ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Τοπικά Συμβούλια Νέων: Κοινή συνέντευξη υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών (27/3/08)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                 
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 27 Μαρτίου 2008

 

Κοινή Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη και του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου

Για πρώτη φορά στη χώρα μας προκηρύχθηκαν εκλογές για τη συμμετοχή των νέων στην πολιτική ζωή και την εξοικείωση τους με τις αρχές της Δημοκρατίας. Με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία υπεγράφη από τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών βάσει του νόμου 3443/06 προκηρύχθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των πρώτων Τοπικών Συμβουλίων Νέων.

Οι εκλογές προκηρύχθηκαν για τις 22, 23 καθώς και 29, 30 Μαρτίου 2008.
Με απόφαση των κατά τόπων Δημοτικών και Κοινοτικών  Συμβουλίων διεξάγονται εκλογές σε μια από τις άνω προτεινόμενες  ημερομηνίες . Η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών δημοσιοποιήθηκε στην τοπική  κοινωνία , με στόχο να γίνει  γνωστή στις τοπικές κοινωνίες και κυρίως στους νέους και νέες κάθε Δήμου ή Κοινότητας .

Δικαίωμα ψήφου έχουν οι νέοι και οι νέες ηλικίας από 15 έως 28 ετών που είναι εγγεγραμμένοι στα Δημοτολόγια των οικείων Δήμων και Κοινοτήτων και  οι οποίοι κατέθεσαν αιτήσεις εγγραφής στα Μητρώα των Νέων (που αποτελούν τον εκλογικό κατάλογο) και είχαν ανοίξει σε κάθε Δήμο και Κοινότητα μέχρι τις 7 Μαρτίου  και θα ανοίξουν εκ νέου αμέσως μετά την εκλογική διαδικασία.

Τα Τοπικά Συμβούλια Νέων (ΤΟΣΥΝ) αποτελούν βασική προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής και της Εθνικής μας πολιτικής. Η πρωτοβουλία αυτή  έχει χαρακτηριστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως  μια πρωτοποριακή και σύγχρονη νομοθετική πρωτοβουλία που μέλει να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί και από άλλες χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ για τη δυνατότητα που μας δίνετε να ανακοινώσουμε την έναρξη εφαρμογής ενός σημαντικού θεσμού, ο οποίος στηρίχθηκε στις διατάξεις του Ν. 3443/2006. Και μιλάμε για το θεσμό των Τοπικών Συμβουλίων Νέων.

Η εκλογική διαδικασία έχει ήδη αρχίσει όπως ξέρετε. Η α’ φάση έλαβε χώρα στις 22 και 23 Μαρτίου. Η β’ φάση στις 29 και 30 Μαρτίου. Και εδώ αυτός ο θεσμός αρχίζει να αποδίδει καρπούς, αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για μια εκλογική διαδικασία η οποία αφορά πάνω από 860 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού, δηλαδή δήμους και κοινότητες.

Μαζί με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, τότε με τη συνάδελφο και φίλη την κα Μαριέττα Γιαννάκου και τώρα με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, ξεκινήσαμε αυτό το σημαντικό θεσμό ύστερα από πρόταση που η ίδια η νεολαία είχε κάνει, δεδομένου ότι η ίδια εξέφραζε τη μεγάλη αγωνία συμμετοχής στα κοινά σε τοπικό επίπεδο.

Η ζωή για τους νέους στο μέλλον είναι γεμάτη προκλήσεις θετικές και αρνητικές. Θετικές γιατί το μέλλον είναι δικό τους και πρέπει αυτό το μέλλον να το πάρουν στα χέρια τους, με τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, αλλά και τη δυνατότητά τους να συμμετέχουν. Αρνητικές διότι ξέρουμε πάρα πολύ καλά τα τεράστια προβλήματα που αφορούν τη φτώχεια, τις δυσκολίες πρόσβασης στη γνώση, την έλλειψη πολλές φορές δυνατοτήτων ελεύθερης ανάπτυξης προσωπικότητας όπως ταιριάζει στον καθένα.

Πολλές απ’ αυτές τις προκλήσεις καλείται να τις αντιμετωπίσει όχι πια το κεντρικό κράτος, αλλά η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σήμερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ένα πολύ διαφορετικό ρόλο από εκείνον που είχε κάποτε. Κάποτε η Τοπική Αυτοδιοίκηση περιοριζόταν σε μερικές περιθωριακές αρμοδιότητες και γιατί αυτή ήταν η αντίληψη που επικρατούσε, μια ιδεολογία εναντίον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γιατί δεν είχε τα μέσα για να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις των καιρών.

Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και θα αλλάξουν ακόμη περισσότερο στο άμεσο μέλλον, όπως αποδεικνύει και η ελληνική πραγματικότητα, αλλά και ιδίως το Δ’ ΚΠΣ, το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013, το οποίο επιφυλάσσει στους ΟΤΑ ένα πολύ σημαντικό ρόλο.

Μεγάλο μέρος απ’ τις τόσο σημαντικές αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφορά τους νέους και θα ήταν αδιανόητο τη στιγμή κατά την οποία η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τη δημοκρατική νομιμοποίηση που έχει, με τις μεγάλες δυνατότητες να παρεμβαίνει στα θέματα που αφορούν τη νεολαία, χωρίς η ίδια η νεολαία να έχει τη δυνατότητα συμμετοχής.

Έτσι ξεκίνησε ο θεσμός των Τοπικών Συμβουλίων Νέων. Τα Τοπικά Συμβούλια Νέων δεν παραβιάζουν στη λειτουργία τους και την οργάνωσή τους ούτε κατ’ ελάχιστο τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη ιδίως με το άρθρο 102 του Συντάγματος, οργάνωση και λειτουργία των ΟΤΑ.

Είναι όργανα συμμετοχής των νέων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για θέματα που αφορούν τους νέους και η παρέμβασή τους είναι συμβουλευτική. Στόχος των Τοπικών Συμβουλίων Νέων είναι να δώσουν τη δυνατότητα στους νέους από 15 έως 28 χρονών, να συμμετάσχουν συμβουλευτικά στα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να συμμετάσχουν επίσης στις δημοκρατικές διαδικασίες στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως να εφιστούν μέσα απ’ τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη συμμετοχή στα κοινά. Και όταν λέμε κοινά σήμερα δεν εννοούμε μόνο τα κοινά σε επίπεδο Κοινοβουλίου. Έχει πολύ μεγάλη σημασία η συμμετοχή στα κοινά σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπως τόνισα προηγουμένως.

Τα Τοπικά Συμβούλια Νέων όπως είπα αφορούν νέους από 15 έως 28 ετών, εγγράφονται στα μητρώα κάθε δήμου ή κοινότητας όσοι θέλουν. Οι εκλογές γίνονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο, για να μην υπάρχουν αυτές οι παραταξιακές λογικές οι οποίες δεν ταιριάζουν στους νέους όταν συμμετέχουν στα κοινά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος κομματικοποίησης και δεν είναι στόχος κομματικοποίησης η λειτουργία των Τοπικών Συμβουλίων Νέων.

Και έχουν τρία όργανα τα Συμβούλια αυτά, τη Γενική Συνέλευση που περιλαμβάνει όλους εκείνους που έχουν γραφεί στα μητρώα, το Συμβούλιο το οποίο είναι 11μελές ανάλογα με τον πληθυσμό τον οποίο έχει ο δήμος ή η κοινότητα και τέλος ο Πρόεδρος, ο οποίος συμμετέχει αφού εκλέγεται μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, στις εργασίες του Δημοτικού ή του Κοινοτικού Συμβουλίου και έχει λόγο συμβουλευτικό σε θέματα που αφορούν τους νέους.

Είναι μια σημαντική αρχή αυτή που έχει γίνει. Ελπίζουμε ότι ο θεσμός και θα πολυκαιρίσει και θα αποδώσει πολύ περισσότερα. Κυρίως προς την κατεύθυνση του εμπλουτισμού των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τις ιδέες και τους προβληματισμούς που ταιριάζουν στους νέους μας σήμερα.

Να ευχαριστήσω πολύ το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξαιρετική συνεργασία και να συγχαρώ όλους εκείνους τους νέους σε πάνω από 860 Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού όπως τόνισα προηγουμένως, που συμμετείχαν και συμμετέχουν σε εκλογικές διαδικασίες, αποδεικνύοντας στους καιρούς μας ότι η πολιτική υπό την ευρεία του όρου έννοια είναι πάντα ελκυστική και δεν είναι μια σταδιοδρομία όπως κάποιοι φαντάζονται, αλλά είναι ένα πεδίο προβληματισμού όπου καθένας μπορεί να εκφράσει εκείνο που πιστεύει για το μέλλον το οποίο άλλωστε ανήκει στους ίδιους τους νέους.

Αυτά απ’ τη δική μου πλευρά. Θα παρακαλέσω τον κ. Στυλιανίδη για τα υπόλοιπα.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θέλω και εγώ με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τον εκλεκτό συνάδελφο Προκόπη Παυλόπουλο για την εξαίρετη συνεργασία που είχαμε όλο αυτό το διάστημα προκειμένου να θέσουμε από κοινού σε λειτουργία το θεσμικό πλαίσιο που θα δώσει τη δυνατότητα στη νέα γενιά να συμμετέχει ενεργά στα κοινά.

Η απάντηση προς όλους αυτούς που θέλουν να παρουσιάζουν τη νέα γενιά αδιάφορη για την πολιτική και τα πολιτικά πράγματα του τόπου, προέρχεται από την ίδια τη νέα γενιά και είναι η συμμετοχή της σε αυτό το θεσμό. Ουσιαστικά παρά τις αντίθετες προσκλήσεις που απηύθυναν οι δυνάμεις της αριστεράς προς τη νέα γενιά του τόπου, η νέα γενιά απάντησε με συμμετοχή.
Στους 1.034 ΟΤΑ της χώρας οι 866 δημιούργησαν μητρώα νεολαίας και οι ήδη εγγραφέντες και προσερχόμενοι για να ψηφίσουν νεολαίοι ξεπέρασαν τους 90 χιλιάδες. Η συμμετοχή αντιλαμβάνεστε ότι αποδεικνύει ότι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες νέοι θέλουν να συμμετέχουν και να συνδιαμορφώνουν το αύριο.

Ο θεσμός αυτός αποτελεί μία εκπαίδευση στους δημοκρατικούς θεσμούς και διαδικασίες και αποτυπώνει τη νοοτροπία της κυβέρνησης Καραμανλή, η οποία δεν προσπαθεί αυτάρεσκα και αυθαίρετα να εκφράσει τη νέα γενιά, αλλά της δίνει το δικαίωμα μόνη της να εκφραστεί και από μόνη της να διαμορφώσει τον κόσμο και την κοινωνία μέσα στην οποία θα κληθεί να ζήσει και να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.

Αυτή είναι ίσως και η ποιοτική διαφορά μας από όλους όσοι έχουν διαφορετική προσέγγιση στο ζήτημα. Τα Συμβούλια Νεολαίας με τη δομή που περιέγραψε ο υπουργός προηγουμένως, είναι τα βασικά όργανα τα οποία θα προωθήσουν την υλοποίηση μίας σειράς δράσεων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, η οποία δούλεψε με το Γενικό Γραμματέα της Παντελή Σκλιά όλο αυτό το διάστημα για να κινητοποιήσει τις τοπικές κοινωνίες νέων.

Μία απ’ τις βασικές δραστηριότητες επιπλέον της δημοκρατικής συμμετοχής και της πολιτικής δραστηριοποίησης σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι η εξοικείωση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς του EURO-DESK, η δυνατότητα κάθετης ενημέρωσης κάθε νέας ή νέου για ζητήματα επαγγελματικής αποκατάστασης, υποτροφιών για σπουδές, ανταλλαγές μεταξύ διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών, επιχορηγήσεις σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες.

Επίσης, τα Συμβούλια Νέων είναι το βασικό όχημα για την ενεργοποίηση μιας σειράς από θεσμούς τους οποίους η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς εποπτεύει, παρακολουθεί και κινητροδοτεί.

Είναι οι θυρίδες επιχειρηματικότητας που παρέχουν κάθετη ενημέρωση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις ευκαιρίες που προσφέρει η πολιτεία στους νέους ανθρώπους και τις οποίες απλώνουμε αυτή τη στιγμή σε όλους τους νομούς της χώρας, το παρατηρητήριο των δικαιωμάτων του παιδιού που ασχολείται με ζητήματα που κυρίως πλήττουν την παιδική και εφηβική ηλικία, το Ινστιτούτο Νεολαίας το οποίο αναδεικνύει, προβάλει και αναζητά λύσεις σε κοινωνικά ζητήματα όπως είναι τα ναρκωτικά, η παραβατικότητα των νέων, η εγκληματικότητα στους χώρους της νεολαίας, οι σύγχρονες μορφές εξαρτήσεων όπως αυτή από το διαδίκτυο, η παιδική παχυσαρκία, η αγωγή υγείας, η κυκλοφοριακή αγωγή, η σχολική διαρροή και άλλα.

Επίσης, ετοιμάζεται η προώθηση της Κάρτας Νέων που θα δώσει πρόσθετες ευκαιρίες σε παιδιά της περιφέρειας αλλά και των μεγάλων αστικών κέντρων, καθώς και η υλοποίηση του προγράμματος «Νεολαία σε Δράση», το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε νεολαιίστικους φορείς να αναλάβουν οργανωτικές πρωτοβουλίες, να στήσουν πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις, να αποκτήσουν συλλογική έκφραση.

Κατά την άποψή μας αυτή τη στιγμή η νεολαία έχει το λόγο. Εμείς την εμπιστευόμαστε και επενδύουμε σε αυτήν και πιστεύουμε ακράδαντα ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα μόνος του, αυθαίρετα, να διαμορφώσει τον κόσμο μέσα στον οποίο η νεολαία αυτή θα κληθεί να ζήσει.

Επενδύουμε στα παιδιά μας προσφέροντάς τους τα εφόδια και τις γνώσεις και τους αναγνωρίζουμε το δικαίωμα στην πράξη μόνοι τους να στήσουν τον κόσμο στον οποίο θα κληθούν οι ίδιοι να ζήσουν στο αύριο που ήδη έχει ξεκινήσει. Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχει κάτι απ’ την πλευρά σας που θα θέλατε να μας ρωτήσετε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα Τοπικά Συμβούλια εκτός από συμβουλευτικό ρόλο που θα έχουν προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα χειρίζονται και προγράμματα απ’ ότι κατάλαβα, προγράμματα της Νέας Γενιάς. Μπορείτε να μου πείτε το ποσό αυτών των προγραμμάτων που θα διατεθεί σε αυτά τα Τοπικά Συμβούλια; Δηλαδή υπάρχει κάποιο ποσό προγραμματισμένο γι’ αυτές τις δράσεις;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Υπάρχουν μια σειρά από προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγχρηματοδοτούνται επίσης και από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Όπως το πρόγραμμα που σας ανέφερα «Νεολαία σε Δράση» ή το πρόγραμμα για την κάρτα νέων. Η συνείδηση της επιχειρηματικότητας και οι κόμβοι επιχειρηματικότητας.

Το χρόνο που πέρασε το συνολικό ποσό που είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τέτοιου είδους δράσεις στην Ελλάδα, ήταν περίπου 17 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτό το ποσό θα προσδιοριστεί εκ νέου για τη χρονιά που ξεκινά. Σε κάθε περίπτωση αυτό το οποίο φροντίζει η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, είναι κάθε επένδυση τέτοιου είδους να είναι ανταποδοτική και κοινωνικά ωφέλιμη για το σύνολο των νεολαίων.

Να μην είναι προνόμιο ορισμένων μόνο κλειστών συνόλων, να αφορά όλη την κοινωνία των νέων και να δίνει τη δυνατότητα σε κάθε νεανικό σχήμα να αναλάβει πρωτοβουλία και να αναδείξει τον καλύτερό του εαυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Η εθνική συμμετοχή;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όσο είναι σε όλα τα άλλα προγράμματα. Συνήθως είναι 20% - 25%.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Προσέξτε αυτό που είπε ο κ. Στυλιανίδης. Δεν έχει σημασία μόνο το ύψος των προγραμμάτων, όσο η τεράστια διαφορά που υπάρχει σήμερα, ιδίως στο Δ΄ ΚΠΣ σε επίπεδο ελεγκτικών μηχανισμών το πού πηγαίνουν τα χρήματα αυτά και ποιο είναι το αποτέλεσμα.

Το λέω αυτό γιατί ιδιαίτερα στα παλιότερα χρόνια, οι δράσεις της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, σε αντίστοιχα πρωτόλεια θέματα, ήταν τραυματική από πλευράς οικονομικής διαχείρισης.

Και θυμόμαστε όλοι πώς η εικόνα η οποία υπήρξε τραυμάτισε, όπως τόνισα προηγουμένως, την ουσία όλης αυτής της δραστηριότητας. Πέρα από το ύψος των προγραμμάτων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, πέρα από το γεγονός ότι είναι προσανατολισμένα σε πρακτικές πλευρές, όχι σε θεωρητικές πλευρές που είναι μη ελέγξιμες ως προς την αποδοτικότητά τους, είναι ο έλεγχος διαφάνειας ο οποίος πρέπει να υπάρξει σε ό,τι αφορά την εκτέλεση και εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών, για να αποφύγουμε τα φαινόμενα του παρελθόντος τα οποία τονίζω καλύτερα να μην τα θυμάται κανείς, γιατί οι εμπειρίες είναι τραυματικές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μας είπατε ότι από τους 1.034 ΟΤΑ οι 800 και κάτι ανταποκρίθηκαν. Υπάρχει πληθυσμιακό κριτήριο ή απλώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον από όλους τους ΟΤΑ να κάνουν μητρώα;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πρώτα απ’ όλα να σας πω ότι το πληθυσμιακό κριτήριο προσδιορίζει τον αριθμό των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο εκλέγεται. Εκεί παίζει ρόλο.

Επίσης, κατά κανόνα, οι ΟΤΑ οι οποίοι δεν πρόλαβαν, δεν μπόρεσαν ή δε θέλησαν να ανταποκριθούν σε αυτό το πρώτο κάλεσμα, πιστεύουμε ότι θα ανταποκριθούν στο επόμενο διάστημα. Όσοι  δεν το έχουν κάνει εσκεμμένα, είναι κατά κανόνα απομονωμένες ορεινές περιοχές που δεν έχουν και μεγάλο αριθμό νέων. Κυρίως κατοικούνται από άτομα μεγάλης ηλικίας.

Θεωρούμε, δηλαδή, ότι αυτό το ποσοστό συμμετοχής που ξεπερνάει το 83% είναι σημαντική επιτυχία. Σε μια εποχή που όλοι πίστευαν ότι οι νέοι αποφεύγουν τη συμμετοχή στα κοινά, έχουμε ένα ποσοστό συμμετοχής πολύ υψηλό.

Οι ΟΤΑ ανταποκρίνονται σε ποσοστό 83% και ο απόλυτος αριθμός των νεολαίων ξεπέρασε τις 90.000. Αυτό είναι και η έμπρακτη απάντηση προς όλους αυτούς που θέλησαν να πουν το προηγούμενο διάστημα, ότι δεν ήταν σωστό να δημιουργούνται μητρώα. Η εθελούσια συμμετοχή των νέων τους διαψεύδει και δείχνει το ενδιαφέρον τους για το θεσμό και για τα κοινά.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Θα ήθελα να προσθέσω. Αν συλλογιστείτε ότι ο θεσμός δημιουργήθηκε με το νόμο 3443, μόλις το 2006. Δεν έχουν περάσει ούτε 2 χρόνια από τότε που θεσμοθετήθηκαν τα Τοπικά Συμβούλια Νέων.

Το να έχουμε 2 χρόνια μετά εφαρμογή του θεσμού σε αυτό το επίπεδο, 83% σε σχέση με το συνολικό ποσοστό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, νομίζω ότι είναι κάτι μοναδικό σαν σχετική εμπειρία.

Όλοι πίστευαν ή οι περισσότεροι, ότι ο θεσμός αυτός θα έμενε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στα χαρτιά. Στο συντομότερο χρονικό διάστημα έχουμε αυτή τη συμμετοχή.

Και νομίζω πως θα φανεί πως σε ελάχιστο χρονικό διάστημα η συμμετοχή θα είναι 100%, αν λάβουμε υπόψη τις ιδιομορφίες που τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.

Γιατί για να λειτουργήσει ο θεσμός χρειάζεται και ένα ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής. Όταν έχουμε Κοινότητες ή και Δήμους, ιδίως όμως Κοινότητες, οι οποίες δεν έχουν τον απαιτούμενο αριθμό νέων για να διαμορφωθούν οι συνελεύσεις και τα συμβούλια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι εκεί η εφαρμογή του θεσμού αντιμετωπίζει αντικειμενικές αδυναμίες.

Κι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε αυτή τη μικρή έλλειψη η οποία όμως σε σχέση με την αρχική πορεία του θεσμού, είναι αμελητέα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  (Μιλάει εκτός μικροφώνου).
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μιλάμε για την πρώτη εφαρμογή. Από τη δεύτερη εφαρμογή και μετά θα μπορούν να ενοποιηθούν πολύ περισσότερο οι ημερομηνίες απ’ ότι είναι σήμερα, όπως αντιλαμβάνεται κανένας. Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Και μια προσθήκη ακόμα. Μόλις θα ολοκληρωθούν οι εκλογές, στις ημερομηνίες που είπε ο Υπουργός, τα μητρώα ξανανοίγουν για την επόμενη φορά και βεβαίως όσοι δεν έχουν εγγραφεί μπορούν να προσέλθουν και να εγγραφούν, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο την επιρροή του θεσμού.

ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Και ξεκαθαρίζω, μεγάλη σημασία έχει η ανανέωση των μητρώων γιατί όσοι γίνονται 15ρηδες να μπορούν να εγγραφούν, αλλά και η εκκαθάριση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  (Μιλάει εκτός μικροφώνου).
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πάνω από 28. Γιατί έχει πολύ μεγάλη σημασία το να λειτουργήσουν οι Γενικές Συνελεύσεις των Τοπικών Συμβουλίων αυτών, μέσα στα όρια τα οποία θέτει ακριβώς ο ίδιος ο νόμος. Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

 


  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved