ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επιστολές Επιστροφή    
Αδικίες και παρατυπίες στις προσλήψεις εκπαιδευτικών (16/10)
 


Κως 16.10.2005
Στις αδικίες του συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών, αλλά και στην παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, αναφέρεται ο αναγνώστης μας Θρασύβουλος Παπαγγελής από την ακριτική Κω.

Το κείμενο της επιστολής του, η οποία απευθύνεται στον υφυπουργό Παιδείας κ. Γεώργιο καλό, είναι το εξής:

Προς κ. Καλό Γεώργιο, Υφυπουργό Παιδείας

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Ονομάζομαι Παπαγγελής Θρασύβουλος, μαθηματικός, 39 ετών με δύο παιδιά.

Προ ημερών, σας έστειλα και το συνημμένο κείμενο με τίτλο "Ποιός ωθεί το δικό μας 'Βράχο του Σισύφου' προς τα πίσω; ".

Το θέμα μου αναφέρεται στις προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Ως γνωστόν, του Ν. 2525/97 ακολούθησαν πολλές τροπολογίες και ρυθμίσεις, που κατά την άποψή μας δεν αποτέλεσαν χρυσή τομή, όπως στην αιτιολογική έκθεση του Ν. 3255/2004 αναφέρεται, απόσπασμα της οποίας παραθέτω:

- Παράγραφοι 2-6
... Επειδή υπάρχουν πολυάριθμοι αναπληρωτές που προσφέρουν διδακτικό έργο επί σειρά ετών, κρίνεται σκόπιμο να τροποποιηθούν τα παραπάνω ποσοστά διοριζομένων σε 60% και 40% αντίστοιχα γιατί πέραν του κοινωνικού προβλήματος και της ομηρίας νέων ανθρώπων, πρόκειται για επιστήμονες που έχουν ήδη πρακτική εμπειρία στη διδασκαλία, με συνέπεια και λόγοι αξιοκρατίας να υπαγορεύουν την πλήρη αξιοποίησή τους για το καλό της εκπαίδευσης. Βέβαια, λόγοι αναλογίας δεν καθιστούν δυνατή την απορρόφηση όλων, γιατί έτσι θα καταργείτο στην πράξη το ΑΣΕΠ και θα φραζόταν ο δρόμος στους νέους. Το μέτρο επιβάλλει μια ενδιάμεση, μια χρυσή τομή.

... Επίσης αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο των επιταγών του Συντάγματος με ευαισθησία και αποτελεσματικότητα το πρόβλημα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που έχουν τέσσερα ή περισσότερα παιδιά, οι οποίοι πλέον διορίζονται ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Θα σας παρακαλέσω πρώτα να διαβάσετε το συνημμένο κείμενο (Σισύφου), το οποίο δημοσιεύεται και σε σχετικές ιστοσελίδες, ώστε να κατανοήσετε καλύτερα την κριτική την οποία ασκώ πιο κάτω.

- Τι είδους "λόγοι αξιοκρατίας" είναι αυτοί, με τους οποίους διορίζονται εκπαιδευτικοί που είτε δεν δέχθηκαν να αξιολογηθούν, μη συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, είτε αξιολογήθηκαν και στην πλειοψηφία τους κρίθηκαν αποτυχόντες. ( Από τους 251 μαθηματικούς που προσλαμβάνονται φέτος μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών, το 2005 συμμετείχαν 39 στο διαγωνισμό και οι 31 κρίθηκαν αποτυχόντες και το 2002 συμμετείχαν 112 και οι 68 κρίθηκαν αποτυχόντες). Και όμως, οι συγκεκριμένοι διορίζονται, παρόλο που σε αυτούς υπάρχουν άτομα που κρίθηκαν τρις αποτυχόντες- σε αντίθεση με μας που κρινόμαστε συνεχώς επαρκείς και επιτυχόντες.

Ποιοί είναι τελικά οι όμηροι και για ποιό καλό της εκπαίδευσης μιλάμε;

Γιατί στον κλάδο μας διορίζονται ως μόνιμοι, αναπληρωτές που δεν έχουν διδάξει ούτε μια ώρα μαθηματικά, αλλά μετέφεραν την προϋπηρεσία τους από άλλους κλάδους (πληροφορική); Γιατί διορίζονται ως μόνιμοι, αναπληρωτές με πτυχία μετά του 1998, οι οποίοι απέκτησαν την προϋπηρεσία τους με όχι διαφανή τρόπο;

- Γιατί οι νομοθέτες κάνουν αναφορά μόνο στους νέους, παραγνωρίζοντας πως στους τελευταίους δίνεται η ευκαιρία να λάβουν καλύτερο βαθμό πτυχίου, ενώ εμάς που βρεθήκαμε στα Πανεπιστήμια προ του 1998 κανείς δεν μας ενημέρωσε για το ότι ο βαθμός πτυχίου θα μετρήσει για την πρόσληψη μας; Αντίθετα, αδιαφορούσαμε για το βαθμό κάθε μαθήματος γιατί αυτό που μας ένοιαζε, τουλάχιστον προ του 1990, ήταν η όσο πιο γρήγορη εγγραφή στην επετηρίδα. Την πρώτη φορά που συμμετείχα σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ ήμουν 34 χρόνων. Ένας νέος συνάδελφος 22 χρόνων, που συμμετέχει για πρώτη φορά στο διαγωνισμό, έχει 7 ευκαιρίες (αφού ο διαγωνισμός επαναλαμβάνεται κάθε δύο έτη) συμμετοχής μέχρι να φθάσει τα 34 και εγώ είχα μόνο μία.

Οι νέοι, επίσης, έχουν την ευκαιρία να κάνουν μεταπτυχιακά (και να πριμοδοτηθούν στο διαγωνισμό), αφού στις μέρες μας τα μεταπτυχιακά προγράμματα είναι πολύ περισσότερα. Στα δικά μας χρόνια, μεταπτυχιακά δεν υπήρχαν ούτε για 1 στους 100. Μπορείτε να σκεφθείτε αν, τώρα στα 39 μου με δύο παιδιά, μπορώ να αφήσω την οικογένεια μου και τον τόπο μου για να κάνω μεταπτυχιακό;

- Η ευαισθησία για τους πολυτέκνους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως μάλιστα της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό, γιατί δεν εφαρμόζεται και σε άλλες κατηγορίες; Έχετε διανοηθεί ποτέ να προσλαμβάνονται πιλότοι στην Ολυμπιακή με μόνο κριτήριο των αριθμό των τέκνων τους; Ή, μήπως, οι γιατροί του ΕΣΥ διορίζονται με αυτόν τον τρόπο;

Μήπως, ο χώρος της Παιδείας θεωρείται παρακατιανός;

- Τέλος, τα μέτρα που εφαρμόζονται με τον συγκεκριμένο νόμο δεν μπορούν να αποτελούν χρυσή τομή, αφού η δυσαρέσκεια και οι διαμαρτυρίες πολλών συναδέλφων είναι έντονες. Ως γνωστόν, ο Παρθενώνας χτίστηκε από τους προγόνους μας, οι οποίοι ακολούθησαν τις αναλογίες της χρυσής τομής, και γι`αυτόν κανείς δεν διαμαρτύρεται - αντιθέτως τον θαυμάζουν.

Σας ζητώ να κρίνετε και πάλι το εν λόγω νομοσχέδιο και να λάβετε μέτρα για τις αδικίες που δημιουργεί.

Μαζί μου το ζητούν και όλοι οι επαναλαμβανόμενοι επιτυχόντες - μη διοριστέοι των προηγούμενων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ.

Μπορώ να παραθέσω αριθμητικά στοιχεία που αφορούν στον κλάδο μου.

Υπάρχουν 2 συνάδελφοι μαθηματικοί τετράκις επιτυχόντες, αλλά μη διοριστέοι, στους διαγωνισμούς των ετών 1998, 2000, 2002 και 2005. Υπάρχουν 57 συνάδελφοι μαθηματικοί τρις επιτυχόντες στους τρεις συνεχείς προηγούμενους διαγωνισμούς.

Σίγουρα το Υπουργείο μπορεί να αναθέσει σε υπαλλήλούς του να καταγράψουν τα στοιχεία και των άλλων κλάδων.

Και κάτι ακόμα. Στον Ν. 3255/ 2004, στο άρθρο 6, παρ. 2, ορίζονται τα ποσοστά σε 60% ΑΣΕΠ - 40% αναπληρωτές.

Στην παράγραφο 4 του ιδίου άρθρου αναφέρεται : "... Ο αριθμός των διοριζομένων κατά σχολικό έτος, ..., πέρα των οριζομένων ποσοστών με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου αυτού καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. ... "

Αυτή η τελευταία παράγραφος δίνει το δικαίωμα στην κ. Υπουργό Παιδείας να προβεί σε προσλήψεις που παραβιάζουν τα ανωτέρω ποσοστά. Δυστυχώς, δεν λαμβάνεται υπόψιν πως οι αναπληρωτές, οι έχοντες συμπληρώσει 30 μήνες προϋπηρεσία έως τις 30.06.2004, βρίσκονται και στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών (και μάλιστα στην κορυφή του) και, έτσι, ουσιαστικά μιλάμε για τον ίδιο πίνακα.

Προσλαμβάνονται για φέτος 194 μαθηματικοί από τον πίνακα διοριστέων του ΑΣΕΠ και 251 από τους αναπληρωτές.

Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 43.6% ΑΣΕΠ και 56.4% αναπληρωτές και όχι 60-40, όπως θα έπρεπε.

Εμπαίζονται, έτσι, για ακόμα μια φορά οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ.

Τέλος, επειδή αντιλαμβάνομαι πως λόγοι πολιτικού κόστους δυσκολεύουν την άρση των προνομίων των αναπληρωτών, αιτούμαι, τουλάχιστον, την αναγνώριση με έμπρακτα μέτρα των επαναλαμβανόμενων επιτυχιών.

Ας σκεφτεί το Υπουργείο πως παρόμοια πρακτική, με αυτή που προτείνω, εφαρμόζει και το ίδιο κατά την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων σε θέσεις στα Πανεπιστήμια, όταν το 10% των θέσεων δίνεται σε αποφοίτους παλαιοτέρων ετών.

Οι επαναλαμβανόμενοι επιτυχόντες, κυρίως η μερίδα αυτών που βρίσκεται κοντά στους διοριστέους (και μη ξεχνάτε πως πολλών η θέση είναι πλασματική) σε κάθε διαγωνισμό, έχουν αποδείξει πως, ανεξαρτήτως θεμάτων και άλλων εμποδίων, είναι, κατά τρόπο πιο αδιάβλητο αυτού των αναπληρωτών και των κατόχων μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων, ικανοί εκπαιδευτικοί.

Σας ευχαριστώ πολύ

Θρ. Παπαγγελής
Ψαρών 25, Κως 85300

 

 

 

 1 αρχεία διαθέσιμα για download 
Proslipsis.gr - Hlektriko 462017.JPG

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved