nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο Χάρης Καστανίδης για τη διοικητική μεταρρύθμιση (14/5/08)

 

ΠΑΣΟΚ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα 14 Μαΐου 2008

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εσωτερικών, Χάρης Καστανίδης, μετά τη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου του Κινήματος, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις, για την Διοικητική Μεταρρύθμιση:

Στο Πολιτικό Συμβούλιο έγινε μια αναλυτική, εξαιρετικά χρήσιμη και γόνιμη συζήτηση σχετικά με τη διοικητική μεταρρύθμιση. Καταλήξαμε σε μια πολιτική απόφαση για τη διοικητική μεταρρύθμιση, η οποία συγκροτεί  εναλλακτική στρατηγική διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ανεξαρτήτως των «πρωτοβουλιών» της Κυβέρνησης και της παρούσας απραξίας της, για να μην πω ανυπαρξίας της. Γιατί, όπως γνωρίζετε, μέχρι στιγμής η Κυβέρνηση υπονοεί μεταρρυθμίσεις στο κράτος ή στην Αυτοδιοίκηση, αλλά δεν μας έχει δώσει την παραμικρή ιδέα.
Τις αποφάσεις μας αυτές είναι προφανές ότι θα παρουσιάσουμε και στο αυριανό έκτακτο Συνέδριο της ΕΝΑΕ, όπως επίσης αργότερα και στο έκτακτο θεματικό Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ.
Σας μεταφέρω τώρα την απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου:
Κάθε σοβαρή προσπάθεια για τη διοικητική μεταρρύθμιση, τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης, ταυτίζεται ιστορικά με το ΠΑΣΟΚ και την κυβερνητική πολιτική του.
Οι αντικειμενικές προσλήψεις υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης Αρχής, το ΑΣΕΠ, ο Συνήγορος του Πολίτη, τα ΚΕΠ, το Σχέδιο «Καποδίστριας» για τη συγχώνευση πρωτοβάθμιων Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης, η ίδρυση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης αποτελούν μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ.
Σε όλες τις προσπάθειες του Κινήματος για την αλλαγή της διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης, η Νέα Δημοκρατία υπήρξε πάντοτε, χωρίς καμία εξαίρεση, αντίπαλος και αρνητής κάθε προοδευτικής αλλαγής. Συνεπώς, το παρελθόν και το παρόν της Νέας Δημοκρατίας καμία απολύτως εγγύηση και προοπτική δεν προσφέρουν, για μια πραγματική και ουσιώδη αλλαγή του διοικητικού συστήματος, όποιες κι αν είναι σήμερα οι διακηρύξεις της συντηρητικής Κυβέρνησης.
Το ΠΑΣΟΚ επιβεβαιώνοντας τις κατευθυντήριες αρχές του προγράμματός του, διακηρύσσει και σήμερα την ανάγκη μιας νέας ριζοσπαστικής διοικητικής μεταρρύθμισης, οι βασικές αρχές της οποίας είναι οι ακόλουθες:
1. Κάθε μεταρρύθμιση για την Αυτοδιοίκηση είναι ατελέσφορη, αν δεν εντάσσεται σε μια συνολική διοικητική μεταρρύθμιση, δηλαδή σε μια αλλαγή που αφορά  κεντρικό κράτος και τις δομές του. Το ζητούμενο δεν είναι μια απλή χωροταξική αναδιάταξη, αλλά ένα σχέδιο για τη ριζική αποκέντρωση και το μετασχηματισμό του κράτους.
Η Κυβέρνηση χωρίς να έχει εκφράσει μέχρι στιγμής την παραμικρή ιδέα, για το πώς εννοεί τη διοικητική μεταρρύθμιση, εμφανίζεται μέσω επιλεγμένων διαρροών στον Τύπο, να ταυτίζει τη διοικητική μεταρρύθμιση με επεμβάσεις και διευθετήσεις μόνο στο επίπεδο των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης.
Για το ΠΑΣΟΚ ο θεμέλιος λίθος μιας βαθιάς, ουσιαστικής και δημοκρατικής αλλαγής στο διοικητικό σύστημα της χώρας, είναι πρώτα από όλα η αλλαγή στο κεντρικό κράτος και τις δομές του και φυσικά η ενίσχυση και η αναβάθμιση της Αυτοδιοίκησης υπέρ των πολιτών. Μια τέτοια υψηλή αποστολή δεν μπορεί να την αναλάβει και να τη διεκπεραιώσει η συντηρητική παράταξη.
2. Ο ριζικός και βαθύς μετασχηματισμός του κεντρικού κράτους είναι η δεύτερη προτεραιότητά μας, η δεύτερη αρχή μας, ώστε αυτό να μετατραπεί σε ένα επιτελικό κράτος – στρατηγείο, που θα διαχειρίζεται τις απολύτως αναγκαίες εθνικές πολιτικές, όπως είναι η άμυνα, η εξωτερική πολιτική, η δημόσια τάξη και ασφάλεια, η δικαιοσύνη, η γενική δημοσιονομική και αναπτυξιακή πολιτική.
Εφαρμόζεται πλήρως το συνταγματικά προβλεπόμενο τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ της Αυτοδιοίκησης. Δηλαδή, κάθε αρμοδιότητα για την οποία δεν ορίζεται ρητά ότι αποτελεί αρμοδιότητα του επιτελικού κράτους, ανήκει στην Αυτοδιοίκηση.
3. Το νέο αυτοδιοικητικό σύστημα θα απαρτίζεται από δύο ισχυρούς και ανεξάρτητους βαθμούς Αυτοδιοίκησης, τους Δήμους δηλαδή και τις Περιφέρειες. Οι δύο νέοι βαθμοί Αυτοδιοίκησης συνεργάζονται με βάση τις αρχές της επικουρικότητας, της αλληλεγγύης και της αποδοτικότητας υπέρ των πολιτών.
4. Ο Α’ βαθμός Αυτοδιοίκησης αποτελείται από τους ισχυρούς Δήμους. Στόχος πρέπει να είναι ο ισχυρός Δήμος, που αποτελεί το θεμέλιο της τοπικής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Ο ισχυρός Δήμος μπορεί να προκύψει από την εξασφάλιση της πραγματικής οικονομικής αυτοτέλειάς του, την ενίσχυση των διοικητικών μηχανισμών του και την ανασύνθεση των ανθρωπογεωγραφικών ενοτήτων. Ανασύνθεση όμως με βάση συγκεκριμένα και σαφή κριτήρια και ύστερα από ευρύ εθνικό διάλογο και συναίνεση.
Ένα επίπονο διάλογο, που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες και ευαισθησίες των τοπικών κοινωνιών, ώστε να είναι πραγματική και αδιατάρακτη η επιζητούμενη συναίνεση. Ο ισχυρός Δήμος, στο πλαίσιο ενός νέου «Καποδίστρια», αποτελεί προϋπόθεση για να παρέχονται αξιόπιστες και ταυτόχρονα ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες, όπως και για να ασκούνται ευρείες αρμοδιότητες.
5. Οι αλλαγές για τη διαμόρφωση του ισχυρού Δήμου δεν αφορούν μόνο τους Καποδιστριακούς Δήμους, όπως υπαινίσσεται η Κυβέρνηση, αλλά το σύνολο της πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης.
6. Οι νησιωτικές και ορεινές περιοχές πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης προσοχής και σχεδιασμού στην προσπάθεια δημιουργίας του νέου ισχυρού Δήμου.
7. Απαιτείται η δημιουργία μητροπολιτικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα οξύτατα προβλήματα, που τέμνουν οριζόντια πολλές περιοχές και Δήμους των μεγάλων μητροπολιτικών αστικών κέντρων. Τα προβλήματα αυτά, όπως π.χ. τα συγκοινωνιακά, μέχρι σήμερα, δεν επιλύονται, γιατί δεν υπάρχει κανένα κέντρο συντονισμού.
8. Ο Β’ βαθμός Αυτοδιοίκησης αποτελείται από τις αιρετές Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις. Η αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχει επικεφαλής αιρετό Περιφερειάρχη και αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο. Οι Νομαρχίες, που αποτελούν ισχυρό στοιχείο στην κοινωνική συνείδηση, θα αποτελούν αποκεντρωμένες διοικητικές μονάδες του νέου θεσμού της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Είναι αυτονόητο, ότι εξασφαλίζεται η αναλογική εκπροσώπηση των νομών στη σύνθεση του εκλεγμένου Περιφερειακού Συμβουλίου.
9. Πρώτης προτεραιότητας κίνηση για την ενίσχυση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης είναι να ανατεθεί σε αυτήν η διαχείριση των ΠΕΠ, δηλαδή των Περιφερειακών Προγραμμάτων. Είναι προφανές, ότι η Κυβέρνηση αντιτίθεται σε αυτή την επιλογή, αφού ήδη, με αποφάσεις και νόμους της, ανέθεσε τη διαχείριση του ΕΣΠΑ, σε συγκεντρωτικούς κρατικούς μηχανισμούς, που αντιστοιχούν σε πέντε κρατικές υπερπεριφέρειες.
Ταυτόχρονα, με τους ίδιους νόμους και αποφάσεις, εγκατέστησε στις υπάρχουσες κρατικές Περιφέρειες, 13 αναπτυξιακές εταιρείες, με τους αντίστοιχους κρατικούς μηχανισμούς, με στόχο τον αδιαφανή έλεγχο των διαθέσιμων κοινοτικών πόρων.
Όταν εγκαθιστάς στις ήδη υπάρχουσες κρατικές Περιφέρειες, αναπτυξιακές εταιρείες, που είναι συγκεντρωτικοί διοικητικοί μηχανισμοί και ταυτόχρονα δίδεις τη δυνατότητα σε ακόμη πιο συγκεντρωτικούς μηχανισμούς, που αντιστοιχούν σε 5 διοικητικές υπερπεριφέρειες να ελέγχουν το ΕΣΠΑ, σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφέρεσαι να δώσεις τον έλεγχο των ΠΕΠ στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Γι’ αυτό, επαναλαμβάνω, πρώτης προτεραιότητας κίνηση για μας, για την ενίσχυση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, είναι να ανατεθεί σε αυτήν η διαχείριση των ΠΕΠ.
10. Η πρόταση για τη διοικητική οριοθέτηση των νέων ισχυρών Δήμων και των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων, πρέπει να στηρίζεται σε σαφή, αντικειμενικά και εκ των προτέρων προσδιορισμένα κριτήρια, προκειμένου να αποφευχθούν κομματικές πιέσεις και εκλογικές ιδιοτέλειες.
11. Εφαρμόζεται πλήρως και με απόλυτη συνέπεια η συνταγματική αρχή ότι η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Αυτοδιοίκησης, συνοδεύεται από την εξασφάλιση των αναγκαίων οικονομικών πόρων. Η νέα Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού δεν θα εκπληρώσει την αποστολή της, αν οι νέοι Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης δεν είναι οικονομικά αυτοτελείς και πλήρως απεξαρτημένοι από το κεντρικό κράτος.
Προτείνεται η φορολογική αποκέντρωση χωρίς πρόσθετους φόρους και ο σαφής προσδιορισμός των πόρων της Αυτοδιοίκησης, ώστε να εξασφαλίζεται στην πράξη η ουσιαστική αυτοτέλεια των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης.
12. Απαιτείται η αποδέσμευση των εκλογών για την Αυτοδιοίκηση από μικροκομματικές σκοπιμότητες. Πρέπει να καταργηθεί το ισχύον εκλογικό σύστημα με την περιβόητη προϋπόθεση του 42% και να επανέλθουμε στο προηγούμενο εκλογικό σύστημα και για τους δύο βαθμούς Αυτοδιοίκησης.
Είναι φανερό, ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές στρατηγικές για το κράτος και την Αυτοδιοίκηση. Η Δεξιά αρκείται σε μια συντηρητική διαχειριστική πολιτική με επικοινωνιακούς και μόνον όρους και με στόχο τον έλεγχο ενός πελατειακά δομημένου κράτους.
Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ αποτελούν μια εναλλακτική στρατηγική για τη δημοκρατική διακυβέρνηση της χώρας και αφορούν το σύνολο του διοικητικού συστήματος, δηλαδή τις δομές του κεντρικού κράτους και της Αυτοδιοίκησης.
Αυτή είναι η απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου, την οποία και σας μετέφερα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved