nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
ΠΑΣΟΚ: Συνέντευξη για την κρίση, τις τράπεζες και τη ΔΕΗ 13.11.08
 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2008

 

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Ανάπτυξης, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο εισηγητής ΚΤΕ Ανάπτυξης του Κινήματος, Απόστολος Κατσιφάρας και ο Γραμματέας του Τομέα Ανάπτυξης, Φίλιππος Σαχινίδης, έδωσαν σήμερα, συνέντευξη Τύπου για τις επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά και το εμπόριο, τις καταχρηστικές πρακτικές τραπεζών και τις αυξήσεις της ΔΕΗ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Τύπου:

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Καλησπέρα σας. Η κρίση που βιώνει σήμερα η χώρα έχει την υπογραφή της Νέας Δημοκρατίας. Για τις επιπτώσεις αυτής της κρίσης στην αγορά και το εμπόριο, τις καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών, καθώς και τις αυξήσεις της ΔΕΗ, θα μας μιλήσουν ο πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο Γραμματέας του ΚΤΕ Απόστολος Κατσιφάρας, καθώς επίσης και ο Γραμματέας του Τομέα Ανάπτυξης Φίλιππος Σαχινίδης.
Κύριε Χρυσοχοϊδη έχετε τον λόγο.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Κυρίες και κύριοι, παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες να διαδραματίζεται μπροστά μας ένα θέατρο του παραλόγου μεταξύ της κυβέρνησης και του Διοικητή της ΔΕΗ, σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της επιχείρησης για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Το μονόπρακτο έχει τίτλο «καλή κυβέρνηση – κακός διοικητής». Και παίζεται εναλλάξ από τον αρμόδιο Υπουργό Ανάπτυξης, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, τους “ανησυχούντες” βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και τη διοίκηση της ΔΕΗ. Στην ουσία πρόκειται για μια φαρσοκωμωδία που αφαιρεί και τα τελευταία ίχνη σοβαρότητας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, και αφήνει κυριολεκτικά ακέφαλη τη ΔΕΗ σε μια εξαιρετικά κρίσιμη καμπή για τα οικονομικά και χρηματιστηριακά μεγέθη της επιχείρησης, που έχουν φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Θυμίζω ότι η μετοχή της επιχείρησης τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σταθερά κάτω από τα 10 €. Η χθεσινή τιμή της ήταν 8,8 €, δηλαδή πιο χαμηλά από την αξία εισαγωγής της στο χρηματιστήριο το 2001. Η δε εταιρεία έχει απωλέσει κεφαλαιοποίηση πάνω από 6,9 δις € όλο αυτό το διάστημα.
Είναι πραγματικά φαιδρό το θέαμα μιας κυβέρνησης η οποία επιμένει να κρατάει στη θέση του ένα διορισμένο από την ίδια Διοικητή, ενώ ταυτόχρονα τον αποδοκιμάζει ανοιχτά δια των πλέον επίσημων κυβερνητικών και υπουργικών χειλιών.
Ποια η νομιμοποίηση του κ. Αθανασόπουλου ως επικεφαλής της μεγαλύτερης επιχείρησης της χώρας, να διοικήσει τη ΔΕΗ και να την οδηγήσει στη νέα εποχή, όταν οι πολιτικοί του Προϊστάμενοι έχουν ήδη πριονίσει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται;
Καμιά νομιμοποίηση. Με την ανεύθυνη κυβερνητική τακτική που ακολουθείται, η ΔΕΗ μένει ακέφαλη μέχρι νεοτέρας και ας παραμένει ο Διοικητής στη θέση του. Η Νέα Δημοκρατία εγκλωβισμένη στα κυβερνητικά της αδιέξοδα, μεταγγίζει την πολιτική της κρίση σε όλους τους οργανισμούς που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτήν.
Δεν είναι σε θέση να χαράξει πολιτική. Δεν είναι σε θέση να λάβει αποφάσεις. Να δώσει μια νέα ώθηση στη μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας που τα τελευταία 4,5 χρόνια έχει μετατραπεί από κερδοφόρα σε προβληματική.
Έχει καταστήσει τη ΔΕΗ τόσο αναξιόπιστη και προβληματική, που αδυνατεί να βρει ικανό μάνατζερ να την αναλάβει. Και έτσι, την αφήνει να βουλιάζει στα χρέη, στην ανυποληψία και τον κατακερματισμό.
Είναι αστείο ο Υπουργός Ανάπτυξης να ισχυρίζεται σήμερα ότι «η ΔΕΗ εισηγείται, η κυβέρνηση αποφασίζει», όταν μόλις πριν λίγους μήνες, στις 8 Φεβρουαρίου του 2008, ο πολιτικός του Προϊστάμενος, ο κ. Πρωθυπουργός, απέρριπτε στη Βουλή με τον πλέον εμφαντικό και πομπώδη τρόπο αυτή τη δυνατότητα της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά ότι «η εταιρεία δε διοικείται από την κυβέρνηση, διοικείται σύμφωνα με τους κανόνες της εταιρικής διακυβέρνησης. Οι επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται αποκλειστικά από το Διοικητικό Συμβούλιο.» Έτσι έλεγε τότε ο κ. Καραμανλής.
- Ας μας πουν τελικά ο κ. Υπουργός Ανάπτυξης και ο κ. Πρωθυπουργός, οι αυξήσεις ύψους 27% στα τιμολόγια της ΔΕΗ τα τελευταία 3,5 χρόνια, είναι αποφάσεις της ΔΕΗ ή της κυβέρνησης; 
- Ας μας πει ο Υπουργός Ανάπτυξης και ο κ. Καραμανλής, για τις ζημίες ύψους 115 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2008, ευθύνεται η ΔΕΗ ή η κυβέρνηση;
- Για την φάμπρικα της Οριακής Τιμής Συστήματος που επιδοτεί τους ανταγωνιστές και κόστισε στην επιχείρηση μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2008 269 εκατ. ευρώ, ευθύνεται η ΔΕΗ ή η κυβέρνηση; 
- Για τις τέσσερις αποτυχημένες διοικήσεις των τελευταίων 4,5 ετών ευθύνεται η ΔΕΗ ή η κυβέρνηση;
- Για την αδυναμία επί 4,5 χρόνια να μπει έστω και μια νέα μονάδα βάσει ενός νέου σχεδιασμού στο σύστημα ηλεκτροπαραγωγής, που θα ενισχύσει την ενεργειακή επάρκεια της χώρας και θα αντικαταστήσει παλιές ρυπογόνες μονάδες, ευθύνεται η ΔΕΗ ή η κυβέρνηση;
- Για την απουσία ενός σοβαρού εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της νέας βιομηχανίας αιχμής, στην ελληνική περίπτωση της νέας μεγάλης ενεργειακής και περιβαλλοντικής βιομηχανίας και θα εισάγει στη χώρα και την επιχείρηση την εποχή της πράσινης ανάπτυξης, ευθύνεται η ΔΕΗ ή η κυβέρνηση;
Η λίστα με τα ερωτήματα είναι ατέλειωτη. Η αποτυχία της σημερινής διοίκησης της ΔΕΗ αφορά εν μέρει μόνο τον κ. Αθανασόπουλο. Όπως εν μέρει αφορά και τις προηγούμενες διοικήσεις. Η αποτυχία της ΔΕΗ αφορά ολοκληρωτικά την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Αντανακλά την απολύτως αποτυχημένη πολιτική της στον ενεργειακό τομέα.
Επιτέλους και η επικοινωνία έχει τα όριά της. Στην πραγματικότητα το έργο που παρακολουθούμε να διαδραματίζεται μπροστά μας επί 4,5 χρόνια φέρει τον τίτλο «Κακή κυβέρνηση - Χρεοκοπημένη ΔΕΗ». Ήρθε καιρός να πέσουν οι τίτλοι του τέλους.

ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
Θέλω να αναφερθώ και σε ορισμένα ζητήματα που αφορούν το εμπόριο και την αγορά. Παρατηρούμε τις τελευταίες μέρες ότι η κυβέρνηση επιδίδεται σε μία επικοινωνιακή εκστρατεία για να μας πείσει ότι είναι σε θέση να συμμαζέψει τα προβλήματα τα οποία η ίδια δημιούργησε. Δυστυχώς για μια ακόμη φορά η αντικειμενική πραγματικότητα διαψεύδει αυτή την επικοινωνιακή εξόρμηση της κυβέρνησης και των υπουργών της.
Πρώτον. Διότι επί 4 ολόκληρα χρόνια δεν προχώρησε σε καμιά διαρθρωτική αλλαγή στην οικονομία, στη λειτουργία της αγοράς και την ανταγωνιστικότητά της, στη λειτουργία του κράτους, που θα θωράκιζε τη χώρα απ’ τη σημερινή κρίση.
Δεύτερον. Διότι έσπειρε τον πανικό για την παγκόσμια κρίση.
Τρίτον. Γιατί κατασυκοφάντησε τη δυνατότητα των ελληνικών επιχειρήσεων να προστατευτούν απ’ αυτήν.
Τέταρτον. Διότι δεν έχει καταφέρει να νομοθετήσει έγκαιρα το πακέτο ενίσχυσης των προβληματικών τραπεζών, τη στιγμή μάλιστα που οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν τεθεί εδώ και ένα μήνα.
Εξ αυτών των λόγων δε μας εκπλήσσει καθόλου που η κατάσταση στην αγορά είναι δραματική. Απ’ τον Απρίλιο του 2008 μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2008, παρατηρείται μείωση κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο της τάξεως του 15,5%.
Όπως θα δείτε και στο δελτίο τύπου το οποίο θα σας διανεμηθεί στη συνέχεια, ο δείκτης του κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο με βάση τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης, αναλύεται ως εξής: 
- Στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων ο δείκτης είναι -8,6%. 
- Στα τρόφιμα και ποτά ο δείκτης έχει κατέλθει κατά -6,48%.
- Στα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα -18%.
- Στην ένδυση και υπόδηση -40,5%.
- Στα έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό -18% περίπου.
- Στα βιβλία και χαρτικά είδη κλπ -26%.
Αντίστοιχα όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για τις ακάλυπτες επιταγές από τον Απρίλιο του ’08 μέχρι τον Οκτώβριο του ’08, η αγορά υποφέρει αυτή τη στιγμή από ρευστότητα. Αναλυτικά οι ακάλυπτες επιταγές έχουν ως εξής: 
- Απρίλιος ’07 – Απρίλιος ’08 αυξήθηκαν κατά 25,75%. 
- Απ’ τον Μάιο του ’07 μέχρι τον Μάιο του ’08 κατά 32%. 
- Από τον Ιούνιο του ’07 έως τον Ιούνιο του ’08 κατά 23%. 
- Τον αντίστοιχο μήνα Ιούλιο των δύο ετών κατά 41%. 
- Τον Αύγουστο μήνα κατά 52,56% 
- και το Σεπτέμβριο τον αντίστοιχο ’07 και ’08 κατά 38%.
Συνολικά από 8.850 τεμάχια επιταγών τον Γενάρη του 2008 στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2008 έχουμε φτάσει στις 77.000 τεμάχια ακάλυπτες επιταγές, ένας αριθμός που αντιστοιχεί περίπου σε 815 εκατ. ευρώ, κοντά 1 δις ευρώ δηλαδή.
Εδώ θα σας μοιράσουμε στη συνέχεια και έναν αποπληθωρισμένο πίνακα που δείχνει πως ακριβώς έχουν αυτές οι αξίες που ανέφερα προηγουμένως, επαναλαμβάνω με αποπληθωρισμένες τιμές.

ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Σχετικά με τις εισπρακτικές εταιρείες επειδή ακούσαμε τον Υπουργό Ανάπτυξης πριν από λίγες μέρες να αναφέρεται στο συγκεκριμένο ζήτημα, και εδώ η αμέλεια της κυβέρνησης είναι εγκληματική. Αφού πρώτα επέτρεψε να γιγαντωθεί το φαινόμενο και να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, σπεύδει τώρα εκ των υστέρων να στήσει μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή με στόχο κάποια στιγμή να καταθέσει κάποιο σχέδιο νόμου.
Σε ό,τι με αφορά προσωπικά, θέλω να τονίσω ότι είχα επισημάνει το πρόβλημα σε ένα άρθρο μου στα «ΝΕΑ» πριν δυόμιση χρόνια περίπου, τον Μάρτιο του 2006, λέγοντας ότι πρέπει να μπει φρένο στους τραμπούκους των εισπρακτικών εταιρειών. Με ελάχιστες εξαιρέσεις πρόκειται περί ατόμων που πληρώνουν οι τράπεζες για να εκφοβίζουν τους πελάτες που αδυνατούν να πληρώσουν.
Το ΠΑΣΟΚ από τον Ιούνιο του 2008, στην πρόταση νόμου που κατέθεσε για την προστασία των δανειοληπτών και η οποία συζητήθηκε ξανά πριν από ένα μήνα στη Βουλή, στην πρόταση νόμου αυτού προβλέπεται ρύθμιση σύμφωνα με την οποία τίθεται φραγμός στις απαράδεκτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες με τακτικές παραπλάνησης, ηθικής παρενόχλησης και ψυχολογικών πιέσεων, επιδιώκουν είσπραξη οφειλών. Προβλέπεται επίσης η επιβολή κυρώσεων και απαγορεύσεων. Το κρίσιμο ζήτημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η προστασία των προσωπικών δεδομένων των δανειοληπτών από τρίτους που δεν εμπλέκονται με κανέναν τρόπο στις συναλλαγές με τα τραπεζικά ιδρύματα.
Μία είναι η λύση. Η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετήσει την απαγόρευση διοχέτευσης προσωπικών δεδομένων από τις Τράπεζες προς τις εταιρείες αυτές.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Και θα τελειώσουμε και πάλι επαναλαμβάνοντας τη θέση μας για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Εδώ και τέσσερα χρόνια το κυβερνητικό ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα συνοψίζεται στο σύνθημα, «όλα για τις μεγάλες επιχειρήσεις», κυρίως του λιανικού εμπορίου, και τίποτε για τις μικρές. Ωράριο, χρηματοδότηση, χωροταξία, παρεμπόριο, αθέμιτος ανταγωνισμός και μόλις πρόσφατα φορολογία, είναι τα πεδία διαμόρφωσης μιας στρεβλωτικής λογικής που θέλει όλους τους κανόνες να διαμορφώνονται υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων, αφήνοντας την πλειονότητα των επιχειρηματικών μονάδων στην Ελλάδα εκτός των τειχών.
Αυτή η κυβερνητική πρακτική έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με την κοινά αποδεκτή ευρωπαϊκή αντίληψη που θέλει τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να γίνονται αποδέκτες θετικών μέτρων στους τομείς της αδειοδοσίας, φορολογίας και βεβαίως του κανονιστικού και ανταγωνιστικού πλαισίου.
Ακόμα χειρότερα η ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική σε συνθήκες γενικευμένης διεθνούς οικονομικής κρίσης, θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη βιωσιμότητα χιλιάδων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν στο άμεσο μέλλον τεράστια προβλήματα ρευστότητας.
Και όλα αυτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση με έναν εγκληματικό τρόπο εναντίον της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμα την τέταρτη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι κυβερνώντες ότι το εύρος των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα την ελληνική οικονομία, το καθιστά κρίσιμο αναπτυξιακό παράγοντα για τη χώρα και ισχυρό κοινωνικό συνομιλητή.
Κατά συνέπεια μια πολιτική για την υγιή επιχειρηματικότητα και την αναβάθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο πλαίσιο της χάρτας του Βερολίνου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, το ΠΑΣΟΚ έχει προτείνει:
- τη δημιουργία ενός μηχανισμού υποστήριξης και εγγυοδοσίας των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει το πάγωμα των δανειακών υποχρεώσεων όπως είπε ο Πρόεδρός μας, των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για το 2009.
- Ελάφρυνση της φορολογικής επιβάρυνσης των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων αλλά και των πολιτών μέσα από την κατάργηση ή τριετή αναστολή κομβικών παραμέτρων της πρόσφατης φορολογικής μεταρρύθμισης.
- Συγκεκριμένα έχουμε προτείνει κατάργηση του φόρου του 10% και επαναθεσμοθέτηση το αφορολόγητο αποθεματικό για τις επιχειρήσεις.
- Μέτρα θετικών διακρίσεων όπως ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις μόνο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, απλούστευση των διαδικασιών έναρξης και ίδρυσης μιας επιχείρησης.
- Και τέλος, Ταμείο Στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανάλογα με το Ταμείο Αναχρηματοδότησης των Τραπεζών όπως πρότεινε το ΠΑΣΟΚ, που ήδη έχει, επαναλαμβάνω, κατατεθεί ως πρόταση. Και τα δύο, θα μπορούσαν να ενταχθούν στα πλαίσια ενός ταμείου κρίσης, το οποίο θα έχει μια συγκεκριμένη μικρή χρονική διάρκεια.
Ευχαριστώ πολύ.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Κύριε Κατσιφάρα.

Α. ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΣ: Μια ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω για τη ΔΕΗ. Η κυβέρνηση παίζει την κολοκυθιά με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ και ο ελληνικός λαός πληρώνει το τίμημα. Με τις δικές της πολιτικές επιλογές, μια κερδοφόρα και δυναμική εταιρεία του δημοσίου, την έφερε σε οικονομική κατάρρευση.
Σήμερα η ΔΕΗ είναι μια προβληματική εταιρεία, μια εταιρεία που αδυνατεί να ανταποκριθεί σε έναν σχεδιασμό αναπτυξιακό που έχει ανάγκη η χώρα μας. Οι αριθμοί φωνάζουν για άλλη μια φορά και έχουν αποδέκτη την κυβέρνηση, η οποία όμως μονίμως κρύβεται από τις ευθύνες της, δεν τις αναλαμβάνει και παραμένει ένας επικίνδυνος θεατής.
Το καμπανάκι όμως χτύπησε το 2004, όταν είχαμε στη ΔΕΗ 25% πτώση των κερδών της. Καμιά ανησυχία. Χτύπησε για δεύτερη φορά το 2005 όταν είχαμε 57% πτώση των κερδών της. Καμία ανησυχία. Το καμπανάκι ξαναχτυπά το 2006 όταν είχαμε 83% πτώση των κερδών της. Καμία ανησυχία.
Σήμερα, που η εταιρεία βρίσκεται σε επικίνδυνο οικονομικό επίπεδο, η κυβέρνηση προσπαθεί να μεταφέρει τις ευθύνες στον Διοικητή που η ίδια όρισε. Καμία ευθύνη δεν λαμβάνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, καμία συλλογική ευθύνη από τον Πρωθυπουργό σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο.
Η τιμή της μετοχής της ΔΕΗ βρίσκεται κάτω από 9 ευρώ, έχοντας χάσει κεφαλαιοποίηση πάνω από 6,09 δις. Χρήματα αναγκαία για να υπηρετήσει το στρατηγικό σχέδιο που είναι έτοιμη η κυβέρνηση να παρουσιάσει την επόμενη βδομάδα.
Η κυβέρνηση περιορίστηκε σε άλλοθι. Όμως τα άλλοθι έχουν μικρό ορίζοντα. Ο βασιλιάς αποκαλύφθηκε ότι είναι γυμνός. Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου που αποτελούσαν άλλοθι για τη ΔΕΗ, τώρα που μειώνονται, δεν συμπαρασύρουν τα τιμολόγια προς όφελος του καταναλωτή ούτε στο ελάχιστο.
Για τη μικρή συμμετοχή των εγχώριων καυσίμων ένα βασικό στοιχείο, που μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση της επάρκειας του ισοζυγίου ρεύματος, δυστυχώς καμία πρωτοβουλία, ούτε για το μεγάλο πάρτι που γίνεται με την οριακή τιμή του συστήματος και προκαλεί πλέον τον ελληνικό λαό, καμία ανάληψη ευθύνης και καμία πρόταση για το ξεπέρασμά της από την κυβέρνηση.
Εμείς τονίσαμε επανειλημμένα ότι η κατάσταση στο ενεργειακό χώρο είναι σε επικίνδυνο επίπεδο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η χώρα μας πολύ γρήγορα θα αποκτήσει στρατηγική για τον ενεργειακό σχεδιασμό και θα το επιδιώξουμε.
Θα υπερασπιστούμε τα λαϊκά συμφέροντα και τα συμφέροντα του δημόσιου τομέα. Σε όλα τα επίπεδα παίρνουμε πρωτοβουλίες. Στη Βουλή με κατάθεση της επερώτησης, στην Επιτροπή της Βουλής με πρόσκληση του ίδιου του Υπουργού Ανάπτυξης.
Είναι ένα θέμα για το οποίο δεν συμβιβαζόμαστε όπως δεν συμβιβάζεται και ο ελληνικός λαός. Πρέπει να αποκαλυφθεί πλήρως η αδυναμία και η ανεπάρκεια της κυβερνητικής πολιτικής στον ευαίσθητο τομέα της ενέργειας που επηρεάζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, την μικρή και μεσαία επιχείρηση, τον καταναλωτή και μακροπρόθεσμα υπονομεύει το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας μας.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Ο Φίλιππος.

Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Θα ήθελα και εγώ μαζί με τους συναδέλφους μου τον κ. Χρυσοχοϊδη και τον κ. Κατσιφάρα να προσθέσω ορισμένα ερωτήματα που αφορούν τη ΔΕΗ. Πρώτο ερώτημα. Ο κ. Αθανασόπουλος τον Νοέμβριο του 2007 παρουσίασε το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας του. Μπορεί να μας αναφέρει συγκεκριμένες πράξεις που έχουν γίνει για την υλοποίηση του συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου, πέρα από το να ζητά συνεχώς αυξήσεις;
Δεύτερο ερώτημα. Ο κ. Αθανασόπουλος ζήτησε την Tρίτη ετήσιες αυξήσεις από 3,5 έως 8,5% για την περίοδο 2009 – 2014. Ξέρει ο κ. Αθανασόπουλος ότι από το 2013 η ΔΕΗ θα πρέπει να αγοράζει όλα τα δικαιώματα ρύπων; Αν ναι, θα έρθει πάλι σε λίγους μήνες να ζητήσει έξτρα αύξηση για το 2013 και το 2014 για να καλύψει αυτό το κόστος;
Ο κ. Αθανασόπουλος δήλωσε στην Επιτροπή της Βουλής ότι δεν ήξερε τα ενεργειακά θέματα και ότι τώρα τα μαθαίνει. Τα μαθήματά του, το πρώτο εξάμηνο του 2008 κόστισαν 115 εκατομμύρια ευρώ. Πόσες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ζημιές πρέπει ακόμα να γράψει η ΔΕΗ μέχρι που να ολοκληρώσει ο κ. Αθανασόπουλος τα μαθήματά του ώστε να μάθει τι γίνεται στο χώρο της ενέργειας; 
Θα δούμε κάποια στιγμή τον κ. Φώλια να ανακοινώνει συγκεκριμένα μέτρα και χρονοδιαγράμματα που να αφορούν την εξοικονόμηση της ενέργειας; Η ελληνική οικονομία όπως έχουμε επισημάνει εδώ πέρα και με τον κ. Χρυσοχοϊδη και σε προηγούμενες συνεντεύξεις, είναι μια από τις πλέον ενεργοβόρες οικονομίες. Αν είναι κάποιος να πάρει κάποια πρωτοβουλία στον τομέα της εξοικονόμησης της ενέργειας, το ελληνικό Δημόσιο θα μπορούσε να είναι ένας από αυτούς.
Για παράδειγμα: Θα μπορούσε η κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες ώστε όλα τα δημόσια κτίρια να πληρούν προδιαγραφές για εξοικονόμηση ενέργειας. Ο κ. Φώλιας σχεδιάζει να πάρει κάποια μέτρα προς την κατεύθυνση αυτή; Έχει βάλει κάποιους στόχους για να μειώσει τον δείκτη ενεργειακής έντασης της ελληνικής οικονομίας; Γιατί ο τομέας αυτός είναι ο πιο ουσιαστικός όσον αφορά την ενεργειακή κατάσταση της χώρας μας. Απαιτεί όμως σχεδιασμό, μεθοδική και επίμονη δουλειά κι όχι απλά λαμπερά εγκαίνια και μεγαλόστομες διακηρύξεις.
Τέλος, πότε θ’ αρχίσει να υλοποιείται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα ώστε να μειωθεί η χρήση των ακριβών και ρυπογόνων πετρελαϊκών σταθμών στα νησιά;
Σας ευχαριστώ.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Υπάρχουν ερωτήσεις;

ΑΓΓ. ΜΟΣΧΟΒΑΣ: Άκουσα ένα στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας σήμερα σ’ ένα ραδιόφωνο να παραδέχεται ότι η ΔΕΗ ήταν κερδοφόρος επιχείρηση επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ωστόσο αυτό συνέβαινα κατά τον ισχυρισμό του, διότι οι κυβερνήσεις τότε του ΠΑΣΟΚ, οι αρμόδιοι Υπουργοί Ανάπτυξης και οι Διοικητές της ΔΕΗ δεν είχαν προχωρήσει σε κανένα βήμα για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης. Πώς απαντά το ΠΑΣΟΚ σ’ αυτό; Και ότι αυτό κάνει τώρα η κυβέρνηση, γι’ αυτό και είναι προβληματική η κατάσταση.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Προφανώς το συγκεκριμένο στέλεχος έχει άγνοια του τι συμβαίνει στην ΔΕΗ. Να σας πω λοιπόν ότι δεν έχει προστεθεί ούτε ένα MW τα τελευταία χρόνια βάσει κάποιου νέου σχεδιασμού, πέραν των επενδυτικών σχεδίων που έγιναν επί ΠΑΣΟΚ. Δεν έχει προστεθεί ούτε ένα μέτρο δικτύων που να εκσυγχρονίζουν ή να επεκτείνουν τα δίκτυα της ΔΕΗ. Θέλω να πω δηλαδή, ότι οι επενδύσεις βρίσκονται σε μηδενικό σημείο. Άρα δεν δικαιολογείται  καθόλου αυτή η τοποθέτηση.
Να πάμε σ έναν άλλον τομέα που αφορά πάλι κατά κάποιον τρόπο ανασυγκρότηση και εκσυγχρονισμό της επιχείρησης, να πάμε στο κόστος της επιχείρησης. Και θέλω να σας πω ότι αυξήθηκε η εξόρυξη ανά τόνο του λιγνίτη, από 9 ευρώ στα 14 ευρώ ανά τόνο. Και αυτό δείχνει πώς αντιλαμβάνονται οι διοικούντες και οι κυβερνώντες την χώρα, το νοικοκύρεμα και την σωστή διαχείριση της μεγαλύτερης επιχείρησης της χώρας.

Α. ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΣ: Να συνεχίσω λίγο την απάντηση του κ. Χρυσοχοϊδη, λέγοντας ότι η κυβέρνηση αγνοεί, αποκρύπτει και παρακάμπτει ότι δεν προσέθεσε ούτε ένα MW από το 2004 και μετά όταν ανέλαβε την διακυβέρνηση, από δικό της σχεδιασμό. Δεν αντικατέστησε καμία παλιά Μονάδα, δεν προσέθεσε καμία νέα Μονάδα. Απ’ τον σχεδιασμό του ΠΑΣΟΚ τον τελευταίο, αυτόν που θέλει ν’ αγνοεί, παραδόθηκαν και προστέθηκαν στο σύστημα το 2002 από τη Μονάδα του σταθμού Κομοτηνής, 473 MW.
Το 2003 από τη Μονάδα του σταθμού Μελίτης, 335 MW. Το 2004, όταν  μπήκε η πρώτη ιδιωτική Μονάδα  των Νερών,  146 MW. Το 2005, επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, αλλά από τα έργα του ΠΑΣΟΚ προστέθηκαν στο σύστημα από τα ΕΛΠΕ 390 MW. Το 2006 από τη Μονάδα του Λαυρίου, 400 MW. Αγνοεί δηλαδή ότι προστέθηκαν από τον σχεδιασμό του ΠΑΣΟΚ την τελευταία 5ετία, 1.744 MW.
Το ερώτημα είναι ένα: Να μας πει πού προσέθεσε η κυβέρνηση από το δικό της σχεδιασμό, έστω και ένα MW. Για να σταματήσουμε να παραπλανάμε τον ελληνικό λαό.

Π. ΡΕΓΟΥΛΗΣ: Κύριε Χρυσοχοϊδη, έχω δυο ερωτήματα: Απ’ ότι ξέρουμε ο κ. Αθανασόπουλος θα εξαγγείλει ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της ΔΕΗ την ερχόμενη Τρίτη, παρ’ όλο ότι σε λίγες μέρες μπορεί να μην είναι στο πόστο του. Εκείνο που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής: Η ΔΕΗ βρίσκεται ένα βήμα πριν το οικονομικό κραχ, χρωστάει αυτή τη στιγμή 900 εκατομμύρια ευρώ, κοντά ένα δις. Ποια λύση βλέπετε εσείς ως ΠΑΣΟΚ ότι μπορεί να δοθεί για να σωθεί η ΔΕΗ;
Και το δεύτερο ερώτημα: Την ερχόμενη εβδομάδα ο Πρωθυπουργός κ. Καραμανλής πρόκειται  να εξαγγείλει κάποια οικονομικά μέτρα για τους χαμηλόμισθους και συνταξιούχους όπως είναι η αύξηση του επιδόματος του χρόνου επιμήκυνσης, δηλαδή θα επιμηκύνει το επίδομα ανεργίας, το χρόνο, κάποια χρήματα τα οποία εξήγγειλε και ο κ. Φώλιας μέσω του ΤΕΜΠΜΕ στις επιχειρήσεις έως 350.000 και κάποια άλλα μέτρα.
Θεωρείτε ότι αυτά τα μέτρα είναι καθυστερημένα ή έπρεπε να τα είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός πιο νωρίς;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η γνώμη μου είναι ότι η κυβέρνηση παλινωδεί. Μην ξεχνάτε ότι πριν από ενάμιση μήνα για την κυβέρνηση περίπου δεν υπήρχε θέμα και ότι οι Τράπεζες και η ελληνική οικονομία ήταν θωρακισμένες και άντεχαν στην διεθνή κρίση. Στο μεταξύ η ελληνική οικονομία γνωρίζει από τον Απρίλιο τουλάχιστον, μια βαθιά και εκτεταμένη ύφεση η οποία όλο και περισσότερο επεκτείνεται.
Η ύφεση θα είναι πρωτοφανής για την χώρα, με ρυθμούς ανάπτυξης πολύ χαμηλούς, θα φτάσουμε και στο 1%, με τεράστια προβλήματα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, με χιλιάδες απολύσεις και με σημαντική μείωση του τζίρου στις επιχειρήσεις, όπως είπαμε προηγουμένως.
Θέλω να σας πω ότι στα στοιχεία που δώσαμε δεν αναφέρεται ο Οκτώβριος. Με έναν κύκλο επαφή που έκανα, πρέπει να σας πω ότι είναι δραματική η κατάσταση τον Οκτώβριο, λόγω και του κλίματος και της ατμόσφαιρας της διεθνούς κρίσης. Ιδιαίτερα στο μικρομεσαίο εμπόριο, αλλά τώρα πια πλήττεται και το μεγάλο εμπόριο το οργανωμένο.
Λέω λοιπόν ότι εδώ χρειάζεται ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση, το οποίο δεν υπάρχει. Ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση για να ξαναδημιουργήσουμε ανάπτυξη, για να πάρουμε την κρίση ως μια ευκαιρία, για ν’ ανοίξουμε μια νέα εποχή αναπτυξιακή στη χώρα με την επιλογή ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου. Και εδώ έρχεται το θέμα της ΔΕΗ, πώς μπορεί να σωθεί η ΔΕΗ.
Η ΔΕΗ λοιπόν μπορεί να σωθεί με ένα σχέδιο όπου κεντρικός άξονας στην ανάπτυξη της χώρας θα είναι η ενεργειακή βιομηχανία που ανέφερα προηγουμένως. Η ενεργειακή βιομηχανία και παραγωγή. Με χιλιάδες θέσεις εργασίας, με κεντρικό υποκείμενο όλου αυτού του σχεδιασμού την ΔΕΗ. Μόνον έτσι, μόνο με επιθετικό σχεδιασμό μπορεί η ΔΕΗ να ξανασταθεί στα πόδια της, και όχι όπως αντιλαμβάνονται οι κυβερνώντες.
Σας αποκαλύπτω λοιπόν το εξής: Πριν από λίγες μέρες επισκέφθηκα το ΔΕΣΦΑ, τον Οργανισμό που διαχειρίζεται το φυσικό αέριο και τα δίκτυα του φυσικού αερίου. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή 7 αιτήσεις για δημιουργία Μονάδων Ηλεκτροπαραγωγής, από φυσικό αέριο. Και το ερώτημα είναι: Πού θα χωρέσουν όλες αυτές οι Μονάδες; Υπάρχουν επίσης άλλες 7 για κατασκευή ηλεκτροπαραγωγών Μονάδων για λιθάνθρακα. Πού θα χωρέσουν όλες αυτές οι Μονάδες; Ποιος είναι ο σχεδιασμός της χώρας σε ό,τι αφορά το ενεργειακό ζήτημα, το πιο στρατηγικό κομμάτι της οικονομίας αυτή τη στιγμή σε όλο τον πλανήτη, όχι μόνο στη χώρα;
Άρα λοιπόν, από τη στιγμή που δεν υπάρχει σχέδιο εξόδου από την κρίση και δεν υπάρχει αναπτυξιακό σχέδιο, είναι προφανές ότι η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή θα οδηγείται μέρα με τη μέρα σε απαξίωση, θα οδηγείται σε ζημιές. Σε ό,τι αφορά τον συνολικότερο σχεδιασμό της κυβερνητικής πολιτικής, ισχύουν τα ίδια. Για προσέξτε λίγο: Ο Νικολά Σαρκοζί έδωσε 170 δισεκατομμύρια σ’ ένα νέο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Ο Άγγλος Πρωθυπουργός έκανε ακριβώς το ίδιο. Η Γερμανίδα καγκελάριος έκανε ακριβώς το ίδιο.
Στην Ελλάδα το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων φέτος είναι μειωμένο κατά 1 δις ευρώ. Έτσι αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ανάπτυξη της χώρας και την έξοδο από την κρίση. Εάν δεν πυροδοτήσει αυτή τη στιγμή ανάπτυξη η κυβέρνηση μέσα από τις κρατικές επενδύσεις, τις δημόσιες επενδύσεις, πώς θα βγούμε από την κρίση, σε μια χώρα μάλιστα που όπως ξέρετε δεν έχουμε παραγωγή; Σε μια χώρα όπου η οικοδομή, ο τουρισμός, η ναυτιλία πέφτουν δραματικά το τελευταίο χρονικό διάστημα;
Άρα λοιπόν η κυβέρνηση πάλι έχει την λογική των τριχίλιαρων, ξαναδίνει τριχίλιαρα, επιδόματα. Όμως αυτά είναι απλώς ανακούφιση, ασπιρίνες. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα νέο αναπτυξιακό σχέδιο εξόδου από την κρίση, το οποίο θα οδηγήσει ξανά σε παραγωγή πλούτου στη χώρα, θα αυξήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της χώρας και θα δημιουργήσει ευημερία η οποία θα διαχυθεί μέσα από πολιτικές κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης και στα φτωχότερα στρώματα.

Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Συνεχίζοντας την απάντηση που έδωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και αναφορικά με τις εκτιμήσεις του για την κατάσταση στην οποία θα βρεθεί η ελληνική οικονομία, θα ήθελα να επισημάνω ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι το πρόβλημα της έλλειψης ρευστότητας. Και το πρόβλημα αυτό δε έχει αντιμετωπισθεί διότι ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιο θα είναι το τελικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου για την στήριξη των Τραπεζών και πότε και πως τελικά θα ενεργοποιηθεί. Εξίσου προβληματική είναι η κατάσταση, μια και το επικαλεσθήκατε στην ερώτηση σας, και με το θέμα των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με το ΤΕΜΠΜΕ και την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Να ξέρετε ότι οι μικρές, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σήμερα έχουν ένα τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας: Παρενέβη πρόσφατα ο Υπουργός και το ερώτημα το οποίο τίθεται αυτή τη στιγμή είναι: Τα μέτρα τα οποία ανακοίνωσε ο Υπουργός, είναι άμεσα υλοποιήσιμα ή προϋποθέτουν με βάση και τον νομικό χαρακτήρα που έχει το ΤΕΜΠΜΕ, νομοθετικές προσαρμογές οι οποίες προϋποθέτουν έγκριση της ευρωπαϊκής κοινότητας και μετά θα ενεργοποιηθούν;
Διότι αν ισχύει το δεύτερο, εάν δηλαδή το ΤΕΜΠΜΕ δεν μπορεί να χορηγήσει αυτά τα χρήματα τα οποία ανακοίνωσε ο κ. Υπουργός και πρέπει να έχουμε νομοθετικές αλλαγές οι οποίες νομοθετικές αλλαγές θα πάνε στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να εγκριθούν, γιατί ο χαρακτήρας του ΤΕΜΠΜΕ είναι ειδικός: είναι ταμείο εγγυοδοσίας όχι τράπεζα, τότε όπως αντιλαμβάνεσθε, οι μικρές επιχειρήσεις οι οποίες αυτή τη στιγμή διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, δεν επωφελούνται καθόλου από τα μέτρα τα οποία ανακοίνωσε ο κ. Φώλιας. Απλώς κάτω από την πίεση και μέσα σε συνθήκες κρίσης ο κ. Φώλιας αισθάνθηκε την ανάγκη να κάνει κάποιες ανακοινώσεις οι οποίες δεν αντιστοιχούν όμως σε λύσεις για τα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η γνώμη  μας είναι ότι οι Τράπεζες υποχρεούνται και πρέπει να υποχρεωθούν με νόμο ούτως ώστε του χρόνου να υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη ποσοστιαία ποσοτική επέκταση προς τους καταναλωτές και τους επιχειρηματίες, τις επιχειρήσεις.
Δεν μπορεί να επαφίεται η οικονομική πορεία της χώρας, στην καλή θέληση ορισμένων Τραπεζών οι οποίες από τη μια πλευρά πραγματοποιούν ορισμένες διευκολυντικές ενέργειες προς αδύναμες κοινωνικές ομάδες κι από την άλλη πλευρά στέλνουν απειλητικές επιστολές σε πελάτες τους, μικρομεσαίους επιχειρηματίες και καταναλωτές ότι τα δάνεια το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξηθούν κατά μία έως δυο μονάδες. Αυτό είναι απαράδεκτο, δηλώνει απληστία, δηλώνει ότι δεν αντιλαμβάνονται το μέγεθος της κρίσης και δεν έχουν καμία αντίληψη ούτε για την επιχειρηματικότητα αλλά ούτε για την κοινωνική συνοχή.

Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Προφανώς ειλικρινής ο αποτροπιασμός σας για τις εταιρείες των τραμπούκων τις εισπρακτικές και μάλλον επεκτάθηκαν, μια και επεκτάθηκε η πιστωτική συμπεριφορά των Ελλήνων. Μήπως ξέρετε πότε ξεκίνησαν να υπάρχουν;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Τι θα πει «πότε ξεκίνησαν να υπάρχουν»; Όποτε ξεκίνησαν να υπάρχουν. Σημασία έχει ότι πολλά πράγματα υπάρχουν σε μια δημοκρατία και στην οικονομία, αλλά όλα πρέπει να λειτουργούν κάτω από κανόνες. Αυτό έχει σημασία.
  Και κανόνες αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν και όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά από ένα σημείο και μετά όταν πράγματι το πιστωτικό φαινόμενο εξελίχθηκε και επεκτάθηκε, τότε διαπιστώθηκαν όλες αυτές οι απαράδεκτες συμπεριφορές, που δεν τιμούν μια δημοκρατική και ευρωπαϊκή χώρα όπως είναι η Ελλάδα.

Δ. ΜΠΟΤΩΝΗΣ: Κύριε Χρυσοχοϊδη είπατε πριν από λίγο ότι η Νέα Δημοκρατία η Κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για να φύγει η χώρα μπροστά, να λυθούν τα αδιέξοδα. Πιστεύετε ότι έχει σχέδιο για να πάει τη χώρα σε πρόωρες εκλογές;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Η γνώμη μου και το έχω ξαναπεί εδώ μέσα, είναι ότι η οικονομία δεν είναι διαχειρίσιμη πολιτικά. Ο κ. Καραμανλής και η ομάδα του αδυνατούν να διαχειριστούν την οικονομική κρίση, την παγκόσμια κρίση αλλά και την εσωτερική ύφεση στην οποία οδήγησε η δική τους πολιτική.
Πολύ σύντομα είναι αναγκασμένοι να παραδώσουν τη χώρα, διότι δεν θα μπορέσουν να διαχειριστούν μια μεγάλη και εκτεταμένη ύφεση, η οποία πλήττει σχεδόν το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού τώρα πια και τις επιχειρήσεις, διότι αυτές στερούνται ρευστότητας και βεβαίως στερούνται από την άλλη πλευρά τζίρου, ο οποίος κάθε χρόνο μειώνεται και του χρόνου θα είναι δραματικά μειωμένος.

ΑΛΦ. ΒΙΤΑΛΗΣ: Θέλω να ρωτήσω το εξής: προσπαθώ να καταλάβω ακριβώς τι λέτε για τις εισπρακτικές εταιρείες, γιατί είναι ένα τεράστιο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουν πάρα πολύ οι πολίτες. Αν θυμάμαι καλά υπάρχουν και κάποιες δικαστικές αποφάσεις γι' αυτές τις συγκεκριμένες εταιρείες.
Θέλω να καταλάβω με βάση αυτά που είπατε προηγούμενα για τις εισπρακτικές εταιρείες, τι ζητάτε. Απλά στο να μπουν κάποιοι κανόνες για το πώς θα λειτουργούν, ή να τελειώνουμε με αυτές τις εταιρείες, καθώς υπάρχουν και αποφάσεις Δικαστηρίων;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το να τελειώνουν δεν είναι δικό μας θέμα. Καλύπτονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά από την άλλη πλευρά η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει μια σειρά από κανόνες, οι οποίοι έχουν να κάνουν με το σεβασμό του καταναλωτή, του πελάτη δανειζόμενου και έχουν να κάνουν επίσης με τον τρόπο με τον οποίο ασκείται συνολικά το έργο αυτών των εταιρειών. Εκεί λοιπόν είμαστε.
Εδώ έχουμε το εξής: μεγάλη Τράπεζα πούλησε το καλοκαίρι σε εισπρακτική εταιρεία όλα της τα δικαιώματα και αυτή η εταιρεία αυτή τη στιγμή ασυδοτεί στην κυριολεξία σε βάρος των καταναλωτών. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.

ΑΓΓ. ΜΟΣΧΟΒΑΣ: Κύριε Χρυσοχοϊδη σας άκουσα προχθές σε μια τηλεοπτική σας συνέντευξη, να προβλέπετε –κάτι αντίστοιχο κάνετε και τώρα μέσες άκρες- ότι θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις ανεργίας εντός του 2009. Το ΠΑΣΟΚ πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει αυτό το ενδεχόμενο, εάν και εφόσον έρθει στην εξουσία, όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές. Έχετε σχέδιο για να απορροφήσετε αυτούς τους ανέργους; Μιλάμε για χιλιάδες θέσεις ανεργίας, εσείς το είπατε.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το ΠΑΣΟΚ έχει σχέδιο εξόδου από την κρίση. Η βασική παράμετρος αυτού του σχεδίου είναι να πυροδοτήσουμε ξανά την ανάπτυξη στη χώρα. Εάν δεν ικανοποιηθεί αυτή η προϋπόθεση, τότε όλες οι άλλες πολιτικές που εξαγγέλλονται, έχουν απλώς ένα ανακουφιστικό χαρακτήρα.
Εμείς λοιπόν –και το έχουμε αποδείξει και στο παρελθόν- μπορέσαμε και ξαναδημιουργήσαμε, αναθερμάναμε την οικονομία της χώρας μέσα από τις δημόσιες επενδύσεις, παρακινώντας έτσι και κινητοποιώντας και τον ιδιωτικό τομέα. Εδώ είμαστε λοιπόν. Αυτή είναι η βασική μας διαφορά σε σχέση με τη Νέα Δημοκρατία.

Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Ίσως ακούγεται λίγο απλοϊκό κ. Μόσχοβα, αλλά όσοι τουλάχιστον έχουν πάρει κάποια μαθήματα οικονομικών, γνωρίζουν ότι υπάρχει μια οικονομική συσχέτιση ανάμεσα στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην οικονομική ανάπτυξη, ή ανάμεσα στην καταστροφή θέσεων εργασίας και στη μείωση των ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης.
Όλοι πλέον αναγνωρίζουν ότι οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης τον επόμενο χρόνο και ενδεχομένως και το 2010, θα είναι πολύ χαμηλότεροι. Για την Ευρωζώνη οι ρυθμοί ανάπτυξης εκτιμάται ότι θα είναι γύρω στο 0%. Όπως καταλαβαίνετε η πορεία της ελληνικής οικονομίας σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από την πορεία των χωρών της Ευρωζώνης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης -ο Μιχάλης προηγούμενα έδωσε μια εκτίμηση, δεν είναι πολύ μακριά από αυτή που καταθέτουν έμπειροι οικονομικοί αναλυτές- ότι θα είναι της τάξης του 1- 1,5%. Είναι λοιπόν λογικό καθώς μειώνονται οι ρυθμοί ανάπτυξης  από το  4% με 5% που κινούμασταν την προηγούμενη δεκαετία και καθώς κατεβαίνουμε στο 1-1,5% κάποιες θέσεις εργασίας θα καταστραφούν.
Άρα δεν υπάρχει κάτι το προφητικό στην άποψη για αύξηση της ανεργίας. Είναι απλώς η επιβεβαίωση μιας σχέσης η οποία υφίσταται και κανένας δεν την αμφισβητεί.
Από εκεί και πέρα την απάντηση σας την έδωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ότι μόνο μέσα από τη μεγέθυνση της οικονομίας μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεργίας. Οι προτάσεις που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ στη συζήτηση που έγινε προχθές στο Ζάππειο Μέγαρο, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ο Γιώργος Παπανδρέου στη δημόσια διαβούλευση με τους παραγωγικούς φορείς εκεί αποσκοπούν: στο να διασφαλίσουμε προϋποθέσεις να επαναφέρουμε την οικονομία μας σε τροχιά ανάπτυξης, να έχουμε δηλαδή ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 3,5% - 4% για να μπορέσουμε τελικά να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας, οι οποίες τώρα απειλούνται εξ αιτίας της ύφεσης και της αδυναμίας της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να καταθέσει πρόταση εξόδου από την κρίση.

Γ. ΠΙΤΤΑΡΑΣ: Κύριε Χρυσοχοϊδη, να υποθέσω ότι αυτοί οι υψηλοί τόνοι που χρησιμοποιείτε σήμερα και η κριτική στην Κυβέρνηση είναι και μια απάντηση στα όσα είπε χτες ο κ. Σημίτης, τα καρφιά του προς την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ ότι δεν τολμά να αντιπαρατεθεί στο λαϊκισμό της Κυβέρνησης, τουλάχιστον με σθεναρό τρόπο;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Το ΠΑΣΟΚ επανειλημμένα έχει πάρει θέσεις και έχει καταγγείλει και το λαϊκισμό της Νέας Δημοκρατίας και τον τρόπο με τον οποίο κυβερνά τον τόπο τα τελευταία 4,5 χρόνια μέσα από συστήματα επικοινωνιακού χαρακτήρα, τα οποία δεν έκαναν τίποτε άλλο από το να παραπλανούν το λαό.
Είμαστε δύναμη ευθύνης στο ΠΑΣΟΚ. Είμαστε δύναμη ευθύνης και τοποθετούμαστε πάντοτε στα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον τόπο και τον λαό, με τρόπο που δημιουργούν πάντα προοπτική για όλους τους Έλληνες και για όλες τις Ελληνίδες.

Δ. ΛΑΓΟΥ: Με αφορμή την ιδιαίτερη απαισιοδοξία που διέκρινα εγώ τουλάχιστον στη χτεσινή ομιλία του κ. Σημίτη, θα ήθελα να ρωτήσω: λέτε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει ένα σχέδιο ανάπτυξης. Να τροφοδοτήσει νέους ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα, για να μπορέσουμε να βγούμε κάποια στιγμή από την κρίση και την ύφεση.
Θα ήθελα να ρωτήσω που θα βρεθούν οι πόροι για να οδηγηθούμε εκεί, από τη στιγμή που ο κ. Σημίτης καταγράφει -τουλάχιστον όπως εγώ τα εντοπίζω- έλλειμμα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών το 2007 14%...

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Μην κουράζεστε είναι γνωστά.

Δ. ΛΑΓΟΥ: Τα ξέρετε. Όταν έχεις αυτά τα δεδομένα με διάφορους κινδύνους που αναφέρει, πως θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε εκεί που λέτε και σε τι βάθος χρόνου.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θα σας πω το εξής: ο κ. Σημίτης είπε ότι το έλλειμμα του ισοζυγίου συναλλαγών, έφτασε στο 14 από το 6% το 2003. Όλα τα μεγέθη της οικονομίας όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς παρακολουθώντας καθημερινά το οικονομικό ρεπορτάζ, έχουν επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια.
Που θα βρεθούν λοιπόν τα λεφτά. Κοιτάξτε, αυτό είναι ένα δίλημμα κι ένα ερώτημα που τίθεται παραδοσιακά για τα οικονομικά ζητήματα. Αλλά ξέρετε τα θέματα αυτά είναι θέματα επιλογών, τι επιλογές κάνεις.
Να σας πω για παράδειγμα: η Κυβέρνηση τον πρώτο νόμο που ψήφισε στη Βουλή των Ελλήνων το 2004 ήταν η μείωση της φορολογίας των ανωνύμων εταιρειών από το 35 στο 25%, δηλαδή 10 μονάδες μείωση. Αυτό έχει οδηγήσει σήμερα να χαθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό περίπου 5 δις ευρώ. Αυτό είναι μια επιλογή λοιπόν. Μια επιλογή πολιτική και οικονομική ταυτόχρονα.
Για παράδειγμα η εισφοροδιαφυγή ήταν 3 δις το 2003 και σήμερα η εισφοροδιαφυγή είναι 7 δις ευρώ, δηλαδή υπερδιπλασιάστηκε.
Να σας πω άλλο παράδειγμα; Αυτό τον καιρό έχουν μπει περίπου 250 εκ. ευρώ στις τσέπες πέντε – έξι εταιρειών διακίνησης πετρελαιοειδών γιατί υπάρχει ένα καπέλο στη βενζίνη της τάξεως των 10 – 12 λεπτών. Όλα αυτά επαναλαμβάνω είναι επιλογές.
Εκείνο όμως που είναι κρίσιμο θέμα και θέλω να το βάλω ως κυρίαρχο και πάλι στην απάντησή μου σε εσάς, είναι ότι εξαρτάται τι επιλογές θα κάνεις σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης, πως την αντιμετωπίζεις. Για να σας πω πιο συγκεκριμένα: το ΠΑΣΟΚ δεν έχει πια λόγο να θέτει ξεπερασμένα διλήμματα στον εαυτό του, που ετίθεντο στη δεκαετία του ’90 και του 2000.
Τώρα πλέον τα νέα διλήμματα είναι πεντακάθαρα. Το δίλημμα μας είναι θα πάμε σε μια νέα ενεργειακή βιομηχανία; Θα μειώσουμε την κατανάλωση του πετρελαίου τα επόμενα χρόνια σε ένα μεγάλο ποσοστό, έτσι ώστε και το περιβάλλον να προστατέψουμε, να δημιουργήσουμε χιλιάδες θέσεις εργασίας και να ελαφρύνουν τα νοικοκυριά; Αυτό είναι το δίλημμα και όχι απλά αν θα απελευθερώσουμε τις αγορές, ή μια σειρά άλλα διλήμματα που υπήρχαν πριν από λίγα χρόνια.
Άρα οι δικές μας οι επιλογές έχουν να κάνουν με το νέο αναπτυξιακό πρότυπο, που θέλουμε εμείς να επιλέξουμε και θεωρούμε ότι το κράτος το δημόσιο εδώ έχει ένα κυρίαρχο ρόλο, κυρίως στο να πυροδοτήσει την ανάπτυξη με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και επενδύσεων κυρίως στον ενεργειακό τομέα.

Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Ωραία είναι αυτά που λέτε, εκείνο που δεν έχω καταλάβει είναι το εξής: εδώ και τώρα τι λύση υπάρχει γιατί από την 1/1 θα αρχίσουν οι αυξήσεις. Τώρα, τι μπορεί να γίνει; Υπάρχει τρόπος;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Όταν λέτε «εδώ και τώρα» σε ποιο τομέα;

Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Στο θέμα της ΔΕΗ.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Προφανώς δεν ρωτάτε τον Υπουργό Ανάπτυξης αυτή τη στιγμή, αλλά εγώ θα σας απαντήσω.

Γ. ΣΙΔΕΡΗΣ: Ακούγεται ωραίο το νέο αναπτυξιακό σχέδιο, είστε Αξιωματική Αντιπολίτευση και υποτίθεται ότι έχετε και τις λύσεις.

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Θα σας απαντήσω αμέσως. Υπάρχει η θέση μας που έχει διατυπωθεί εδώ μέσα. Η θέση μας είναι η εξής: οι αυξήσεις της ΔΕΗ οι οποίες ανακοινώθηκαν και επικυρώθηκαν από την Κυβέρνηση στο όνομα της ρήτρας καυσίμων, πρέπει να παρθούν τώρα πίσω και αυτή του Ιουλίου και αυτή που έχει ήδη προ-ανακοινωθεί, του Ιανουαρίου του 2009.
Να λοιπόν μια λύση και μια σειρά άλλα δημόσια τιμολόγια τα οποία πρέπει να μειωθούν έτσι ώστε να ελαφρυνθεί και να στηριχθεί το οικογενειακό εισόδημα.

Π. ΡΕΓΟΥΛΗΣ: Μια τελευταία ερώτηση για τη ΔΕΗ κ. Χρυσοχοϊδη. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: σχεδιάζεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, να φύγουν από τη ΔΕΗ 5.000 με 6.000 άτομα;

Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Πιστεύω ότι αυτού του είδους οι αποφάσεις δεν συμβάλλουν καθόλου στην προοπτική και σε ένα ελπιδοφόρο μέλλον της ΔΕΗ, διότι φεύγει έμπειρο προσωπικό, δαπανώνται τεράστια ποσά. Όπως μας απέδειξε η εμπειρία του ΟΤΕ είναι κρίσιμο λάθος, άνθρωποι 50 ετών ή και μικρότεροι ακόμη βγήκαν στη σύνταξη και αυτό δεν αποτελεί καλό παράδειγμα κατ' αρχήν για τις νέες γενιές και από την άλλη πλευρά είναι εντελώς αντιπαραγωγικό. Διαφωνούμε και θεωρούμε ότι όλα αυτά τα μέτρα δεν έχουν καμία συνοχή μεταξύ τους και κυρίως δεν συμβάλλουν στην αναπτυξιακή προοπτική της επιχείρησης.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ.

* Επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες, που διανεμήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

 

 

 1 αρχεία διαθέσιμα για download 
Οι πίνακες (αρχείο doc 43 kb)

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2018  proslipsis.gr, All rights reserved