βιβλίων από του χρόνου, για να μην έχουμε ούτε αυτά τα προβλήματα.
  Το δεύτερο ζήτημα που θίξατε είναι το ζήτημα των κενών των Καθηγητών. Η αλήθεια είναι ότι φέτος δαπανήθηκαν περισσότερες πιστώσεις από κάθε άλλη φορά, αλλά η διαχείρισή τους λόγω όλου του συστήματος δεν έγινε με τον καλύτερο τρόπο, όπως και στο παρελθόν δεν είχε γίνει με τον καλύτερο τρόπο.
  Καταφέραμε παρόλα αυτά να καλύψουμε τα κενά, να μην υπάρχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή και να λειτουργούν όλες οι σχολικές μονάδες και για πρώτη φορά κόψαμε αποσπάσεις σε γραφεία Πολιτικών, σε γραφεία Βουλευτών, σε γραφεία της Διοικήσεως και ανακαλέσαμε Δασκάλους να ξαναμπούν στην τάξη, διότι θεωρούμε πρώτη προτεραιότητα να λειτουργεί το τελευταίο σχολείο στην πιο ακριτική και απομονωμένη περιοχή της χώρας και μετά να εξυπηρετούνται οι λειτουργοί της εκπαίδευσης. Πρώτα πρέπει να εξυπηρετούνται τα παιδιά. 
  Και τώρα αυτή τη στιγμή έχουμε παραγγείλει ένα ειδικό λογισμικό και επεξεργαζόμαστε μία νέα μέθοδο τοποθέτησης Καθηγητών και Δασκάλων του χρόνου, ώστε να μην παρατηρηθούν τα φαινόμενα που παρατηρούνταν τα τελευταία δέκα χρόνια κατά την τοποθέτηση των Καθηγητών.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Τώρα κύριε Υπουργέ θέλω να επιταχύνουμε, διότι τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά κι εσείς δεν μιλάτε κάθε μέρα ούτε στα ραδιόφωνα, ούτε στις τηλεοράσεις. Πάμε στα ΚΕΣ, στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, τι περιθώρια υπάρχουν; Η εισήγηση από ότι μαθαίνω από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι καταδικαστική. Πότε θα γνωρίζουμε την απόφαση κι αν θα είναι κι αυτή καταδικαστική κ. Στυλιανίδη;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Η εκτίμησή μας είναι ότι η απόφαση θα είναι καταδικαστική και ήταν να ανακοινωθεί πριν τις γιορτές, δεν ξέρω για ποιο λόγο έχει καθυστερήσει. Εν πάση περιπτώσει θα είναι καταδικαστική γιατί η Ελλάδα όντως δύο οδηγίες μέχρι τώρα δεν τις έχει προσαρμόσει στο εσωτερικό της δίκαιο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νομικό κενό όσον αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων σε αποφοίτους ισοτίμων πανεπιστημίων της Ευρώπης, οι οποίοι θέλουν να ασκήσουν προσωρινά ή μόνιμα το επαγγελματικό τους δικαίωμα και στην Ελλάδα.
  Κάποιοι λοιπόν απ΄ αυτούς μπορεί στην πρώτη φάση, στην προπαρασκευαστική φάση των σπουδών τους, να έχουν επισκεφθεί τα λεγόμενα ΚΕΣ στην Ελλάδα, τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Η κατάσταση στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών είναι χαοτική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, διότι ο καθένας μπορούσε να πάει στο Υπουργείο Εμπορίου παλιά ή στη Νομαρχία και να ανοίξει ένα λογιστικό βιβλίο...
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Και να πάρει μια άδεια.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όπως ανοίγει ένα μπακάλικο, έτσι άνοιγε μία δομή εκπαίδευσης κι αυτό δημιούργησε μία κατάσταση.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Άρα μετά από αυτό το δεδομένο, γιατί μας περιγράφετε ως δεδομένο την καταδίκη της Ελλάδας, η Ελληνική Κυβέρνηση κινείται προς αυστηροποίηση της νομοθεσίας ώστε να ελέγχεται η ποιότητα των κέντρων, υπάρχει χρονοδιάγραμμα να ρωτήσουμε εμείς προσαρμογής στην κοινοτική οδηγία;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κατ΄ αρχήν το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της οποιασδήποτε μεταρρύθμισης στο κομμάτι αυτό δεν πρέπει να φεύγει πέραν του ενός έτους από τώρα που μιλάμε. Δεύτερον, χρειάζεται οπωσδήποτε η εναρμόνιση του ελληνικού δικαίου με την ευρωπαϊκή οδηγία, διότι διαφορετικά θα υποστεί σημαντικές επιπτώσεις η χώρα χάνοντας κονδύλια ακόμα και για την εκπαίδευση.
  Και τρίτον, θεωρούμε υποχρέωση της Πολιτείας να εμπλέξει το Υπουργείο Παιδείας, το είπε άλλωστε και ο Πρωθυπουργός, για πρώτη φορά στη ρύθμιση αυτού του χαώδους φαινομένου και να αξιολογήσει, να ελέγξει δηλαδή την ποιότητα των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, τουλάχιστον αυτών που λειτουργούν ως προπαρασκευαστικοί μηχανισμοί για την είσοδο σε ισότιμα πανεπιστήμια.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Με τα αμερικανικά πανεπιστήμια-κολέγια θα ισχύσουν τα ίδια κ. Στυλιανίδη;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Δεν είμαι σε θέση τώρα να σας πω αν θα ισχύσουν τα ίδια ή όχι, είναι βέβαιο όμως ότι θα μας απασχολήσει κατά τη νομοθετική πρωτοβουλία και αυτή η κατηγορία, δηλαδή πιστοποιημένων από άποψη ποιότητος δομών εκπαίδευσης, όπως είναι τα αμερικανικά ή άλλα ευρωπαϊκά ή μη ευρωπαϊκά, γιατί δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια και σε αυτό το φαινόμενο και να το δούμε μπροστά μας μετά από μερικά χρόνια.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Θέλω να κλείσουμε με το θέμα των ιδιωτικών, ή μάλλον με τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πανεπιστήμια. Θα ήθελα να ρωτήσω τι γίνεται, πως προχωράει αυτό το θέμα; Θέμα άρθρου 16 να το πούμε, το άρθρο 16 προφανώς δεν αναθεωρείται, να ρωτήσω εγώ τον Υπουργό Παιδείας υπάρχει άλλος τρόπος να προχωρήσει η διαδικασία και ποιος είναι αυτός;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πρώτα απ΄ όλα δε θα ήθελα να μπω στη λογική δυσάρεστων προβλέψεων, γιατί μέχρι και την τελευταία στιγμή θέλω να συντηρώ αλώβητη την ελπίδα ότι ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης θα επιστρέψει στην αρχική του γόνιμη θέση περί συνύπαρξης μη κρατικού μη κερδοσκοπικού πανεπιστημίου με το δημόσιο.
  Και δε θα εγκλωβίσει αν θέλετε τη θεσμική του προσέγγιση μέσα στο εσωκομματικό ή στο μικροκομματικό συμφέρον. Η Αναθεωρητική Βουλή θα δώσει την απάντηση. Η Αναθεωρητική Βουλή θα πρέπει να συγκληθεί εντός του επομένου εξαμήνου και να πάρει αποφάσεις για τα υπό αναθεώρηση άρθρα. Εκεί θα δούμε ποιοι παίρνουν θέση.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Άλλος τρόπος υπάρχει κύριε Υπουργέ; Εγώ επιμένω.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, αυτός είναι ο καθαρός τρόπος. Από κει και μετά ένα δεύτερο βήμα το οποίο εκκρεμεί είναι ένα προδικαστικό ερώτημα που έχει υποβληθεί από το Συμβούλιο Επικρατείας της Ελλάδος προς το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για το αν κατισχύει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο του Εθνικού Συντάγματος ή όχι. Αντιλαμβάνεστε ότι αν η απάντηση είναι ότι κατισχύει, θα είναι μία ανατρεπτική απάντηση, πάνω στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν μία σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ελληνικής Πολιτείας.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Άρα θα προχωρήσετε με αυτόν τον τρόπο και πατώντας σε αυτό το δεδομένο. Γιατί είστε Συνταγματολόγος κύριε Υπουργέ και γνωρίζετε τι περίπου συμβαίνει. Υπάρχει μια ολόκληρη φιλολογία και ένας ολόκληρος διάλογος γύρω από αυτό το θέμα.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Υπάρχει και μία τρίτη θέση κ. Σιαφάκα, που έχει ενδιαφέρον να την ακούσετε, γιατί δεν είναι τόσο γνωστή. Ο κ. Βενιζέλος που υποστηρίζει το μονοπώλιο του δημοσίου πανεπιστημίου και έχει αν θέλετε εγκλωβίσει και τον κ. Παπανδρέου σε μια τέτοια θέση, έχει κατά το παρελθόν αρθρογραφήσει και συγγράψει επιστημονικά υπέρ της δυνατότητος και με το υφιστάμενο Σύνταγμα, με το άρθρο 16 δηλαδή, να μπορεί να λειτουργήσει πανεπιστήμιο το οποίο δε θα είναι κρατικό. Κι έχει ενδιαφέρον επιστημονικό και πολιτικό η άποψη αυτή.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Θέλετε να μας θυμίσετε το σχετικό άρθρο;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας λέω ότι το έχει συγγράψει και το έχει υποστηρίξει στο παρελθόν.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Για να το αναζητήσουμε κι εμείς, γι αυτό το λέω.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Και σε νομικό του κείμενο και σε επιστημονική νομίζω αρθρογραφία και το έχει υποστηρίξει εν πάση περιπτώσει, το θυμάμαι πάρα πολύ καλά, γιατί τον παρακολουθούσα και επιστημονικά εκτός από την πολιτική μου εμπειρία.
  Αντιλαμβάνεστε δηλαδή ότι υπάρχουν έγκριτοι και έγκυροι Νομικοί και δη Συνταγματολόγοι που υποστηρίζουν την αντίληψη ότι και με το άρθρο 16, σε μια τραβηγμένη ερμηνεία βεβαίως, θα μπορούσε να διαμορφωθεί η δυνατότητα για τη δημιουργία ενός υπό κρατικό έλεγχο βέβαια αλλά μη κρατικού και μη κερδοσκοπικού πανεπιστημίου.
  Αλλά αυτό είναι πολύ νωρίς, είναι άκαιρο να συζητούμε για κάτι τέτοιο και θα πρέπει κατά βάση να δούμε τις δύο άλλες εκβάσεις. Δηλαδή την έκβαση της συνταγματικής αναθεωρήσεως πρώτον, που είναι το βασικό και για να εξορθολογίζουμε και το σύστημά μας και δεύτερον την απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Μπορώ σε τριάντα δεύτερα κ. Στυλιανίδη να έχω την απάντησή σας για το τι σηματοδοτεί η έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ολυμπιακή, σχετικά με παράνομες κρατικές ενισχύσεις την περίοδο της Νέας Δημοκρατίας από το 2005;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εγώ πιστεύω ότι παγίως γίνονται τέτοιες έρευνες από την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού και από την Επιτροπή επομένως Μεταφορών, η οποία προσαρμόζεται σε κάτι τέτοιο.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Προσβάλει την Κυβέρνηση, δυσκολεύει την Κυβέρνηση, διευκολύνει την Κυβέρνηση;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πρέπει να μάθουμε να συνλειτουργούμε με την Ευρώπη. Η Ευρώπη δεν είναι απέναντί μας, η Ευρώπη είμαστε εμείς, υπάρχουν κανόνες που διέπουν όχι μόνο τις Βρυξέλες αλλά όλα τα κράτη-μέλη. Θα πρέπει λοιπόν να ξέρουμε να συνεκτιμούμε και αυτά τα δεδομένα όταν αποφασίζουμε κι όταν διαμορφώνουμε πολιτική σε όλους τους τομείς.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Είστε ευχαριστημένος από τις δράσεις και τις πράξεις της Κυβέρνησης στο ζήτημα του ασφαλιστικού;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πιστεύω ότι το ασφαλιστικό δεν μπορούμε να το προσπερνούμε αδιάφορα, ούτε να εθελοτυφλούμε. Εδώ είναι ένα ζήτημα εάν κοιτούμε μόνο την πάρτη μας ή αν μας ενδιαφέρει και το μέλλον των παιδιών μας. Εάν λοιπόν μας ενδιαφέρει και το μέλλον των παιδιών μας περισσότερο από ότι μας ενδιαφέρει ο εαυτός μας θα πρέπει να συζητήσουμε γόνιμα και να δούμε ποιοι είναι οι πρακτικοί εκείνοι τρόποι οι οποίοι χωρίς να κλονίσουν την υφιστάμενη κατάσταση θα δημιουργήσουν προοπτική. Αυτό θα προσδιορίσει αν θέλετε και τη νοοτροπία της κάθε παράταξης, η οποία καλείται να πάρει θέση για το μέλλον του τόπου.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ ιδιαίτερα για την επικοινωνία, έχω την εντύπωση ότι ήταν η δεύτερη μεγάλη συνέντευξη που παραχωρήσατε σε ραδιόφωνο. Σας ευχαριστώ και για την επιλογή που επιλέξατε και την εκπομπή και τη ΝΕΤ. Να είστε καλά, καλή συνέχεια.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ευχαριστώ κι εγώ και χρόνια πολλά σε όλους.
Θ. ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved