ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Ο Α. Σπηλιωτόπουλους μετά τη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία 13/10/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αθήνα, 13 Ιουλίου 2009

 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία, υπό τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο, παρουσία του Προέδρου του ΣΠΔΕ, καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη. Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος και οι κ.κ. Κρινιώ Κανελλοπούλου (Εκπρόσωπος Ν.Δ.), Άννα Διαμαντοπούλου (Εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ) και Άδωνις Γεωργιάδης (Εκπρόσωπος ΛΑΟΣ) προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συνεδρίασε σήμερα η Πολιτική Διακομματική Επιτροπή, προκειμένου να ενημερωθεί  για την εξέλιξη του διαλόγου που διεξάγεται στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του καθηγητού κ. Μπαμπινιώτη. Το μήνυμα είναι θετικό και ενθαρρυντικό για τη συνέχεια. Ο διάλογος προχωρεί συγκροτημένα και υπεύθυνα. Η συμβολή όλων όσοι συμμετέχουν είναι καθοριστική και παραγωγική για τις εξελίξεις. Οι εργασίες του ΕΣΥΠΔΕ εξελίχθηκαν και εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς, υπεύθυνα και παραγωγικά. Με διαδικασίες ουσιαστικού δημοκρατικού διαλόγου και σεβασμό στη διαφορετική άποψη. Με επίμονη προσπάθεια να εξετασθούν όλες οι προτάσεις ακόμη και όσων επέλεξαν τη μη συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια. Με τη συμβολή όλων των πλευρών, αναμένουμε το πόρισμα και τις συγκεκριμένες προτάσεις του ΕΣΥΠΔΕ τον Οκτώβριο. Στη συνέχεια προγραμματίζουμε να προχωρήσουμε με ταχείς ρυθμούς, χωρίς αιφνιδιασμούς, και με την ίδια προσήλωση στις δημοκρατικές διαδικασίες και στη συναίνεση, στο νομοθετικό έργο που απαιτείται. Η ριζική μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και οι συνακόλουθες αλλαγές στο Γυμνάσιο και το σύστημα Τεχνικής Εκπαίδευσης αποτελούν διακηρυγμένες προτεραιότητες της κυβέρνησης, οι οποίες μπορούν να προχωρήσουν με συναίνεση και να διαμορφώσουν μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα για τη χώρα αντίστοιχη της εποχής και της σύγχρονης πραγματικότητας που ισχύει στην Ευρώπη και τον προηγμένο κόσμο.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά και δημόσια τους συναδέλφους μου, μέλη της Πολιτικής Επιτροπής για την παρουσία τους και τη συμβολή τους που αποδεικνύει και το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για την προώθηση καίριων μεταρρυθμιστικών μέτρων, τα οποία έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Για να τα αντιμετωπίσουμε, οφείλουμε, τόσο η κυβέρνηση όσο και όλος ο  πολιτικός κόσμος της χώρας, να εργασθούμε συντονισμένα και εντατικά, με όραμα ένα καλύτερο μέλλον για την εκπαίδευση, ρεαλιστικό πλαίσιο στόχων και δράσεων και με πρόταγμα το κοινωνικό συμφέρον και το αύριο της νέας γενιάς και της χώρας.
Και επιτρέψτε μου να σημειώσω εδώ πως αυτό είναι και το πραγματικό περιεχόμενο του γνήσιου πατριωτισμού, που πολλοί συνηθίζουν να τον επικαλούνται κατά το δοκούν ή κατά τους μικροκομματικούς τους σχεδιασμούς. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ κάτι πιο συγκεκριμένο μπορείτε να μας πείτε; Δηλαδή υπάρχει κάποιο στοιχείο, κάποια αλλαγή, προβλέπεται να υπάρχει μια  συμφωνία…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, υπάρχουν ζητήματα τα οποία πράγματι τ’ ανοίγουμε το ένα μετά το άλλο. Το ένα είναι η αναμόρφωση του σχολείου, κυρίως η αναμόρφωση του Λυκείου. Αυτό περνά μέσα από εξαντλητική συζήτηση για τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών.
Το δεύτερο κομμάτι είναι ότι εξετάζουμε όλα τα εναλλακτικά συστήματα για την εισαγωγή των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όμως, εκεί που έχουμε όλοι συμφωνήσει είναι ότι, πρέπει να πάψει το Λύκειο να είναι ένας χώρος προπαρασκευαστικός και να γίνει ένας χώρος ουσιαστικής παιδείας,  άρα ν’ αποσυνδεθεί η φοίτηση στο Λύκειο από τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Το τρίτο στο οποίο συμφωνούμε είναι ότι πρέπει να δούμε το ζήτημα της τεχνικής εκπαίδευσης σε τέτοιο βαθμό και σε τέτοιο στόχο που πράγματι να εξοικονομήσουμε πόρους και δυνάμεις για να υπάρξει πράγματι μια ουσιαστική τεχνική εκπαίδευση στη χώρα. Και, βεβαίως, σε όλα όσα έχουμε μια κοινή συνισταμένη που είναι η ποιότητα σε κάθε βαθμίδα και σε κάθε υπηρεσία της εκπαίδευσης.
Χρειάζονται αλλαγές, οι οποίες ενδέχεται να δημιουργήσουν την αίσθηση των συγκρούσεων με κατεστημένες νοοτροπίες και λογικές. Για εμάς, το θετικό είναι ότι τουλάχιστον επιχειρούμε, εκεί που απαιτούνται ρήξεις και τομές, αυτές να είναι όσο το δυνατόν με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση και γι’ αυτό πράγματι έχω πει πολλές φορές ότι είναι υπεύθυνη η στάση όσων αποφάσισαν να συμμετέχουν στο διάλογο και της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των υπολοίπων κομμάτων. Αλλά, εμείς εξετάζουμε και τις προτάσεις και τις θέσεις ακόμα και όσων με τη στάση τους αποφάσισαν να μη συμμετέχουν στο διάλογο.
Θα εξαντλήσουμε λοιπόν όλη την παρουσίαση των εναλλακτικών προτάσεων, άσχετα αν υπάρχουν επικρατούσες ή μη. Δηλαδή, σε κάθε επικρατούσα πρόταση, από κάτω θα σημειώνονται και οι διαφορετικές προσεγγίσεις, οι διαφορετικές εκτιμήσεις, οι διαφορετικές προτάσεις που υπάρχουν για κάθε Τομέα.
Σας είπα το χρονοδιάγραμμα ποιο είναι και για εμάς είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι δεν έχουμε απόκλιση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει, προσπαθούμε όσο το δυνατό να κάνουμε καλά τη δουλειά μας με όλες τις δυσκολίες τις οποίες ξέρετε. Μια μεγάλη δυσκολία ήταν οι ευρωεκλογές. Γιατί στις ευρωεκλογές υπάρχει μια πόλωση και η πόλωση ή ο φανατισμός βεβαίως δεν βοηθούν. Παρ’ όλα αυτά, σε πείσμα των καιρών, καταφέραμε και προχωρήσαμε τον διάλογο για την παιδεία και φέραμε καλά αποτελέσματα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η υπεύθυνη στάση θα είναι μέχρι τέλους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να μας πείτε, αν μπορείτε, τα κοινά σημεία, τουλάχιστον τους άξονες στους οποίους έχετε καταλήξει όλοι και συμφωνείτε, σ’ ένα, δύο, τρία, δεν ξέρω σε πόσα πράγματα συμφωνείτε..
Α.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Θέτουμε στην κρίση του ελληνικού λαού το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία δεν έχει καταθέσει εδώ και 4 μήνες που ξεκίνησε ο διάλογος ούτε μία θέση και ότι ο εκπρόσωπός της στον εθνικό διάλογο δεν συμμετέχει, δεν έρχεται. Ο δε Υπουργός συμφωνεί με «ό,τι πετάει και κολυμπάει».
Επειδή στην παιδεία είναι ο χώρος που και δημιουργείται αλλά και αναπαράγεται η κρίση που έχουμε σήμερα στην ελληνική κοινωνία, το ΠΑΣΟΚ θεωρεί χρέος και εθνικό καθήκον να συμμετέχει και να συνεισφέρει με προτάσεις, τις καταθέσαμε και σήμερα, ώστε ο εθνικός διάλογος να καταλήξει σε πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις που το ΠΑΣΟΚ αύριο δεσμεύεται να υλοποιήσει ως κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή το λέτε συνεχώς ότι δεν υπάρχουν προτάσεις από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, διακυβεύεται ακόμα και η συμμετοχή σας στο διάλογο; Δηλαδή μπορείτε να το ξανασκεφτείτε αν συνεχιστεί αυτή η στάση από πλευράς του κυβερνώντας κόμματος;
Α.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Εμείς έχουμε θέσει από την πρώτη ημέρα προϋποθέσεις με τις οποίες γίνεται ο διάλογος, γιατί ο διάλογος δεν γίνεται ούτε για επικοινωνιακούς λόγους, ούτε για να έχουν κάποια κόμματα ιδιαίτερα κομματικά συμφέροντα. Είναι ένα εθνικό χρέος. Διάλογος σημαίνει καταθέτω προτάσεις. Το υπενθυμίζω κάθε φορά και ελπίζω την επόμενη φορά η Νέα Δημοκρατία να έρθει με προτάσεις. Ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι συζητούσατε τόσες ώρες;
Κ.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ήταν πολλή ώρα, αλλά ήταν ουσιαστικής σημασίας. Ο κ. Μπαμπινιώτης μας ενημέρωσε για τα θέματα που συζητούνται αυτή τη στιγμή, δηλαδή για την ποιότητα της εκπαίδευσης, τ’ αναλυτικά προγράμματα, τη διάρκεια του σχολικού χρόνου και τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγκεκριμένα πράγματα θα μας πείτε;
Κ.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Κοιτάξτε, είναι πάρα πολύ αναλυτικά, νομίζω ότι θα χρειαστεί πάρα πολύς χρόνος για να τα κουβεντιάσουμε. Άλλωστε δεν έχουμε ακόμα καταλήξει, είναι προτάσεις αυτή τη στιγμή και, όταν θα καταλήξουν αυτές οι προτάσεις, θα σας γίνουν γνωστές. Εγώ θέλω να σας τονίσω το πολύ καλό κλίμα στο οποίο εξακολουθεί να εξελίσσεται αυτός ο διάλογος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρακτικά τώρα κα Κανελλοπούλου. Μιλήσατε για τα βιβλία, μιλήσατε για τα γνωστικά αντικείμενα του Λυκείου και σε τι καταλήξατε; Την προηγούμενη φορά μας είχαν πει από τον διάλογο ότι μιλούν για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, για νέα βιβλία..
Κ.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Όλα αυτά τα συζητήσαμε. Και τα νέα βιβλία τα οποία είναι η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, συζητήσαμε βεβαίως και την ανάγκη ν’ αναβαθμιστεί η ποιότητα στο Λύκειο, η ποιότητα της εκπαίδευσης, γ’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία τ’ αναλυτικά προγράμματα ν’ αλλάξουν μορφή απ’ ότι είναι σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα θέλαμε να μας πείτε πρακτικά και όχι γενικόλογα…
Α.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Κατ' αρχάς να πω ένα γενικό: Μακάρι όλα να πήγαιναν στην Ελλάδα τόσο καλά όσο ο εθνικός διάλογος για την παιδεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάλι καλά..
Α.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Ακούγονται πολλές αλήθειες και, αν τελικά καταφέρουμε να επιτύχουμε έστω και κλάσμα όλων αυτών τα οποία συζητούμε, πάρα πολλά θ’ αλλάξουν προς το καλύτερο για το ελληνικό σχολείο, για τους Έλληνες μαθητές και για τους γονείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο είναι το σημαντικότερο κατά τη γνώμη σας που αν επιτευχθεί θα είναι πραγματικά μεγάλη αλλαγή;
Α.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Το σημαντικότερο θα είναι να βγαίνει ένας μαθητής από το σχολείο όχι εθισμένος στην παπαγαλία και στην αποστήθιση, αλλά στο να έχει αποκτήσει έστω και στοιχειωδώς κριτική σκέψη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό θα το αποκτήσετε με νέα βιβλία, με νέες μεθόδους διδασκαλίας;
Α.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Αυτά όλα συζητάμε στον εθνικό διάλογο, όλες οι ιδέες πέφτουν στο τραπέζι, συνεκτιμώνται. Το ευχάριστο είναι ότι όλοι όσοι συμμετέχουμε,  συμμετέχουμε με πολύ κέφι, με πολλές ιδέες και απ’ ότι φαίνεται και με αρκετές συναινέσεις. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα, από τη σημερινή συνεδρίαση διαπιστώσατε κάποια συμφωνία, κάποιον κοινό τόπο σε ό,τι αφορά κάτι πιο συγκεκριμένο, ας πούμε για το σχολικό χρόνο, για τη διάρκεια της φοίτησης στο σχολείο;
Α.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: Είναι πάρα πολύ νωρίς να μιλήσουμε για τους κοινούς τόπους, θα ήταν σα να προκαταλαμβάνουμε το διάλογο. Αυτό δεν θα ήταν σωστό εκ μέρους μας να το κάνουμε. Αλλά πρέπει να σας πω, ότι πράγματι κατατίθενται προτάσεις που, απ’ ό,τι φαίνεται, θα συγκεντρώσουν τις αναγκαίες πλειοψηφίες -και κοινωνικές και πολιτικές.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved