nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη Στυλιανίδη στον Αθήνα 9,84 (25/6/08)

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου
Αθήνα, 25 Ιουνίου 2008
Συνέντευξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84»

Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κάθε χρόνο τέτοια εποχή τι κοιτάμε; Μάλλον τι κοιτάνε οι υποψήφιοι, τα παιδιά;
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Τις βάσεις. Τις βάσεις και τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Επειδή όμως εμένα μου προέκυψαν πολλές απορίες από αυτά τα οποία συνέβησαν, θέλω να παρακαλέσω έναν παλιό μου φίλο –τον γνωρίζω πολλά χρόνια και έχει την ικανότητα, επειδή είναι και νέος στην πολιτική δεν μιλάει με το γνωστό ξύλινο τρόπο των πολιτικών- τον Υπουργό Παιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, να μας δώσει μερικές απαντήσεις σε αυτές τις απορίες που μπορεί να έχουμε. Καλή σας μέρα κύριε Υπουργέ.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Καλημέρα κύριε Υπουργέ.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Καλή σας μέρα. Και θα ήθελα πριν απ’ όλα να ευχηθώ κάθε επιτυχία στα παιδιά τα οποία πήραν χθες τα αποτελέσματά τους και κουράγιο και δύναμη να συνεχίσουν σε αυτούς που έτυχε να έχουν αποτυχία. Δεν σταματάει εδώ η ζωή, συνεχίζεται.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ασφαλώς.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Που δυστυχώς ήταν πολύ μεγάλο το ποσοστό ωστόσο κύριε Στυλιανίδη. Δεν ξέρω αν θέλει να ξεκινήσει από κάπου αλλού ο Γιάννης.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτό ήθελα να πω. Μπορεί να είμαι εγώ παράξενος, έτσι; Αλλά εμένα με ενοχλεί το γεγονός ότι βλέπω, τι διδάσκουμε στα παιδιά μας; 70% αποτυχία στα μαθηματικά, 50% στα αρχαία και στην ιστορία; Τι διδάσκουμε και τι διδάσκονται αυτά τα παιδιά; Μαθαίνουν τίποτα, ή απλώς παπαγαλίζουν κάτι το οποίο δεν έχει κανένα αποτέλεσμα;
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Και έχουμε και δύο εκ διαμέτρου αντίθετες εικόνες από τα στοιχεία, αν μου επιτρέπετε κύριε Στυλιανίδη. Από τη μια έχουμε πολλούς αριστούχους, έχει ανεβεί ο μέσος όρος των αριστούχων, και από την άλλη έχουμε...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Πολλά ντουβάρια.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν ξέρω, δεν ξέρω, γιατί εκεί η κουβέντα μπορεί να πρέπει να πάει λίγο πιο πίσω.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εγώ έτσι τα λέω, πολλά ντουβάρια έχουμε. Δεν ξέρω αν μπορεί να το απαντήσει, γιατί είναι ένα δύσκολο ερώτημα, δεν αφορά τον ίδιο, δεν αφορά το Υπουργείο Παιδείας.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Μου θέτετε δύο ζητήματα. Το ένα ζήτημα είναι εάν αυξάνεται η μειώνεται ο αριθμός των επιτυχόντων ως μέσος όρος και το δεύτερο είναι η ουσία του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλαδή η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Για την ουσία να μείνουμε κύριε Στυλιανίδη, γι’ αυτό να μείνουμε.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θα σας πω σύντομα για το πρώτο. Εκτίμησή μας είναι ότι o μέσος όρος των επιτυχόντων έχει ανέβει συγκριτικά σημαντικά  πάνω από τη βάση του 10. Η πολιτεία δεν έκανε εκπτώσεις ποιότητας καταργώντας τη βάση του 10, όπως ζητούσαν μερικοί, κυρίως τοπικοί παράγοντες, για να γεμίσουν σπουδαστές και φοιτητές τα περιφερειακά ιδρύματα. Παρόλα αυτά ο αριθμός των εισακτέων φέτος στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερος από κάθε άλλη φορά, χωρίς να έχουμε κάνει, επαναλαμβάνω, εκπτώσεις στην αξιοκρατία και στην ποιότητα.
