nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ομιλία Γ. Παπαθανασίου στη συνέλευση του ΣΕΒ 11/5/09

 

ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 11 Μαΐου 2009

 

Ομιλία
του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γιάννη Παπαθανασίου
στην ετήσια Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ

 Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι,

Η φετινή γενική συνέλευση του ΣΕΒ συμπίπτει με μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την παγκόσμια και κατ’ επέκταση για την ελληνική οικονομία. Εδώ και αρκετούς μήνες, ο κόσμος μας βιώνει τη χειρότερη οικονομική κρίση της μεταπολεμικής εποχής. Μια κρίση που πλήττει σήμερα ολόκληρη την Ευρώπη.

Η παγκόσμια οικονομική θύελλα συνταράσσει όλες τις χώρες του κόσμου. Επηρεάζει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες. Δημιουργεί πολύ σοβαρά κοινωνικά προβλήματα. Μεγάλοι τραπεζικοί όμιλοι, ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι, καταρρέουν. Η ανεργία είναι σήμερα σε φάση παγκόσμιας έκρηξης. Στην Ευρώπη έχει πλήξει, έως τώρα, πάνω από τέσσερα εκατομμύρια ανθρώπους. Σε πολλές χώρες καταγράφει ρεκόρ δεκαετιών. Στην Ισπανία ξεπέρασε το 17% και η πρόβλεψη για τη χώρα αυτή είναι πολύ χειρότερη ακόμα. Ο ρυθμός αύξησης της ανεργίας στην Αγγλία είναι σήμερα ο υψηλότερος από τότε που άρχισε επίσημα να καταγράφεται, δηλαδή από το 1971. Τα δημόσια οικονομικά χειροτερεύουν σε όλες τις χώρες. Το έλλειμμα προβλέπεται να φθάσει στην Ευρωζώνη στο 5,3% του ΑΕΠ, στην Ισπανία στο 8,6%, στη Γαλλία στο 6,6%, στην Πορτογαλία στο 6,5%. Οι ρυθμοί ανάπτυξης υποχωρούν σε όλο τον κόσμο. Η ευρωζώνη βυθίζεται στην ύφεση και μάλιστα της τάξης του - 4%. Η Γερμανία στον μείον 5,4%, η Ισπανία στο μείον 3,2%

Κάθε νεότερη πρόβλεψη για την πορεία των οικονομιών της ευρωζώνης είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Το συμπέρασμα στο τελευταίο Ecofin είναι, ότι η ύφεση στην ευρωζώνη θα είναι μεγαλύτερης έντασης απ΄ ότι είχε εκτιμηθεί μόλις πριν από 3 μήνες. Μέχρι το 2010 αναμένεται να προστεθούν 8 εκατ. επιπλέον άνεργοι. Ο φόβος για κοινωνικές εκρήξεις απλώνεται σε όλη την Ευρώπη. Τα ελλείμματα προβλέπεται ότι θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο και για πολλές χώρες αναμένεται να κινηθεί η διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος.

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα βγούμε από την κρίση. Μάλιστα, ο Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας είπε, ότι όταν τον ρωτάνε για το πότε θα τελειώσει η αυτή η κρίση, απαντά «ειλικρινώς δεν ξέρω». Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια κυριαρχούν σε όλο τον πλανήτη. Ακόμα και στις πιο ισχυρές οικονομίες.

Κυρίες και κύριοι:
Η διεθνής κρίση, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει χτυπήσει εδώ και καιρό την πόρτα της Ελλάδας και αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε όλοι. Τα δεδομένα για κανέναν δεν είναι ίδια με αυτά που ξέραμε.

· Ο ρυθμός ανάπτυξης μειώνεται.

· Τα δημόσια έσοδα περιορίζονται.

· Οι ανάγκες για στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων αυξάνονται.

Πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν θέσει σε εφαρμογή ισχυρά πακέτα μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης, που αντιστοιχούν σε ποσοστό πάνω από 5% του ΑΕΠ της Ε.Ε.

Η Ελλάδα δεν διαθέτει αυτή την πολυτέλεια. Και δεν διαθέτει αυτή την πολυτέλεια, διότι είναι μια από τις λίγες χώρες της ευρωζώνης με πολύ υψηλό δημόσιο χρέος και σημαντικό έλλειμμα ανταγωνιστικότητας.

Η μείωση του δημοσίου χρέους, από το 100% στο 94% του ΑΕΠ τα τελευταία πέντε χρόνια, αν και ήταν θετική, δεν επιτρέπει στη χώρα σήμερα να κάνει όσα θα έπρεπε και θα θέλαμε για να στηρίξει την πραγματική οικονομία.

Η ενίσχυση της συμμετοχής του τουρισμού, των εξαγωγών και της ναυτιλίας στο ρυθμό ανάπτυξης τα τελευταία πέντε χρόνια, αν και σημαντική, δεν κατάφερε να ανατρέψει το χρόνιο και διαρθρωτικό έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Η υλοποίηση του ετήσιου δανειακού προγράμματος, μόλις στο πρώτο τετράμηνο του 2009, αν και διέψευσε όλες εκείνες τις Κασσάνδρες που προέβλεπαν ότι δεν θα καταφέρουμε να δανεισθούμε και θα υποχρεωθούμε να προσφύγουμε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, δεν μπορεί να αποκρύψει το γεγονός ότι δανειζόμαστε ακριβότερα από άλλες χώρες της ευρωζώνης.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Τα όσα θετικά πετύχαμε τα πέντε τελευταία χρόνια δεν αρκούν. Η ανάγκη για τολμηρές δομικές αλλαγές είναι πλέον ακόμη πιο επιτακτική. Όσα δεν τολμήσαμε να κάνουμε ως χώρα πριν την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ, οφείλουμε να τα κάνουμε πράξη τώρα. Όσα δεν βρήκαμε το θάρρος να κάνουμε μετά την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ, ακόμα και όταν βλέπαμε το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας να γίνεται οξύτερο, πρέπει και οφείλουμε να τα κάνουμε στα επόμενα δύο χρόνια. Πρέπει επιτέλους ως χώρα να μάθουμε να στηριζόμαστε περισσότερο στην παραγωγή ανταγωνιστικών υπηρεσιών και προϊόντων και πολύ λιγότερο στην κατανάλωση και στο δανεισμό. Πρέπει ως χώρα, αν θέλουμε να έχουμε φιλοδοξίες και αξίωση για ένα καλύτερο επίπεδο ζωής, να διορθώσουμε τις χρόνιες διαρθρωτικές μας αδυναμίες. Και για να πετύχουμε ένα τέτοιο φιλόδοξο εθνικό στόχο, πρέπει επιτέλους να βρούμε το θάρρος να αποκτήσουμε ένα ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο παντού. Στο κράτος. Στην αγορά. Στην παιδεία. Στις επιχειρήσεις. Στην έρευνα και την τεχνολογία. Εύκολες και μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο ο δρόμος της ευθύνης και των τολμηρών διαρθρωτικών αλλαγών.

Κυρίες και κύριοι:
Η ελληνική απάντηση απέναντι στη διεθνή κρίση στηρίζεται από την αρχή σε τρεις πυλώνες:

Ο πρώτος πυλώνας είναι η σταδιακή μείωση του ελλείμματος και του χρέους.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας.

Και ο τρίτος πυλώνας είναι η στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους.

Για τη σταδιακή μείωση του ελλείμματος και του χρέους υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων.

· Παγώσαμε τους μισθούς, τα επιδόματα και τις συντάξεις σε όλο το δημόσιο τομέα. Ταυτόχρονα όμως, μεριμνήσαμε ώστε να δώσουμε έκτακτο επίδομα στήριξης στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με χαμηλά εισοδήματα.

· Όλα τα Υπουργεία περιορίζουν κατά 10% τις ελαστικές δαπάνες. Από αυτό και μόνο εκτιμάται εξοικονόμηση 500 εκατ. ευρώ. Το μέτρο αυτό υλοποιείται ήδη, με την αναπροσαρμογή των ορίων πληρωμής ανά κωδικό του Προϋπολογισμού.

· Περιορίζονται κατά 10% οι δαπάνες για συμβάσεις έργου και συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο, που θα υπογραφούν το 2009.

· Περιορίζονται οι προσλήψεις στο Δημόσιο, με εξαίρεση τους τομείς της Υγείας και της Παιδείας. Οι προσλήψεις φέτος θα είναι συνολικά 12.000 έναντι 21.000 αποχωρήσεων.

· Εφαρμόζεται αυστηρός έλεγχος στις δαπάνες των ΟΤΑ, των Νοσοκομείων και των Ασφαλιστικών Ταμείων, με αυστηρές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι και την καθαίρεση των μη αιρετών διοικήσεων που δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους.

· Μπαίνει σε πλήρη εφαρμογή το ολοκληρωμένο σύστημα προμηθειών στο χώρο της Υγείας. Με το πρόγραμμα αυτό προβλέπεται, ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων τουλάχιστον 500 εκατ. Ευρώ ετησίως και για τα επόμενα τρία χρόνια.

· Προχωράμε στην εγκατάσταση των απαραίτητων υποδομών και αξιοποιούμε την τεχνογνωσία αξιόπιστων συμβούλων από τον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας προκειμένου μηχανογραφικά να ελέγξουμε τη φαρμακευτική δαπάνη και να ελαχιστοποιήσουμε τη σπατάλη που γίνεται στο χώρο του φαρμάκου. Και το κάνουμε αυτό γιατί, όταν θα ξέρουμε ποιος γιατρός γράφει για ποιον ασθενή ποια φάρμακα και για ποιο λόγο, πόσο συχνά και πού εκτελούνται οι συνταγές, τότε δεν θα πρέπει να εκπλαγεί κανένας, αν οι φαρμακευτικές δαπάνες μειωθούν δραστικά. Η διεθνής εμπειρία, δείχνει ότι μηχανοργανωμένα συστήματα παρακολούθησης της συνταγογραφίας, χορήγησης φαρμάκων και ελέγχου των διαγνωστικών και ιατρικών πράξεων μπορούν να συγκρατήσουν τις συνολικές δαπάνες υγείας έως και 30%.

· Δημιουργούμε Ενιαία Αρχή για την καταβολή όλων των αποδοχών των δημόσιων υπαλλήλων. Με τον τρόπο αυτό γίνεται, για πρώτη φορά, η πλήρης καταγραφή των συνολικών αποδοχών κάθε δημόσιου υπάλληλου, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και βάζοντας οριστικό τέρμα σε οποιεσδήποτε επιλεκτικές πολιτικές.

· Μπαίνει σε άμεση εφαρμογή το ανώτατο όριο στις αποδοχές διοικητικών στελεχών οργανισμών του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Το όριο αυτό ανέρχεται στο ύψος του μισθού του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου.

· Υλοποιούμε, για πρώτη φορά, Πρόγραμμα για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση ύψους 631 εκατ. ευρώ, με στόχο τη μείωση του κόστους της γραφειοκρατίας τουλάχιστον κατά 25%. Πρόκειται για το σημαντικότερο πρόγραμμα διοικητικής αναδιοργάνωσης που έχει επιχειρηθεί ποτέ, με στόχο τον ανασχεδιασμό των κρισιμότερων δημόσιων υπηρεσιών.

· Αλλάζουμε τη φιλοσοφία των κρατικών προμηθειών, υιοθετώντας τη μέθοδο Leasing, προκειμένου το κράτος να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους, όπως κάνει και ο ιδιωτικός τομέας.

· Προχωράμε σε διάλογο με την ΑΔΕΔΥ, για τη διαμόρφωση νέου μισθολογίου για τους νεοπροσλαμβανόμενους στο Δημόσιο, που θα ισχύσει από το 2010. Στόχος είναι πλέον οι δημόσιοι υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, την ίδια προϋπηρεσία και για την ίδια δουλειά, να αμείβονται εξίσου. Και να μπει ένα οριστικό τέλος στην πολιτική των επιδομάτων.

· Μετά την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, που ελάχιστοι πίστευαν ότι θα επιτύχει, συνεχίζουμε, όπως ακριβώς δεσμευτήκαμε, με το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ. Απαλλάσσουμε έτσι τους φορολογούμενους από ζημιές που φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ την ημέρα!

· Έχουμε θέσει τον φοροεισπρακτικό μηχανισμό σε διαρκή επιτήρηση. Έχουν τεθεί σαφείς στόχοι και όσοι δεν ανταποκρίνονται σε αυτούς, θα αντικαθίστανται. Μοναδικό κριτήριο για τις προαγωγές και τις τοποθετήσεις των προϊσταμένων και των διευθυντών θα αποτελεί εφεξής η αποτελεσματική υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.

· Προχωράμε σε στοχευμένες διασταυρώσεις και σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα ετοιμάζουμε ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης τιμολογίων, το οποίο καταγράφει και διασταυρώνει ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οικονομικών συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο , ώστε να αποκλείσουμε την έκδοση πλαστών τιμολογίων.

· Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία της αγοράς, ώστε να προχωρήσει αποτελεσματικότερα η είσπραξη των βεβαιωθέντων χρεών, που σήμερα αγγίζουν τα 20 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα μισά θεωρείται ότι είναι εισπράξιμα. Στόχος μας για το 2009, είναι να εισπραχθούν από αυτά τουλάχιστον 1,8 δισ. και να συνεχίσουμε στα επόμενα έτη με ακόμα ταχύτερους ρυθμούς. Εξειδικευμένοι σύμβουλοι από τον ιδιωτικό τομέα θα συνδράμουν και θα καθοδηγούν το έργο των εφοριών.

· Συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε τη διαδικασία αλλαγής του τρόπου κατάρτισης του προϋπολογισμού. Ο προϋπολογισμός προγραμμάτων δεν αποτελεί μόνο έναν τρόπο διαφορετικής και απλούστερης αποτύπωσης και παρουσίασης του κρατικού Προϋπολογισμού, καθώς μειώνονται από 14.000 σε 1.000 οι εγγραφές, αλλά μια συνολική διαφoρoπoίnσn στην άσκηση της Δημοσιονομικής Διαχείρισης και κατ' επέκταση της λειτουργίας του δημόσιου τομέα.

Το σχέδιο δράσης που έχουμε θέσει για τη στήριξη των δημοσίων οικονομικών, ασφαλώς και δεν μπορεί να αλλάξει τα πράγματα από τη μία μέρα στην άλλη. Ιδίως σε μια εποχή πτώσης των λιανικών πωλήσεων, μείωσης των κερδών, καθώς και του ρυθμού ανάπτυξης. Όμως, τα περιθώρια βελτίωσης σε μια κοινωνία μεγάλης φοροδιαφυγής, από τη μία, και αναποτελεσματικής λειτουργίας του κρατικού τομέα από την άλλη, υπάρχουν. Χρειάζεται χρόνος, συνέπεια και συνέχεια, για να αποδώσει μια τέτοια πολιτική. Και αυτό το δρόμο είμαστε αποφασισμένοι να ακολουθήσουμε.

Δεύτερος πυλώνας είναι η στήριξη της πραγματικής οικονομίας.

Από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, επιλέξαμε ως κυβέρνηση το δρόμο της ευθύνης, της ειλικρίνειας και της αποφασιστικότητας. Επιλέξαμε τη δράση και όχι την αδράνεια. Λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε συγκεκριμένα μέτρα.

· Εγγυηθήκαμε τις καταθέσεις των Ελλήνων.

· Λάβαμε μέτρα για την προστασία των δανειοληπτών.

· Προχωρήσαμε στο σχέδιο ενίσχυσης της ρευστότητας.

· Στηρίζουμε, με χαμηλότοκα δάνεια, ύψους 9,5 δισ. ευρώ, 80.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΜΠΜΕ.

· Θεσμοθετήσαμε τη δανειοδότηση σε ποσοστό 100% για την αγορά κατοικίας ή επαγγελματικής στέγης.

· Διπλασιάζουμε το αφορολόγητο για τους τόκους των στεγαστικών δανείων για ανέγερση ή αγορά κατοικίας.

· Ενεργοποιούμε το ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Εθνικοί και κοινοτικοί πόροι ύψους τουλάχιστον 36 δισ. ευρώ πρόκειται να επενδυθούν μέχρι το 2013 και να στηρίξουν την ανάπτυξη, την απασχόληση, την παιδεία και το κοινωνικό κράτος. Μέσα στο 2009 εκτιμάται ότι οι δαπάνες θα ανέλθουν περίπου στα 3 δισ. ευρώ.

· Το Γ’ ΚΠΣ κλείνει χωρίς να χαθεί ούτε ένα ευρώ, σε αντίθεση με όσα προέβλεπαν και σε αυτή την περίπτωση οι εγχώριες Κασσάνδρες, παρ’ όλο που το παραλάβαμε το 2004, 4 χρόνια μετά την έναρξή του, με απορρόφηση μόλις 23%.

· Στηρίζουμε την απασχόληση με 3,2 δισ. ευρώ από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Και προχωράμε σε προγράμματα κατάρτισης και επιδότησης εργασίας για πάνω από 1.300.000 εργαζομένους.

· Από το ΕΣΠΑ 2007 - 2013 ενισχύουμε τους πόρους σε όφελος των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

· Προκηρύσσονται άμεσα νέες δράσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επιχειρηματικότητα - Ανταγωνιστικότητα, που ανέρχονται σε 1,3 δισ. ευρώ. Οι δράσεις αυτές αφορούν την ενίσχυση επιχειρήσεων που απασχολούν ως και 50 άτομα, με έμφαση στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας από νέους και γυναίκες και σε περιοχές που πλήττονται περισσότερο από την κρίση.

· Προχωρούν νέες δράσεις για τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της ψηφιακής στρατηγικής. Οι νέες δράσεις αφορούν: την ψηφιακή ασφάλεια των Επιχειρήσεων. Τη χρηματοδότηση δημιουργίας ψηφιακών καταστημάτων. Τη χρηματοδότηση έναρξης νέων επιχειρήσεων, με βάση επιχειρηματικά μοντέλα που αξιοποιούν δυναμικά τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών.

· Καταρτίζουμε σχέδιο αναβάθμισης σειράς περιφερειακών αεροδρομίων, με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, έτσι ώστε να μετεξελιχθούν σε πόλους τοπικής ανάπτυξης.

· Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα μεγάλων έργων υποδομής που γνώρισε ποτέ η χώρα, ύψους 19 δισ. ευρώ. Όταν την περίοδο 1994 - 2003 είχαν πραγματοποιηθεί μαζί με τα Ολυμπιακά Έργα, έργα ύψους 10 δισ. ευρώ.

· Ολοκληρώνουμε την Εγνατία Οδό, διπλασιάζεται το ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα και κατασκευάζεται το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης.

· Ολοκληρώνουμε τον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό και τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια για τον Τουρισμό, τη Βιομηχανία και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

· Προχωρά το Εθνικό Κτηματολόγιο. Σε διάστημα δύο ετών, το Κτηματολόγιο θα έχει καλύψει τα 2/3 της χώρας. Όταν επί είκοσι σχεδόν χρόνια, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ το μόνο που κατάφεραν με το συγκεκριμένο έργο ήταν να ξοδευτούν οι αντίστοιχοι πόροι χωρίς να παραχθεί κανένα απολύτως έργο και τελικά να καταδικαστεί η χώρα μας.

· Ξεκίνησε η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Κεντρικής Ελλάδος κ.α), με τους οποίους η χώρα αποκτά επιτέλους σύγχρονο εθνικό οδικό δίκτυο, που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη από το Β και Γ Πλαίσιο Στήριξης.

· Αναβαθμίζουμε τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας και προχωρά το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.

· Σχεδιάζουμε μια νέα γενιά δημοσίων έργων, ύψους 8 δισ. ευρώ, ως το 2013. Το 85% των έργων αυτών θα κατασκευαστεί στην Περιφέρεια.

· Προκηρύσσουμε στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 πρόγραμμα, που θα αφορά τη βελτίωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των κτιρίων που κτίστηκαν πριν το 1980, δηλαδή πριν τεθεί σε εφαρμογή ο Κανονισμός Θερμομόνωσης (μονώσεις, αλλαγές κουφωμάτων, υαλοπινάκων κ.λ.π.). Με το πρόγραμμα αυτό δίνουμε ώθηση τόσο στη βιομηχανία δομικών υλικών, όσο και σε συναφή με τον κλάδο των κατασκευών επαγγέλματα, και παράλληλα ενισχύουμε το εισόδημα των νοικοκυριών με τη μείωση των δαπανών τους για ενέργεια.

· Εφαρμόζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η Ελλάδα είναι μια από τις 4 χώρες της Ε.Ε. που βρίσκονται μέσα στους στόχους του πρωτοκόλλου του Κιότο.

· Δημιουργήσαμε νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με αποτέλεσμα να τριπλασιαστεί η εγκατεστημένη ισχύς.

· Παρουσιάσαμε το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Αττικής και καταρτίζουμε αντίστοιχα σχέδια για τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τη Λάρισα και το Βόλο.

· Ενισχύουμε μέσω του επενδυτικού νόμου πάνω από 6.000 επενδύσεις, συνολικού ύψους 12 δις. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν πάνω από 28.500 νέες θέσεις απασχόλησης. Έχουμε επιταχύνει τις εκταμιεύσεις ενώ παράλληλα απλουστεύθηκε η διαδικασία έκδοσης των τροποποιητικών αποφάσεων, έχει γίνει θεσμική προσαρμογή στις καθοριζόμενες υποχρεώσεις των εταιρειών με την άρση γραφειοκρατικών εμποδίων, δόθηκε εκ του νόμου ένα (1) έτος παράταση χρόνου υλοποίησης για όλα τα επενδυτικά σχέδια του νόμου 3299/2004 που εγκρίθηκαν κατά την πρώτη φάση του και εξασφαλίζονται οι δημόσιοι πόροι για την ύπαρξη δυνατότητας αρχικά της υπαγωγής των επενδυτικών σχεδίων στον επενδυτικό νόμο και της ομαλής μετέπειτα χρηματοδότησής τους

· Αξιοποιούμε με τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 5,7 δις. ευρώ, για τη δημιουργία 327 νέων κοινωνικών υποδομών. Ήδη έχει υπογραφεί το πρώτο έργο ΣΔΙΤ που αφορά την υλοποίηση 7 πυροσβεστικών σταθμών. Επίσης και η επιλογή του προσωρινού αναδόχου για το δεύτερο έργο που είναι αυτό της υλοποίησης των διοικητηρίων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Κορίνθου και Τρικάλων ενώ στην τελική ευθεία μπαίνουν άλλα 6 έργα ΣΔΙΤ ύψους 500 εκατ. ευρώ.

· Με στοχευμένα μέτρα στηρίζουμε τις τουριστικές επιχειρήσεις, τον κλάδο της οικοδομής, τις εξαγωγές καθώς και τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Στο σημείο αυτό θέλω να κάνω μια αναφορά στα σχόλια που έγιναν, σχετικά με τα μέτρα στήριξης της αγοράς του αυτοκινήτου. Μάλλον υπάρχουν κάποιοι που αγνοούν, ότι τα έσοδα του δημοσίου από το συγκεκριμένο κλάδο ξεπερνούν τα 1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Αγνοούν, ότι στον ίδιο κλάδο εργάζονται 70.000 εργαζόμενοι και δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους η αγορά είχε καταρρεύσει. Η μια επιχείρηση μετά την άλλη έκλεινε. Οι εργαζόμενοι άρχιζαν να χάνουν τη δουλειά τους. Και το κράτος να χάνει σημαντικά έσοδα. Τα μέτρα που εξαγγείλαμε και τα οποία θα ισχύουν μέχρι τον Αύγουστο, έδωσαν μια ανάσα ζωής στην αγορά του αυτοκινήτου. Έσωσαν επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας. Και φυσικά ενίσχυσαν και ενισχύουν τα δημόσια έσοδα.

· Τέλος η κυβέρνηση συνεχίζει σταθερά στην πολιτική μείωσης των φορολογικών συντελεστών. Οι οποίοι και θα μειωθούν σταδιακά επιπλέον 5% ως το 2014. Και θα ήθελα να υπενθυμίσω, ότι η αξιωματική αντιπολίτευση ακόμη και σήμερα υποστηρίζει, ότι η μείωση των φορολογικών συντελεστών ήταν χάρισμα στις επιχειρήσεις και προφανώς σκοπεύει να τους αυξήσει. Τίποτα δεν διδάχθηκε. Εμείς αντιθέτως υποστηρίζουμε τη μείωση της φορολογίας και στα φυσικά πρόσωπα, καθώς βέβαια και την κατάργηση του φόρου κληρονομιάς και γονικών παροχών την οποία και έχουμε κάνει πράξη.

Στο σημείο αυτό, ωστόσο, θα μου επιτρέψετε να πω το εξής: η πολιτική της μείωσης των φορολογικών συντελεστών συνδέεται άμεσα, όχι μόνο με την πάταξη της φοροδιαφυγής από πλευράς του κράτους, αλλά και με την ενίσχυση της φορολογικής συνείδησης. Και των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Ευθύνη για τη φοροδιαφυγή έχουμε όλοι μας όταν δεν ζητάμε αποδείξεις. Δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο, αντί να ντρέπεται ο επιχειρηματίας που δεν εκδίδει απόδειξη, πολλές φορές να ντρέπεται ο καταναλωτής να τη ζητήσει. Αυτή η νοοτροπία δεν ζημιώνει απλώς το κράτος. Ζημιώνει όλους μας και θα πρέπει να αλλάξει.

Κυρίες και Κύριοι
Στόχος ήταν και παραμένει να στηρίξουμε την πραγματική οικονομία. Να στηρίξουμε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας μας που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση. Και αυτό το κάνουμε γιατί εμείς στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα, εμπιστευόμαστε την ιδιωτική πρωτοβουλία, τον Έλληνα επιχειρηματία.

Είναι νωρίς να γνωρίζουμε τι ρυθμό ανάπτυξης θα πετύχουμε. Το σίγουρο πάντως είναι, ότι μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας, κάνουμε ό, τι είναι δυνατό για να στηρίξουμε την ανάπτυξη και την απασχόληση. Με έργα, που προανέφερα και όχι με λόγια. Με σχέδιο και όχι με ανεύθυνες υποσχέσεις.

Θέλω να θυμίσω, ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, παρά τις αρνητικές προβλέψεις, καταφέραμε να πετύχουμε διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με τις χώρες μέλη της ευρωζώνης. Καλύτερα αποτελέσματα από τις προβλέψεις που γίνονται, πιστεύω ότι θα πετύχουμε και το 2009, αλλά και για τα επόμενα χρόνια.

Παρ’ όλες τις δυσοίωνες προβλέψεις, υπάρχουν ορισμένα θετικά σημάδια. Ένα από αυτά είναι η σχετική ανάκαμψη που παρατηρείται στα χρηματιστήρια. Ένα δεύτερο είναι, ότι ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος ανακάμπτει τον Απρίλιο, στην Ε.Ε., στην Ευρωζώνη, αλλά και στη χώρα μας, για πρώτη φορά μετά το Μάιο του 2007. Ένα τρίτο είναι, ότι η χώρα διαθέτει σημαντικούς αναπτυξιακούς πόρους, στους οποίους επενδύουμε ώστε να ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα. Και ένα τέταρτο, ότι διαθέτουμε υγιές τραπεζικό σύστημα, το οποίο μπορεί να γίνει ακόμα ισχυρότερο. Υπάρχει συνεπώς η ελπίδα, ότι θα έχουμε μια σταθεροποίηση στο δεύτερο εξάμηνο του 2009 και στη συνέχεια ανάκαμψη το 2010. Το λέω όμως με μεγάλη επιφύλαξη, διότι κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος για αυτές τις προβλέψεις.

Τρίτος πυλώνας είναι η στήριξη των πολιτών που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Στηρίζουμε και αυτούς τους πολίτες με έργα και όχι με λόγια.

Η κυβέρνηση κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της, προκειμένου να στηρίξει αυτούς που έχουν ανάγκη.

· Παρέχουμε έκτακτο επίδομα στήριξης έως και 500 ευρώ σε 1.860.000 μισθωτούς και συνταξιούχους

· Δίνουμε το ΕΚΑΣ σε 60.000 επιπλέον συνταξιούχους.

· Έχουμε διασφαλίσει πόρους 22 δισ. ευρώ ως το 2013 για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης.

· Ενώ ενισχύουμε το αγροτικό εισόδημα με επιπλέον 500 εκ. ευρώ.

· Στηρίζουμε την τρίτεκνη οικογένεια. Περισσότερες από 200.000 μητέρες με τρία παιδιά λαμβάνουν πλέον πολυτεκνικό επίδομα.

· Δημιουργήσαμε περισσότερα από 1.800 ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά για τη στήριξη της εργαζόμενης οικογένειας.

· Δημιουργούμε 55 νέα ειδικά σχολεία για ΑμεΑ σε όλη τη χώρα.

· Αυξήσαμε κατά 63% τις δαπάνες για το κοινωνικό κράτος, σε σύγκριση με το 2004.

· Διαθέτουμε 450 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων ομάδων, μέσω του Εθνικού Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής.

· Αυξήσαμε το επίδομα ανεργίας. Από 299 ευρώ έφθασε στα 431 ευρώ.

· Προκηρύσσουμε μέσω του ΟΑΕΔ πάνω από 50.000 νέες θέσεις εργασίας και θα ακολουθήσουν άλλες 140.000 εντός του 2009. Και επιδοτούμε χιλιάδες θέσεις εργασίας.

· Κατασκευάζονται 2.700 κατοικίες για εργαζόμενους με χαμηλά εισοδήματα.

· Επιδοτείται το ενοίκιο 120.000 δικαιούχων του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας.

· Χορηγούνται άτοκα δάνεια σε 2.500 πολύτεκνες οικογένειες, ΑμΕΑ και πυρόπληκτους.

· Επιδοτούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, και σε επιχειρήσεις του τουρισμού.

Κυρίες και κύριοι,
Τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού του τριμήνου Ιανουαρίου -Μαρτίου 2009, του χειρότερου τριμήνου των τελευταίων δεκαετιών σε ολόκληρο τον κόσμο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008, δείχνουν, ότι τα έσοδα, προ επιστροφών φόρων αυξήθηκαν κατά 5%.

Η αύξηση των εσόδων περιορίζεται στο 5% γιατί, εξαιτίας της διεθνούς κρίσης, καταγράφεται και στη χώρα μας μείωση της συνολικής ζήτησης, μείωση των μεταβιβάσεων των ακινήτων και των αυτοκινήτων - όπως άλλωστε έχω επισημάνει - και μείωση των εσόδων από καύσιμα, λόγω της μειωμένης τιμής του πετρελαίου.

Παρά τον περιορισμένο ρυθμό αύξησης των εσόδων και με στόχο να ενισχύσουμε τη ρευστότητα της αγοράς, επιταχύναμε τις επιστροφές φόρων, με αποτέλεσμα αυτές να είναι αυξημένες κατά 78% (612 εκατ. Ευρώ) σε σχέση με το 2008. Πρόκειται για μια πολιτική επιλογή και απόφαση, με στόχο να στηρίξουμε τις αντοχές της αγοράς σε μια δύσκολη περίοδο.

Όσον αφορά τις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, για το διάστημα Ιανουάριος - Μάρτιος, αυτές δεν ξεπέρασαν το ποσοστό 25% που προκύπτει από τις συνολικές ετήσιες προβλέψεις του αναθεωρημένου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στο 23,1%.

Η αύξηση των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού οφείλεται:

· στη διάθεση αυξημένων κονδυλίων για τη χορήγηση του έκτακτου επιδόματος κοινωνικής συνοχής, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, στους χαμηλοσυνταξιούχους, άνεργους και ΑΜΕΑ,

· στην αντιμετώπιση των δαπανών των ειδικών λογαριασμών, που ενσωματώθηκαν στον προϋπολογισμό, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του έτους 2008 βάρυναν τους ειδικούς λογαριασμούς,

· στις επιχορηγήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία (ΙΚΑ, ΝΑΤ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ) με 490 εκατ. ευρώ,

· στις αποδόσεις στην Ε.Ε., που έφθασαν τα 49 εκατ. ευρώ, λόγω αύξησης της βάσης υπολογισμού του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος,

· στις αυξημένες κατά 996 εκατ. ευρώ δαπάνες για τόκους, λόγω της διεθνούς κρίσης και της αναγκαίας αναπροσαρμογής της εκδοτικής και διαχειριστικής στρατηγικής μας,

· και τέλος, στη διάθεση 294 εκατ. ευρώ, σε εκτέλεση αποφάσεων του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που επιδικάστηκαν υπέρ της Ολυμπιακής Αεροπορίας και κατά του Ελληνικού Δημοσίου και αφορούσαν την επίλυση διαφορών μεταξύ τους.

Επιπλέον, με στόχο την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας και την ενίσχυση της ρευστότητας, ειδικά των τοπικών οικονομιών, σε μία δύσκολη περίοδο, επιταχύναμε τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους καταβάλλαμε το 33,3% του συνολικού ΠΔΕ, με αποτέλεσμα οι δαπάνες του να διαμορφωθούν στα 2.9 δις. €, έναντι 785 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2008. Μέχρι σήμερα έχουμε καταβάλει το 60% του συνολικού ΠΔΕ, με αποτέλεσμα οι δαπάνες του να διαμορφωθούν πάνω από 5,5 δις ευρώ, έναντι 4 δις ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2008, ενώ στις 2 Ιανουαρίου είχαμε προχωρήσει στην καταβολή 1,7 δις ευρώ.

Είναι σαφές, ότι η προσπάθεια στήριξης της πραγματικής οικονομίας και των οικονομικά ασθενέστερων συμπολιτών μας, γίνεται πέρα και πάνω από τις πραγματικές δυνατότητες των δημόσιων οικονομικών μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αυτή την πραγματικότητα αποτυπώνουν τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Κανένας όμως από τους τρεις πυλώνες της πολιτικής μας δεν μπορεί να αναπτυχθεί, χωρίς τους άλλους. Και αυτό στην πράξη σημαίνει, ότι πρέπει και οφείλουμε να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, για τη μείωση του ελλείμματος στο 3,7% το 2009 και κάτω από 3% το 2010.

Η κυβέρνηση, έχοντας μια καθαρή εικόνα των εξελίξεων στο πρώτο εξάμηνο του 2009, θα προχωρήσει όπου χρειασθεί στις αναγκαίες προσαρμογές. Βάζουμε το εθνικό και το κοινωνικό όφελος πάνω απ’ όλα. Ό,τι έχουμε δεσμευτεί, θα το υλοποιήσουμε. Όχι γιατί μας το επιβάλλει η συμμετοχή μας στην Ε.Ε., αλλά γιατί μας το επιβάλλει το εθνικό μας συμφέρον.

Κυρίες και κύριοι:
Η έξοδος από την κρίση απαιτεί σχέδιο, εθνική συνεννόηση, υπεύθυνες προτάσεις και όχι γενικότητες και θεωρίες. Και αναφέρομαι, όχι μόνο στα κόμματα και τους πολιτικούς, αλλά σε όλους και στους κοινωνικούς εταίρους.

Η τακτική να ζητάμε από το κράτος λιγότερους φόρους από τη μία και περισσότερες επιδοτήσεις από την άλλη, είναι εύκολη.

Η τακτική να ζητάμε πρωτοβουλίες για ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της ζήτησης και την ίδια στιγμή, μερικές επιχειρήσεις, είτε να προχωρούν σε αδικαιολόγητες αυξήσεις, είτε να μην τηρούν την κείμενη νομοθεσία στη φορολογία, στο περιβάλλον ή στον ανταγωνισμό, είναι πέρα για πέρα κατακριτέα.

Η τακτική να ζητάμε μεταρρυθμίσεις γενικά και αόριστα, αποφεύγοντας τις όποιες λεπτομέρειες οι οποίες και προκαλούν τις κοινωνικές εντάσεις και συγκρούσεις, είναι και αυτή εύκολη.

Η τακτική της κριτικής σε όλα είναι επίσης εύκολη.

Το δύσκολο είναι να αναλάβουμε όλοι τις πραγματικές μας ευθύνες και να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους. Να κάνει ο καθένας στον τομέα ευθύνης του ότι πραγματικά απαιτείται. Αυτά είναι που χρειάζεται η χώρα για να προοδεύσει. Και σε ό, τι μας αφορά, έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας.

Έχουμε κάνει μια επιλογή, ως κυβέρνηση και ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη. Να ασχολούμαστε μα τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα και όχι με την παραπολιτική και τη σκανδαλολογία. Να πούμε όλη την αλήθεια και να βάλουμε το εθνικό συμφέρον πάνω απ’ όλα. Θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι και όχι πρόσκαιρα ευχάριστοι. Δεν πρόκειται να ακούσετε από εμάς ανεύθυνες υποσχέσεις. Δεν είμαστε εμείς αυτό το κόμμα, το οποίο, ενώ κάνει λόγο για χρεοκοπία της ελληνικής οικονομίας, υπόσχεται στους πάντες τα πάντα. Απέναντι στην κινδυνολογία και την ανευθυνότητα, εμείς προτάσσουμε την υπευθυνότητα και ένα ρεαλιστικό σχέδιο εξόδου από την κρίση. Ένα σχέδιο που παρακολουθώντας τις εξελίξεις συνεχώς βελτιώνεται, εμπλουτίζεται και διευρύνεται με νέα στοιχεία πολιτικής. Ένα σχέδιο, το οποίο συμπληρώνεται με μια σειρά από εθνικά αναγκαίες και τολμηρές μεταρρυθμίσεις.

Κυρίες και κύριοι:
Είναι πεποίθηση μου, ότι το πρόβλημα της χώρας δεν είναι μόνο λογιστικό. Είναι κυρίως βαθιά δομικό. Και γι’ αυτό, αν θέλουμε να έχουμε ένα σίγουρο και αισιόδοξο μέλλον, επαναλαμβάνω ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε τολμηρές διαρθρωτικές αλλαγές. Αλλαγές, τις οποίες είκοσι χρόνια συζητάμε, αλλά δεν τολμήσαμε να υλοποιήσουμε. Η κρίση που σήμερα βιώνουμε, έφερε και πάλι τις δομικές αδυναμίες της οικονομίας μας στην επιφάνεια. Δεν μπορούμε πλέον να κάνουμε πως δεν τις βλέπουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια της αδράνειας και της μετάθεσης των αποφάσεων στο μέλλον. Στις δύσκολες εποχές, οι χώρες που καταφέρνουν να κάνουν τη διαφορά είναι οι χώρες με αποφασιστικές ηγεσίες. Ηγεσίες που δεν λογαριάζουν το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος και μπορούν να παίρνουν αποφάσεις.

Τώρα είναι η ώρα για εθνική συνεννόηση και εθνικά ωφέλιμες αποφάσεις.

Σήμερα και όχι αύριο.

Συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις και όχι θεωρίες.

Υπεύθυνη στάση και όχι ανεύθυνες υποσχέσεις.

Στο επόμενο διάστημα θα κριθεί αν θα πράξουμε τα αυτονόητα και θα διασφαλίσουμε το μέλλον της χώρας και των παιδιών μας, ή αν θα εισέλθουμε σε μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας, ανασφάλειας και κοινωνικών εντάσεων.

Το δίλημμα είναι σαφές και η ευθύνη της επιλογής ανήκει σε όλους μας.

Η κυβέρνηση Καραμανλή είναι αποφασισμένη να κάνει το επόμενο βήμα. Να προχωρήσει σε τολμηρές αλλαγές. Να στηρίξει τη μελλοντική ανάπτυξη της χώρας στην παραγωγή και τη δημιουργία σύγχρονων ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών και όχι στο δανεισμό και στην κατανάλωση. Να βάλει το εθνικό συμφέρον πάνω απ’ όλα.

Έχουμε ξεκάθαρους στόχους και σαφείς επιδιώξεις. Σε αυτή τη δύσκολη εποχή δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω. Και δεν πρόκειται να το κάνουμε.

Σας ευχαριστώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved