nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη A. Σπηλιωτόπουλου στον Flash 17/2/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 17 Φεβρουαρίου 2009

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΟ Ρ/Σ «FLASH»
ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως σας έχουμε υποσχεθεί θα συνομιλήσουμε με τον Υπουργό Παιδείας τον κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο. Καλή σας ημέρα κ. Σπηλιωτόπουλε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλή σας μέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσουμε από μια ερώτηση που ουσιαστικά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα θέλουν να σας την κάνουν οι περισσότεροι: Γεμίζει σιγά - σιγά η tabula rasa ή όχι από το διάλογο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο διάλογος είναι λογικό να ξεκινά και θέλω να πιστεύω ότι ξεκινά καλοπροαίρετα από όλες τις πλευρές. Από εκεί και έπειτα είναι σαφές ότι όταν ξεκινάς ένα διάλογο, πρέπει ο διάλογος αυτός να μην έχει προδιαγεγραμμένες κατευθύνσεις. Ο χάρτης, δηλαδή, που θα μας καθοδηγήσει σε μια πορεία, πρέπει να είναι λευκός χωρίς συγκεκριμένες προειλημμένες αποφάσεις. Κάθε πρόταση, κάθε άποψη που αφορά στα συγκεκριμένα ζητήματα, δηλαδή την αναβάθμιση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, ως εκ τούτου, την αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής των παιδιών στα Πανεπιστήμια και την αποσύνδεσή τους από το Λύκειο, είναι ευπρόσδεκτη. Βεβαίως, όποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε πρότασης που παρουσιάζονται, θα πρέπει να καταγράφονται έτσι ώστε, στο τέλος, το Συμβούλιο υπό τον κ. Μπαμπινιώτη, να προχωρήσει σε μια συγκεκριμένη πρόταση και εμείς ως πολιτικοί- και τα πολιτικά Κόμματα, αλλά και το ΕΣΥΠ και όλοι οι αρμόδιοι φορείς- να μπορούμε να τοποθετηθούμε πια επί του συγκεκριμένου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Άρα σιγά - σιγά αρχίζει να γεμίζει η άδεια σελίδα, δηλαδή αρχίζουν να υποβάλλονται προτάσεις και δημοσίως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα ακουστούν προτάσεις, θα ακουστούν απόψεις. Από εκεί και έπειτα βεβαίως μένει αυτό να γίνει θεσμοθετημένα στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκεί απομένει το ΠΑΣΟΚ να μας ορίσει τον εκπρόσωπο, σιγά - σιγά οι υπόλοιποι φορείς έχουν τοποθετηθεί ποιοι θα είναι οι εκπρόσωποί τους και περιμένοντας και αυτό, δηλαδή ποιος θα είναι ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, νομίζω ότι σιγά - σιγά μπορούμε να ξεκινήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπηλιωτόπουλε είδαμε ότι χτες προχωρήσατε σε δυο αλλαγές για το σύστημα βαθμολόγησης που φαντάζομαι θα εφαρμοστούν ήδη από τις εξετάσεις που έρχονται, που είναι σημαντικές. Η μία από αυτές που ξεχωρίσαμε, είναι ότι ο βαθμολογητής δεν θα γράφει πάνω στο γραπτό του διαγωνιζομένου για να μην επηρεάζεται ο επόμενος, ο δεύτερος βαθμολογητής δηλαδή. Και το δεύτερο που είδαμε με θετικό μάτι –αλλά βέβαια εκεί μπορεί να υπάρχουν και φιλόλογοι οι οποίοι θα έχουν διαφορετική άποψη από εμάς- είναι ότι μειώνεται η σημασία του ελεύθερου κειμένου το οποίο είχε αρκετό υποκειμενισμό μέσα κι αν ένας μαθητής έγραφε πράγματα διαφορετικά από αυτά που αρέσουν στον καθηγητή, θα μπορούσε να πάρει μικρότερη βαθμολογία, στα Νέα Ελληνικά αυτά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να προσθέσω κι ένα τρίτο. Οι υποψήφιοι στην εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα μπορούν να κοιτούν για πρώτη φορά τα γραπτά τους. Κάτι που μέχρι πρότινος δεν ίσχυε. Θα έχει δικαίωμα δηλαδή κάποιος να δει το γραπτό του, να το δει διορθωμένο και να βγάλει τα συμπεράσματά του. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για να αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ο μαθητής και η μαθήτρια όσον αφορά στα τελικά αποτελέσματα των γραπτών διαγωνισμών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να διαλύονται οι σκιές, λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και να διαλύονται οι όποιες σκιές, να διαλύονται οι όποιες καχυποψίες και από εκεί και έπειτα να έρχεται σε επαφή ο ίδιος με το τι έχει κάνει και να βγάζει και τα απαιτούμενα συμπεράσματα. Ακόμη κι εκεί που πρέπει να διορθωθεί, να καταλάβει που έκανε λάθος να διορθώσει τον εαυτό του και να δώσει μια ακόμη ευκαιρία, αν δεν έχει πετύχει με την πρώτη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολλοί καθηγητές μάς είχαν παραπονεθεί το προηγούμενο διάστημα ότι δεν έχουν σοβαρό κίνητρο να διορθώσουν γραπτά. Δεν θυμάμαι τώρα τι ποσό αντιπροσωπεύει το κάθε γραπτό, αλλά ουσιαστικά έλεγαν ότι ακόμη και η αποζημίωση για τη βαθμολόγηση δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι υπάρχουν αμοιβές αντίστοιχες με το πραγματικό έργο, δεν χωρά καμία αμφιβολία επ’ αυτού. Εκείνο το οποίο μπορούμε να ισχυριστούμε είναι ότι στο πλαίσιο της δυνατότητας που έχει η ελληνική οικονομία, πολύ περισσότερο τώρα, κάτω από τις συνθήκες κρίσης, δυστυχώς δεν μπορούν αυτά τα πράγματα να βελτιωθούν. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζεται το πρόβλημα, ούτε βεβαίως κάποιος θα ισχυριστεί ότι οι αμοιβές είναι ικανοποιητικές. Προφανώς και δεν είναι. Είμαι από τους πρώτους που έχω πει ότι η αμοιβή του εκπαιδευτικού στο σύνολό της, όχι μόνο για την εξέταση, απέχει από αυτό που θα θέλαμε για έναν εκπαιδευτικό, να στέκεται δηλαδή με μεγαλύτερη περηφάνια, με μεγαλύτερη αξιοπρέπεια, με μεγαλύτερο κοινωνικό κύρος. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και την αμοιβή που τώρα δεν μπορούμε να την αυξήσουμε λόγω της κρίσης, τουλάχιστον θέλουμε να δώσουμε τον κεντρικό ρόλο που ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει. Να είναι πρωταγωνιστής, να είναι ο άνθρωπος που έχει το κοινωνικό κύρος και αναγνωρίζεται το λειτούργημά του από την κοινωνία. Να μην είναι κλεισμένος στο περιθώριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπηλιωτόπουλε πιστώνεται στη μέχρι τώρα πολιτική σας ουσιαστικά του ενός μήνα στο Υπουργείο Παιδείας το ότι υπάρχει μια γενική ησυχία στο χώρο της εκπαίδευσης, που το προηγούμενο διάστημα ήταν σε έξαρση; Ήταν ένας από τους στόχους σας αυτός;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θέλω να πιστώνεται τίποτα σε εμένα. Με ενδιαφέρει ό,τι καλό γίνεται, να γίνεται προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η παιδεία μπορεί να προχωρήσει μπροστά λόγω ενός ατόμου, όσο καλές προθέσεις και ικανότητες να έχει το άτομο αυτό. Χρειάζεται καλή προαίρεση από όλες τις πλευρές και κυρίως από τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χρειάζεται να προχωρήσουμε μπροστά σε επίπεδο εκπαίδευσης, να προχωρήσουμε όλες και όλοι μαζί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ρωτάμε κ. Υπουργέ υπό την έννοια ότι κι εσείς θα είχατε κάποιους στόχους αναλαμβάνοντας αυτό το Υπουργείο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι σημασία έχει να έχω εγώ στόχους; Να ευλογώ τα γένια μου; Άνευ αξίας είναι αυτό. Σημασία έχει τα πράγματα να πηγαίνουν πιο μπροστά. Και για να πάνε πιο μπροστά, χρειάζεται η βοήθεια και η αρωγή όλων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι και στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, φανταζόμαστε, μια σχετική ηρεμία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ηρεμία για εμένα είναι πάρα πολύ σημαντική, διότι αποτελεί και βασική προϋπόθεση ενός διαλόγου. Δηλαδή όταν δεν υπάρχει ηρεμία, υπάρχει ένταση και κοινωνική έκρηξη, και βεβαίως ο διάλογος υπονομεύεται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Πολλοί είπαν ότι αποφύγατε να αγγίξετε τα πολύ κρίσιμα και συνήθως «επικίνδυνα» θέματα όπως για παράδειγμα τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και να τα βάλετε σε δεύτερη φάση, διότι πολύ απλά θέλετε αυτή την ώρα να υπάρχει μια σχετική συναίνεση στο ζήτημα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Σταματόπουλε, δυο ζητήματα. Πρώτον είναι σαφές ότι υπάρχουν και προτεραιότητες, δεν μπορείς να καταπιάνεσαι με όλα τα θέματα, την ίδια χρονική στιγμή. Αυτό το λάθος πολλές φορές το έχουμε κάνει και έχει κοστίσει σημαντικά στην πολιτική. Στην πολιτική πρέπει να ιεραρχείς ανάλογα με το χρόνο που έχεις στη διάθεσή σου τις προτεραιότητες και να καταπιάνεσαι με αυτές.
Δεύτερον, από εκεί και έπειτα σημασία έχει, όταν ξεκινάς μια συζήτηση σε επίπεδο εκπαίδευσης, σε επίπεδο παιδείας, πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν μπορείς να αιφνιδιάζεις κανέναν. Άρα ό,τι πιάνεις πρέπει να το πιάνεις μαζί με τις κοινωνικές δυνάμεις που συνανήκουν στην ομάδα της εκπαιδευτικής κοινότητας και αυτό να το κάνεις με συζήτηση και καλή προαίρεση. Δεν έχει σημασία να προχωρήσεις σε αιφνιδιασμούς, να επιλύεις ζητήματα μόνος σου, χωρίς τη συμμετοχή των εμπλεκομένων και των ενδιαφερομένων. Διότι ένας τέτοιος αιφνιδιασμός, κατά τη δική  μου εκτίμηση, καταλήγει στα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Άρα, δεν υπάρχουν καλά και κακά ζητήματα. Όλα είναι ζητήματα και προβλήματα προς επίλυση, αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη ιεράρχηση, η απαιτούμενη ωρίμανση όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Διαφορετικά ο διάλογος αυτός δεν έχει νόημα. Είναι «σημαδεμένος».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή αξιολόγηση εκπαιδευτικών, άσυλο, μη κρατικά δεν σημαίνει ότι το ξεχάσατε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τίποτε δεν ξεχνάμε και τίποτε δεν έχει λιγότερη αξία από το άλλο. Απλώς βάζει κανείς ιεράρχηση στα ζητήματα που συζητά και προχωρά στην επίλυση των ζητημάτων που είναι ώριμα, μέσα από το διάλογο, στον οποίο διάλογο όλοι συμμετέχουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άρα εκ των πραγμάτων δεν μπορείς μόνος σου να αποφασίσεις και κυρίως δεν μπορείς να αιφνιδιάζεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χτες έγινε μια σύσκεψη στο Υπουργείο σας κ. Υπουργέ, που είχε να κάνει και με τον αριθμό των εισακτέων. Πολλοί το κοιτάνε αυτό με αρκετά μεγάλη καχυποψία, πρώτον γιατί ακούμε τους Πρυτάνεις να λένε ότι υπάρχει πρόβλημα δηλαδή στη μέση της χρονιάς από τις μετεγγραφές κυρίως τα Πανεπιστήμια του κέντρου «τιγκάρουν». Το έχετε ζήσει κι εσείς και ως φοιτητής φανταζόμαστε κ. Σπηλιωτόπουλε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, αυτό το ακούμε κάθε χρονιά και είναι υπαρκτό ζήτημα και καταλαβαίνω απόλυτα τον προβληματισμό των Πρυτάνεων. Γι' αυτό ακριβώς κάθε προβληματισμός που τίθεται προς συζήτηση λαμβάνεται πάρα πολύ σοβαρά υπόψη. Από εκεί και έπειτα είναι οι πραγματικές δυνατότητες της ελληνικής κοινωνίας που χρειάζεται τους ανθρώπους που πρέπει για να προχωρήσουν μπροστά με παιδεία, να τραβήξουν την Ελλάδα ένα βήμα προς τα μπρος. Αυτό έχει να κάνει με το ότι η νέα γενιά πρέπει να είναι όσο το δυνατό με περισσότερη παιδεία και μεγαλύτερη επαγγελματική εξειδίκευση. Η επαγγελματική εξειδίκευση είναι ένα ζήτημα το οποίο αυτή τη στιγμή δεν μας αφορά, εμάς μας ενδιαφέρει η παιδεία.
Όσο περισσότερο ανεβάζουμε το δείκτη της παιδείας της νέας γενιάς, τόσο μεγαλύτερες προϋποθέσεις έχουμε πλέον για να προχωρήσουμε πιο μπροστά, με τη νέα γενιά, στο αύριο. Άρα θα πρέπει αυτά τα δυο ζητήματα να τα ισορροπήσουμε και αυτό θα γίνει με συζήτηση πάλι, χωρίς αιφνιδιασμούς, δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν υπάρχουν δυνατότητες, αυτές τις δυνατότητες θα τις αξιοποιήσουμε. Δεν υπάρχουν; Θα προχωρήσουμε με τα πράγματα ως έχουν σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως υπάρχει πρόθεση από εσάς να αυξήσετε τον αριθμό των εισακτέων. Θα θέλετε να το κοιτάξετε αυτό με τους Πρυτάνεις, εννοείται.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, αλλά δεν μπορώ να παίρνω αποφάσεις οι οποίες είναι αναντίστοιχες με τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες. Αν δεν αντέχουν τα Πανεπιστήμια περισσότερους, είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε με την πεπατημένη. Αν μπορούν τα Πανεπιστήμια να αντέξουν κάποιους παραπάνω, αυτό θα το δούμε. Αλλά αυτό θα πρέπει να το συζητήσουμε, δεν μπορώ να σας πω τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολύ περισσότερο κ. Σπηλιωτόπουλε που σε ανύποπτο χρόνο είχαμε κάνει μια κουβέντα και μας είχατε πει ότι ακόμη και στο σύστημα της εισαγωγής, χρειάζεται να λάβουμε τη γνώμη και των κοινωνικών εταίρων, δηλαδή της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, ανθρώπων που γνωρίζουν την αγορά για την απορρόφηση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα είναι σαφές αυτό. Η παιδεία μάς αφορά όλους και ειδικά αυτούς οι οποίοι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με το δείκτη της παιδείας, όπως είναι ακόμη και οι φορείς οι οποίοι μέσα από το Συνδικαλισμό, γνωρίζουν τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες. Η ΓΣΕΕ είναι ένας φορέας μέσα από τον οποίο αρθρώνονται και αποτυπώνονται πολλές φορές οι κοινωνικές ανάγκες, οι οποίες πολλές φορές συναντούν και την αγορά. Αυτό δεν είναι κακό όμως. Κατά τη δική μου εκτίμηση, είναι πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο για να το συνυπολογίζει κανείς στο συλλογισμό που κάνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Πολλές ερωτήσεις ακροατών κ. Σπηλιωτόπουλε αφορούν το τι θα κάνετε με το θέμα των μετεγγραφών, δηλαδή αν σκοπεύετε να βάλετε πιο αυστηρούς όρους έτσι ώστε να μην αποψιλώνονται ουσιαστικά τα Ιδρύματα της Περιφέρειας, υπέρ των αστικών κέντρων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα είναι θέματα που θα συζητηθούν. Είπα πολλές φορές ότι δεν υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις, δεν είμαι αυτή τη στιγμή σε μια συζήτηση μαζί σας γιατί έχω πράγματα να ανακοινώσω, άλλωστε δεν θα αιφνιδίαζα κατ’ αυτό τον τρόπο.
Για εμένα δεν είναι θέμα το να χρησιμοποιείται ένα Πανεπιστήμιο για να συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά ένα Πανεπιστήμιο πρέπει να έχει το σεβασμό από μόνο του. Να είναι ένα αυτοτελές Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και να είναι σημαντικό το κοινωνικό κύρος που έχει ως Πανεπιστημιακό Ίδρυμα σε κάθε τοπική κοινωνία για την παιδεία που προσφέρει. Όχι γιατί είναι μοχλός ανακατανομής εισοδήματος μεταξύ Περιφέρειας και κέντρου. Θέλω να φτάσουμε κάποια στιγμή σε ένα επίπεδο που να λέμε «πάμε σε αυτό το περιφερειακό Πανεπιστήμιο γιατί σε αυτές τις ειδικότητες είναι πολύ καλύτερο από τα Πανεπιστήμια του κέντρου». Γιατί πάει κάποιος φοιτητής στην Οξφόρδη ή στο Κέμπριτζ; Πάει στην Οξφόρδη ή στο Κέμπριτζ γιατί είναι καλά τα Πανεπιστήμια, δεν πάει γιατί θέλει να δει την αγγλική εξοχή η οποία έχει πιο φρέσκο αέρα από τον αέρα του Λονδίνου. Εκεί θέλω να φτάσουμε. Δεν θέλω να φτάσουμε στο ότι μας στέλνει κάποιος υποχρεωτικά στην επαρχία, γιατί πρέπει σώνει κι καλά να ζήσει οικονομικά η επαρχία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστά. Γιατί θυμάστε ότι όταν έφυγαν εκτός αρκετοί σπουδαστές των ΤΕΙ λόγω του 10, αυτοί που ξεσηκώθηκαν πρώτοι ήταν τα rent room και οι καφετέριες. Το ξέρετε αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα όλα αυτά είναι γιατί είναι πολυσύνθετη η κοινωνική πραγματικότητα και γιατί, να σας πω κάτι; Δεν έχω λόγο να το κρύψω γιατί πολλές φορές και στο παρελθόν είχα βάλει πολλά ερωτηματικά: Δεν υπήρχε μέχρι πρότινος συγκεκριμένος χωροταξικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών Ιδρυμάτων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρειάζεται αναδιάρθρωση λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλα αυτά πρέπει να γίνονται με μια στρατηγική. Όχι γιατί αποφασίσαμε να δώσουμε στην τάδε πόλη το τάδε πανεπιστημιακό Τμήμα, ή το τάδε Τμήμα του Τεχνολογικού Ιδρύματος. Ούτε αυτό μπορεί να γίνει χωρίς μελέτη, να μην ξέρουμε αν το χρειάζεται και αν μπορεί η πόλη αυτή να το αντέξει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπηλιωτόπουλε μια τελευταία ερώτηση που έχει να κάνει και με τα πολιτικά, επειδή πάντα ο αριθμός των εισακτέων, ξέρετε εμφανίζεται με αρκετή καχυποψία και στα δημοσιεύματα αλλά και στη δημόσια συζήτηση, δηλαδή ότι όταν αυξάνονται οι εισακτέοι έρχονται εκλογές. Βλέπουμε την Κυβέρνηση, και χειριστήκατε τα επικοινωνιακά θέματα της Νέας Δημοκρατίας για μια τετραετία, από τη θέση του Εκπροσώπου του Κόμματος, έτσι δεν είναι; Αντιστρέφεται αυτή η διαφορά των 4 μονάδων που βλέπουμε στις δημοσκοπήσεις κ. Σπηλιωτόπουλε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι όλη η πρόσφατη εμπειρία δείχνει ότι οι δημοσκοπήσεις ανατρέπονται από τις πολιτικές εξελίξεις. Αν οι δημοσκοπήσεις ήταν θέσφατο δεν θα μας χρειάζονταν εκλογές. Θα κάναμε δημοσκοπήσεις για να αλλάζουν οι Κυβερνήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Υπό ποίες προϋποθέσεις λοιπόν αντιστρέφεται αυτή η διαφορά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Είδατε πόσες φορές είχε ανατραπεί ο συσχετισμός πολιτικών δυνάμεων και προ του 2000 και από το 2000 και μετά. Για να μην σας πω αυτό που ζήσαμε, μια και εσείς αναφερθήκατε σε αυτό το παράδειγμα, και ο συσχετισμός που θα πω, δεν θέλω να δημιουργήσει παράλληλες συγκρίσεις, το διευκρινίζω από τώρα. Απλώς είναι η πρόσφατη εμπειρία που είχα εγώ ως Εκπρόσωπος.
Το ’99 ως Εκπρόσωπος είχαμε φτιάξει μια στρατηγική και μια επικοινωνιακή τακτική η οποία μας οδήγησε σε νίκη στις Ευρωεκλογές. Όλοι λέγανε ότι πια αφού οι δημοσκοπήσεις έδειχναν τη Νέα Δημοκρατία πρώτη και οι Ευρωεκλογές την ανέδειξαν ως νικήτρια, λίγους μήνες μετά στις εθνικές εκλογές ήταν βέβαιο ότι η Νέα Δημοκρατία θα κέρδιζε. Κι όμως έχασε. Μπορεί να έχασε για ελάχιστο, αλλά έχασε. Αυτό σημαίνει ότι τα πάντα στην πολιτική έχουν τη δική τους δυναμική και ο χρόνος αλλάζει πάρα πολλές φορές τους συσχετισμούς. Είναι τελείως διαφορετικό το να συζητάμε σήμερα που η κάλπη είναι μακριά και τελείως διαφορετικό όταν μπαίνουν τα πραγματικά διλήμματα των εκλογών και έχουμε την κάλπη μπροστά μας. Ειδικά αυτό ισχύει για τα μεγαλύτερα Κόμματα, διότι ο πολίτης σήμερα μπορεί να εκφράζει την πικρία του, το θυμό του ανέξοδα, την αγανάκτησή του σε μια δημοσκόπηση. Όταν πάει στην κάλπη, ξέρει ότι ένα από τα δυο Κόμματα θα σχηματίσει Κυβέρνηση. Ένας από τους δυο αρχηγούς θα είναι αυτός, ο οποίος θα γίνει Πρωθυπουργός. Και αυτό το κριτήριο δημιουργεί αύξηση της συσπείρωσης των δυο μεγάλων Κομμάτων και πολλές φορές τα μικρότερα Κόμματα διαμαρτύρονται –και δικαίως διαμαρτύρονται- διότι συμπιέζονται από τις πραγματικές συγκυρίες. Αλλά αυτή είναι η δημοκρατία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπό ποίες προϋποθέσεις λοιπόν μπορεί να αντιστραφεί αυτή η διαφορά κ. Σπηλιωτόπουλε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με τις πολύ δεδομένες προϋποθέσεις, οι οποίες υπάρχουν στην πολιτική. Ότι κάνουμε τη δουλειά μας και προχωρούμε μπροστά. Η δική μου θέση είναι ότι μετά και τον ανασχηματισμό, πρέπει να στρωθούμε στη δουλειά και να προχωρήσουμε μπροστά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπηλιωτόπουλε ευχαριστούμε πολύ για την κουβέντα που είχαμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και εγώ και ελπίζω να μην σας κούρασα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καθόλου και ήταν αρκετά διαφωτιστική και για το σχέδιό σας για την εκπαίδευση, αλλά και για τα υπόλοιπα πολιτικά. Διότι, επειδή ζούμε στην εποχή της ατάκας και όλοι περιμένουν την ατάκα και κυρίως οι πολιτικοί μερικές φορές, όταν βλέπουμε ότι υπάρχουν πολιτικοί και κυρίως της Νέας Δημοκρατίας που ήδη μιλάνε για το τι θα γίνει μετά τις εκλογές, καταλαβαίνετε ότι έχει σημασία να γίνεται μια ευρύτερη κουβέντα για τα πολιτικά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατά τη δική μου εκτίμηση έχει σημασία, το καταλαβαίνω, κάθε φορά να μιλάς για την πολιτική από τη στιγμή που είσαι πολιτικός. Άρα, όταν δεν μιλάς για την πολιτική, προφανώς απαξιώνεις αυτό που κάνεις. Δεύτερον, καταλαβαίνω την αγωνία όλων διότι έχουμε Ευρωεκλογές σε κάποιους μήνες. Όσον αφορά στις Εθνικές ξέρετε ποια είναι η πάγια άποψή μου. Οι Εθνικές εκλογές πρέπει να αργούν, διότι δεν μπορεί κάθε λίγο και λιγάκι ο τόπος να συζητά εκλογές και μάλιστα όταν ο τόπος αυτός, πλήττεται όπως και όλοι, από μια πρωτοφανή χρηματοπιστωτική κρίση, που έχει συγκεκριμένες συνέπειες στην πραγματική οικονομία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως είναι εύκολο να σταματήσει αυτή η κουβέντα κ. Σπηλιωτόπουλε το ξέρετε κι εσείς. Ένας τρόπος υπάρχει από ό,τι καταλαβαίνω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό κάνουμε και το συζητάμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπηλιωτόπουλε ευχαριστούμε πολύ και καλή σας ημέρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ‘στε καλά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 26410-53055, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2019  proslipsis.gr, All rights reserved