nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
ΠΑΣΟΚ: Οι πολιτική μας για την ανεργία και οι επιλογές της κυβέρνησης 10/2/09

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2009

 

Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο εισηγητής ΚΤΕ Απασχόλησης του Κινήματος, Χρήστος Χάιδος, έδωσαν σήμερα συνέντευξη Τύπου για τις πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας και τις επιλογές της κυβέρνησης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Τύπου:

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την ανεργία, τις έχουμε και στο παρελθόν παρουσιάσει, αλλά δεν θα κουραστούμε ποτέ να τις επισημαίνουμε. Σήμερα, είναι κοντά μας η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, καθώς επίσης και ο εισηγητής του ΚΤΕ Απασχόλησης, Χρήστος Χάιδος.
Κυρία Χριστοφιλοπούλου, έχετε το λόγο.
Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ευχαριστώ. Το σερί απολύσεων και το όργιο καταπατήσεων της εργατικής νομοθεσίας έχουν γίνει καθεστώς. Η άπραγη κυβέρνηση περιφέρεται μιλώντας για σχέδιο εξόδου από την κρίση και σχέδιο αντιμετώπισης της ανεργίας. Και όμως, τέτοιο σχέδιο δεν έχουμε δει.
Αν κρίνουμε από τις 60 χιλιάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις που δρομολογούν στο Δημόσιο τομέα, με χρήματα του ΟΑΕΔ, προφανώς δεν τους απασχολεί η εκπόνηση σχέδιο εξόδου της χώρας απ’ την κρίση, αλλά σχέδιο εξόδου της κυβέρνησης από τη δική της κρίση!
Εμείς, αυτό που κάναμε είναι να δούμε τι λέει η κυβέρνηση στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2008-2011, το οποίο και κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συζητείται σήμερα μάλιστα στο EUROGROUP. Το κοιτάξαμε αναλυτικά απ’ την οπτική γωνιά της απασχόλησης και της ανεργίας. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι τα δεδομένα και οι παραδοχές της σε αυτό το κείμενο προδίδουν την απόλυτη συγκάλυψη της πραγματικότητας στην αγορά εργασίας σήμερα, κι ενώ δεν έχουν καλά-καλά εμφανιστεί οι επιπτώσεις για την απασχόληση από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Αυτή η κυβερνητική συγκάλυψη επιτελείται αφ’ ενός με επιλεκτικές και συμφέρουσες μεθόδους καταγραφής και προσδιορισμού του στατιστικού δείγματος για την ανεργία και αφετέρου με ανεκδιήγητα τερτίπια και μαγειρέματα των καταλόγων εγγεγραμμένης ανεργίας του ΟΑΕΔ. Πέραν αυτών, υπάρχουν γενικότητες και ανούσιοι βερμπαλισμοί της κυβέρνησης στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα, που προδίδουν την ανεπάρκεια των σημερινών πολιτικών απασχόλησης -τόσο των ενεργητικών, όσο και των παθητικών- και την παντελή έλλειψη σχεδίου για την αντιμετώπιση της ανεργίας.
Με απλά λόγια: κοροϊδεύουν τον κόσμο παίζοντας με το δείκτη της ανεργίας. Εμπαίζουν τους ανέργους τάζοντας θέσεις στο δημόσιο. Προσπαθούν να διαχειριστούν το φόβο και την ανησυχία των πολιτών με κούφιες διαβεβαιώσεις και ρουσφετολογικές ενισχύσεις προς άγρα ψήφων.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα στοιχεία που δίνει η ΕΣΥΕ για τη μείωση του δείκτη της ανεργίας δεν ταυτίζονται με τα δεδομένα και τα στατιστικά της ανεργίας που δίνουν τα Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα, και τα οποία μιλούν για 20-25%  και περισσότερο ποσοστό ανεργίας ανά νομό. Και όμως, την ίδια ώρα η ΕΣΥΕ εκτιμά την ανεργία στο 7%. Πως γίνεται αυτό; Υπάρχει εξήγηση: Αντί να γίνουν οι έρευνες της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας με αδιάβλητο και διαφανή τρόπο, χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές, όπως το να επιλέγονται μικρότερα στατιστικά δείγματα από τους νομούς εκείνους που έχουν υψηλότερη ανεργία και μεγαλύτερα στατιστικά δείγματα από τους νομούς εκείνους που έχουν λιγότερη ανεργία. Έτσι εξάγονται ευνοϊκότερα συμπεράσματα για το συνολικό ποσοστό ανεργίας στη χώρα.  Όμως αυτή η μεθόδευση δείχνει ακριβώς την εικονική πραγματικότητα που θέλει να δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Ο δεύτερος τρόπος μαγειρέματος είναι ο υπολογισμός της εγγεγραμμένης ανεργίας από τον  ΟΑΕΔ. Υπάρχουν πάρα πολλές μεθοδεύσεις για να εμφανίζονται μειωμένοι οι εγγεγραμμένοι άνεργοι του ΟΑΕΔ. Ενώ ως το 2004 επιτρεπόταν η εγγραφή ενός ανέργου στο Μητρώο εάν είχε πραγματοποιήσει έως 12 ημερομίσθια το μήνα, τώρα φτάνει να πραγματοποιήσει ένας άνεργος ακόμη και 1 ημερομίσθιο το μήνα – να δουλέψει δηλαδή μόλις μια μέρα από τις τριάντα!- για να θεωρηθεί ως εργαζόμενος και όχι ως άνεργος.
Από το 2004 και μετά, ένας πολίτης που έχει ένα περιορισμένο εισόδημα από την αγροτική εκμετάλλευση, δε δικαιούται πλέον να εγγράφεται στα μητρώα του ΟΑΕΔ ως άνεργος. Οι πολίτες της υπαίθρου έχουν δοκιμαστεί πολύ απ’ αυτό το μέτρο. Πάρα πολλοί απ’ αυτούς θα μπορούσαν να απασχοληθούν ή και να λάβουν κάποιο επίδομα ανεργίας απολυόμενοι.
Ακόμη και πολίτες που κατ’ επάγγελμα είναι εργαζόμενοι μισθωτοί που έχασαν τη δουλειά τους, και έχουν εισόδημα από αγροτικά ο ΟΑΕΔ με δυσκολία τους επιδοτεί ως άνεργους, ακριβώς διότι έχουν ένα μικρό αγροτικό εισόδημα, παρά το γεγονός ότι όσο καιρό ήταν  εργαζόμενοι πλήρωναν μέσω του ΙΚΑ τις εισφορές τους για το Ταμείο Ανεργίας.
Αυτό παραβιάζει τη βασική συνθήκη, ότι ο εργαζόμενος ασφαλίζεται για τον κίνδυνο της ανεργίας, όταν απολύεται. Δεν είναι δίκαιο να μην μπορεί να λάβει επίδομα ανεργίας, παρά το γεγονός ότι για χρόνια πλήρωνε τις εισφορές του, επειδή έχει ένα μικρό αγροτικό εισόδημα.
Σχετικά με την κάρτα ανεργίας: Η κάρτα ανεργίας ανανεώνεται κάθε μήνα. Τα τελευταία όμως χρόνια η διοίκηση του ΟΑΕΔ έχει επιβάλει για πολλές ομάδες ανέργων την ανανέωση της κάρτας ανά δίμηνο ή τρίμηνο. Έτσι προσωρινά τους εξαφανίζει απ’ τα μητρώα ως ανέργους και ως αναζητούντες εργασία. Και με αυτή την τεχνική έχουμε λιγότερους εγγεγραμμένους του ΟΑΕΔ.
Επίσης, πριν από το 2004 ένας άνεργος μπορούσε να ανανεώσει την κάρτα του ακόμα και αρκετές μέρες πριν λήξει και χωρίς συνέπειες σε περίπτωση καθυστέρησης. Τώρα όμως δεν μπορεί να την ανανεώσει παρά 5 μέρες πριν λήξει. Και σε περίπτωση που καθυστερήσει να εγγραφεί διαγράφεται αμέσως από το Μητρώο. Βεβαίως, αυτό διορθώνεται εάν έχει πρόσβαση στα γραφεία του Διοικητού μέσω ενός βουλευτικού γραφείου ή κάποιου παράγοντα. Όμως, και σε αυτή την περίπτωση παραβιάζεται αυτό που όλοι ομολογούν ως άβατο, απαραβίαστο και αδιαφανές σύστημα, το οποίο μόνος ο Διοικητής του ΟΑΕΔ ελέγχει. Ακόμα και αν έχει βεβαίωση ασθένειας ή άλλου κωλύματος που τον εμπόδισε να ανανεώσει την κάρτα του, ο άνεργος δεν μπορεί να εγγραφεί ως άνεργος, γιατί έχει παρέλθει η συγκεκριμένη ημερομηνία.
Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι – σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου – ένα μεγάλο ποσοστό των ανέργων, το 1/3, δηλώνει ότι δεν ψάχνει για δουλειά. Αυτό τι σημαίνει; Ότι έχει εγγραφεί στον ΟΑΕΔ για άλλους λόγους; Ή ότι ο ΟΑΕΔ πλέον έχει χάσει κάθε αξιοπιστία ως ένας Οργανισμός ο οποίος βοηθά τους ανέργους να βρουν δουλειά;
Το δεύτερο στοιχείο που διαπιστώνουμε, πέραν της εγγεγραμμένης ανεργίας, είναι τα ψέματα της κυβέρνησης ως προς την κατάσταση στην αγορά εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις. Στο πρόγραμμα η κυβέρνηση μιλάει για ανθεκτική αγορά εργασίας στις απολύσεις και την ανεργία. Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!
Γνωρίζουμε όλοι για την εργασιακή ζούγκλα. Γνωρίζουμε όλοι τις καθημερινές απολύσεις. Βοά ο τόπος και η κυβέρνηση μιλάει για ανθεκτική αγορά εργασίας! Δε θα σταθώ στην απαξίωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Δε θα σταθώ στα στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ζοφερή πραγματικότητα, γιατί τα δώσαμε σε Συνέντευξη Τύπου στις 22 Ιανουαρίου εδώ στο ΠΑΣΟΚ. Είναι αποδεδειγμένο ένα μεγάλο ψέμα.
Σχετικά τώρα με τα «στοχευμένα μέτρα» που συνεχώς εξαγγέλλει η κυβέρνηση. Και χθες η Υπουργός Απασχόλησης έκανε δηλώσεις για «στοχευμένα μέτρα». Ποια είναι αυτά τα μέτρα; Και αφού τόσο τα διαφημίζει γενικόλογα η κυβέρνηση, γιατί δεν τα παρουσιάζει επιτέλους διεξοδικά στον ελληνικό λαό και στους κοινωνικούς εταίρους, τους οποίους βλέπει;
Βεβαίως, στις συναντήσεις με τους κοινωνικούς εταίρους περιορίζεται σε γενικολογίες. Να θυμίσω ότι η κα Πετραλιά έφυγε στη μέση της συνάντησής της με τη ΓΣΕΕ, ενώ χθες, στη συνάντησή της με την ΓΣΕΒΕΕ, δεν δεσμεύτηκε για κανένα συγκεκριμένο μέτρο. Και επιτέλους, αν αυτά τα μέτρα προβλέπουν και τίποτα άλλο εκτός από τις 60 χιλιάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις στο Δημόσιο, με χρήματα του ΟΑΕΔ, μέσω της μετατροπής του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα εργασίας, γιατί δεν τα διαφήμισε η κα Πετραλιά, πριν τα αποκαλύψει το ΠΑΣΟΚ, αλλά αντίθετα προσπάθησε να τα περάσει με μια τροπολογία της νύχτας; Γιατί αυτό που πραγματικά επιχειρούσε η κυβέρνηση ήταν αφενός να τάξει θέσεις στο Δημόσιο στους δικούς της ανθρώπους και αφετέρου να μοιράσει χιλιάρικα στους ανέργους, χωρίς κριτήρια και χωρίς συνοδευτικά μέτρα.
Στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης μιλούν επίσης για τη βελτίωση της επαγγελματικής κατάρτισης. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Το Επιχειρησιακό  Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013 έχει παντελή έλλειψη οιασδήποτε συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής και οι επιμέρους ενέργειές του περιγράφονται γενικόλογα, αόριστα, κοινότοπα.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι την τελευταία 5ετία έχει πλήρως ευτελιστεί κάθε έννοια αξιοκρατίας και διαφάνειας. Το Μητρώο Αξιολογητών έχει απαξιωθεί τελείως. Οι διαδικασίες πιστοποίησης και ελέγχου των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης και συνολικά ο φορέας πιστοποίησης, το ΕΚΕΠΙΣ, έχουν ουσιαστικά αδρανήσει.
Το πρόγραμμα εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Σύνδεσης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση, που είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ πριν το 2004, έχει κι αυτό αδρανήσει πλήρως. Το μόνο πράγμα που έχει ενεργοποιηθεί είναι μια τυπική επιτελική επιτροπή χωρίς περιεχόμενο. Η δε συγκεκριμένη υπηρεσία εφαρμογής και ελέγχου του Κοινωνικού Ταμείου του Υπουργείου και αυτή έχει πλήρως αδρανήσει.
Ερχόμαστε τώρα στην απαξίωση του ΟΑΕΔ που γίνεται με πάρα πολύ γοργούς ρυθμούς. Έχουμε επισημάνει πάρα πολλές φορές τις ελλείψεις του ΟΑΕΔ και την αδυναμία του να στηρίξει πραγματικά τον άνεργο.  Το ίδιο έχει επισημάνει και ο Συνήγορος του Πολίτη, εκτός των άλλων.
Θα επισημάνω ακόμη δύο προγράμματα, τα οποία είναι μάλιστα μέσα σε αυτό το πολυδιαφημισμένο από την Υπουργό Απασχόλησης Πρόγραμμα. Αυτά τα προγράμματα αφορούν τις νέες θέσεις εργασίας και τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες και μοιράζονται από τα κεντρικά γραφεία του ΟΑΕΔ σε όλους τους νομούς της χώρας. 
Μάλιστα, υπάρχει μια τριμελής Επιτροπή Προέγκρισης στην Αθήνα που λειτουργεί σα φίλτρο και προγραμματίζει και αποφασίζει ποια προγράμματα θα δοθούν στην κάθε άκρη αυτής της χώρας, στο τελευταίο νησί και στον πιο απόμακρο νομό. Έχει μάλιστα καταργηθεί το περιφερειακό δευτεροβάθμιο επίπεδο για τις ενστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι, μία επιχείρηση η οποία ζητά να επιδοτηθεί για θέσεις εργασίας ή ένας νέος επαγγελματίας που ζητάει την επιχορήγηση για να ανοίξει μια μικρή επιχείρηση, να κρίνεται για την επάρκεια, τη σκοπιμότητα, τη χωροθέτηση και τη βιωσιμότητα, από την Αθήνα.
Θα σας δώσω ένα πρόσφατο παράδειγμα, για να καταδειχθεί αυτή η αναποτελεσματικότητα μέσω του συγκεντρωτισμού του ΟΑΕΔ: Από τα κεντρικά γραφεία της Αθήνας έχει εγκριθεί σε γειτονιά της Θεσσαλονίκης, η επιδότηση ενός ψιλικατζίδικου. Την ίδια στιγμή έχει απορριφθεί αίτηση συγκρότησης Γραφείου γραφιστικών τεχνών και design, με το δικαιολογητικό ότι αυτό το γραφείο είναι μη καινοτόμο. Κρίθηκε όμως ως καινοτόμο το ψιλικατζίδικο!
Κανείς δε λέει ότι δεν πρέπει να εγκρίνονται και ψιλικατζίδικα. Όμως, με ποια κριτήρια εγκρίνεται από την Αθήνα η τάδε επιχείρηση και όχι η δείνα σε συγκεκριμένη γειτονιά της Θεσσαλονίκης; Μήπως, κατόπιν ενεργειών κάποιου γαλάζιου παράγοντα; Κάποιου γαλάζιου βουλευτή; Αυτά συμβαίνουν στις μέρες μας στον ΟΑΕΔ και έτσι είναι ανοχύρωτη η χώρα μπροστά στη λαίλαπα της διεθνούς οικονομικής κρίσης.
  Και έρχομαι να ολοκληρώσω αυτή την απαρίθμηση της απαξίωσης του ΟΑΕΔ, με το περίφημο STAGE: Τις προηγούμενες βδομάδες είχαμε 5.000 καινούργιους ομήρους για το Υπουργείο Υγείας και τους φορείς του, τα νοσοκομεία. Χτες είδαμε 2.000 επιπλέον ομήρους στο Υπουργείο Πολιτισμού και τους φορείς του. Ενώ έως το 2004 οι συμμετέχοντες σε αυτά τα προγράμματα ήταν πολύ λιγότεροι και επιλέγονταν  με μοριοδότηση και ανοιχτές διαδικασίες με προκήρυξη, τώρα πλέον συμβαίνει το εξής:
Μπορεί να εμφανιστεί κάποιος στα γραφεία του ΟΑΕΔ, στο νοσοκομείο, στο ΙΚΑ, στους φορείς του Πολιτισμού, στα Γρεβενά ή στη Φλώρινα και να πει: «Χαίρετε, με ειδοποίησαν από την Αθήνα να έρθω να κάνω STAGE». Δεν υπάρχει καμία διαφανής διαδικασία επιλογής. Στο έγγραφο το οποίο σας δημοσιοποιούμε, αφορά τα δυο αυτά τελευταία προγράμματα για 7.000 νέους ομήρους. Σε αυτό αναφέρεται ως διαδικασία ότι οι άνεργοι θα επιλεγούν από τα Μητρώα ανέργου του ΟΑΕΔ, με βάση τα ατομικά σχέδια δράσης του. Ο κύριος Διοικητής του ΟΑΕΔ δηλαδή, μαζί με τους συμβούλους του, θα επιλέξει από την Αθήνα ποιοι θα είναι αυτοί οι 7.000 άνθρωποι που θα δουλέψουν στα νοσοκομεία και στους φορείς του Πολιτισμού, σε ολόκληρη την Ελλάδα, χωρίς κανένα άλλο κριτήριο και καμία άλλη προκήρυξη. Και μετά η Υπουργός Απασχόλησης μιλά γενικόλογα για «στοχευμένα μέτρα». Βεβαίως στοχευμένα: Στην εκλογική πελατεία της κυβέρνησης είναι στοχευμένα αυτά τα μέτρα, όπως τεκμηριωμένα αποδεικνύουμε σήμερα. Το έγγραφο είναι στη διάθεσή σας.
Αυτός ο εμπαιγμός των ανθρώπων πρέπει να σταματήσει και το STAGE στο Δημόσιο να καταργηθεί.
Το ΠΑΣΟΚ, χτίζοντας πάνω στην προηγούμενη εμπειρία και κάνοντας ένα ακόμη βήμα μπροστά, προτείνει σε πρόταση νόμου που κατέθεσε  6μηνο πρόγραμμα πιστοποιημένης εκπαίδευσης στην εργασία, μόνο στον ιδιωτικό τομέα, μόνο για μια φορά, για νέους αποφοίτους κάθε βαθμίδας μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
Το ΠΑΣΟΚ επιμένει σε ουσιαστικά συνδεόμενα και στοχευμένα μέτρα. Μέτρα που συνδυάζουν, αφ' ενός τις επενδύσεις για νέες θέσεις εργασίας, επενδύσεις που συνδέονται με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας -ακριβώς το αντίθετο με αυτό που κάνει η Κυβέρνηση- και αφετέρου δίνουν  έμφαση στο κοινωνικό κράτος.
Έχουμε ήδη τις βασικές θέσεις και προχωρούμε -όπως είπε και ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στη συνέντευξή του- στο να προσδιορίσουμε τους εθνικούς στόχους κάτω από τους οποίους θα χτιστούν οι βασικές μας προτεραιότητες.
Εγώ σταματώ εδώ γιατί ο συνάδελφος ο κ. Χάιδος θα μιλήσει επιπλέον για τις προτάσεις μας. Ευχαριστώ πολύ.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Κύριε Χάιδο.
Χ. ΧΑΪΔΟΣ: Όπως τεκμηριωμένα κατέδειξε η κα Χριστοφιλοπούλου, είναι αυτό που όλοι βιώνουμε, τη δραματική αύξηση της ανεργίας, τη διαρκώς αυξανόμενη φτώχεια. Ενώ θα περίμενε κανείς ότι υπό αυτές τις συνθήκες θα στηριζόταν το κοινωνικό κράτος, το οποίο αποτελεί αποκούμπι των αναξιοπαθούντων, δυστυχώς και το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης δοκιμάζεται.
Καταθέσαμε επερώτηση γι' αυτό στη Βουλή, γιατί τα οικονομικά των ασφαλιστικών Οργανισμών έφτασαν στο κόκκινο, οι συντάξεις των ασφαλισμένων διατρέχουν κίνδυνο και καθημερινά ταλαιπωρούνται από την πρόχειρη ενοποίηση που επιχείρησε η Κυβέρνηση. Παρότι έγιναν περικοπές σε θεμελιώδη δικαιώματα και βασικές κατακτήσεις, εντούτοις καθημερινά η κατάσταση χειροτερεύει, αντί να βελτιώνεται.
Όλα αυτά η Κυβέρνηση τα αντιμετωπίζει με ρουσφετολογικό και αποσπασματικό τρόπο. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ο τρόπος της πρόσληψης των 60.000 ανέργων, η ένταξη περιοχών ή κλάδων στο ειδικό καθεστώς ενίσχυσης και η αντιμετώπιση της φτώχειας και της ανεργίας για ψηφοθηρικούς λόγους.
Εμείς από την πλευρά μας τα καταγγέλλουμε αυτά και για να είμαστε πειστικότεροι έχουμε συγκεκριμένες θέσεις και δεσμεύσεις, οι οποίες είναι κοστολογημένες. Για κάποιες από αυτές τις θέσεις έχουμε καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις νόμου.
Αναφέρω χαρακτηριστικά τις δυο τελευταίες: η μία που αφορά την αύξηση της απασχόλησης και την αντιμετώπιση της ανεργίας, περιλαμβάνει το ειδικό τετραετές πρόγραμμα επαγγελματικής ένταξης των νέων με επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, το πρόγραμμα της επιδοτούμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης που ανέφερε και η κα Χριστοφιλοπούλου σε εργασιακό περιβάλλον στον ιδιωτικό τομέα, την αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 70% του βασικού ημερομισθίου, καθώς επίσης και την ασφάλιση των ανέργων στο ΙΚΑ, γιατί επαναλαμβάνω είναι απάνθρωπο κάποιος ο οποίος δεν έχει χρήματα, κάποιος ο οποίος δεν έχει εργασία, να μην έχει και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Εκτός αυτού όμως, για να στηρίξουμε με συγκεκριμένους τρόπους τους φτωχούς και τους αδύναμους, τα ασθενέστερα στρώματα, καταθέσαμε άλλη πρόταση νόμου, η οποία περιλαμβάνει ένα εφάπαξ κλιμακούμενο επίδομα αλληλεγγύης γι' αυτούς, από 500  έως 1.300 ευρώ, καθώς επίσης και τη θέσπιση επιδόματος θέρμανσης ανά γεωγραφική περιοχή από 300 έως 500 ευρώ.
Πέρα από αυτά, τα οποία ως προτάσεις νόμου καταλαβαίνετε ότι έχουν τη βαρύνουσα σημασία τους και τη δέσμευση, έχουμε και συγκεκριμένες θέσεις στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες δημιουργούν ένα πλαίσιο διαφανές και αποτελεσματικό όσον αφορά και την ενίσχυση των ανέργων και των αναξιοπαθούντων αλλά και των φθινουσών περιοχών και κλάδων.
Στηρίζουμε την αύξηση των δημοσίων επενδύσεων, έτσι ώστε να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας στην Περιφέρεια κυρίως, και αυτές οι θέσεις εργασίας στοχεύουν στην Πράσινη Ανάπτυξη, την παιδεία και το κοινωνικό κράτος. Θεσμοθετούμε την κοινωνική εργασία. Σας είπα πριν για το πλαίσιο στήριξης των φθινουσών περιοχών και κλάδων μέσα από διαφανείς, αντικειμενικούς και αποτελεσματικούς κανόνες, καθώς επίσης και την καθιέρωση του δικαιώματος στη δια βίου μάθηση για όλους τους εργαζόμενους και τους ενήλικες.
Είναι πάρα πολλά αυτά τα οποία θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, αλλά εκείνο που πρέπει να μείνει για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει μια ουσιαστική διαφορά στη βάση της ιδεολογίας και της πολιτικής μεταξύ της σημερινής Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Αυτοί, διεπόμενοι από τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη και λογική, θεωρούν το κοινωνικό κράτος και τη στήριξη των ανέργων και των αναξιοπαθούντων, βαρίδι στην ανάπτυξη. Αντιθέτως εμείς θεωρούμε ότι το κοινωνικό κράτος, η σωστή και δίκαιη αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου, είναι παράγοντας ανάπτυξης και γι' αυτούς τους λόγους η πολιτική μας διέπεται από τα χαρακτηριστικά της στήριξης του κοινωνικού κράτους. Ευχαριστώ.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Υπάρχουν ερωτήσεις; Παρακαλώ.
Β. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω αν ισχύουν αυτά που μας είπατε σχετικά με τα πραγματικά στοιχεία του ΟΑΕΔ. Στην ουσία πρόκειται για μια επιχείρηση πλαστότητας των στοιχείων αυτών και δεν ξέρω αν έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο να υπάρξει και εισαγγελική έρευνα, εάν είναι έτσι όπως μας τα λέτε.
Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Γιακουμή, προφανώς αναφέρεστε στην παντελή έλλειψη διαφάνειας και στις ανεξέλεγκτες εγγραφές και διαγραφές ανέργων, αλλά και στο αν κάποιος και με ποιες προϋποθέσεις λαμβάνει επιδότηση για κάποιο πρόγραμμα.
Το ΠΑΣΟΚ έχει καταγγείλει επανειλημμένα σε πολιτικό επίπεδο τέτοιες περιπτώσεις. Εάν υπάρξουν στοιχεία στα χέρια μας –πέρα από αυτά που σας μοιράζω σήμερα- που να στοιχειοθετούν έγκλημα, να είστε σίγουροι ότι αυτά τα στοιχεία θα πάνε κατ' ευθείαν στον Εισαγγελέα.
Δυστυχώς όμως, όπως είπα, ο ΟΑΕΔ είναι άβατο, απαραβίαστο σύστημα, εντελώς κεντρικό και δεν έχουμε πρόσβαση σε στοιχεία, που θα μπορούσαμε να στείλουμε στον Εισαγγελέα.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ.

 

Σημείωμα για τις πολιτικές αντιμετώπισης της Ανεργίας και της ενίσχυσης της Απασχόλησης και τις επιλογές της κυβέρνησης 10 Φεβρουαρίου 2009

Αναζητήσαμε το περίφημο σχέδιο εξόδου της χώρας από την κρίση και ιδιαίτερα το σκέλος εκείνο που αφορά την αντιμετώπιση της ανεργίας, η ραγδαία αύξηση της οποίας είναι μια παγκόσμια πραγματικότητα. Οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανεβάζουν το ποσοστό ανεργίας το 2009 στο 9,2% και κάνουν λόγο για 115.000  νέου ανέργους ως το τέλος του 2010. Τέτοιο σχέδιο για την απασχόληση είναι πλέον σαφές ότι ούτε υπήρξε επί πέντε χρόνια ούτε  υπάρχει σήμερα. Αναλύοντας το Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2008 – 2011 ανακαλύψαμε όχι μόνο γενικολογίες και ανακρίβειες αλλά «τα ψεύτικα λόγια τα μεγάλα» της ΝΔ για μια ακόμη φορά!

Τα δεδομένα και οι παραδοχές της κυβέρνησης προδίδουν της απόλυτη συγκάλυψη της πραγματικότητας της αγοράς εργασίας σήμερα,  πριν να εμφανιστούν καλά-καλά στη χώρα οι επιπτώσεις της παγκόσμιας κρίσης. Συγκάλυψη που επιτελείται με επιλεκτικές και συμφέρουσες μεθόδους προσδιορισμού του στατιστικού δείγματος για την μέτρηση της ανεργίας από την Στατιστική Υπηρεσία και με ανεκδιήγητα τερτίπια και μαγειρέματα των καταλόγων εγγεγραμμένης ανεργίας του ΟΑΕΔ.  Οι γενικότητες και οι ανούσιοι βερμπαλισμοί του προγράμματος προδίδουν την ανεπάρκεια των σημερινών πολιτικών απασχόλησης, ενεργητικών και παθητικών και την παντελή έλλειψη ειδικού στρατηγικού σχεδίου για την αντιμετώπιση της ανεργίας που θα επέλθει από τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομική κρίση. Με απλά λόγια κοροϊδεύουν τον κόσμο παίζοντας με τον δείκτη της ανεργίας! Εμπαίζουν τους ανέργους τάζοντας θέσεις στο δημόσιο! Προσπαθούν να διαχειριστούν το φόβο και την ανησυχία των πολιτών, με κούφιες διαβεβαίωσεις και ρουσφετολογικές ενισχύσεις προς άγραν ψήφων.

Η Απασχόληση στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2008 – 2011, και στις καθημερινές πρακτικές της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2008 – 2011, διασφαλίζει ότι η οικονομία μας θα «εξακολουθήσει να δημιουργεί νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και υψηλότερα εισοδήματα για τους πολίτες».

Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική:

1. Μέτρηση της Ανεργίας
Α. Δείκτης Ανεργίας (ΕΣΥΕ). Τα επίπεδα ανεργίας που εκτιμά η ΕΣΥΕ είναι 3 και 4 φορές χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των κατά τόπους εργατικών κέντρων.  Η κυβέρνηση κομπορρημονεί για ποσοστά ανεργίας λίγο πάνω από 7%, όταν στις περισσότερες περιοχές της χώρας καταγράφονται από τα Εργατικά Κέντρα ποσοστά 25%-35%.  Οι επίσημες στατιστικές έρευνες είναι σημαντικό και απαραίτητο εργαλείο πολιτικής και πρέπει να είναι αξιόπιστες και αδιάβλητες από τις μικροκομματικές σκοπιμότητες, αλλιώς καταντούν παντελώς άχρηστες.  Η χρήση διαφόρων τεχνικών – όπως το να επιλέγονται μικρότερα στατιστικά δείγματα από περιοχές υψηλής ανεργίας – με στόχο την εξαγωγή ευνοϊκών αποτελεσμάτων είναι ένα ακόμη τεκμήριο της χρήσης μεθόδων «εικονικής πραγματικότητας» και επικοινωνιακών κατασκευασμάτων.

Β. Εγγεγραμμένη Ανεργία (ΟΑΕΔ). Από το 2004 και μετά οι κυβερνήσεις της ΝΔ άρχισαν συστηματική περιφρούρηση του συστήματος καταγραφής της ανεργίας με μοναδικό στόχο τη μείωση των ανέργων που εγγράφονται στα μητρώα του ΟΑΕΔ και παίρνουν κάρτα ανεργίας, ως το μόνο μέσον «περιορισμού» της ανεργίας ελλείψει οποιασδήποτε σοβαρής πολιτικής για την καταπολέμησή της.

Συγκεκριμένα, 
- Έως το 2004 επιτρεπόταν η εγγραφή ανέργου στο μητρώο ακόμα και αν είχε πραγματοποιήσει έως 12 ημερομίσθια το μήνα ενώ τώρα ακόμα και με ένα ημερομίσθιο το μήνα δε θεωρείσαι άνεργος και δε δικαιούσαι κάρτα ανεργίας!
- Έως το 2004 οι έχοντες περιορισμένα εισοδήματα από αγροτικές εκμεταλλεύσεις μπορούσαν να εγγραφούν ως άνεργοι και αυτό ακριβώς έδωσε τη δυνατότητα και το πλαίσιο (επιδότηση για  Νέους Ελεύθερους Επαγγελματίες) άνθησης πολλών γυναικείων αγροτικών συνεταιρισμών. Η κυβέρνηση ΝΔ το απαγόρευσε προς μεγάλη απογοήτευση των κατοίκων της υπαίθρου.
- Έφτασαν δε στο σημείο, ακόμα και για τη λήψη της τακτικής επιδότησης του ΟΑΕΔ (επίδομα ανεργίας) που δικαιούται κάποιος που απολύεται έπειτα από 2 έτη εργασίας και τουλάχιστον 80 ένσημα/έτος, να ζητούν εκκαθαριστικό για να διαπιστώσουν αν υπάρχουν αγροτικά εισοδήματα πράγμα αντικανονικό καθώς το επίδομα ανεργίας είναι μια ανταποδοτική παροχή για την οποία ο εργαζόμενος υφίσταται κρατήσεις καθ’ όσον δουλεύει οι οποίες θα τον εξασφαλίσουν αν μείνει άνεργος.
- Κανονικά η κάρτα ανεργίας ανανεώνεται κάθε μήνα. Τα τελευταία χρόνια η Διοίκηση του ΟΑΕΔ έχει επιβάλει σε ομάδες ανέργων την ανανέωση της κάρτας κάθε δίμηνο ή τρίμηνο με πρόσχημα τη μη ταλαιπωρία τους, και με αποτέλεσμα την προσωρινή εξαφάνισή τους από τα μητρώα τα οποία καταγράφουν την ανεργία από τις κάρτες που εκδίδονται σε μηνιαία βάση. 
- Έως το 2004 ο άνεργος μπορούσε να ανανεώσει την κάρτα του αρκετές μέρες πριν τη λήξη της και ακόμα και αν δεν εμφανιζόταν στην ώρα του, δεν διαγραφόταν από το μητρώο ανεργίας πριν την παρέλευση αρκετών ημερών. Σήμερα μπορούν μόνο να παρουσιαστούν έως 5 μέρες πριν τη λήξη της κάρτας και σε περίπτωση καθυστέρησης τους διαγράφουν από το μητρώο ανέργων αμέσως. Αυτό διορθώνεται βεβαίως αν είσαι ημέτερος και μέσω βουλευτικού γραφείου έχεις πρόσβαση στο αδιαφανές, άβατο και απαραβίαστο σύστημα του κ. Διοικητή, όχι όμως αν έχεις βεβαίωση ασθενείας ή σοβαρό άλλο κώλυμα. Πρόκειται για ουσιαστικό εξευτελισμό της προσωπικότητας των ανέργων, αντί για την στήριξη και την τόνωση του ηθικού τους. Η Διοίκηση του Ο.Α.Ε.∆. δυστυχώς αντιμετωπίζει τους πολίτες με κριτήρια γενικού πληθυσμού και όχι ως ανέργους σε κατάσταση ανάγκης για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματός τους.
- Τον Οκτώβριο 2008 ο ΟΑΕΔ κατέγραψε  - με όλη τη νόθευση της εικόνας – 398.000 ανέργους. Από αυτούς δήλωσε ότι το 32%, δηλαδή 1 στους 3, δεν ψάχνει για δουλειά! Εκτός ότι το νούμερο είναι απίστευτο, αν όντως είναι έτσι θα έπρεπε ο Οργανισμός να προβληματιστεί σοβαρά γιατί συμβαίνει καθώς και για την έκπτωση του ίδιου του ρόλου του. Και όταν το πράξει, θα διαπιστώσει ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μαύρη/αδήλωτη εργασία όπου καταφεύγουν οι άνεργοι για να ζήσουν αλλά και στο συστηματικό αποπροσανατολισμό εκ μέρους της κυβέρνησης που σε τακτά χρονικά διαστήματα ανακοινώνει βραχύβια σενάρια υποτιθέμενου «βολέματος» στο Δημόσιο για δεκάδες χιλιάδες άτομα, καταλύοντας οποιαδήποτε διάθεση ενεργοποίησης των ανέργων προς την πραγματική αγορά εργασίας.

2. Η κατάσταση στις εργασιακές σχέσεις. Η κυβέρνηση μιλάει στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα για μια «ανθεκτική» αγορά εργασίας όταν το εργασιακό τοπίο θυμίζει ζούγκλα όπου επικρατεί το δίκαιο του ισχυρού. Προφανώς, δεν λαμβάνει υπόψη τα υψηλά επίπεδα της ανασφάλιστης και «μαύρης» εργασίας, και την επιταχυνόμενη επέκταση των ευκαιριακών και αδιέξοδων μορφών απασχόλησης, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Σε αυτό συντελεί η συνεχής προσπάθεια απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και η απαξίωση των θεσμών προστασίας και ελέγχου, όπως το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, που έχουν αποδυναμωθεί εντελώς.  Στοιχεία για τα ζητήματα αυτά παρουσιάσαμε σε προηγούμενη συνέντευξη (22-1-2009).

3. Τα «στοχευμένα» μέτρα! Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η απασχόληση θα διατηρηθεί μέσω «στοχευμένων» μέτρων. Αναρωτιόμαστε ποια είναι αυτά, γιατί η κυβέρνηση που τόσο τα διαφημίζει με γενικόλογες πομφόλυγες δεν τα παρουσιάζει επιτέλους στον ελληνικό λαό, και στους κοινωνικούς εταίρους με τους οποίους και συναντάται για λόγους δημοσίων σχέσεων και επικοινωνιακής προβολής ενώ αδυνατεί να παρουσιάσει είτε συγκεκριμένες προτάσεις πριν τη συνάντηση είτε συγκεκριμένες δεσμεύσεις μετά τη συνάντηση, όπως έγινε χθες με τη ΓΣΕΒΕΕ και τις προάλλες που η Υπουργός αποχώρησε άρον-άρον στο μέσον της συνάντησης με τη ΓΣΕΕ! Κι αν το σχέδιο «στοχευμένων» μέτρων είναι οι 60.000 ευκαιριακού τύπου «προσλήψεις» στο Δημόσιο για τα οποία σήμερα επαίρεται η κα Υπουργός, γιατί επέλεξε να τα καταθέσει νύχτα με τροπολογία και τα υπερασπίστηκε εκ των υστέρων, αφού αποκαλύψαμε τις απατηλές προθέσεις της;  Η τοποθέτησή ανέργων στο δημόσιο τομέα, χωρίς σχέδιο και στόχους για την ατομική τους προοπτική, είναι πράγματι ένα «στοχευμένο» μέτρο, μόνο που δεν στοχεύει στην αντιμετώπιση της κρίσης αλλά στην κομματική ομηρεία και τον πρόδηλο εκβιασμό δεκάδων χιλιάδων ανέργων και των οικογενειών τους.  Το ίδιο ισχύει και για τη διανομή «χιλιάρικων» χωρίς κριτήρια και συνοδευτικά μέτρα.

4. Η «βελτίωση» της επαγγελματικής κατάρτισης. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι μεγάλη βαρύτητα δίνεται στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, και των δομών κατάρτισης, επανακατάρτισης και δια βίου μάθησης, καθώς και στον επαναπροσδιορισμό των πολιτικών για την απασχόληση με περισσότερη έμφαση στις Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης.  Η πραγματικότητα είναι:

- Το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-13» χαρακτηρίζεται τόσο από παντελή έλλειψη οποιασδήποτε συγκεκριμένης αναπτυξιακής προοπτικής και σύνδεσή του με τις ανάγκες της οικονομίας όσο και από παντελής έλλειψη και πρόνοια οποιασδήποτε προσαρμογής στην οικονομική κρίση.  Οι επιμέρους ενέργειες που διακηρύσσονται στερούνται οποιουδήποτε συνεπούς και ορθολογικού σχεδιασμού και μεθόδων παρακολούθησης και αξιολόγησης , εκτός φυσικά από τις πελατειακές σκοπιμότητες.  Ο σχεδιασμός των ενεργειών που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ για την περίοδο 2007-13 αναλώνεται σε γενικότητες, τυπικότητες και κοινοτοπίες, χωρίς όραμα και προοπτική αλλά και με εντελώς ασαφή σχεδιασμό της υλοποίησης και διαχείρισης.

- Το κύριο χαρακτηριστικό των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης την τελευταία 5ετία είναι ο πλήρης ευτελισμός των διαδικασιών και των φορέων εξασφάλισης της ποιότητας των ενεργειών. Το Μητρώο Αξιολογητών έχει απαξιωθεί εντελώς, οι διαδικασίες πιστοποίησης και ελέγχου των ΚΕΚ και συνολικά το ΕΚΕΠΙΣ έχουν ουσιαστικά αδρανήσει. Από το πρόγραμμα εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Σύνδεσης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (ΕΣΣΕΕΚΑ) που είχε ήδη δρομολογηθεί πριν το 2004, έχει ενεργοποιηθεί μόνο μια τυπική επιτελική επιτροπή χωρίς περιεχόμενο.  Σε αυτό να προσθέσουμε και την διάλυση, ουσιαστικά, της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου στο Υπουργείο Απασχόλησης.

5. Η απαξίωση του ΟΑΕΔ που επιταχύνεται με γοργούς ρυθμούς.  Η διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης, δηλαδή η ουσιαστική συμβουλευτική υποστήριξη του κάθε ανέργου χωριστά, έχει καταντήσει μια τυπική διαδικασία συμπλήρωσης εντύπων, ενώ ο τρόπος λειτουργίας των Κέντρων Προώθησης της Απασχόλησης συνηγορεί στην απαξίωση των προγραμμάτων.  Σήμερα η εγγραφή στον ΟΑΕΔ αποτελεί «στίγμα» για χιλιάδες νέους υψηλότερων εκπαιδευτικών προσόντων, και γίνεται μόνο για τις ανάγκες μοριοδότησης στον ΑΣΕΠ.  Παρά τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων πτυχιούχων, ο ΟΑΕΔ δεν βρίσκει ανέργους για κατάρτιση στα ΚΕΚ με συνέπεια να ζητείται από τα ΚΕΚ να χαμηλώσουν το εκπαιδευτικό επίπεδο των προγραμμάτων!

- Όπως έχει επισημανθεί και από τον Συνήγορο του Πολίτη, οι πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης εφαρμόζονται μέσω του Ο.Α.Ε.∆., χωρίς όμως να υπάρχει σαφής εικόνα των δεδομένων της αγοράς εργασίας κατά περίπτωση, προκειμένου να προσαρμοσθούν αναλόγως οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Ως προς αυτό, η καταγραφή των χαρακτηριστικών και των εργασιακών δεξιοτήτων των εγγραφόμενων ανέργων δεν φαίνεται να αποδίδει τα αναμενόμενα, αφού ο Οργανισμός φαίνεται να διαθέτει περιορισμένη γνώση των χαρακτηριστικών των ανέργων που εξυπηρετεί.

- Νέες Θέσεις Εργασίας και Νέοι Ελεύθεροι Επαγγελματίες. Τα προγράμματα ελέγχονται για όλη την Ελλάδα από τα κεντρικά της Αθήνας (!) μέσω μιας τριμελούς επιτροπής προέγκρισης που λειτουργεί σα φίλτρο και καθορίζει ποια προγράμματα θα τύχουν επιδότησης. Αν απορριφθεί κάποιος και υποβάλει ένσταση, αυτή κρίνεται επίσης στην Αθήνα, καταργώντας το δευτεροβάθμιο επίπεδο (περιφερειακό). Αυτό έχει συνέπειες που αγγίζουν τα όρια του παραλόγου καθώς η κεντρική υπηρεσία της Αθήνας καλείται να αποφανθεί για την καταλληλότητα μιας επιχείρησης για επιδότηση χωρίς να γνωρίζει καν τα γεωγραφικά οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα της περιοχής όπου θα δημιουργηθεί η επιχείρηση. Ένα πρόσφατο παράδειγμα: ο ΟΑΕΔ εγκρίνει από την Αθήνα ψιλικατζίδικο σε συγκεκριμένη γειτονιά της Θεσσαλονίκης και στην ίδια περιοχή απορρίπτει ως «μη καινοτόμο» γραφείο γραφιστικής και ηλεκτρονικού design, το οποίο προφανώς δεν διαθέτει μπάρμπα στην Κορώνη όπως το ψιλικατζίδικο! 

- STAGE: 7000 ακόμη «όμηροι» στα Υπουργεία Υγείας και Πολιτισμού και στους φορείς τους χωρίς προκήρυξη και κριτήρια επιλογής.  Έως το 2004 οι συμμετέχοντες στα STAGE αποφασιζόταν μετά από προκήρυξη, βάσει κριτηρίων. Σήμερα ο stagiaire που θα εκπαιδευθεί απλώς εμφανίζεται στην τοπική υπηρεσία λέγοντας «με ειδοποίησαν από την Αθήνα να έρθω να κάνω STAGE»! Υπάρχει μια αθέατη κινητικότητα χιλιάδων stagiaires που κινεί μόνο η Διοίκηση του ΟΑΕΔ. Όλα γίνονται με σκοτεινό και θολό τρόπο και έχουν διαρρεύσει από καιρό οι απευθείας αναθέσεις STAGE από βουλευτικά γραφεία της ΝΔ μέσω της Διοίκησης του ΟΑΕΔ. Στους υπαλλήλους του Οργανισμού δε, λένε ότι «καταλαβαίνουν» ποιος θέλει να κάνει STAGE από τη διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης (Ατομικό Σχέδιο Δράσης) και μετά τον καλούν!! 

- Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΑΕΔ για 5.000 θέσεις STAGE στο Υπουργείο Υγείας και 2000 θέσεις STAGE στο Υπουργείο Πολιτισμού, χωρίς κριτήρια, χωρίς καν δημόσια πρόσκληση και αιτήσεις αλλά με ρητή διευκρίνιση ότι οι άνεργοι «επιλέγονται» από τα μητρώα του ΟΑΕΔ.

- Υπάρχουν υπηρεσίες του ΟΑΕΔ όπου η κομματική ομηρία δεν έχει όρια: έχει ανανεωθεί το 4ο εν σειρά 18μηνο STAGE στα ίδια άτομα. Δηλαδή αυτά τα άτομα είναι ανασφάλιστοι ασκούμενοι στο Δημόσιο για 6 χρόνια! Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο αυτό το υβρίδιο STAGE. Καταλύεται κάθε έννοια επαγγελματικής άσκησης και απόκτησης εμπειρίας. 

- Αυτός ο εμπαιγμός των ανθρώπων πρέπει να σταματήσει και το STAGE να καταργηθεί. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει σε πρόταση νόμου που κατέθεσε εξάμηνο πρόγραμμα πιστοποιημένης εκπαίδευσης στην εργασία μόνο στον ιδιωτικό τομέα για νέους αποφοίτους κάθε βαθμίδας μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Οι βασικές Προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ενίσχυση της απασχόλησης, που έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι σήμερα:

Δεσμεύσεις που έχουμε ήδη καταθέσει στη Βουλή με πρόταση Νόμου
• Ειδικό τετραετές πρόγραμμα επαγγελματικής ένταξης των νέων με επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών τους για μια τετραετία, δίνοντας πραγματικά κίνητρα στους ιδιώτες για προσλήψεις
• Πρόγραμμα επιδοτούμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης σε εργασιακό περιβάλλον («Stage στον ιδιωτικό τομέα»), αποκλειστικά σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και για έξι μήνες. Δυνατότητα παράτασης μέχρι 9 μήνες. Στόχος η αντιμετώπιση της έλλειψης επαγγελματικής εμπειρίας των ανέργων και η κάλυψη του διαπιστωμένου κενού σύνδεσης επαγγελματικής εκπαίδευσης και απασχόλησης στην Ελλάδα.
• Αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 70% του βασικού ημερομισθίου
• Ασφάλιση στον ΟΑΕΕ για παροχές ασθενείας σε είδος για ελεύθερους επαγγελματίες απο 31 έως 65 ετών που είχαν ασφαλιστεί στον ΟΑΕΕ και διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (2 προϋποθέσεις: 2 έτη ασφάλισης στον ΟΑΕΕ, μη άσκηση επαγγέλματος για το οποίο υποχρεούται σε ασφάλιση σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης).
• Εφάπαξ κλιμακούμενο επίδομα αλληλεγγύης (με διαφανή εισοδηματικά και οικογενειακά κριτήρια)
• Επίδομα θέρμανσης ανά γεωγραφική περιοχή

Δεσμεύσεις από το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ
● Δημόσιες επενδύσεις με αιχμή με δημιουργία θέσεων εργασίας στην Πράσινη Ανάπτυξη, την Παιδεία και το Κοινωνικό Κράτος.
● Θεσμοθέτηση της Κοινωνικής Εργασίας για απασχόληση, των μακροχρόνια ανέργων άνω των 55 ετών,  των άνεργων μητέρων πολύτεκνων οικογενειών, των αρχηγών μονογονεϊκών οικογενειών, των ατόμων με αναπηρία
● Πολιτικές για τις φθίνουσες περιοχές. Με προγράμματα ανασυγκρότησης στις φθίνουσες περιοχές. Με εξατομικευμένη στήριξη του ανέργου που του επιτρέπει να επανενταχθεί στην αγορά εργασίας. Δίνοντας επιλογές: κατάρτιση, κίνητρα για πρόσληψη από επιχειρήσεις, επιδοτήσεις επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και αυταπασχόλησης των ανέργων. Και δίνοντας στους απολυμένους μεγαλύτερης ηλικίας τη δυνατότητα απασχόλησης σε θέσεις κοινωνικής εργασίας. Με εισοδηματική ενίσχυση, που όμως δεν βαρύνει τα συνταξιοδοτικά ταμεία.
• Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσφοράς και ζήτησης θέσεων εργασίας του ΟΑΕΔ, με τη δημιουργία διαδραστικού συστήματος με δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, στις επιχειρήσεις,  στους πολίτες και σ' όλους τους πιστοποιημένους φορείς προώθησης της απασχόλησης. Στόχος μας «σε μια οθόνη, σ’ ένα λεπτό όλες οι ευκαιρίες για δουλειά» σε κάθε σημείο της Ελλάδας.
• Ριζική αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ, σε περιφερειακό επίπεδο με πλήρη οργανωτική, λειτουργική και οικονομική αυτοδυναμία.
• Δραστική αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς εργασίας ώστε να εφαρμόζεται η εργατική νομοθεσία και οι προβλέψεις για την υγιεινή και ασφάλεια
• Καθιέρωση του δικαιώματος εργαζομένων και ενηλίκων στην δια βίου μάθηση
• Πραγματική εξατομικευμένη στήριξη των ανέργων.
• Σε μια οθόνη, σ' ένα λεπτό όλες οι ευκαιρίες για δουλειά σε κάθε σημείο σ' όλη την Ελλάδα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 26410-53055, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2019  proslipsis.gr, All rights reserved