Δεύτερον, έχουμε φέτος φέρει εις πέρας τις εξετάσεις με μεγάλη επιτυχία, εάν σκεφτεί κανείς τη δοκιμασία που πέρασαν και κατά την περσινή χρονιά αλλά και κατά τις προηγούμενες χρονιές όσον αφορά το αδιάβλητο και την αντικειμενικότητα της κρίσης. Και αυτό είναι κάτι που δεν το λέω εγώ, το ομολογούν οι γονείς και οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Ανεξαρτήτως τώρα αν κάποιοι προσπαθούν να κερδοσκοπήσουν κομματικά ακόμα και σε αυτή την ευαίσθητη στιγμή για τους γονείς και για τα παιδιά.
Και το τρίτο είναι η ουσία. Η ουσία είναι ότι όντως το εκπαιδευτικό μας σύστημα χρειάζεται μια τολμηρή παρέμβαση στο σκληρό του πυρήνα. Θα πρέπει να απομακρυνθεί από την παπαγαλία, από την αποστήθιση και να ενισχύσει περαιτέρω την κριτική αντίληψη και τη συνθετική σκέψη. Και αυτό είναι κάτι που επεξεργαζόμαστε στο Υπουργείο.
Αρκεί να σας πω ότι προχθές μόλις, στη Σύνοδο των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίστηκε η εκ νέου μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων από μία επιτροπή εκ προσωπικοτήτων, της οποίας θα προεδρεύσει ο κ. Μπαμπινιώτης.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ο κ. Μπαμπινιώτης, ναι - ναι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Στο τέλος του έτους θα τελειώσει τις εργασίες της αυτή η επιτροπή και θα προχωρήσουμε στις ανάλογες αλλαγές. Εν τω μεταξύ έχει τελειώσει μια διαβούλευση σε επίπεδο 200.000 εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα για τον τρόπο που πρέπει να γίνεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα στη χρονιά θα ανοίξει και η συζήτηση για την αποδέσμευση του Λυκείου από τις εισαγωγικές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτά που λέτε βέβαια κύριε Στυλιανίδη τα συζητάμε εδώ και 20 και 30 χρόνια, από τότε που ήμαστε όλοι μαζί στην ΟΝΝΕΔ κλπ. και τα λέγαμε.  Όμως δεν έχουν γίνει πολλά πράγματα, τα συζητούσε και το ΠΑΣΟΚ, τα έλεγε και ο Αρσένης.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Έχετε δίκιο να εκφράζετε αυτή τη δυσπιστία. Εγώ προσωπικά πριν πολλά χρόνια την ασπαζόμουν αυτή τη δυσπιστία, γιατί άκουγα μεγάλα λόγια και δεν έβλεπα αποτελέσματα. Αλλά θέλω να σας πω ότι τουλάχιστον η λογική και η νοοτροπία της δικιάς μας γενιάς είναι να κριθούμε εκ των αποτελεσμάτων μας.
Λυπάμαι όταν βλέπω σύγχρονους πολιτικούς της αντιπολίτευσης, να σπεύδουν να προκαταλάβουν γονείς και να χρησιμοποιήσουν ακόμα και αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα για να αποκομίσουν οφέλη. Είναι λάθος να βάζουμε την παιδεία στο χώρο της μικροκομματικής, πολλές φορές και της εσωκομματικής αντιπαράθεσης.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ένα άλλο πράγμα για το οποίο εγώ ήμουν πάντα αντίθετος, ενώ είμαι υπέρ σαφώς της κατάργησης της βάσης του 10, ήμουν εναντίον –και το έλεγα πάντα- όταν άνοιγαν σε κάθε χωριό, σε κάθε πόλη, και από ένα Τμήμα ΤΕΙ και από ένα Τμήμα Πανεπιστημίου. Έλεγα ότι αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει, φτάνει σε αδιέξοδο.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας κύριε Λοβέρδο. Θα σας πω ότι μετά το 2000 ιδρύθηκαν 46 Τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ απολύτως χρηματοδοτούμενα από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης χωρίς να υπάρξει πρόβλεψη χρηματοδότησής τους για την περίοδο πέραν του 2008. Και μάλιστα υπήρξε και το θράσος ή η προχειρότητα να μην κατοχυρώνονται  επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτά τα Τμήματα, με αποτέλεσμα σήμερα 350.000 φοιτητές και σπουδαστές, που σπούδασαν ή σπουδάζουν σε αυτά να μην έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Και από την άλλη μεριά κύριε Στυλιανίδη υπάρχουν και τα πτυχία που ακόμα...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Καμία αξία δεν έχουν.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Και πάλι. Δηλαδή είναι απλώς ένα χαρτί, δυστυχώς.
Εγώ τώρα δεν θα συμφωνήσω με τη βάση του 10. Και δεν θα συμφωνήσω γενικώς...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Με την ύπαρξή της ή την κατάργησή της;
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Θα σου πω γιατί. Διότι δεν πιστεύω ότι 30.000 παιδιά που έμειναν εκτός, που έγραψαν κάτω από τη βάση, είναι απλώς κουμπούρες. Και θέλω να πάω σε αυτό...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Γιατί πρέπει αυτοί να μπουν σε κάτι; Γιατί όλοι πρέπει να έχουν ένα πτυχίο Πανεπιστημίου;
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Και θέλω να επιστρέψουμε σε αυτό που είπε ο κ. Στυλιανίδης...
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Μου επιτρέπετε να σας ρωτήσω κάτι; Είναι δυνατόν να δεχθούμε ως ενεργό επιστήμονα την επόμενη μέρα κάποιον ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα από το βασικό εκπαιδευτικό σύστημα να συντάξει μια ολοκληρωμένη πρόταση;
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Βέβαια.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ή να μεταδώσει μια πληροφορία κατανοητή για τους άλλους;
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δεν με αφήσατε να ολοκληρώσω και οι δυο σας.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτονόητο είναι αυτό που λέει ο κ. Στυλιανίδης.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Μισό λεπτό, άλλο ήθελα να πω. Ότι αυτά τα μέτρα δεν μπορούν να έχουν κάποια αξία εάν δεν έχουμε κοιτάξει πιο πίσω, εάν δεν έχουμε εντοπίσει τη ρίζα του προβλήματος. Που το είπε ο κ. Στυλιανίδης, είναι εκ βάθρων αλλαγή, είναι διαφορετική αντιμετώπιση των παιδιών.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εντάξει, σε αυτό δεν διαφωνεί κανείς. Αλλά από δω και πέρα όμως...
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Από εκεί θα έπρεπε να ξεκινήσουμε.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Από δω και πέρα έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 60.000 γιατρούς στην Ελλάδα, έχουμε άπειρο αριθμό δικηγόρων, πολιτικών μηχανικών κλπ. Δεν τους χρειάζεται πια η αγορά εργασίας. Συνεπώς, όταν βγαίνουν όλοι αυτοί και ζητάνε δουλειά, δεν θα βρίσκουν. Και φτιάχνουμε ένα επιστημονικό (εντός εισαγωγικών) «προλεταριάτο», το οποίο έχει απαιτήσεις, δεν μπορεί να απορροφηθεί και βλέπουμε ότι περιθωριοποιούνται αυτοί οι άνθρωποι αργά ή γρήγορα. Αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κύριε Λοβέρδο να συμπληρώσω κάτι σε αυτό που λέτε;
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτό ξέρετε πού οφείλεται; Στο ότι επί 15 χρόνια κάποιοι λαϊκίζανε, διότι όσο αυξάνανε τον αριθμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα στην αγορά εργασίας, μειώνανε στατιστικά την ανεργία. Ή τουλάχιστον έδειχναν ότι τη μειώνανε. Ουσιαστικά δεν τη μειώνανε όμως, την αναβάλλανε και της δίνανε και πτυχίο, δημιουργώντας αυτό το προλεταριάτο ανέργων επιστημόνων...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Πράγματι, πράγματι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Που κάποια στιγμή όλοι το εισπράττουμε και το οποίο έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα τελικά των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όλοι θα το γευτούμε μέσα στην κοινωνία. Και τον κακό γιατρό και τον κακό δικηγόρο και τον κακό μηχανικό.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι – ναι, ακριβώς, ακριβώς. Όμως με αυτή τη λογική, στην οποία συμφωνούμε κύριε Υπουργέ, μήπως τελικά αυτό που προσπαθείτε εσείς, όπως σας κατηγορούν ότι θέλετε να παρακάμψετε το δημόσιο Πανεπιστήμιο και να ασχοληθείτε με το ιδιωτικό, μήπως ακόμα και αν δεχόμασταν ότι γίνονται οι ιδιωτικές πανεπιστημιακές Σχολές στην Ελλάδα, ε λοιπόν; δεν θα φτιάχναμε ένα ακόμα μεγαλύτερο προλεταριάτο που δεν θα έβρισκε ποτέ εργασία;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Για μένα, που δεν διακατέχομαι από φοβικά σύνδρομα,  προκαταλήψεις και ιδεοληψίες, αυτό το οποίο προέχει είναι το καλό Πανεπιστήμιο, ανεξαρτήτως αν είναι δημόσιο ή ιδιωτικό. Και πιστεύω ειλικρινά ότι αν το Μη Κρατικό, Μη Κερδοσκοπικό Πανεπιστήμιο υπάρξει, δημιουργείται μία άμιλλα που θα βοηθήσει και το δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εάν είναι καλό όμως, εάν είναι καλό. Δεν πρόκειται να γίνει το Χάρβαρντ στην Ελλάδα, έτσι;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το Χάρβαρντ γίνεται κύριε Λοβέρδο. Εγκαινιάζεται τις επόμενες μέρες κάτω στο Ναύπλιο ένα Ινστιτούτο ερευνητικό, παράρτημα του Χάρβαρντ, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στους Έλληνες φοιτητές να κάνουν πρωτογενή έρευνα πάνω σε θέματα κυρίως αρχαίου πολιτισμού.
Επίσης να σας πω, επειδή πολλοί αμφισβήτησαν τη διάθεσή μας να ενδυναμώσουμε την εξωστρέφεια των ελληνικών δημοσίων Πανεπιστημίων, ότι αυτή τη στιγμή το Πανεπιστήμιο Πατρών προχωρά σε συνεργασία με τον Τζον Χόπκινς, η Νομική Αθηνών με τη Σορβόνη και μία σειρά άλλων κεντρικών ή περιφερειακών Πανεπιστημίων με σημαντικά Πανεπιστήμια, δημόσια ή ιδιωτικά του εξωτερικού.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτό είναι καλό, αυτό δεν είναι κακό.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Έχει δημιουργηθεί μια άλλη δυναμική, που πιστεύω ότι αν συνεχιστεί θα αναβαθμίσει και το δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ασφαλώς, αυτό είναι καλό, αυτό δεν είναι κακό, το δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να αναβαθμιστεί.
Όμως λένε πολλοί -εγώ είμαι υπέρ των ιδιωτικών Πανεπιστημίων- λένε πολλοί όμως ότι και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που επιτρέπεται η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων, δεν έχουν προχωρήσει στη δημιουργία πραγματικά ιδιωτικών Πανεπιστημίων, γιατί δεν υπάρχει λόγος, υπάρχουν καλά...
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, αυτό το αποφασίζει η αγορά και η κοινωνία, δεν νομίζω ότι προκαθορίζεται.
Αυτό το οποίο εμείς θέλαμε συμβολικά να αποτυπώσουμε είναι ότι σεβόμαστε την ελευθερία επιλογής. Ότι δίνουμε τη δυνατότητα στα επενδυτικά κεφάλαια που θέλουν να επενδύσουν στην παιδεία να το κάνουν στην Ελλάδα και ότι πραγματικά προάγουμε τη χώρα μας ως ένα κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλοτάτου επιπέδου, οι οποίες υπηρεσίες αυτές μπορεί να μας βοηθήσουν και ως οικονομία και αν θέλετε και ως εξωτερική πολιτική.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ακόμα και αν γίνει αυτό, τι αποτέλεσμα θα έχει; Αν είναι πτυχία τα οποία...
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Εκεί τίθεται θέμα πρόσβασης ωστόσο, έτσι;
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Τα πτυχία που θα τα εξαγοράζεις, θα δίνεις όπως ξέρουμε, θα παίρνεις ένα πτυχίο που θα είναι πτυχίο αγοραστό.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όχι, το ελληνικό Σύνταγμα είναι σαφές. Ακόμα και αν μεταρρυθμιζόταν το άρθρο 16, θα υπήρχε ένας αυστηρότατος νόμος, ο οποίος θα ήλεγχε πλήρως και την ποιότητα και τη διαδικασία. Όπως γίνεται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τώρα κινδυνεύουμε, όπως συνέβη και με την απελευθέρωση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, να δημιουργηθεί αυτή η απελευθέρωση άναρχα, πετώντας έξω από την αγορά των επενδυτών ενδεχομένως τα μεγάλα ελληνικά Ιδρύματα, που θα ήθελαν να επενδύσουν στην παιδεία ή και ιδιώτες ή ομογενείς του εξωτερικού.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Εννοείτε μέσω των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όχι, μέσω των μη κρατικών Πανεπιστημίων, αν αυτά υπήρχαν.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι, λέω τώρα που δεν υπάρχουν.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Μέσω των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών τώρα γίνεται μία είσοδος, σε πάρα πολλές περιπτώσεις με άναρχο και μη ποιοτικό τρόπο. Και γι’ αυτό ακριβώς καλούμεθα να ελέγξουμε και αυτό το γκρίζο χώρο, ο οποίος μέχρι τώρα υπάγονταν στο παλιό Υπουργείο Εμπορίου ή στις Εφορείες των Νομαρχιών.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Κύριε Στυλιανίδη μου επιτρέπετε και μια ερώτηση, επειδή είναι πολιτικού χαρακτήρα. Ζούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο πολιτικά. Όλη αυτή η υπόθεση με το σκάνδαλο της SIEMENS προσβάλλει όλους μας, και πολιτικούς και γενικά πολίτες. Εσείς σαν νέος πολιτικός πώς αντιδράτε, πώς βλέπετε όλη αυτή την κατάσταση και πώς νομίζετε ότι πρέπει να αντιδράσουμε;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ:  Πιστεύω ότι σε αυτά τα θέματα θα πρέπει να είμαστε και αυστηροί, αλλά θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και υπεύθυνοι στις προσεγγίσεις. Δηλαδή, δεν πρέπει να γενικεύουμε και δεν πρέπει να τοποθετούμεθα απόλυτα.  Πρέπει να αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να ξεκαθαρίσει το τοπίο και εκεί που θα επισημανθούν ευθύνες η πολιτεία να είναι αμείλικτη. Είναι ο μόνος τρόπος για να απαντήσουμε.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Σε όποιον και αν αναλογούν αυτές οι ευθύνες, απ’ όπου κι αν προέρχεται.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όσο ψηλά κι αν βρίσκεται, όπου κι αν ανήκει, όποιος κι αν είναι.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αλλά αυτό το λέμε και το υποστηρίζουμε πάρα πολλά χρόνια, δυστυχώς στην Ελλάδα αυτή η κάθαρση, ή η αυτοκάθαρση αν θέλετε του πολιτικού συστήματος, παρόλο που τη συζητούν οι παλαιότεροι πολιτικοί από σας, ή κι εσείς όντας ακόμα νεολαίος, εδώ και 20, 25 και 30 χρόνια, δεν έχει συμβεί ποτέ.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτό είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα, ότι όλοι τη μεταρρύθμιση ή την αλλαγή την εννοούν στη θεωρία ή το πολύ-πολύ στη Βουλή με μια νομοθετική πρωτοβουλία. Και κανείς δεν προβληματίζεται ότι το πιο δύσκολο και το πιο σημαντικό είναι οι νόμοι που ψηφίζουμε να εφαρμόζονται στην πράξη.
Εμείς νομίζω ότι αυτούς τους 8 μήνες στο Υπουργείο Παιδείας έχουμε αποδείξει ακριβώς το αντίθετο. Δεν νομοθετήσαμε βιαστικά για να ενισχύσουμε το μεταρρυθμιστικό μας προφίλ. Κοιτάξαμε να εφαρμόσουμε την κείμενη μεταρρύθμιση και αν θέλετε να συμπληρώσουμε ή να ενισχύσουμε την προσπάθεια, που ξεκίνησε η προηγούμενη ηγεσία. Και νομίζω ότι αυτό αναγνωρίζεται από τον κόσμο, κυρίως τον εκπαιδευτικό.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Υπήρξαν κάποιοι που υποστήριξαν ότι το νόμο της κας Γιαννάκου εσείς ως νέος Υπουργός θα τον παγώνατε. Εφαρμόζεται αυτός ο νόμος πραγματικά;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εφαρμόζεται πλήρως και στις 5 βασικές καινοτομίες του. Δηλαδή, στην ενίσχυση της αυτονομίας, διότι όλοι οι έλεγχοι νομιμότητας πια γίνονται από τις πρυτανικές αρχές και όχι από το Υπουργείο, στην αξιοκρατία, διότι οι αξιολογήσεις των Καθηγητών γίνονται από μικτά σώματα και όχι από τους κολλητούς συναδέλφους τους, αυτούς δηλαδή που συνυπηρετούν μαζί στο ίδιο ίδρυμα, αλλά και από ξένους. Η δημοκρατία εφαρμόζεται παρά τις βίαιες αντιδράσεις μικροσυνόλων, οι οποίες πιστεύω ότι απομονώθηκαν και από το υπεύθυνο φοιτητικό κίνημα αλλά και από την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Για τις πρυτανικές εκλογές, ναι.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Και έτσι ολοκληρώθηκαν στα περισσότερα Ιδρύματα που είχαν εκλογές φέτος.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως χθες είχαμε ένα ακόμα περιστατικό στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αν θυμάμαι καλά.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πιστεύω ότι δεν θα σταματήσουν, αλλά εμένα με ικανοποιεί το γεγονός ότι αμύνεται η ακαδημαϊκή κοινότητα και προστατεύει τις διαδικασίες. Δεν υποχωρεί.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω: Κύριε Υπουργέ, με το χέρι στην καρδιά θέλω να σας ρωτήσω, εμείς που έχουμε μικρά παιδιά θα μπορούσαμε να πούμε ότι θα τα στείλουμε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο όταν έρθει η ώρα; Θα έχει βελτιωθεί η κατάσταση στα ελληνικά Πανεπιστήμια έτσι ώστε η παροχή σπουδών που θα έχουν να είναι τέτοια που να τους εξασφαλίζει μια καλύτερη ζωή μετά;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κύριε Λοβέρδο, επειδή κι εγώ είμαι πατέρας τριών παιδιών, διέπομαι από την ίδια ανησυχία και εκεί ακριβώς είναι εστιασμένη η προσπάθειά μου ως αρμοδίου Υπουργού: Να μπορέσω να είμαι βέβαιος ότι τα παιδιά μου τελειώνοντας το ελληνικό Πανεπιστήμιο και συμπληρώνοντας αν θέλετε στο εξωτερικό τις σπουδές τους, να αποκτούν μια πλήρη παιδεία, η οποία θα τους είναι αρκετή για να μπορέσουν να κερδίσουν τη ζωή τους.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Γι’ αυτό σας ρώτησα, γιατί εσείς έχετε μικρά παιδιά.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο;
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όταν έρθει η ώρα να πάνε τα δικά σας παιδιά στο Πανεπιστήμιο κύριε Στυλιανίδη...
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εγώ θα προτιμήσω το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Τουλάχιστον για ...
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Θα το προτιμήσετε. Θα έχουν αποδώσει μια σειρά μέτρων ώστε να είναι πραγματικά οι σπουδές τέτοιου επιπέδου που τουλάχιστον να μην ντρεπόμαστε;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εκτίμησή μου είναι ότι η προσπάθεια για να αποδώσει δεν εξαρτάται μόνο από την πολιτική ηγεσία, εξαρτάται και από την ακαδημαϊκή κοινότητα που πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και εξαρτάται βεβαίως και από την ίδια την κοινωνία, που πρέπει να πιέζει προς τις σωστές κατευθύνσεις.
Όταν αφήνουμε βορά στα χέρια λίγων το χώρο της εκπαίδευσης και εμείς οι πολιτικοί επιλέγουμε εκεί να παίξουμε τον πόλεμο των εντυπώσεων, τότε νομίζω ότι ουσιαστικά εξολοθρεύουμε κάθε ελπίδα για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Και αυτό θα μου επιτρέψετε να πω ότι έχω πιστέψει το τελευταίο διάστημα ότι αρχίζει να γίνεται αντιληπτό.
Για πρώτη φορά ένιωσα ότι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ευαισθητοποίησαν την κοινωνία κατά τα πρόσφατα επεισόδια στα Πανεπιστήμια και κινητοποίησαν ένα μεγάλο κομμάτι του φοιτητικού κινήματος που ήταν αδρανές αλλά και των Καθηγητών, οι οποίοι έσπευσαν να προφυλάξουν τις δημοκρατικές διαδικασίες και την ποιότητα του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Να σας ευχαριστήσουμε πολύ.
Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κύριε Στυλιανίδη σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνομιλία. Να ’στε καλά.
Γ. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Καλή σας ημέρα κύριε Υπουργέ.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved