nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο υπουργός Εσωτερικών για τη διοικητική μεταρρύθμιση 2007 - 2013 (25/1/08)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2008


ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Δ΄ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2007-2013»  ΚΑΤΑ ΤΗΝ 21η ΣΥΝΟΔΟ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ (ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ)

«Ι. Η ανάπτυξη της Περιφέρειας, η εξάλειψη των περιφερειακών ανισοτήτων και η ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής αποτελούν μια διαρκή πρόκληση για την Κυβέρνηση, η οποία επιταχύνει διαρκώς τις προσπάθειες και το έργο της προς την κατεύθυνση αυτή. Ήδη η στρατηγική μας έχει περάσει σε νέα φάση εφαρμογής, ύστερα από την ψήφιση του ν. 3614/2007 για τη διαχείριση του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013 και την πρόσφατη συνεδρίαση της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής, η οποία χάραξε και ενέκρινε τα επόμενα βήματα της πορείας εκτέλεσής της. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται, ως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2008, να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες προπαρασκευαστικές εργασίες για την έναρξη λειτουργίας των 13 επιχειρησιακών και τομεακών προγραμμάτων, ενώ, ως το τέλος Φεβρουαρίου 2008, θα είναι έτοιμες και οι υπουργικές αποφάσεις για τη συγκρότηση των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης κάθε επιμέρους προγράμματος. Παράλληλα, συστήνονται οι 13 Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Περιφερειών, η ΔΗΜΟΣ Α.Ε. και η ΝΟΜΟΣ Α.Ε. και η Τοπική Αυτοδιοίκηση γίνεται δυναμικός συνδιαχειριστής της αναπτυξιακής προοπτικής της Περιφέρειας. Είμαστε αποφασισμένοι να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή διαχείριση των πόρων του Δ΄ Κ.Π.Σ., αξιοποιώντας στο έπακρο τις ευκαιρίες που παρέχει για την ενδυνάμωση της απασχόλησης, την ουσιαστική προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών.
 Το παράδειγμα του Γ΄ Κ.Π.Σ., το οποίο τέθηκε σε λειτουργία από το ΠΑΣΟΚ χωρίς να έχει εκπονηθεί ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο και οι απώλειες και οι καθυστερήσεις στις οποίες οδήγησε η σοβαρή αυτή παράλειψη - αναγκάζοντάς μας να επισπεύδουμε στη συνέχεια αναθεωρήσεις επί αναθεωρήσεων για να διορθώσουμε την κατάσταση - έθεσαν σε κίνδυνο τα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών για όλη την υπόλοιπη διάρκεια του προγράμματος. Και όπως αποδείχθηκε και από την οριστικοποίηση των επιδόσεων των Π.Ε.Π. κατά το κλείσιμο του 2007 καταφέραμε, για μία ακόμη φορά, να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ, επιτυγχάνοντας την πλήρη κάλυψη του κανόνα ν+2 από όλες τις Περιφέρειες της Χώρας. Και όχι μόνον αυτό αλλά επιταχύνθηκαν αλματωδώς και τα ποσοστά απορρόφησης, τα οποία, για τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, ξεπέρασαν, στο τέλος του 2007, το 77,38% από 58,5% στο τέλος του 2006, ενώ τον Μάρτιο του 2004 – και μετά από υπερτριετή λειτουργία – μόλις έφθαναν το 15,6%.

ΙΙ. Σ’ αυτό το πλαίσιο της ευρύτερης αναδιοργάνωσης που βρίσκεται σ’ εξέλιξη - και η οποία καταλαμβάνει τόσο την Κεντρική Διοίκηση όσο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση - κεντρικό ρόλο έχει η θωράκιση της διαφάνειας και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης, με γνώμονα την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στον πολίτη. Γιατί η Διοικητική Μεταρρύθμιση είναι ένα μακρόπνοο και εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα, το οποίο έχει σοβαρές προοπτικές ευόδωσης μόνον όταν πριν από την προώθησή του έχουν εξασφαλισθεί στέρεες αντηρίδες, όχι μόνο θεσμικές αλλά και λειτουργικές και οικονομικές. Είναι ενδεικτικό των προτεραιοτήτων μας το γεγονός ότι στον προϋπολογισμό του 2008 οι δαπάνες για τη Δημόσια Διοίκηση από το Π.Δ.Ε. παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 12,6% έναντι του 2006.
Η πρακτική που ακολούθησαν παγίως οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ να διαμορφώνουν νέους θεσμούς, χωρίς προηγούμενη προετοιμασία, άλλοτε ως επικοινωνιακό πυροτέχνημα και άλλοτε για την άντληση βραχυπρόθεσμων μικροπολιτικών οφελών, είχαν πολλές παρενέργειες για τη Χώρα. Και τις συνέπειες της πρακτικής αυτής τις αντιμετωπίσαμε σ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης θητείας μας, καθώς υποχρεωθήκαμε να διαχειρισθούμε άμεσα και ορθολογικά παθογένειες σχεδόν μιας 20ετίας, δίνοντας τις καθαρές και δίκαιες λύσεις που περίμενε από εμάς ο πολίτης και στα μικρά και στα μεγάλα προβλήματά του.
Η ίδια αντίληψη, για τη συστηματική προετοιμασία και την εκπόνηση στρατηγικής πριν από κάθε αναπτυξιακό άλμα και πριν από κάθε δραστική παρέμβαση, χαρακτηρίζει και τον προγραμματισμό μας για την 4η προγραμματική περίοδο, στην οποία αυτή η Κυβέρνηση οδηγεί τη Χώρα με στόχευση. Ένα πρόγραμμα που, σε ό,τι αφορά τη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, εξειδικεύεται στο Ειδικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Η παρέμβαση αυτή, με προϋπολογισμό ύψους 631 εκ. €, βασίζεται, σε μεγάλο βαθμό, στην προώθηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και την καθιέρωση των ψηφιακών συναλλαγών με τον πολίτη. Πρόκειται για το σημαντικότερο πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης που έχει επιχειρηθεί ποτέ για την αναδιοργάνωση των κρισιμότερων δημόσιων υπηρεσιών. Το Πρόγραμμα αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της Χώρας, ενώ στα πρακτικά οφέλη του συγκαταλέγεται η δραστική μείωσης της γραφειοκρατίας, το κόστος της οποίας υπολογίζεται στο 6,8% του ΑΕΠ. και η ουσιαστική καταπολέμηση της διαφθοράς, ιδίως μέσω του περιορισμού της προσωπικής επαφής του υπαλλήλου με τον πολίτη.

Α. Στο πλαίσιο αυτό αναλαμβάνουμε επιμέρους πρωτοβουλίες, με τις οποίες επενδύουμε σταθερά στην ενίσχυση της αξιοπιστίας του Κράτους απέναντι στον πολίτη. Και αυτό φαίνεται ήδη από μια σειρά τομείς της καθημερινής ζωής, οι οποίοι λειτουργούν πλέον ταχύτερα και ορθολογικότερα, με σεβασμό στο χρόνο και στο χρήμα του πολίτη. Η εξυπηρέτηση του πολίτη μετατρέπεται σταδιακά από ζητούμενο σε δεδομένο. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
1. Η απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών είναι πλέον πραγματικότητα και μάλιστα διαρκώς διευρυνόμενη. Αναφέρω ενδεικτικά ότι η υποβολή αντιγράφου ποινικού μητρώου αντικαταστάθηκε με υπεύθυνη δήλωση σε 150 από τις συνηθέστερες διοικητικές διαδικασίες. Επίσης καταργήθηκε η υποχρέωση υποβολής δικαιολογητικών όταν αυτά έχουν ήδη κατατεθεί σε άλλη υπηρεσία, οι ενέργειες της οποίας αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση των επόμενων σταδίων της διοικητικής διαδικασίας. Έχουν ήδη αντικατασταθεί με υπεύθυνη δήλωση τα πιστοποιητικά περί μη άσκησης ποινικής δίωξης και περί μη παραπομπής σε δίκη. Η Διοίκηση υποχρεούται ν’ ανασυστήσει το φάκελο του πολίτη, σε περίπτωση μερικής ή ολικής απώλειάς του, λόγω υπαιτιότητάς της. Οφείλει να διεκπεραιώνει κάθε υπόθεση μέσα σε προθεσμία 50 ημερών και, σε περίπτωση υπέρβασης της σχετικής προθεσμίας, καταβάλλει πλήρη αποζημίωση. Οι δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες έως σήμερα απαιτούσαν από τον ενδιαφερόμενο διάφορα δικαιολογητικά, προκειμένου να διεκπεραιώσουν υπόθεσή του, αναζητούν πλέον οι ίδιες 211 πιστοποιητικά ως σήμερα, απαλλάσσοντάς τον από πολλαπλές μετακινήσεις για τη διακίνηση εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών της Διοίκησης. Επίσης περιορίσθηκε σημαντικά ο χρόνος έκδοσης κατηγοριών αδειών ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων, όπως είναι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
2. Με το νέο Υπαλληλικό Κώδικα η ανάρμοστη συμπεριφορά των υπαλλήλων του Δημοσίου και των ν.π.δ.δ. προς τους πολίτες, η αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτησή τους, η μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους και η μη εφαρμογή των περί απλούστευσης των διαδικασιών και της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας διατάξεων, συνιστούν πειθαρχικό παράπτωμα.
3. Δημιουργήθηκαν στους Δήμους με πληθυσμό από 20.000 κατοίκους και άνω, στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, καθώς και στα ν.π.δ.δ. με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα (π.χ. ασφαλιστικούς οργανισμούς), Γραφεία Υποδοχής Πολιτών, με στόχο την οργάνωση και συστηματοποίηση της παροχής πληροφόρησης στον πολίτη καθώς και την καθοδήγησή του για τον εντοπισμό της αρμόδιας για την υπόθεσή του υπηρεσίας, προκειμένου να διασφαλισθεί άμεση εξυπηρέτηση χωρίς ταλαιπωρία.
4. Παράλληλα, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία μία σειρά νέων προτάσεων της Κεντρικής Επιτροπής Απλούστευσης Διαδικασιών, οι οποίες κατατείνουν στην επιτάχυνση ενός νέου κύκλου συναλλαγών με τον πολίτη, από την αναγνώριση πτυχίων της αλλοδαπής από τον ΔΟΑΤΑΠ και τη χορήγηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για κάθε χρήση ως το σύνολο των διαδικασιών αδειοδότησης, ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και την επιχορήγηση των νέων επιχειρηματιών.
Β. Αλλά και, περαιτέρω:
· Προχωρούμε εντατικά στην αξιοποίηση των εφαρμογών της ευρυζωνικότητας και της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας του πολίτη, την πάταξη της γραφειοκρατίας και την εμπέδωση της διαφάνειας, ιδίως μέσω των μεγάλων έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που εκτελούνται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.». Έμφαση έχει δοθεί στις υπηρεσίες που καλύπτουν την Περιφέρεια, με την εφαρμογή ειδικών δράσεων που ξεπερνούν τα 250 εκ. ευρώ. 
· Δημιουργούμε τις αναγκαίες υποδομές για τη δημιουργία συνθηκών ασφαλών ψηφιακών συναλλαγών για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις ιδίως στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Αυθεντικοποίησης, στο οποίο θα συνδεθούν όλα τα επιμέρους ψηφιακά συστήματα που αναπτύσσουν οι δημόσιοι φορείς. Το Σύστημα αυτό περιλαμβάνει τρία, άρρηκτα συνδεδεμένα, μέρη:
Φ Το Δίκτυο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ»
Φ Την Κεντρική Δικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ»
Φ Τη διαχείριση των ψηφιακών πιστοποιητικών του Δημοσίου.
 Έτσι, αποκτούμε σταδιακά ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίες επικοινωνούν ηλεκτρονικά και διακινούν ψηφιακά τα έγγραφα μεταξύ τους, διευκολύνοντας τη ζωή τόσο των συναλλασσόμενων όσο και των ίδιων των υπαλλήλων. Μάλιστα, έχει ληφθεί μέριμνα για την πλήρη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Ψηφιακής Στρατηγικής και μέσω της επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού της Διοίκησης, προκειμένου να εξοικειωθεί με τις νέες διοικητικές διαδικασίες και να μπορέσει να τις υποστηρίξει. 
· Χαρακτηριστικές ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί είναι οι ακόλουθες:
· On-line έκδοση ποινικού μητρώου σε έξι πόλεις τις Ελλάδας.
· Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων υποψηφίων για τον ΑΣΕΠ.
· Υπηρεσίες διάδρασης στο Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών.
· On-line υπηρεσία πυρασφαλείας στην Πυροσβεστική.
· Ηλεκτρονική πληροφόρηση του αγρότη μέσα από τα ΚΕΠ για την πορεία των ζημιών που καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ μέχρι και το τελικό στάδιο της αποζημίωσης.
· Αυτοματοποίηση της δημοσιευτέας ύλης των ΦΕΚ.
· Πληροφόρηση για δημοπρασίες του ΟΔΔΥ και παροχή ηλεκτρονικών δημοπρασιών και πληρωμών
· Χαρακτηριστικές Ψηφιακές Υπηρεσίες που ολοκληρώνονται στο αμέσως προσεχές διάστημα:
· Υπηρεσίες διάδρασης στην Ελληνική Αστυνομία (δηλώσεις εμφανισθέντων ατόμων, δηλώσεις κλοπών, έκδοση προσωρινών ταυτοτήτων, κ.ά.).
· Υπηρεσίες Φορολογίας (αλλαγή προσωπικών στοιχείων στο Μητρώο, στοιχεία Ακινήτων, Καταστάσεις ΚΒΣ, Ηλεκτρονική υποβοή πολλαπλών δηλώσεων, κ.ά.).
· Ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων και παρακολούθηση της εξέλιξής τους για πολεοδομικά θέματα (Ηλεκτρονική Πολεοδομία).
· Ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου Υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

ΙΙΙ. Θα πρέπει να επισημανθεί επίσης ότι επενδύουμε – πέρα από την αποτελεσματικότητα και το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών  - και σ’ ένα Κράτος αλληλέγγυο προς τον πολίτη, το οποίο, αφενός του εμπνέει εμπιστοσύνη και αφετέρου προστατεύει αποτελεσματικά τα δικαιώματά του. Ένα Κράτος αρωγό και συμπαραστάτη του στη μάχη της καθημερινότητας, με ειδική μέριμνα για όσους έχουν ανάγκη πρόσθετης υποστήριξης. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιούμε τις δυνατότητες συντονισμού που παρέχει το ενιαίο πλέον Υπουργείο Εσωτερικών και προωθούμε την αρμονική συνεργασία των Ένστολων Σωμάτων με την αποκεντρωμένη διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ιδίως στους τομείς με τη μεγαλύτερη κρισιμότητα για τον πολίτη. Η σταθεροποίηση και διεύρυνση του ενιαίου αυτού κρατικού μηχανισμού, ώστε να μετατραπεί από απλή «κοινοπραξία» σε αποτελεσματικό σχήμα με ενότητα και προοπτική, αποτελεί από μόνη της κομβική μεταρρύθμιση για τη λειτουργία του Κράτους, η οποία ήταν βασικό ζητούμενο για τους πολίτες την τελευταία 20ετία. Ειδικότερα:

Α. Θωρακίζουμε την Πολιτική Προστασία και την Πυρόσβεση της Χώρας. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι  ο προϋπολογισμός της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για το 2008 παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 84,6% (5,781 εκ. έναντι 3,13 εκ. ευρώ)! Ενδυναμώνουμε τις υφιστάμενες δομές και υποδομές ιδίως μέσω:
· Της δρομολόγησης της προμήθειας εξοπλισμού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για πυροσβεστικές και διασωστικές επεμβάσεις για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών ύψους 25 εκ. ευρώ.
· Της χρηματοδότησης από το Π.Δ.Ε. των αντιπλημμυρικών κα εγγειοβελτιωτικών έργων της Χώρας με πιστώσεις συνολικού ύψους 122 εκ. ευρώ για το 2008.
· Της αποτελεσματικής συντήρησης και πτητικής υποστήριξης των εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης.
· Της πρόσληψης 1.260 νέων πυροσβεστών και της γρήγορης και ουσιαστικής εκπαίδευσής τους.
· Της αξιοποίησης της Ελληνικής Αγροφυλακής προς την κατεύθυνση της εν γένει προστασίας και θωράκισης του περιβάλλοντος.
· Της κατασκευής και συντήρησης, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., 7 νέων πυροσβεστικών σταθμών, συνολικού κόστους 155,5 εκ. ευρώ.
· Της κατασκευής, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., εγκαταστάσεων 5 Ε.Μ.Α.Κ. (και στη Λαμία), καθώς και κτιριακών εγκαταστάσεων στέγασης του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και Πυροσβεστικών Υπηρεσιών στην Περιφέρεια, ενδεικτικού προϋπολογισμού 302,8 εκ. ευρώ.

Β. Θωρακίζουμε τη δημόσια τάξη και την ασφάλεια των πολιτών, με πλήρη σεβασμό στα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Στο πλαίσιο αυτό προωθούνται:
1. Η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, με γνώμονα την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της στο πλαίσιο που καθορίζει η αποστολή της, με απόλυτο σεβασμό στη συνταγματική και διεθνή νομιμότητα και άρα, στα Δικαιώματα του Ανθρώπου και τις επιταγές του Κράτους Δικαίου, αλλά και με ουσιαστικό έλεγχο της δράσης της, μέσα από αναβαθμισμένες και αποτελεσματικές μορφές ελέγχου. Το σχέδιο νόμου για την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών κατατέθηκε την Τετάρτη και αναμένεται να συζητηθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή.
2. Η εντατικοποίηση των προσπαθειών για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας
α) Δρομολογούμε:
αα. Εξοικονόμηση και απελευθέρωση αστυνομικών δυνάμεων και μέσων χάριν της προστασίας των πολιτών.
ββ. Ενίσχυση της αστυνόμευσης ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα με 2.000 ειδικούς φρουρούς και 2.000 νέους Αστυφύλακες.
γγ. Ειδική μέριμνα για την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος.
δδ. Εφαρμογή αποτελεσματικής στρατηγικής για την πρόληψη και καταπολέμηση των ναρκωτικών. Ίδρυση Τμημάτων Δίωξης Ναρκωτικών σε κάθε Πρωτεύουσα Νομού.
εε. Λήψη μέτρων για την ουσιαστική αντιμετώπιση των φαινομένων αθλητικής βίας.
β) Στο πλαίσιο αυτό, την προηγούμενη Τρίτη, εγκρίθηκαν από την Κυβερνητική Επιτροπή οι άξονες του τριετούς Προγράμματος Πολιτικής Δημόσιας Τάξης και Ασφάλειας (2007-2010).  Το Πρόγραμμα στηρίζεται ιδίως στο διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο αστυνομικής δράσης, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στα προβλήματα εγκληματικότητας που αναπτύσσονται σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο (Problem Oriented Policing). Το πρότυπο αυτό αποσκοπεί στην ορθολογικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και μέσων, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή διαχείριση και αντιμετώπιση των προβλημάτων εγκληματικότητας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Οι βασικές καινοτομίες του νέου προτύπου αστυνομικής δράσης συνίστανται κυρίως:
· Στην ανάπτυξη και διεύρυνση της συνεργασίας με τους Δήμους, τις Κοινότητες και τις Νομαρχίες στον τομέα της πρόληψης και αντιμετώπισης των τοπικών προβλημάτων που συνδέονται με την εγκληματικότητα.
· Στην κατά τόπους χαρτογράφηση όλων των τοπικών συνθηκών και παραγόντων, που ενδέχεται να συμβάλουν στην εκδήλωση εγκληματικών φαινομένων.
· Στην κατά τόπους καταγραφή όλων των πληθυσμιακών ομάδων, οι οποίες χρήζουν ειδικών δράσεων προστασίας και ασφάλειας, όπως ιδίως ηλικιωμένοι σε ορεινά χωριά, άτομα με αναπηρίες, κάτοικοι δύσβατων και απομονωμένων περιοχών, πρόσφυγες, ομάδες με πολιτισμικές διαφοροποιήσεις (Ρόμα, Πομάκοι κ.ά.). Για τον σκοπό αυτόν, σημαντική είναι η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι εκπροσωπούν τις συγκεκριμένες ομάδες.
· Στην εκπόνηση και εφαρμογή σχεδίων στοχευμένης επέμβασης, προσαρμοσμένων στις κάθε είδους τοπικές ιδιαιτερότητες, με πρόβλεψη υποκατάστασης της αστυνομικής παρέμβασης από συγκεκριμένη δράσεις όλων των κοινωνικών φορέων. 
Έμφαση δίνεται κυρίως:
· Στην καταπολέμηση των Ναρκωτικών.
· Στην αντιμετώπιση του Οργανωμένου Εγκλήματος και της Τρομοκρατίας.
· Στην προστασία των Ανηλίκων (παραβατικότητα - θυματοποίηση)
· Στην Οδική Ασφάλεια - Τροχονομική αστυνόμευση  και πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.
· Στην αντιμετώπιση της Μικροεγκληματικότητας.
· Στην καταπολέμηση της Εμπορίας Ανθρώπων, με σκοπό τη σεξουαλική και οικονομική τους εκμετάλλευση (trafficking).
· Στην αντιμετώπιση της Παράνομης Μετανάστευσης.
· Στην καταπολέμηση του Ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Γ. Η ενδυνάμωση της οδικής ασφάλειας και η μέριμνα για την τήρηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

IV. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο αλλά και συμμέτοχο στη διοικητική αναδιοργάνωση.
Α. Μετά την ολοκλήρωση των τακτικών ετήσιων συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ, με κύριο αντικείμενο το διοικητικό μέλλον της Χώρας και έχοντας συνεκτιμήσει τις προτάσεις και τις εισηγήσεις της για τον εν γένει ρόλο της στο Δ΄ Κ.Π.Σ., προχωρούμε σε μία νέα φάση αλλαγών και αποφάσεων ιδίως συναινετικού χαρακτήρα. Αναμένουμε την υποβολή των συγκεκριμένων μελετών που έχουν αναλάβει να εκπονήσουν η ΚΕΔΚΕ και η ΕΝΑΕ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να αναλάβουμε δράση, σεβόμενοι τις τοπικές ιδιομορφίες και ενισχύοντας τη συνοχή των τοπικών κοινωνιών. Κατά τα λοιπά πιστεύουμε ότι πρώτα πρέπει να ενισχυθεί επαρκώς η οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ και ν’ αναβαθμισθούν οι κάθε είδους υποδομές τους, προκειμένου να διασφαλισθούν τα στηρίγματα που θα προσδώσουν σταθερότητα και βιωσιμότητα στην όποια μεταρρυθμιστική προσπάθεια.
Β. Ήδη έχει σημειωθεί πολύ μεγάλη πρόοδος σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, καταλήγουμε σ’ ένα σύνολο τακτικών πόρων που ξεπερνά τα  511,5 εκ. ευρώ για το 2007. Μιλάμε δηλαδή για υπερτετραπλασιασμό των τακτικών πόρων σε σχέση με το 2004. Στον προϋπολογισμό του 2008 έχουν διασφαλισθεί πόροι αυξημένοι κατά 12,5% περίπου σε σχέση με πέρυσι, στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν και οι απευθείας εισπραττόμενοι πόροι.
Για δε τους Δήμους και τις Κοινότητες, ο προϋπολογισμός του 2008 είναι κομβικός, δεδομένου ότι αποτυπώνει την έναρξη εκπλήρωσης της δέσμευσής μας αυτής απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, της απόδοσης των παρακρατηθέντων από το ΠΑΣΟΚ πόρων της: Στην εισηγητική του έκθεση αναγνωρίζεται, για πρώτη φορά, η οφειλή και το ύψος της και αναφέρεται ότι «Η τακτοποίηση της οφειλής αυτής θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση ειδικών ομολόγων» (σελ. 158). Με τον τρόπο αυτόν σηματοδοτείται το κλείσιμο μίας ακόμη από τις μαύρες τρύπες που άφησε το ΠΑΣΟΚ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και στον εν γένει κρατικό προϋπολογισμό.
Γ. Κατά τα λοιπά δίνουμε έμφαση:
· Στην περαιτέρω ενίσχυση των πόρων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού.
· Στην ψήφιση του νέου Κώδικα για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κατά το πρότυπο του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
· Στην ολοκλήρωση του σχεδίου νόμου για την καθιέρωση των Μητροπολιτικών Συνεργασιών.
· Στη σύσταση των δύο ανώνυμων εταιριών, της ΔΗΜΟΣ Α.Ε. για τους ΟΤΑ πρώτου βαθμού και της ΝΟΜΟΣ Α.Ε. για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, οι οποίες θ’ αναλάβουν την πιστοποίηση και υποστήριξη, τόσο σ’ επίπεδο τεχνογνωσίας, όσο και σ’ επίπεδο υποδομών και εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού, των ΟΤΑ, ενισχύοντας και στηρίζοντας τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες τους και, συμβάλλοντας έτσι, στην καλύτερη απορρόφηση των πόρων επ’ ωφελεία των τοπικών κοινωνιών.
· Στην αναβάθμιση του προσωπικού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, στην εξοικείωσή του με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και στην εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωσή του.
V.  Καθίσταται έτσι σαφές πως, σε ό,τι αφορά τη στοχευμένη προώθηση της διοικητικής μεταρρύθμισης, με γνώμονα τις ανάγκες εξυπηρέτησης του πολίτη, έχουν γίνει σημαντικά βήματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αυτό που βλέπει και ο ίδιος ο πολίτης σήμερα είναι ότι έχει μπει τάξη στη διαχείριση της καθημερινότητας και ότι δίνονται βιώσιμες λύσεις στα προβλήματά του. Βέβαια έχουμε ακόμη αρκετή δουλειά να κάνουμε. Η έναρξη της 4ης προγραμματικής περιόδου και των ευκαιριών που αυτή συνεπάγεται για το αναπτυξιακό μέλλον της Χώρας σηματοδοτεί το ξεκίνημα νέων, πιο μακρόπνοων προσπαθειών. Όμως η προετοιμασία που έχει γίνει και οι βάσεις που έχουν τεθεί ήδη από την προηγούμενη θητεία μας μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι για την αίσια έκβασή τους, η οποία συνεπάγεται και την πραγμάτωση του κεντρικού μας στόχου, δηλαδή μιας καλύτερης ποιότητας ζωής για τους πολίτες, την οποία εγγυάται μια επιτελική Διοίκηση που έχει πάψει να είναι ο μεγάλος ασθενής».

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved