nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Δηλώσεις μετά την πολιτική επιτροπή για την παιδεία 5/5/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Aνακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 5 Μαΐου 2009

 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία, υπό τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο, παρουσία του Προέδρου του ΣΠΔΕ, καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη. Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος και οι κ.κ. Κρινιώ Κανελλοπούλου (Εκπρόσωπος Ν.Δ.), Άννα Διαμαντοπούλου (Εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ) και Άδωνις Γεωργιάδης (Εκπρόσωπος ΛΑΟΣ) προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σήμερα είχαμε τη δεύτερη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία. Η Επιτροπή παρακολουθεί συστηματικά και με ενδιαφέρον το μεταρρυθμιστικό σχέδιο που από κοινού διαμορφώνουμε για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπό την Προεδρία του κ. Μπαμπινιώτη έχει εκπονήσει ένα σοβαρό και υπεύθυνο πλαίσιο προτάσεων, κυρίως για τον περιορισμό της διδακτέας ύλης, τον εμπλουτισμό της με πνευματικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και αθλητικό περιεχόμενο και τον εξορθολογισμό του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Είμαστε στο πλευρό του και, όπως πάντα, ανοιχτοί στο διάλογο και στη διαφορετική άποψη. Στόχος μας δεν είναι οι εντυπώσεις. Στόχος μας είναι η κοπιώδης και συστηματική δουλειά για μια Παιδεία αντάξια της ιστορίας και του πολιτισμού των Ελλήνων. Για ένα σχολείο ελκυστικό και χρήσιμο στο μαθητή και την ελληνική οικογένεια. Θέτουμε πάνω απ’ όλα την Παιδεία και το μέλλον της στο σύγχρονο κόσμο. Έναν κόσμο με απαιτήσεις, προκλήσεις και υψηλού επιπέδου ανταγωνιστική δοκιμασία. Μπορούμε και πρέπει να επιτύχουμε. Το χρωστάμε στους πολίτες. Το χρωστάμε στους νέους και τις νέες. Θα προχωρήσουμε σταθερά και χωρίς ταλαντεύσεις. Παρά και ενάντια, στις σειρήνες του κομματικού ανταγωνισμού και στη φυσική -ως ένα βαθμό- πόλωση που δημιουργούν κάθε φορά οι εκλογικές αναμετρήσεις, όπως αυτή των ευρωεκλογών που θα έχουμε σε ένα μήνα. Θα επιμείνουμε με συνέπεια στη συναίνεση. Στο μέτωπο της Παιδείας, δεν αναμετρώνται τα κόμματα. Αναμετράται πριν και πάνω απ’ όλα το μέλλον της χώρας και όσων μετέχουν της ελληνικής παιδείας. Σε όλους αυτούς οφείλουμε μια μεταρρύθμιση που θα φέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία της μάθησης και των δεξιοτήτων. Και αυτό δεν αφορά μόνο την κυβέρνηση. Αφορά όλο το πολιτικό σύστημα και την ελληνική κοινωνία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία συμφωνούν όλα τα κόμματα, είναι το ένα ερώτημα. Και το άλλο αν μου επιτρέπετε γιατί η Νέα Δημοκρατία δεν έχει ακόμα παρουσιάσει τις προτάσεις της;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία συμμετέχει σε επίπεδο διαλόγου με δύο μορφές. Συμμετέχει στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τον εκπρόσωπό της, όπου εκεί ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας καταθέτει συγκεκριμένες απόψεις, οι οποίες συζητούνται, συνεκτιμούνται και φυσικά αποτελούν ένα κομμάτι του αθροίσματος που παρουσιάζει ο κ. Μπαμπινιώτης στην Πολιτική Επιτροπή. Και βεβαίως, σε επίπεδο Πολιτικής Επιτροπής, οι εκπρόσωποι των κομμάτων έχουν στόχο να παρακολουθούν τις διαδικασίες του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να καταθέτουν τις δικές τους παρατηρήσεις, να συμπληρώνουν, να διορθώνουν ή να επαναπροτείνουν ιδέες και απόψεις που μπορεί να είναι χρήσιμες στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Άρα και στα δύο επίπεδα η Νέα Δημοκρατία έχει ουσιαστική και ενεργή συμμετοχή της ιδίας και αυτής αξίας που έχουν και τα υπόλοιπα κόμματα, που είχαν την καλοσύνη να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια για να υπάρξει εθνικό σχέδιο για την παιδεία στον τόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το πρώτο κομμάτι; Ποια είναι τα σημεία εκείνα στα οποία όλοι συμφωνούν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας έλεγα ότι με πολύ μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι ο χώρος όπου μπορούν να συνυπάρξουν, πέρα από τις διαφορετικές ιδεολογικές, πολιτικές προελεύσεις, απόψεις για την παιδεία είναι πολύ μεγαλύτερος και πολύ περισσότερο κοινός απ’ ό,τι κι εγώ φανταζόμουν. Βέβαια επιτρέψτε μου εδώ να μη σας πω αναλυτικά σε ποια σημεία συμφωνούμε και ποια σημεία θα εξετάσουμε στο μέλλον. Αλλά μπορώ να σας πω -και πιστέψτε το αυτό που σας λέω- ότι ο χώρος συμφωνίας, συγκερασμού απόψεων, σύνθεσης που αφορούν στην εκπαίδευση και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και την προσέγγιση που γίνεται στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι και μεγάλος και πραγματικά έχει ξεπεράσει και τις προσδοκίες. Το κλίμα είναι πάρα πολύ καλό, οι προσεγγίσεις είναι αρκετά ενδιαφέρουσες, είναι κοντινές. Επιτρέπουν να έχουμε μια συγκρατημένη αισιοδοξία.
Και σε κάθε περίπτωση αυτός ο χώρος δείχνει και κάτι άλλο. Ότι οι εκπρόσωποι όλων των κομμάτων έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, έχουν κλείσει τα αφτιά τους στις σειρήνες του κομματικού αν θέλετε φανατισμού, που είναι λογικό να υπάρξει όσο πηγαίνουμε πιο κοντά στην πόλωση που απορρέει από την εκλογική αναμέτρηση των ευρωεκλογών. Και δείχνουν ότι πράγματι για πολλούς από εμάς η παιδεία είναι πάνω και πέρα από κόμματα ή από αφετηρίες του παρελθόντος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διαδικαστικά θα ήθελα να ρωτήσω, βρισκόμαστε στη φάση εκείνη που υποβάλλουν τις προτάσεις τους, το Συμβούλιο υποβάλλει τις προτάσεις του έτσι δεν είναι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο Συμβούλιο έχει γίνει πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά, σε πάρα πολλές συνεδρίες και έχουν προχωρήσει αρκετά. Βεβαίως αντιλαμβάνεστε ότι αυτό το οποίο μας απασχολεί στην παρούσα φάση είναι να δούμε τον τρόπο με τον οποίον θα αναδιαμορφωθεί όσο το δυνατόν το σχολειό, με έμφαση βεβαίως στη συζήτηση αυτή, σε αυτήν την περίοδο, στο λύκειο. Και βεβαίως μέσα από αυτή τη αναδιαμόρφωση να δούμε την ποιότητα, η οποία πρέπει να χαρακτηρίζει το σύνολο των σπουδών. Για εμάς το επόμενο στάδιο θα είναι να δούμε πως αυτό το σχολειό αποσυνδέεται και με ποιο τρόπο και με ποια, αν θέλετε, διαδικασία εισαγωγής από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο στάδιο, στην παρούσα φάση ασχολούμαστε με το βασικό, με τον κύριο κορμό και ο κύριος κορμός είναι η αναδιαμόρφωση όλου του σχολείου με έμφαση στο λύκειο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσπαθούμε κ. Υπουργέ να το κάνουμε λίγο πιο συγκεκριμένο και προσπαθούμε να δούμε αν ήδη από τη συζήτηση που έχετε κάνει, έχετε δει ότι υπάρχει ας πούμε μια συναίνεση σε κάποιες πολύ βασικές κατευθύνσεις σε σχέση με τη μείωση της ύλης.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσέξτε να δείτε, συμφωνία υπάρχει και για το τι σχολείο θέλουμε για το μέλλον και για το πως αυτό το σχολείο θα λειτουργεί. Υπάρχει συμφωνία για να αναμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών στο λύκειο, για να είναι πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες, αλλά κυρίως στο να επιτρέπουν να αναβαθμιστεί όσο το δυνατόν η μαθησιακή ικανότητα του ίδιου του μαθητή και η απόκτηση συγκεκριμένης κριτικής ικανότητας, κάτι που το σημερινό σύστημα δεν επιτρέπει.
Είμαστε επίσης πάρα πολύ κοντά στην εισαγωγή νέων μεθόδων διδασκαλίας μέσα στο λύκειο, έτσι ώστε να μπορούμε σε λιγότερη, συμπιεσμένη ύλη να αναβαθμίσουμε, όσο το δυνατόν, την πολύπλευρη μάθηση που πρέπει να έχει ένα παιδί. Είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να προσεγγίσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο ακόμα και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στο σχολειό και ειδικότερα στο λύκειο.
Υπάρχουν δηλαδή πάρα πολλά πράγματα που έχουν γίνει και που ξέρουμε μέσα από ποια πορεία πρέπει να κατευθυνθούμε, να κινηθούμε στο επόμενο διάστημα, έτσι ώστε πολύ χειροπιαστά να μπορέσουμε να καταθέσουμε αυτό που ονομάζουμε «εθνικό σχέδιο για την παιδεία». Το ότι εγώ δε γίνομαι ακόμα πιο εξειδικευμένος, έχει να κάνει με το ότι δε θα το ήθελα, διότι αυτή τη δουλειά την κάνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δε θέλω να υποκαταστήσω τον ρόλο του και βεβαίως δεν έχω καμία διάθεση να χειραγωγήσω την πραγματικά πολύ καλή δουλειά που μέχρι στιγμής έχει κάνει. Και αυτή η δουλειά οφείλεται σε όλους όσους συμμετέχουν στο διάλογο.
Και εκεί πράγματι από όλους τους εκπροσώπους των κομμάτων διαπιστώθηκε ότι το κλίμα είναι εξαιρετικό, η σχέση μεταξύ τους είναι εξαιρετικά καλή, οι συνεδρίες που έχουν γίνει μέχρι και σήμερα είναι πάρα πολύ δημιουργικές, έχουν φέρει αποτέλεσμα, έχει γίνει δουλειά και σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση κινούμαστε και για το επόμενο διάστημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα χρονοδιαγράμματα παραμένουν τα ίδια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως παραμένουν τα ίδια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε το πράσινο φως από την Κυβέρνηση ότι θα χρηματοδοτηθεί αυτή η προσπάθεια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, ακόμα δεν έχει γίνει η κοστολόγηση. Εάν δε γίνει η κοστολόγηση, δεν μπορούμε να μιλάμε για πόρους και βεβαίως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε οι πόροι αυτοί αν θα απαιτηθεί να είναι περισσότεροι ή όχι και από πού θα εξευρεθούν. Ας είμαστε αισιόδοξοι, μπορεί να μην απαιτηθούν περισσότεροι πόροι, μπορεί να χρειαστεί να απαιτηθεί καλύτερη διαχείριση των υφισταμένων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κυρία Διαμαντοπούλου, πείτε μας κάποιες κατευθύνσεις, γενικές έστω, τις οποίες βλέπετε.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να ευχηθούμε καλή επιτυχία στους μαθητές των Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων που δίνουν σήμερα εξετάσεις σε όλη τη χώρα.
Σε ένα βαρύ και αντιπαραγωγικό πολιτικό κλίμα που δημιουργεί η Κυβέρνηση στη χώρα μας εμείς επιμένουμε, ότι η παιδεία είναι προτεραιότητα. Το ΠΑΣΟΚ συμμετέχει από την πρώτη στιγμή στο διάλογο για την παιδεία, απαντώντας με ευθύνη στις ανάγκες των γονιών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των παιδιών μας. Καταθέτουμε την πρότασή μας συμμετέχουμε ενεργά και περιμένουμε ακόμα, από την Κυβέρνηση να καταθέσει τη δική της πρόταση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κυρία Κανελλοπούλου, θα συνεχιστεί αυτό το θετικό κλίμα και ποια είναι τα σημεία στα οποία βλέπετε να υπάρχει εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον συναίνεση;

Κ. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Είχαμε σήμερα μία πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση από τον κ. Μπαμπινιώτη για την πορεία του διαλόγου. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι υπάρχει πραγματικά μία ουσιαστική δουλειά, ότι δεν είναι τυπικές οι συναντήσεις μας, ότι πράγματι αυτό που μας ενδιαφέρει κυρίως είναι να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια είναι τα σημεία εκείνα κα Κανελλοπούλου που εσείς επισημαίνετε ως θετικά;

Κ. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Θεωρώ κατ’ αρχάς ως πρώτο θετικό τη συναίνεση που υπάρχει μεταξύ μας. Αυτό νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό για την περαιτέρω πορεία του διαλόγου. Έπειτα, συμφωνούμε και σε ορισμένες βασικές κατευθύνσεις. Δεν θέλω όμως ακόμα να μπω σε αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι λεπτομέρειες, αλλά τι συζητήσατε περίπου;

Κ. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Για παράδειγμα, ότι χρειάζεται κατ’ αρχάς να υπάρξει περισσότερο κριτική σκέψη στα παιδιά, χρειάζεται περισσότερη ουσία, χρειάζεται αναβάθμιση του λυκείου, η ποιότητα του λυκείου είναι πάρα πολύ σημαντική, ίσως ακόμα πιο σημαντική κι από το σύστημα των εξετάσεων. Το ένα εξαρτάται από το άλλο, αλλά οπωσδήποτε η ποιότητα είναι βασική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το συζητήσατε καθόλου το σύστημα των εξετάσεων;

Κ. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν μπήκαμε ακόμα σε αυτήν τη συζήτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι συζητήσατε κ. Γεωργιάδη, είχαμε κάποια πρόοδο;

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Είχαμε την ενημέρωση από τον Καθηγητή, τον κ. Μπαμπινιώτη για την πρόοδο του διαλόγου. Και πρέπει να σας πω ειλικρινά ότι ο διάλογος πηγαίνει πάρα πολύ καλά, κάθε συνάντησή μας μάς γεμίζει αισιοδοξία, γιατί φαίνεται ότι αυτή τη φορά, όλα τα πολιτικά κόμματα που συμμετέχουμε και όλοι οι φορείς, με μεγάλη υπευθυνότητα, θέλουμε επιτέλους να βρούμε λύση στα ζητήματα της παιδείας. Είναι πολύ κρίμα γι’ αυτούς που αποφάσισαν να μην είναι εδώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υποθέτω από αυτό λοιπόν ότι και το κλίμα στη σημερινή συζήτηση ήταν θετικό ή τουλάχιστον υπήρξε διάθεση για συνεννόηση.

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Το κλίμα ήταν εξαιρετικά θετικό και όλοι όσοι μιλήσαμε και η ενημέρωση από τον κ. Καθηγητή ήταν πολύ εμπεριστατωμένη, με συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις και νομίζω τελικά ότι κάπου θα βγει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας έδωσε χρονοδιαγράμματα;

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Υπάρχει ένα σχετικό χρονοδιάγραμμα περίπου στους έξι μήνες, χωρίς να είναι δεσμευτικό, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει πρόοδος, δηλαδή δεν είναι τελματωμένος ο διάλογος, είναι εν εξελίξει και πράγματι προχωράει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως μπορείτε να μας πείτε κ. Γεωργιάδη δυο προτάσεις από αυτές που ετέθησαν;

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Δε θα ήθελα να κάνω εγώ κάτι τέτοιο τώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, δε θα κάνετε κάποια υπέρβαση, ξέρουμε ήδη και μας έχει πει και ο κ. Μπαμπινιώτης ότι όλοι συμφωνείτε στο να περικοπούν μαθήματα, στο να είναι πιο σύντομη η ύλη. Είναι σε αυτό το πλαίσιο;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι ένα σημείο αναφοράς.

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Ακούστε να δείτε, όσοι ασχολούμαστε με την εκπαίδευση ξέρουμε ποια είναι τα προβλήματα. Και πράγματι ο φόρτος μαθημάτων είναι ένα από αυτά. Άρα λοιπόν η ύλη των σπουδών είναι ένα θέμα που συζητάμε και γενικώς η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών είναι θέματα που συζητάμε, όπως η άρση των ανισοτήτων, όλα αυτά τα θέματα που τίθενται στο τραπέζι του διαλόγου. Με διάθεση, αυτό θέλω να ξέρει ο κόσμος, να λύσουμε προβλήματα. Δεν είναι τυπικός διάλογος, είναι ουσιαστικός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα λευκά και τα παρών σε ποιον ανήκουν;

Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Σίγουρα όχι στον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, όπως διαπιστώσατε.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2018  proslipsis.gr, All rights reserved