ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
1 δις ευρώ φέρνει η "ψηφιακή σύγκλιση" έως το 2013

 

Αθήνα 10.3.2011, 21:32

Τη νέα ψηφιακή στρατηγική του υπουργείου Ανάπτυξης παρουσίασε ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοϊδης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, μαζί με τον Ειδικό Γραμματέα του υπουργείου Αντώνη Μαρκόπουλο.

Βασικό εργαλείο σε αυτή τη νέα στρατηγική έχει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», το οποίο ο υπουργός χαρακτήρισε ως «ατμομηχανή» για την επανεκκίνηση της σύγχρονης αναπτυξιακής διαδικασίας της χώρας.

"Μέχρι σήμερα η Ψηφιακή Σύγκλιση αποτελούσε, χωρίς αμφιβολία, τον «κοιμώμενο γίγαντα» της αναπτυξιακής μας διαδικασίας», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπονοώντας την μηδαμινή απορρόφηση που παρουσίαζε το πρόγραμμα κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας (0.34%). «Παραλάβαμε ένα πρόγραμμα με ενταγμένα δημόσια έργα, τα οποία είχαν υπερκοστολογηθεί και δεν είχαν καμία αναπτυξιακή στόχευση, πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους πολίτες και προστιθέμενη αξία για την οικονομία μας» τόνισε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και συμπλήρωσε ότι μόλις σε ένα χρόνο η απορροφητικότητα έφτασε στο 10.7%.

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα μετατρέπεται σε βασικό εργαλείο ανάπτυξης με ένταξη καινοτομικών έργων με προστιθέμενη αξία, εξορθολογισμένους προϋπολογισμούς και σαφή χρονοδιαγράμματα. Από σήμερα και μέχρι το 2013 πρόκειται να διατεθούν στην αγορά μέσω της ψηφιακής σύγκλισης περίπου 1 δις ευρώ, ενώ εντός του 2011 στόχος είναι η αύξηση της απορρόφησης του Προγράμματος κατά 250 εκ €, με επιπλέον διαθέσιμα 300 εκ € στην αγορά από προγράμματα του Jeremie. Έτσι, στην αγορά πρόκειται να διατεθούν, μόνο το 2011, περισσότερα από 500 εκ €, που αναμένεται να δημιουργήσουν 19.000 θέσεις εργασίας.

Eπιχειρηματικότητα
Ο κ. Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε και στα "εργαλεία" που διατίθενται για την ενίσχυση των νέων επιχειρηματιών, τα οποία είναι τα εξής:
1. Το καθεστώς νεανικής επιχειρηματικότητας του νέου επενδυτικού νόμου (100 εκ €).
2. Το Ταμείο Jeremie (300 εκ €) για δράσεις για τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών).
3. Η νέα δράση ενίσχυσης «Νέα Καινοτομική Επιχειρηματικότητα» στο πλαίσιο του ΕΠΑΝ ΙΙ (30 εκ €), που θα προκηρυχθεί τις επόμενες μέρες και θα προσφέρει ποσοστό ενίσχυσης έως 50% των επιλέξιμων δαπανών. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα - σημαιοφόρος μιας νέας γενιάς προγραμμάτων για την καινοτομία.

Ρευστότητα
Σχετικά με τη ρευστότητα στην αγορά, ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε: «Το υπουργείο μας συνεχίζει κανονικά τη ροή αξιολόγησης και αποπληρωμής των επενδυτικών σχεδίων του προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου 3299/2004. Για το 2010 εγκρίναμε σχεδόν ένα δις ευρώ, από εθνικούς πόρους και συγχρηματοδοτούμενα έργα. Ένα δις ευρώ και επιπλέον, στοχεύουμε να εγκρίνουμε και για το 2011, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τη στενότητα πόρων που υπάρχει. Και μέχρι το πρώτο μισό του έτους να έχουμε αξιολογήσει το σύνολο των σχεδίων που υποβλήθηκαν με το παλαιό καθεστώς».

Επίσης, ανακοίνωσε ότι μέσα στους δύο επόμενους μήνες πρόκειται να γίνει η εκταμίευση 400 εκ € για 211 επενδυτικά σχέδια ενώ ήδη έχει εγκριθεί με υπουργική απόφαση το ποσό των 142,5 εκ € για τον Φεβρουάριο του 2011, που ανταποκρίνονται σε 120 επενδυτικά σχέδια. Παράλληλα, ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης του Προγράμματος για την Ανταγωνιστικότητα, το ΕΠΑΝ ΙΙ, ανέρχεται σε 3 και πλέον δις €, ενώ για το 2011 έχουν ήδη εγκριθεί δαπάνες περίπου 430 εκ €.

* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της εισήγησης του κ. Χρυσοχοϊδη, του κ. Μαρκόπουλου και οι ερωταπαντήσεις της συνέντευξης Τύπου:

 

Είμαστε σήμερα εδώ για να σας ανακοινώσουμε μια σειρά από θέματα που αφορούν στις πολιτικές του Υπουργείου μας, που αφορούν στην άμεση ένεση ρευστότητας που παρέχουμε στην αγορά, καθώς και τη νέα ολοκληρωμένη εθνική πολιτική για την Ψηφιακή Σύγκλιση. Του πως δηλαδή εντάσσουμε την Ψηφιακή Πολιτική στον εθνικό μας σχεδιασμό.

Ένεση ρευστότητας 550 εκ. ευρώ στην αγορά
Καταρχήν, θέλουμε να απευθύνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά. Το Υπουργείο μας συνεχίζει κανονικά τη ροή αξιολόγησης και αποπληρωμής των επενδυτικών σχεδίων του προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου 3299/2004. Για το 2010 εγκρίναμε σχεδόν ένα δις ευρώ, από εθνικούς πόρους και συγχρηματοδοτούμενους πόρους.

Ένα δις ευρώ και περισσότερα, στοχεύουμε να εγκρίνουμε και για το 2011, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τη στενότητα πόρων που υπάρχει. Και μέχρι το πρώτο μισό του έτους να έχουμε αξιολογήσει το σύνολο των σχεδίων που υποβλήθηκαν στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο.

Πιστεύουμε σε ένα κράτος φερέγγυο και συνεπές, όχι σε ένα κράτος που χρωστά, σε ένα κράτος που δεν σέβεται τους δημόσιους πόρους, τον πολίτη, τον επιχειρηματία. Στηρίζουμε την αγορά στην πράξη, με ένεση ρευστότητας 550 εκ. ευρώ που τρέχουν στην αγορά ΤΩΡΑ.

Μέσα στους επομένους δύο μήνες εκταμιεύουμε 400 εκ. ευρώ για 211 επενδυτικά σχέδια. Με υπουργική απόφαση εγκρίναμε, ποσό 142,5 εκατομμυρίων ευρώ για τον Φεβρουάριο του 2011, ανταποκρινόμενοι σε 120 επενδυτικά σχέδια. Συνολικά δηλαδή, περίπου 550 εκ. ευρώ ρευστότητα σε μια δύσκολη περίοδο.

Προσπαθούμε να αντλήσουμε το μέγιστο κοινωνικό όφελος από τα έργα που αξιολογούνται, αυτά δηλαδή που δημιουργούν απασχόληση, δουλειές, ευκαιρίες για ανάπτυξη στην περιφέρεια.

Σε ό,τι αφορά στο Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, το ΕΠΑΝ ΙΙ, ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης για ενεργές και σχεδιαζόμενες ενέργειες, φτάνει τα 3 και πλέον δις ευρώ, οι δαπάνες ξεπερνούν το 1 δις ευρώ, ενώ για το 2011 έχουμε εγκρίνει δαπάνες περίπου 430 εκ. Ευρώ. Ενδεικτικά σας αναφέρω προγράμματα που τρέχουν, όπως:
- Πράσινος Τουρισμός, 30 εκ: βρίσκεται ήδη στην αγορά.
- Εξωστρέφεια - Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων, 30 εκ., βρίσκεται ήδη στην αγορά.
- Πρόγραμμα στήριξης ΜΜΕ προϋπολογισμού 150 εκ, βρίσκεται ήδη στην αγορά με απορρόφηση 10 εκ το μήνα.
- Μεταποίηση στις νέες συνθήκες προϋπολογισμού 200εκ. Η ροη της χρηματοδότησης θα αρχίσει στις 24 Απριλίου.
- Γυναικεία-Νεανική Επιχειρηματικότητα προϋπολογισμού 100 εκ. Εκτελείται από τον ΕΟΜΜΕΧ. Βρίσκεται ήδη στην αγορά και θα απορροφήσει τελικά μέχρι τέλος του χρόνου 70 εκ.
- Και φυσικά το Digi-Retail από την Ψηφιακή Σύγκλιση, 100 εκ., που βρίσκεται ήδη στην αγορά.

Για τα προγράμματα που θα ρίξουμε σε λίγες ημέρες και εβδομάδες στην αγορά, θα σας ενημερώσουμε αναλυτικά σύντομα.

Β. Ψηφιακή Σύγκλιση - εργαλείο ανάπτυξης
Ένα κράτος με σύγχρονες λειτουργίες που σέβεται και εξυπηρετεί τον πολίτη, μια οικονομία που παράγει προς όφελος όλων, μια κοινωνία με νέα γενιά που ελπίζει και καταφέρει να πραγματώνει ιδέες, είναι το όραμά μας. Και αυτό θα το πετύχουμε αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Όπως γνωρίζετε, η επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας δεν μπορεί να γίνει με την ίδιες λογικές που μας οδήγησαν μέχρι εδώ. Δεν μπορεί να επιτευχθεί με τα ίδια συμβατικά εργαλεία που χρηματοδοτούν το κράτος και τις δορυφορικές λειτουργίες του. Ανάπτυξη χωρίς σύγχρονη ματιά και αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας για το επιχειρείν, δεν είναι εφικτή.

Βασικό μας εργαλείο είναι η νέα ψηφιακή στρατηγική που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα με τον Ειδικό Γραμματεία, τον κ. Μαρκόπουλο. Ατμομηχανή αυτής της νέας στρατηγικής είναι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», το οποίο στην ουσία το μεταμορφώνουμε και το συνδέουμε οριζόντια με τις πολιτικές προτεραιότητες του συνολικού αναπτυξιακού μας σχεδιασμού.

Ψηφιακή πραγματικότητα
Επιτρέψτε μου μια παρένθεση, δυο λόγια για τη σημερινή ψηφιακή πραγματικότητα προτού αναφερθώ στη νέα στρατηγική.

Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) συνεισφέρουν κατά 50% στην οικονομική ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Για την ακρίβεια, στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) οφείλεται η μισή αύξηση της παραγωγικότητας στην Ευρώπη τα τελευταία 15 χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα.

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οι κλάδοι υψηλής τεχνολογίας παρουσιάζουν ταχεία ανάπτυξη. Πάνω από 26.000 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας με την πλειονότητα αυτών να έχει ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ και η σχετική απασχόληση παρουσιάζει σημαντική αύξηση.

Οι κλάδοι αυτοί μπορούν να αποτελέσουν σημαντικές πηγές ανάπτυξης συνολικά για την ελληνική οικονομία. Η στήριξή τους μέσω σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων και ενισχύσεων αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη όχι μόνο για τον κλάδο αλλά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Στο πλαίσιο αυτό, βασικός μας στόχος είναι να αξιοποιήσουμε τη δυναμική αυτή και να πετύχουμε την ανάδειξη της Ελλάδας σε ψηφιακό κέντρο της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, με οικονομία δυναμική, ανταγωνιστική, βασισμένη στη γνώση, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.

Ψηφιακή Σύγκλιση
Μέχρι σήμερα η Ψηφιακή Σύγκλιση αποτελούσε τον «κοιμώμενο γίγαντα» της αναπτυξιακής μας διαδικασίας. Ένα σημαντικό αλλά παντελώς αναξιοποίητο εργαλείο, που μια σειρά από αστοχίες και λάθη του παρελθόντος, είχαν ως αποτέλεσμα το Πρόγραμμα να παρουσιάζει σχεδόν μηδαμινή απορρόφηση, όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση.

Παραλάβαμε το Πρόγραμμα στο 0,34% και μέσα σ’ ένα μόλις χρόνο το πήγαμε στο 10,7%. Η προηγούμενη λογική οδήγησε σε «portals» και ιστοσελίδες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που οδήγησε σε αναπτυξιακό αποτέλεσμα. Όσον αφορά τις ενισχύσεις στον ιδιωτικό τομέα, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη ρευστότητα και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, οι πληρωμές ήταν μηδενικές.

Η κατάσταση αυτή έπρεπε να αλλάξει. Και έπρεπε να αλλάξει ριζικά.

Αλλάζουμε τους όρους
Πλέον, προκηρύσσουμε στοχευμένες προσκλήσεις ανά τομέα πολιτικής, χρησιμοποιούμε πρότυπα στις διαδικασίες με το Νέο Πρότυπο Τεύχους Προκήρυξης, τα έργα μας πλέον εντάσσονται σε έναν ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό και έχουν εξορθολογισμένους προϋπολογισμούς. Παράλληλα, για πρώτη φορά εισάγουμε χρονοδιαγράμματα, τα οποία και παρακολουθούμε συστηματικά, ώστε να απεντάσσουμε έργα τα οποία «λιμνάζουν».

Παράλληλα, προχωρούμε κι ένα βήμα παραπέρα. Η Ψηφιακή Σύγκλιση μετατρέπεται από απλό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, σε βασικό εργαλείο ανάπτυξης, αφού υποστηρίζει πλέον σημαντικές προτεραιότητες του αναπτυξιακού μας σχεδίου:

Την αναθέρμανση της οικονομίας και την τόνωση της ρευστότητας στην αγορά, την ενίσχυση της εξωστρέφειας, την επιχειρηματική καινοτομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Με σεβασμό μέχρι και στο τελευταίο ευρώ των ταμείων του Δημοσίου, το Πρόγραμμα συνδυάζει και αξιοποιεί όλα τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία, υλοποιώντας παράλληλα και τις προτεραιότητες της Ψηφιακής Ατζέντας της ΕΕ αλλά και της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού.

Ψηφιακή Ελλάδα
Με τη νέα στρατηγική έχουμε υλοποιήσιμους και μετρήσιμους στόχους.
Από σήμερα και μέχρι το 2013 διαθέτουμε στην αγορά, μέσω της ψηφιακής σύγκλισης, περίπου 1 δις ευρώ:
– 300 εκ ευρώ υποδομές,
– 400 εκ ευρώ δημόσια έργα,
– 300 εκ ευρώ επιχειρηματικότητα (κρατικές ενισχύσεις)

Εντός του 2011 στοχεύουμε σε αύξηση απορρόφησης κατά 250 εκ ευρώ στο πρόγραμμα, και επιπλέον διαθέσιμα 300 εκ ευρώ στην αγορά από προγράμματα του JEREMIE. Μιλάμε συνολικά για πάνω από 500 εκ ευρώ στην αγορά για φέτος.

Με βάση τις παραπάνω χρηματοδοτήσεις φιλοδοξούμε να υποστηρίξουμε τη δημιουργία 19.000 θέσεων εργασίας το χρόνο.

Παράλληλα υπολογίζουμε σε αύξηση του ΑΕΠ του τομέα ICT κατά 11% και συνολικά του ΑΕΠ της χώρας από 0,5% (άμεσα) εώς 1,5% (έμμεσα).

Η στρατηγική μας, για την οποία θα σας μιλήσει πιο αναλυτικά ο κ. Μαρκόπουλος, βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:
1. Υποδομές Τεχνολογιών Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
2. Δημόσια Διοίκηση - Δημόσια Έργα ΤΠΕ
3. Κρατικές Ενισχύσεις
4. Νεανική και Καινοτόμος Επιχειρηματικότητα

Υποδομές Τεχνολογιών Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Δημιουργούμε τις ψηφιακές υποδομές 21ου αιώνα. Αξιοποιούμε τις εγκατεστημένες υποδομές των Μητροπολιτικών Δικτύων Οπτικών Ινών (MAN) σε 72 πόλεις της περιφέρειας και καθιστούμε την περιφέρεια περισσότερο ελκυστική σε υποδομές ΤΠΕ με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Στόχος, μέσα από νέες επενδύσεις περίπου 100 εκ. €, τα επόμενα 3 χρόνια να πετύχουμε την αξιοποίηση και ανάπτυξη των υποδομών των MAN στις πόλεις αυτές.

Θέλουμε το 20% των νοικοκυριών στις πόλεις αυτές (100.000 περίπου) να απολαμβάνουν γρήγορη και ποιοτική ευρυζωνική πρόσβαση (Οπτική Ίνα στο Σπίτι - Fiber to the Home - FttH)

Παράλληλα μεγάλος μας στόχος είναι, η χώρα μας να συμβαδίσει με την υπόλοιπη Ευρώπη ώστε μέχρι το 2013 να υπάρχει κάλυψη όλου του πληθυσμού με ευρυζωνική πρόσβαση.

Ξεκινήσαμε ήδη με τη διαβούλευση για την χαρτογράφηση και τον καθορισμό όλων αυτών των περιοχών, έτσι ώστε στα τέλη του 2011 να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε. Οι απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές αφορούν έναν πληθυσμό που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 850.000 κατοίκους.

Δημόσια Διοίκηση - Δημόσια Έργα ΤΠΕ
Προχωρούμε σε σημαντικές παρεμβάσεις στη δημόσια διοίκηση με συγκεκριμένες στοχεύσεις.

Προωθούμε λοιπόν την Ενιαία Αρχή Πληρωμής, το ELENXIS και το TAXIS για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Το Σύζευξις ΙΙ για τον περιορισμό των δημόσιων δαπανών.

Τις ηλεκτρονικές προμήθειες δημοσίου για την εδραίωση της διαφάνειας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, την τηλεματική ΟΑΣΑ (έργα ΣΔΙΤ), την Ψηφιακή Δικαιοσύνη, το Κτηματολόγιο και το Ψηφιακό Σχολείο για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις.

Κρατικές Ενισχύσεις
Προωθούμε τις δράσεις των Κρατικών Ενισχύσεων έχοντας σχεδιάσει 2 αλληλο - συμπληρωματικούς άξονες ενισχύσεων:
- Ενίσχυση της Προσφοράς (ICT for Growth) με προϋπολογισμό 120 εκ ευρώ για ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών/προϊόντων & επιχειρήσεων ΤΠΕ.
- Ενίσχυση της Ζήτησης (ICT for Market) με προϋπολογισμό 180 εκ ευρώ για ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών στην επιχειρηματική αγορά.

Κρίσιμη παράμετρος είναι και η αλλαγή της μεθοδολογίας μας.

Πλέον, η υλοποίηση δράσεων θα γίνεται σε κύκλους και σε στάδια, ενώ θα υπάρχει επιβράβευση της εφαρμογής της καινοτομίας στην επιχειρηματικότητα από την ίδρυση έως την ωρίμανση

Παράλληλα, αξιοποιούμε εργαλεία για άμεση ρευστότητα (τεχνολογικό κουπόνι), ενώ προωθούμε την ενίσχυση έντασης εργασίας με επιδοτούμενες θέσεις εργασίας σε Έρευνα και Ανάπτυξη

Εξωστρέφεια
Σχεδιάζουμε να εντάξουμε στη ψηφιακή μας στρατηγική την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας. Προωθούμε μια πρωτοβουλία ιδιαίτερα καινοτομική ακόμα και για τα παγκόσμια δεδομένα, αφού μόνο 3 χώρες μέχρι στιγμής έχουν κάνει κάτι ανάλογο. Η Σουηδία, η Σιγκαπούρη και η Ολλανδία.

Αναφέρομαι στο παράθυρο πληροφορικής για την Εξωστρέφεια (Single Window for exports) το οποίο θα αποτελεί ένα ενοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα μιας στάσης για τις εξαγωγές. Στόχος μας η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και διοικητικού φόρτου με απλούστευση και επιτάχυνση διαδικασιών.

Με τον τρόπο αυτό θα ενισχύσουμε την ασφάλεια και τη διαφάνεια, αλλά και τη διασφάλιση ορθής απόδοσης εσόδων. Στην ουσία η πρωτοβουλία αυτή θα αποτελέσει την ομπρέλα πολλών ψηφιακών πρωτοβουλιών, όπως το ΓΕΜΗ, το ηλεκτρονικό τελωνείο, η ηλεκτρονική φορτωτική κ.α.

Τέλος προωθούμε τη ψηφιακή ενίσχυση φορέων εξωστρέφειας, όπως των συνδέσμων εξαγωγέων και των διμερών επιμελητηρίων.

Νεανική & Καινοτόμος Επιχειρηματικότητα
Πριν αναφερθώ στον άξονα της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας, θα ήθελα να επαναλάβω ότι για να αλλάξουμε αναπτυξιακό πρότυπο, θέλουμε και μια νέα γενιά επιχειρηματιών.

Και σε πείσμα όσων καταστροφολογούν, υπάρχουν ιστορίες, φωτεινά παραδείγματα, που δείχνουν ότι η νέα γενιά μπορεί να ηγηθεί, μπορεί να παράγει θαύματα, μπορεί να γίνει πρωταγωνιστής της νέας οικονομίας.

Πριν από λίγες ημέρες, με επισκέφθηκαν στο γραφείο μου δύο νέοι που επένδυσαν τις σπουδές τους στην έρευνα και στην καινοτομία. Κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο προϊόν, που ενσωματώνει τις αξίες της κοινωνικής προσφοράς. Είναι δύο νέοι, ο Νίκος Οικονόμου και ο Μάνος Αθηναίος που αναζητούν βοήθεια, κεφάλαιο, επενδυτές να τους ενισχύσουν. Ας ακούσουμε τι έχουν να μας πουν.

Τι εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι νέοι προκειμένου να δώσουν σάρκα και οστά, αλλά και να μετεξελίξουν επιχειρηματικά την πατέντα τους;
1ον, μπορούν να ενταχθούν στο καθεστώς νεανικής επιχειρηματικότητας του νέου επενδυτικού νόμου, ύψους 100 εκ. Ευρώ, να επιδοτηθούν για μια 5ετία και να καλύψουν και λειτουργικές δαπάνες. Επισημαίνεται ότι και στο Νέο Επενδυτικό Νόμο, ενισχύονται οι δαπάνες για έργα και προγράμματα Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας με συνεργασία επιχειρήσεων και ΑΕΙ/ΤΕΙ της Ελλάδας και της Ε.Ε.
2ον, μπορούν να κάνουν χρήση του Ταμείου JEREMIE, συνολικής δαπάνης 150 εκ. ευρώ για Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίων και ισόποσης μόχλευσης ιδιωτικών κεφαλαίων, που θα οδηγήσουν σε περισσότερα από 300 εκ. ευρώ στην αγορά. Από αυτό το ταμείο διαθέτουμε μέσα στο 2011 τέσσερα διαφορετικά προϊόντα : seed capital για startups, κεφάλαια συνεπένδυσης, ICT Venture Capital fund και μικροδάνεια.
3ον, μπορούν να ενταχθούν στη νέα δράση ενίσχυσης «Νέα Καινοτομική Επιχειρηματικότητα», στα πλαίσια του ΕΠΑΝ ΙΙ, ύψους 30 εκ. Ευρώ που προκηρύσσουμε τις επόμενες ημέρες. Το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται σε 50% των επιλέξιμων δαπανών, από μηχανολογικό εξοπλισμό και κατοχύρωση πατέντας, μέχρι διαμόρφωση χώρων, ανάπτυξη προσωπικού, δαπάνες λειτουργικές, επικοινωνίας κλπ. Το πρόγραμμα είναι ο «σημαιοφόρος» μιας νέας γενιάς προγραμμάτων για την καινοτομία. Είναι ένα πρόγραμμά που αποτελεί καινοτομία από μόνο του, και αυτό γιατί: 
- Στην έννοια της καινοτομίας περιλαμβάνεται και επιβραβεύεται όχι μόνο η τεχνολογική καινοτομία αλλά και η μη τεχνολογική και η οικολογική καινοτομία.
- Δίνει έμφαση στις υπό ίδρυση και στις νέες επιχειρήσεις
- Εισάγει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης της καινοτομίας
- Το έργο παρακολουθείται μετά την ολοκλήρωσή του και επιβραβεύονται τα αποτελέσματα.
- Μειώνεται ουσιαστικά η γραφειοκρατία

Σε όλα τα παραπάνω έχουμε να προσθέσουμε περισσότερα εργαλεία και θεσμικές αλλαγές, τα οποία όμως θα σας τα παρουσιάσουμε ολοκληρωμένα σε ειδική εκδήλωση για τη νεανική επιχειρηματικότητα. Ο λόγος στον κ. Μαρκόπουλο για την εξειδίκευση της στρατηγικής.

 

Α. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Θα ήθελα πάνω στους τέσσερις βασικούς άξονες που σας παρουσίασε μόλις ο Υπουργός, τέσσερις άξονες στους οποίους από σήμερα και για τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», να εξειδικεύσουμε κάποιες συγκεκριμένες και σημαντικές δράσεις, οι οποίες θα τρέξουν από το 2011 με ορίζοντα το 2013.

Οι τέσσερις αυτοί άξονες ουσιαστικά θα συνεισφέρουν σε δύο κρίσιμα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας που αφορούν αφενός τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας - μίλησε και ο Υπουργός για 19.000 εργασίας το χρόνο - και αφετέρου το ΑΕΠ τόσο της αγοράς τεχνολογιών πληροφοριών, όσο και της χώρας συνολικά.

Εξειδικεύοντας αυτές τις δράσεις στους τέσσερις άξονες και ξεκινώντας από τον πρώτο πυλώνα δραστηριοποίησης του προγράμματος, τις Υποδομές, αξιοποιούμε άμεσα τα οπτικά δίκτυα που έχουμε αυτή τη στιγμή σε 72 πόλεις της χώρας μας. Είναι οπτικά δίκτυα τα οποία κατασκευάστηκαν, τα οποία σήμερα παραμένουν ανενεργά, σβηστά και πρέπει πάρα-πάρα πολύ σύντομα να τα θέσουμε σε λειτουργία.

Επεκτείνουμε αυτή τη δράση επεκτείνοντας τα οπτικά δίκτυα στις 72 πόλεις της χώρας μας στον ιδιωτικό τομέα, στον ιδιωτικό χώρο. Άρα, δίνουμε τη δυνατότητα επέκτασης ενός υπερσύγχρονου δικτύου τηλεπικοινωνιών, βασισμένο στην πιο προηγμένη τεχνολογία μέχρι σήμερα, την οπτική ίνα, να εξαπλωθεί και στον ιδιωτικό τομέα, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που θα ακουμπήσουν πάνω σε αυτά τα οπτικά δίκτυα και προφανώς και την παροχή υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες, προς τους κατοίκους αυτών των 72 αστικών κέντρων της Περιφέρειας.

Μια άλλη δράση στον άξονα των υποδομών, σημαντική για την ενίσχυση της πρόσβασης στο internet είναι η ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών στον αγροτικό και ημιαγροτικό χώρο. Μέχρι σήμερα, 850 χιλιάδες Έλληνες πολίτες δεν έχουν καν τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Αυτή η δράση, η ανάπτυξη, δηλαδή, της ευρυζωνικότητας σε αγροτικές περιοχές, θα φέρει το internet παντού. Θα φέρει το internet σε κάθε ελληνικό σπίτι, σε κάθε ελληνική οικογένεια.

Η στρατηγική μας γι’ αυτά τα δύο προγράμματα είναι όχι μόνο η κατασκευή ενός σημαντικού δικτύου, αλλά και η διαχείριση και η λειτουργία του δικτύου, κάτι στο οποίο υστερούσαμε τα προηγούμενα χρόνια, στη λειτουργικότητα αυτών των υποδομών.

Επομένως τα μητροπολιτικά δίκτυα οπτικών ινών αφορούν τον εκσυγχρονισμό των τηλεπικοινωνιακών υποδομών της χώρας, τα δε δίκτυα στις αγροτικές περιοχές αφορούν την επέκταση της ευρυζωνικότητας σε κάθε ελληνικό σπίτι.

Προχωρώντας στις σύγχρονες υπολογιστικές υποδομές θα πρέπει να σας πω το εξής: Μέχρι σήμερα το Γ’ ΚΠΣ χρηματοδοτούσε υποδομές, χρηματοδοτούσε υπολογιστές, εξυπηρετητές, τους λεγόμενους servers, χρηματοδοτούσε πολλά μηχανήματα. Αυτό έγινε με έναν τρόπο αδόμητο, αστόχευτο, με έναν τρόπο κατακερματισμού επενδύσεων.

Η χώρα πλέον όμως προβαίνει στη δημιουργία δύο-τριών μεγάλων υπολογιστικών κέντρων, τα λεγόμενα Data Centers, τα οποία θα υποδεχθούν, θα φιλοξενήσουν όλες τις δημόσιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων της δημόσιας διοίκησης.

Περνώντας από τον άξονα των Υποδομών στο δεύτερο μεγάλο πυλώνα δραστηριότητας του προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», στα δημόσια έργα, θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά ως πρώτο και βασικό μεγάλο έργο το «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ».

Το «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» αποτελεί επέκταση του «ΣΥΖΕΥΞΙΣ» που υπάρχει σήμερα. Αφορά τη διασύνδεση 31 χιλιάδων περίπου δημόσιων κτιρίων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε όλη την επικράτεια, σε ένα ενιαίο δίκτυο εξοικονομώντας έτσι περί τα 150 εκατ. ετησίως από τηλεπικοινωνιακά κόστη που πληρώνει σήμερα η χώρα μας, από τηλεφωνία και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, το οποίο αφορά περίπου 800 χιλιάδες χρήστες.

Μεγάλη παρέμβαση είναι προφανώς και οι Ηλεκτρονικές Προμήθειες, ένα σύστημα το οποίο θα αποτελέσει ουσιαστικά τη βάση για την ενίσχυση της διαφάνειας, για μείωση κόστους προμηθειών και καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων αναδόχων, αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση του κράτους από τη βέλτιστη διαχείριση των συμβάσεων με τους υποψηφίους αναδόχους.

Ένα επίσης σημαντικό πλαίσιο, είναι η χρηματοδότηση και τα έργα που τρέχουμε στο κομμάτι της φορολογίας. Όλοι ακούτε κατά καιρούς για τις περίφημες διασταυρώσεις ή για το περίφημο TAXIS. Τα συστήματα ΕLENXIS, TAXIS είναι συστήματα τα οποία ξεκίνησαν από το παρελθόν, ξεκίνησαν από παλαιότερα κοινοτικά πλαίσια, συνεχίζονται όμως και στο πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», ενισχύονται και επεκτείνονται περισσότερο μέσα από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», μιας και οι ανάγκες στο κομμάτι της φορολογίας ολοένα και αυξάνονται.

Η Ενιαία Αρχή Πληρωμής, το ενιαίο μισθολόγιο που θα μπει στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής, είναι έργα τα οποία σχεδιάζονται από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» και υλοποιούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Σημαντικές παρεμβάσεις επίσης είναι αυτές που αφορούν το κτηματολόγιο, οι δασικοί χάρτες της χώρας που πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε, η επέκταση της κτηματογράφησης της χώρας και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις και του ΟΚΧΕ.

Στον τομέα των μεταφορών ο Υπουργός ανέφερε δύο σημαντικά έργα τα οποία προκηρύξαμε ήδη τις προηγούμενες μέρες. Αφορούν την τηλεματική του ΟΑΣΑ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είναι έργα ΣΔΙΤ. Για πρώτη φορά στη χώρα μας προκηρύσσεται έργο ΣΔΙΤ πληροφορικής και επικοινωνιών, μοχλεύεται χρήμα συγχρηματοδοτούμενου πλαισίου αλλά και ιδιωτικών κεφαλαίων, προκειμένου να έχουμε πραγματικά όχι μόνο την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου, αλλά και την παραγωγική λειτουργία αυτού για δέκα χρόνια.

Σε λίγα χρόνια από τώρα πρέπει να ξεχάσουμε το χάρτινο εισιτήριο στις αστικές μας συγκοινωνίες, θα πάμε σε ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο, σε έξυπνες κάρτες που θα έχουμε όλοι κοντά μας και θα μπορέσουμε να απολαμβάνουμε τις υπηρεσίες των αστικών μεταφορών.

Σημαντικά έργα για άλλα υπουργεία όπως είναι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Υπουργείο Δικαιοσύνης είναι σε φάση εξέλιξης αυτή τη στιγμή, τα έργα αυτά έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με αυτά τα Υπουργεία και προχωρά η προκήρυξη και η υλοποίησή τους από τα συναρμόδια Υπουργεία.

Πηγαίνοντας τον τρίτο άξονα, στον άξονα των κρατικών ενισχύσεων, των ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, αποφασίσαμε να προβούμε στη δημιουργία αυτών των δύο μεγάλων πλαισίων που ανέφερε ο Υπουργός. Το πλαίσιο ενίσχυσης της προσφοράς, το να δημιουργηθούν νέες καινοτόμες υπηρεσίες και νέα καινοτόμα προϊόντα και το πλαίσιο ενίσχυσης της ζήτησης.

Αφού αυτά δημιουργηθούν και προκύψουν νέες καινοτόμες υπηρεσίες και νέα καινοτόμα προϊόντα, θα βοηθήσουμε κλάδους της ελληνικής οικονομίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, πιο ποιοτικοί, πιο εξαγωγικοί, σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.

Έτσι, τα δύο μεγάλα πλαίσια προϋπολογισμού 120 και 180 εκατ. ευρώ αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται στο σχεδιασμό τους και αναμένεται η προκήρυξή τους στο πρώτο εξάμηνο του 2011. Είναι πλαίσια τα οποία ξεφεύγουν από τα παραδοσιακά πλαίσια κρατικών ενισχύσεων, μιας και το πρώτο, η ενίσχυση της τεχνολογικής προσφοράς, δηλαδή της ανάπτυξης προϊόντων, χρηματοδοτεί τη μισθοδοσία, χρηματοδοτεί την πραγματική ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών, ενισχύοντας και τις θέσεις εργασίας.

Τέλος, στο κομμάτι της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας, εκεί πρωτεύοντα ρόλο και πρωτεύουσα θέση έχουν τα προγράμματα του JEREMIE. Εκεί τέσσερα προϊόντα του JEREMIE είτε ήδη τρέχουν είτε θα τρέξουν πολύ σύντομα. Το πρώτο προϊόν που αφορά δάνεια προς όλες τις επιχειρήσεις της ελληνικής οικονομίας που θέλουν να εκσυγχρονιστούν τεχνολογικά, να αναπτύξουν ένα καινοτόμο επιχειρηματικό σχέδιο, θα δοθούν πολύ σύντομα μιας και η προκήρυξη για τους ενδιάμεσους φορείς για τις ελληνικές τράπεζες είναι ήδη στον αέρα και πολύ σύντομα θα έχουμε τους ενδιάμεσους αυτούς φορείς που θα τρέξουν τα δάνεια προς την πραγματική οικονομία.

Μιλάμε για δάνεια από 25 μέχρι 500 χιλιάδες ευρώ και με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που ήταν δική μας απαίτηση και μάλιστα προέκυψε και από επαφές που ο Υπουργός κάνει με νέους ανθρώπους. Το 5% των δανείων αυτών θα δοθούν σε νέους επιχειρηματίες για μικροδάνεια από 25 μέχρι 45 χιλιάδες ευρώ χωρίς να ζητηθούν εξασφαλίσεις από τις τράπεζες.

Άρα, στοχεύουμε ουσιαστικά ένα μέρος αυτού του μεγάλου πακέτου για τις επιχειρήσεις, για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, να δοθεί σε νέους ανθρώπους χωρίς όρους δύσκολους από τις ελληνικές τράπεζες. Τα τρία επόμενα προϊόντα είναι και αυτά κάτι το οποίο θα προσπαθήσουμε για πρώτη φορά και είμαι πεπεισμένος ότι θα το πετύχουμε ώστε να τα δομήσουμε σωστά στην ελληνική πραγματικότητα.

Είναι τρία προϊόντα που αφορούν τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων, ιδιώτη επενδυτή στο κεφάλαιο της επιχείρησης, τα λεγόμενα venture capitals. Δίπλα μας εδώ έχουμε δύο νέους ανθρώπους, οι οποίοι θέλουν να ξεκινήσουν την παραγωγή του καινοτόμου προϊόντος, της ιδέας που έχουν και αναρωτιούνται πως θα μπορούσαν στην ελληνική πραγματικότητα να βρουν ιδιωτικά κεφάλαια, επιχειρηματίες, επενδυτές, οι οποίοι θα επενδύσουν σε αυτούς.

Η δημιουργία seed capital, seed funds, που αφορούν επενδύσεις από 0 μέχρι 300 χιλιάδες ευρώ, είτε το δεύτερο προϊόν που αφορά τα early states venture capitals για νέες επιχειρήσεις, για νέες επενδύσεις από 300 μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ, δίνουν ένα επιπλέον όπλο αυτή τη στιγμή σε νέους ανθρώπους, καινοτόμους, προκειμένου να βρουν ανταπόκριση στην ελληνική πραγματικότητα, στην ελληνική αγορά και να χρηματοδοτήσουν τα φιλόδοξα αλλά ρεαλιστικά επιχειρηματικά τους σχέδια.

Κλείνοντας, θα πρέπει να σας πω το εξής, ότι το πρόγραμμα ήδη βρίσκεται σε φάση εξέλιξης. Ήδη το 2011 σημαντικά έργα της δημόσιας διοίκησης και θα προκηρυχθούν και ήδη έχουν προκηρυχθεί. Προχθές μόλις βγήκε μια ανακοίνωση για 46 έργα της τάξεως των 110 εκατ. ευρώ που θα προκηρυχθούν μέσα στο πρώτο 20ήμερο του Απριλίου.

Σημαντικές παρεμβάσεις στο κομμάτι της ευρυζωνικότητας αναμένονται σύντομα μέσα από την αξιοποίηση των μητροπολιτικών δικτύων και των ευρυζωνικών δικτύων στις αγροτικές περιοχές. Και το 2011 έως 2013 το πρόγραμμα έτσι όπως παρουσιάστηκε σήμερα, με τις βασικές αρχές και τους βασικούς άξονες, πιστεύουμε ότι θα συνεισφέρει και στην απορρόφηση, αλλά πολύ περισσότερο, στο κομμάτι της ποιοτικής ενίσχυσης της καινοτόμου επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης στη χώρα μας. Ευχαριστώ πολύ.

 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε ευχαριστώ Αντώνη. Παρακαλώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Θα υπάρξει παράταση στο πρόγραμμα «DIGI»; Γιατί έχουν γίνει κάποιες προτάσεις, επειδή λήγει στις 11 του Μάρτη, αν υπάρχει παράταση, γιατί υπάρχει και ζήτηση γι' αυτό το πρόγραμμα. Κι αν υπάρχει παράταση σε κάποιο άλλο πρόγραμμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, νομίζω ότι έχει δοθεί ήδη μία παράταση. Έτσι, με τον τρόπο αυτόν καθυστερούμε πάρα πολύ την υλοποίηση των προγραμμάτων. Το πρόγραμμα θα προχωρήσει, ίσως με μια πολύ μικρή παράταση, αλλά θα προχωρήσει. Μέσα στο Μάρτιο θα κλείσει για να αρχίσει η υλοποίησή του, και θα μπορέσουμε, αν έχουμε περαιτέρω αιτήματα, να τα ικανοποιήσουμε με μια νέα προκήρυξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγγνώμη Υπουργέ, όταν λέτε «μικρή παράταση», μέχρι τέλος του Μάρτη δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι μέχρι τέλος του Μάρτη. Το πολύ μέχρι τις 20 Μαρτίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω. Μια διευκρίνιση. Τα 550 εκατομμύρια ευρώ που είπατε ότι είναι ένεση ρευστότητας, αφορούν σε επενδυτικά σχέδια, αυτά ήταν στον προηγούμενο επενδυτικό νόμο, ήταν προγράμματα του ΕΣΠΑ; Τι ήταν ακριβώς; Του ΕΠΑΝ; Τι ήταν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι προγράμματα του τρέχοντος επενδυτικού νόμου, του παλαιού αναπτυξιακού δηλαδή. Λέω «του τρέχοντος» με την έννοια ότι αυτή τη στιγμή αξιολογούνται τα προγράμματά του. Επειδή είναι γνωστό το πρόβλημα της ρευστότητας, επειδή πολλές φορές είναι γνωστή η ασυνέπεια του κράτους, εμείς αυτή τη στιγμή με απόφασή μας εξασφαλίζουμε 550 εκατομμύρια €, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια € θα διατεθούν τον επόμενο μήνα για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των επενδυτικών σχεδίων που τρέχουν αυτή τη στιγμή. Είναι μια γενναία απόφαση με στόχο να εξισορροπήσουμε το πρόβλημα που υπάρχει με τη ρευστότητα λόγω του προβλήματος των τραπεζών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα από τα παράπονα που ακούω εγώ από τους νέους επιχειρηματίες δεν έχει τόσο να κάνει με τα λεφτά και τις χρηματοδοτήσεις, όσο με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο το οποίο, απ’ ό,τι μου λένε χαρακτηριστικά, τιμωρεί την επιχειρηματικότητα, τιμωρεί την αποτυχία. Εδώ σκοπεύετε να κάνετε κάτι παραπάνω; Γιατί οι επισφάλειες καλές είναι, αλλά εντάξει.

Και ένα δεύτερο, πιο πολύ διευκρινιστικό. Αν αυτή η ιστορία με το «FTTH» που λέγατε για τα «ΜΑΝ» θα περιληφθεί στο μεγάλο πλάνο για ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών του εθνικού δικτύου ή όχι, είναι κάτι διαφορετικό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το δεύτερο ερώτημα ας το απαντήσει ο κ. Μαρκόπουλος.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο ερώτημα, αυτό που εγώ προσλαμβάνω ως πρόβλημα, από την πλευρά των νέων επιχειρηματιών κυρίως, είναι το οικονομικό ζήτημα, η έλλειψη πρόσβασης, η αδυναμία πρόσβασης σε κεφάλαια, είτε ιδιωτικά κεφάλαια, αμιγώς από επιχειρηματίες, είτε κεφάλαια τραπεζικά. Και αυτό το θέμα λύνεται με τον τρόπο με τον οποίο σας περιέγραψα προηγουμένως.

Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες, θέλω να σας πω ότι μέρα με τη μέρα διαμορφώνεται στη χώρα ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που απλοποιεί τις διαδικασίες και διευκολύνει σημαντικά την επιχειρηματικότητα. Να σας πω χαρακτηριστικά ότι χθες κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος νόμος για τις αδειοδοτήσεις τεχνικών επαγγελμάτων, τις μεταποιήσεις, τις βιομηχανίες και των επιχειρηματικών πάρκων. Πιστεύω ότι το επόμενο δίμηνο θα είναι νόμος του κράτους και θα αρχίσει πλέον η εφαρμογή του.

Να απαντήσει ο κ. Μαρκόπουλος.

Α. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σε σχέση με το «Fiber to the Home», εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο στρατηγικής του «Fiber to the Home». Είμαστε σε συνεχή και στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών. Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε όμως πολύ πιο άμεσα από τις 72 πόλεις της χώρας που βρίσκονται στην περιφέρεια, σηματοδοτώντας πραγματικά την περιφερειακή ανάπτυξη.

Να ξεκινήσουμε λοιπόν από αυτές τις πόλεις, και στη συνέχεια αυτό το πρόγραμμα να δέσει στην ολοκλήρωσή του και με το μεγάλο έργο του «Fiber to the Home» σε όλη την επικράτεια. Είναι όμως ένα μέρος της συνολικής στρατηγικής της χώρας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η μία ερώτηση αφορά τον κ. Μαρκόπουλο. Κύριε Μαρκόπουλε είδαμε ότι περιλαμβάνονται μια σειρά από έργα μέσα στις χρηματοδοτήσεις. Δεν είδαμε πουθενά να μας λέτε για τη φορολογική κάρτα του πολίτη. Μας την είχαν ανακοινώσει εδώ το 2010.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει σχέση. Δεν έχει γίνει κάποια συζήτηση γι' αυτό το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καμία συζήτηση, για το θέμα των αποδείξεων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για το συγκεκριμένο θέμα που ρωτάτε δεν έχει υπάρξει καμιά σχετική συζήτηση ούτε κανένας σχετικός προγραμματισμός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Και το δεύτερο που θέλω, για εσάς κ. Υπουργέ. Μιλάμε για μία ανάπτυξη και για ένα θέμα επιχορηγήσεων στη νέα επιχειρηματικότητα και τα λοιπά, αλλά σήμερα έχουμε ένα γεγονός το οποίο δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε. Μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας, τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, υπάγονται στον Πτωχευτικό Κώδικα. Θα ήθελα να μας πείτε ένα σχόλιο έτσι για το τι μέλλει γενέσθαι από δω και πέρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι από τη δική μας την πλευρά θα πρέπει να υπάρχει μια καθημερινή παρακολούθηση, και αυτό γίνεται, σε ό,τι αφορά την πορεία των επιχειρήσεων και κυρίως των υγειών επιχειρήσεων, γιατί είναι ήττα να κλείνουν υγιείς επιχειρήσεις.

Είναι προφανές ότι μέσα στην κρίση θα χαθούν επιχειρήσεις οι οποίες δεν μπορούν να σταθούν και λόγω της κρίσης και λόγω του ανταγωνισμού. Η προσπάθεια γίνεται για να σταθούν και να ανταπεξέλθουν στην κρίση οι υγιείς επιχειρήσεις και μάλιστα να βγουν κάποια στιγμή πιο δυνατές έχοντας την εμπειρία μιας κακής περιόδου, αλλά ταυτόχρονα και με μια καινούργια ορμή, μιας και στη χώρα θα υπάρχει σε λίγο ένα νέο θεσμικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τη λειτουργία των επιχειρήσεων και ταυτόχρονα ένα νέο περιβάλλον κινήτρων.

Συνεπώς από τη δική μας την πλευρά γίνεται ό,τι είναι δυνατόν να ανασχεθεί αυτή η πορεία με όλα αυτά τα οποία προηγουμένως σας ανακοινώσαμε και μια σειρά άλλα προγράμματα που τρέχουν κάθε μέρα όλο και περισσότερο, με κορυφαίο βέβαια γεγονός τον αναπτυξιακό νόμο, του οποίου οι προκηρύξεις σε λίγο θα ανακοινωθούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ήθελα να ρωτήσω: τι εικόνα έχετε αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο, έχει διευκολυνθεί η χρηματοδότηση από τις τράπεζες προς τις επιχειρήσεις, προς την αγορά; Διότι ακούμε και πάλι παράπονα από ορισμένους ότι πάλι υπάρχουν κάποια προβλήματα. Η εικόνα που φτάνει σε σας ποια είναι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η εικόνα είναι ότι η ρευστότητα στην αγορά είναι πολύ περιορισμένη και νομίζω τη γνωρίζετε και εσείς που με ρωτάτε. Αυτό που έχει σημασία είναι να ενισχύσουμε εμείς τη ρευστότητα της αγοράς μέσα από τα εργαλεία τα οποία επιχειρούμε τον τελευταίο καιρό να καθιερώσουμε και να εφαρμόσουμε, με κορυφαίο εργαλείο το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, το οποίο θα διαθέσει στην αγορά αρκετά ποσά προκειμένου να διευκολυνθούν οι επενδύσεις.

Νομίζω ότι το συνολικότερο πρόβλημα, το τραπεζικό, συνδυάζεται με τις συνολικότερες επίσης αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο έτσι ώστε να μπορέσει κάποια στιγμή το τραπεζικό σύστημα να βγει στην αγορά και να δανειστεί από τη διατραπεζική αγορά. Διαφορετικά, θα έχουμε το ίδιο πρόβλημα.

Ελπίζω ότι μετά την ανακοίνωση των ευρωπαϊκών αποφάσεων μέσα στο Μάρτιο, να έχουν τη δυνατότητα οι τράπεζες να αντιμετωπίσουν μια διαφορετική πραγματικότητα οικονομική και δανειακή στη παγκόσμια διατραπεζική αγορά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση ευρύτερη. Αφορά και αυτό που αναφερθήκατε μόλις τώρα. Το ερώτημα είναι: τι μπορούν να περιμένουν οι πολίτες από τις Συνόδους μέχρι και την 25η Μαρτίου, κι αν είστε αισιόδοξος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν σας άκουσα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι μπορούν να περιμένουν οι πολίτες από τους Ευρωπαίους εταίρους μας για να δοθεί ένα σήμα αντιστροφής της ψυχολογίας που υπάρχει αυτή τη στιγμή με δεδομένη την ύφεση 7% και ανεργία 15% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, κι αν εσείς προσωπικά είστε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα των Συνόδων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή διάσταση των πραγμάτων μίλησε προχθές ο Πρωθυπουργός. Δεν έχω να συμπληρώσω απολύτως τίποτε, παρά μόνο να υπενθυμίσουμε σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους μας ότι υπάρχουμε όλοι μαζί σε μια ενιαία αγορά, σε μια ενιαία οικονομία και ταυτόχρονα σε μια ενιαία κοινωνία.

Είμαστε μια κοινωνία 550 - 600 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουμε τις ίδιες ανάγκες, τις ίδιες προτεραιότητες και στις κρίσεις πρέπει να υπάρχουν τα στοιχεία της αλληλεγγύης και της συνοχής, πράγματα τα οποία είχαν ξεχαστεί στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια λόγω των ασκούμενων πολιτικών.

Ελπίζω λοιπόν, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, να κυριαρχήσουν αυτά τα στοιχεία, να κυριαρχήσει η αλληλεγγύη και κυρίως να κυριαρχήσει η ανάγκη για μια συνολική αντιμετώπιση της κρίσης και όχι αποσπασματικές λύσεις οι οποίες τελικώς δε βοηθούν στη στήριξη της ευρωπαϊκής οικονομίας, γιατί γι' αυτή μιλάμε.

Υπάρχει όμως ένα ευρύτερο ζήτημα. Από κει και πέρα υπάρχει ένα εσωτερικό μας ζήτημα που δεν συνδέεται μ' αυτά ή συνδέεται έμμεσα αν θέλετε. Αυτό λοιπόν το οποίο έχω να πω είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη προτεραιότητα για μας, να αλλάξουμε τη χώρα. Και όταν λέω «να αλλάξουμε τη χώρα», να αλλάξουμε όλα εκείνα τα οποία εμποδίζουν την Ελλάδα να προχωρήσει, να έχει μια επιχειρηματικότητα και ένα πρότυπο ανάπτυξης που θα παράγει προστιθέμενη αξία. Μια οικονομία η οποία θα παράγει προϊόν το οποίο θα διανέμεται στους πολίτες, με το στοιχείο της κοινωνικής δικαιοσύνης και της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης, μια οικονομία εξωστρεφή, ανταγωνιστική, καινοτόμα.

Βρισκόμαστε σε έναν κόσμο ανοιχτό. Άρα πρέπει να κάνουμε όλα τα αναγκαία βήματα για να μην επανέλθουμε στην Ελλάδα που ξέραμε, στην Ελλάδα της εσωστρέφειας, στην Ελλάδα της κατανάλωσης και στην Ελλάδα της μη παραγωγής. Είμαστε σε θέση, είμαστε ικανοί, είμαστε άξιοι Έλληνες να δημιουργήσουμε μια νέα οικονομία απολύτως παραγωγική, δημιουργική με προστιθέμενη αξία που θα παράγει ένα πλεόνασμα στο κοινωνικό σύνολο για να διανεμηθεί σε αυτούς που το έχουν ανάγκη και να διανεμηθεί σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χθες το βράδυ κ. Υπουργέ ανακοινώσατε ένα νομοσχέδιο, την τροποποίηση μάλλον του Πτωχευτικού Κώδικα. Με δεδομένη την κατάσταση στην αγορά, θα ακολουθηθούν κάποιες διαδικασίες επείγοντος στην ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου στη Βουλή; Γιατί άκουσα νωρίτερα ότι είπατε ότι το νομοσχέδιο για τα βιομηχανικά πάρκα για παράδειγμα, που είναι περίπου δύο μήνες τώρα έτοιμο, θα χρειαστεί άλλους δύο μήνες για να ψηφιστεί από τη Βουλή.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, οι χρόνοι έχουν να κάνουν με τις διαδικασίες οι οποίες εφαρμόζονται από το Κοινοβούλιο και την κυβέρνηση. Δεν έχουν να κάνουν με τη δική μας διάθεση ή προτίμηση. Νομίζω πολύ γρήγορα θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο της προ-πτωχευτικής διαδικασίας γιατί εισάγει καινούργιες διαδικασίες. Είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε και τις απόψεις ειδικών, επιστημόνων εννοώ, αλλά ταυτόχρονα και των επιχειρήσεων πάνω στο ζήτημα, έτσι ώστε να παρουσιάσουμε στη Βουλή ένα αξιοπρόσεκτο νομοσχέδιο που θα απαντάει στην κρίση και στις ανάγκες των επιχειρήσεων σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ταχύτερο δυνατό θα το ψηφίσουμε στη Βουλή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε νωρίτερα ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα από τον προηγούμενο αναπτυξιακό. Πόσα είναι αυτά τα επενδυτικά σχέδια που ακόμα δεν έχουν αξιολογηθεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, υπάρχουν 1.800 επενδυτικά σχέδια τα οποία θα αξιολογηθούν και θα πληρωθούν όλα μέχρι το τελευταίο, όσα εγκριθούν φυσικά, έτσι ώστε να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα και να μην επαναληφθεί ποτέ στο μέλλον τέτοιου είδους συμπεριφορά από την πλευρά του Δημοσίου, από την πλευρά του κράτους, διότι με τον καινούργιο επενδυτικό νόμο όλη η διαδικασία θα τελειώνει μέσα σε έξι μήνες, έτσι ώστε να προχωράει και η επόμενη διαδικασία του επόμενου εξαμήνου για να μην είναι ασυνεπές το κράτος απέναντι στους πολίτες και τους επενδυτές. Ευχαριστώ πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved