ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 





 
  Θέσεις σε ΕΕ και Διεθνείς Οργανισμούς Επιστροφή    
Υπεύθυνοι πολιτιστικών θεμάτων και καλλιτεχνικών αγώνων στα δημόσια σχολεία (21/7/06)


Αθήνα 21.7.2006, 20:23
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Προκήρυξη του υπουργείου Παιδείας βάσει της οποίας θα προσληφθούν σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, παρουσιάζει η Proslipsis.

Όπως είναι γνωστό, στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας ορίζεται ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαθητικών Αγώνων ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει οργανική θέση σε σχολείο της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα σε σχολείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την θέση του Υπεύθυνου Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σε σχολείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την θέση του Υπευθύνου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα προσόντα, τα κριτήρια και την διαδικασία που ορίζονται ακολούθως.

Η διάρκεια της θητείας των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαθητικών Αγώνων είναι τετραετής.

Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι δυνατόν να αποσπασθούν σε κάθε Διεύθυνση δύο εκπαιδευτικοί ως Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαθητικών Αγώνων, οι οποίοι έχουν οργανική θέση σε σχολεία της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπως ορίζεται παραπάνω, εφόσον τούτο προβλέπεται από την προκήρυξη.

Η επιλογή και τοποθέτηση όλων των παραπάνω στις κενές θέσεις γίνεται για τετραετή θητεία και στις κενούμενες θέσεις για το υπόλοιπο της θητείας αυτής, εκτός αν περιορίζεται χρονικά κατά την προκήρυξη των θέσεων, ή παρατείνεται με Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας.

Προσόντα υποψηφίων
Οι Υποψήφιοι για τις θέσεις Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, μπορούν να είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όλων των ειδικοτήτων, με συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία έξι ετών, από τα οποία τα τρία τουλάχιστον έτη θα έχουν ασκήσει πλήρη διδακτική υπηρεσία σε σχολεία της οικείας βαθμίδας.

Κριτήρια επιλογής
Τα γενικά κριτήρια επιλογής Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες κριτηρίων:
1. Επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης και συγκρότησης − συγγραφικού έργου (που προκύπτουν από τα συνυποβαλλόμενα
αποδεικτικά στοιχεία).
2. Υπηρεσιακής κατάστασης, επιμορφωτικού έργου − άσκησης διοικητικών καθηκόντων (που προκύπτουν από τα συνυποβαλλόμενα αποδεικτικά στοιχεία).
3. Προσωπικότητας − γενικής συγκρότησης (που προκύπτουν από το συνυποβαλλόμενο βιογραφικό σημείωμα συνοδευόμενο από αποδεικτικά στοιχεία και από συνέντευξη).

Ι. Κριτήρια επιλογής Υπεύθυνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων
Ι. Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και συγκρότηση.
α1. Διδακτορικό δίπλωμα σε επιστημονικά πεδία συναφή με τα αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής (χορός, θέατρο, μουσική, εικαστικά): Μόρια 6
α2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στα ίδια με τα παραπάνω αντικείμενα: Μόρια 4
β1. Διδακτορικό δίπλωμα σε άλλα αντικείμενα: Μόρια 3
β2. Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών σε άλλα αντικείμενα: Μόρια 2
γ. Δεύτερο πτυχίο Πανεπιστημίου (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) ή πτυχίο Ε.Σ.Δ.Δ.: Μόρια 2
δ. Μετεκπαίδευση δυο ετών: Μόρια 1,5
ε. Ετήσια επιμόρφωση (ΣΕΛΜΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΑΤΕΣ, Ε.Σ.Δ.Υ., ΕΑΠ): Μόριo 1
στ. Επιμόρφωση σε ΠΕΚ (ή αντίστοιχη επιμόρφωση): Μέχρι 0,5 μόρια
ζ1. ¶ριστη ή πολύ καλή γνώση ξένων γλωσσών: Μόρια 2
ζ2. Καλή γνώση ξένων γλωσσών: Μόριo 1
η. Πιστοποιημένη γνώση πληροφορικής και Η/Υ: Μόρια 1,5
θ. Η συγγραφή βιβλίων (με αναγνωρισμένο ISBN) σχετικών με τις Επιστήμες της Παιδαγωγικής Αισθητικής Αγωγής και του Πολιτισμού ή σχολικών βιβλίων (εγκεκριμένων από τον ΟΕΔΒ) ατομικά ή με συμμετοχή σε συγγραφική ομάδα: Μέχρι 3,5 μόρια
ι. Οι δημοσιεύσεις άρθρων σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά επιστημονικού, παιδαγωγικού ή καλλιτεχνικού περιεχομένου ή οι ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια, για θέματα Αισθητικής Αγωγής: Μέχρι 1,5 μόρια
− Όλοι οι τίτλοι, εφόσον προέρχονται από πανεπιστήμια της αλλοδαπής θα πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το ΔΙΚΑΤΣΑ / ΔΟΑΤΑΠ.
− Από τα κριτήρια α1. & α2. μοριοδοτείται το ανώτερο, αν ανήκουν στο ίδιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών. Μοριοδοτούνται και τα δύο, αν το διδακτορικό ανήκει σε διαφορετικό κλάδο από το μεταπτυχιακό και δεν αποτελεί συνέχειά του.
− Για την μοριοδότηση των κριτηρίων β1. & β2. ισχύουν τα ίδια που ισχύουν για τα α1.& α2..
− Για την μοριοδότηση του κριτηρίου ε. θα πρέπει η αντίστοιχη ετήσια επιμόρφωση να μην αποτελεί προϋπόθεση για τον διορισμό ως εκπαιδευτικού.
− Από τα κριτήρια ζ1. & ζ2. μοριοδοτείται μόνο το ένα εκ των δύο για κάθε ξένη γλώσσα. Οι τρόποι απόδειξης των γνώσεων ξένης γλώσσας ορίζονται στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ 2/1Γ/2004, παρ/μα Α (ΦΕΚ 556/τ. ΑΣΕΠ/23.10.2003). Ανώτατο όριο μορίων για την γνώση ξένων γλωσσών ορίζονται τα τέσσερα μόρια.
− Για το κριτήριο θ. απαιτείται πιστοποίηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας ή από άλλο φορέα αναγνωρισμένο από το κράτος. Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (Ι) ορίζονται τα είκοσι πέντε (25) μόρια.

ΙΙ. Υπηρεσιακή κατάσταση και επιμορφωτικό έργο − άσκηση διοικητικών καθηκόντων
α. Υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων: Μόριο 1 για κάθε έτος και μέχρι του αριθμού 4
β. Επιμορφωτικό έργο στην Αισθητική Αγωγή: Μέχρι του αριθμού 2
γ. Υλοποίηση εγκεκριμένων σχολικών προγραμμάτων Αισθητικής Αγωγής: Μόρια 0,5 για κάθε πρόγραμμα και μέχρι του αριθμού 2
δ. ¶σκηση καθηκόντων σε θέσεις Διοίκησης αυξημένης ευθύνης (Διευθυντή σχολικής μονάδας, Προϊσταμένου Γραφείου ή Δ/νσης Εκπ/σης, Προϊσταμένου Δ/νσης, Τμήματος κ.λπ.): Μόρια 0,5 για κάθε έτος και μέχρι του αριθμού 2
ε. ¶σκηση καθηκόντων σε θέσεις Διοίκησης (Υποδιευθυντή, υπηρεσία στο Τμήμα Δ΄ Αισθητικής Αγωγής Δ/νσης ΣΕΠΕΔ του ΥΠΕΠΘ): Μόρια 0,5 για κάθε έτος και μέχρι του αριθμού 2
Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (ΙΙ) ορίζονται τα δέκα (10) μόρια.

ΙΙΙ. Προσωπικότητα − γενική συγκρότηση
Τα κριτήρια της κατηγορίας αυτής συνεκτιμώνται από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής με βάση:
α) αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου που συνοδεύεται από τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία και τα στοιχεία του υπηρεσιακού του φακέλου.
β) προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου επί των θεμάτων που αναφέρονται παρακάτω:
Συνεκτιμώνται οι εκπαιδευτικές, επιστημονικές και διοικητικές ικανότητες του υποψηφίου να προάγει τα θέματα Αισθητικής Αγωγής, Πολιτισμού και των Πανελληνίων Μαθητικών Αγώνων και στην τοπική κοινωνία, όπως προκύπτουν από συμμετοχές του σε: σεμινάρια, συνέδρια, δίκτυα, προγράμματα Αισθητικής Αγωγής κ.λπ., εξωσχολικά προγράμματα Αισθητικής Αγωγής, ομάδες εργασίας και επιτροπές σχεδιασμού του Υπ.Ε.Π.Θ. για την ανάπτυξη του θεσμού των Πανελληνίων Μαθητικών Αγώνων και της Αισθητικής Αγωγής γενικά, συμμετοχή σε επιστημονικές και εκπαιδευτικές οργανώσεις, οργανωτικές ή επιστημονικές επιτροπές συνεδρίων Αισθητικής Αγωγής κ.λπ.
Κατά την διαδικασία της συνέντευξης επιπροσθέτως αποτιμάται η γενική συγκρότηση του υποψηφίου καθώς και η ικανότητα του υποψηφίου να επιλύει προβλήματα (διοικητικά, διδακτικά, οργανωτικά, λειτουργικά.κ.λπ.), να δημιουργεί το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον, να προάγει την ομαλή λειτουργία της μονάδας σε συνεργασία με τους συναδέλφους και να μετασχηματίζει το διδακτικό αντικείμενο με βάση τα επίπεδα των μαθητών.
Μέγιστος αριθμός μορίων της κατηγορίας αυτής (IΙΙ) ορίζονται τα δεκαπέντε (15) μόρια.
Συνολικός μέγιστος αριθμός μορίων όλων των κατηγοριών ορίζονται τα πενήντα (50) μόρια.

Όργανα και διαδικασία επιλογής
Για την επιλογή Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων εκδίδεται προκήρυξη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται σε δυο ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών, με την οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν συμμετοχή στη διαδικασία κατάρτισης πινάκων επιλογής Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων να υποβάλουν αίτηση στην αντίστοιχη Δ/νση Εκπαίδευσης.

Η προκήρυξη του ΥΠΕΠΘ ορίζει τις σχετικές προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων και κατάρτισης των τελικών αξιολογικών πινάκων.

Αιτήσεις για την επιλογή Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων έχουν δικαίωμα να υποβάλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας. Η αίτησή τους πρέπει να συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά και να κατατεθεί εντός των προκαθορισμένων ημερομηνιών. Κατά την επιλογή των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις και έχουν οργανική θέση στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την οποία κάνουν αίτηση. Σε περίπτωση που οι θέσεις των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων δεν πληρούνται από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν οργανική θέση στη Διεύθυνση, τότε εξετάζονται οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών από τις όμορες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Επίσης, εντός των προθεσμιών της παραπάνω προκήρυξης του Υπ.Ε.Π.Θ., οι Προϊστάμενοι των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ενημερώνουν άμεσα όλα τα Γραφεία και τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους για την κατάρτιση του αξιολογικού πίνακα επιλογής Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων.

Τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ της Δ/νσης Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκουν οι προβλεπόμενες θέσεις των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, βάσει των προαναφερθέντων κριτηρίων, καταρτίζουν τους πίνακες των μετρήσιμων μορίων, που γνωστοποιούνται στους ενδιαφερόμενους και ορίζουν τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε προφορική συνέντευξη.

Επίσης ορίζεται σε αυτούς πενθήμερη προθεσμία για την υποβολή τυχόν γραπτών ενστάσεων, τις οποίες το συμβούλιο εξετάζει και επιβεβαιώνει ή αναπροσδιορίζει τις αξιολογικές μονάδες. Μετά το πέρας της συνέντευξης του υποψηφίου, κάθε μέλος του συμβουλίου καταγράφει αιτιολογημένα τις αξιολογικές μονάδες, όπως προκύπτουν από την διαδικασία της συνέντευξης. Τελικές αξιολογικές μονάδες είναι ο μέσος όρος των μονάδων όλων των παρόντων μελών του συμβουλίου. Μετά το πέρας της προφορικής συνέντευξης όλων των υποψηφίων, το συμβούλιο καταρτίζει τον αξιολογικό πίνακα, βάσει των συνολικών αξιολογικών μονάδων του κάθε υποψηφίου.

Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων προκύπτει από το άθροισμα όλων των μονάδων των επιμέρους κατηγοριών.

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες επιλογής που θα προκύψουν από την ανωτέρω διαδικασία, μετά την επικύρωσή τους από τον αρμόδιο Δ/ντή Εκπαίδευσης, αναρτώνται στα Γραφεία των Δ/νσεων Εκπαίδευσης και ισχύουν για το χρονικό διάστημα της θητείας.

Όργανα και διαδικασία απόσπασης
1. Τοποθετήσεις.
Οι εγγεγραμμένοι στους τελικούς πίνακες αξιολόγησης τοποθετούνται στις κενές θέσεις Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων με απόφαση του οικείου Προϊσταμένου Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από προτάσεις των οικείων ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ με βάση την σειρά των υπο−ψηφίων στον αξιολογικό πίνακα επιλογής.
2. Εάν με την διαδικασία αυτή δεν συμπληρωθούν οι κενές και οι κενούμενες θέσεις Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, τότε τοποθετούνται με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Δ/νσης Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης, ύστερα από πρόταση των οικείων ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικοί χωρίς αίτησή τους που έχουν το βαθμό Α΄ μέχρι τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.
3. Η ανάληψη υπηρεσίας των τοποθετουμένων από τους αξιολογικούς πίνακες επιλογής είναι υποχρεωτική. Οι μη αναλαμβάνοντες υπηρεσία στις θέσεις που τοποθετούνται, διαγράφονται από τον οικείο πίνακα επιλογής.
4. Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων των τοπικών Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης μπορούν ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, να μετατίθενται ως εκπαιδευτικοί, αλλά αναλαμβάνουν υπηρεσία στην νέα μετά την μετάθεσή τους θέση μετά την λήξη της τετραετούς θητείας τους.
Ο χρόνος θητείας στις ανωτέρω θέσεις λαμβάνεται υπ’ όψη για θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση και θεωρείται ότι οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων προσφέρουν καθοδηγητικό − διοικητικό έργο. Επίσης λαμβάνουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης.
5. Οι υπηρετούντες με θητεία Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, μετά την λήξη της θητείας τους επανέρχονται στις οργανικές τους θέσεις και σε περίπτωση που αυτές δεν υφίστανται πλέον, τοποθετούνται σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της επιλογής τους.

Λόγοι και διαδικασία ανάκλησης της απόσπασης
1. Η απόσπαση των κατεχόντων θέσεις Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, μπορεί να ανακληθεί με Απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή ή του οικείου Προϊσταμένου Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης κατά περίπτωση ύστερα από εισήγηση του οικείου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.
α. Με αίτησή τους προς τον Προϊστάμενο Εκπ/σης ή τον Περιφερειακό Δ/ντή, για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας και ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ή εφόσον επιλεγούν ως στελέχη της εκπαίδευσης.
β. Για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους.
Στην περίπτωση 1 β. το οικείο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ γνωμοδοτεί για την απαλλαγή ύστερα από ερώτημα του οικείου Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης ή του Προϊσταμένου της οικείας Δ/νσης Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης και αφού τηρηθεί η διαδικασία ακρόασης του απαλλασσομένου ενώπιον του οικείου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.
2. Έναρξη εκπαιδευτικής άδειας για μεταπτυχιακές σπουδές ή για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος δεν είναι επιτρεπτή πριν από την απαλλαγή του εκπαιδευτικού από τα καθήκοντά του.

Αρμοδιότητες και Καθήκοντα Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων
Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων αφορούν τα σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και έχουν ως ακολούθως:
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων που υπηρετούν σ’ αυτές:
Α) Ενημερώνουν τα σχολεία και προωθούν τον θεσμό των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων, συμμετέχουν στην διοργάνωσή τους, υποστηρίζουν και συντονίζουν τα σχολεία των οικείων Διευθύνσεων που συμμετέχουν, σε συνεργασία με το Τμήμα Δ’ Αισθητικής Αγωγής της Διεύθυνσης Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων.
Β) Ενημερώνουν τα σχολεία, υποστηρίζουν και παρακολουθούν όλα τα Πολιτιστικά Προγράμματα των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια για την καλύτερη εφαρμογή τους και ενημερώνονται για την ποιότητά τους.

Αναλυτικότερα:
1. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς:
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων:
Α) καταρτίζουν πίνακα των προγραμμάτων που πρόκειται να υλοποιήσουν και τον οποίο αποστέλλουν στην Διεύθυνση Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και στον Περιφερειακό Διευθυντή.
Β) οργανώνουν συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων με σκοπό την ενημέρωση για τις δυνατότητες εφαρμογής Πολιτιστικών Προγραμμάτων σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους των αρμοδίων οργάνων του Υπ.Ε.Π.Θ. Ιδιαίτερα για τους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες και για όλα τα πολιτιστικά προγράμματα Αισθητικής Αγωγής, τα οποία προωθούνται από το Υπ.Ε.Π.Θ, ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για τις δυνατότητες συμμετοχής τους, εξηγούν την φιλοσοφία και τους στόχους τους, παροτρύνουν και δημιουργούν, όπου είναι δυνατόν, προϋποθέσεις για την εφαρμογή τους και την συμμετοχή των μαθητών σ’ αυτά.

Στις παραπάνω ενημερωτικές συναντήσεις ή και σε άλλες ειδικές συναντήσεις με ομάδες εκπαιδευτικών δίνουν οδηγίες σε ό,τι αφορά στις προδιαγραφές περιεχομένου, δομής και ανάπτυξης ενός Πολιτιστικού Προγράμματος, βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στην σύνταξη δελτίου προγραμμάτων προς έγκριση από την Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων και επισημαίνουν τις παιδαγωγικές πτυχές των Πολιτιστικών Προγραμμάτων.

2. Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους:
Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων
− Επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες και παρακολουθούν την πορεία των Πολιτιστικών Προγραμμάτων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις μαθητικές ομάδες. Οι επισκέψεις αυτές γίνονται δύο φορές τουλάχιστον για κάθε πρόγραμμα κατά την διάρκεια του σχολικού έτους.
− Διοργανώνουν ενημερωτικές συναντήσεις και επιμορφωτικά σεμινάρια−εργαστήρια που απευθύνονται προς τους συντονιστές εκπαιδευτικούς των Πολιτιστικών Προγραμμάτων, με στόχο την επιμόρφωση, την αλληλοενημέρωση, τον προβληματισμό και την αξιολόγηση, σε συνεργασία με το Τμήμα Δ’ Αισθητικής Αγωγής της Διεύθυνσης Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
− Μετά από έγκριση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης συμμετέχουν σε συσκέψεις με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την υποστήριξη των Πολιτιστικών Προγραμμάτων και την διοργάνωση των Περιφερειακών Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων, καθώς και για την προώθηση Πολιτιστικών Θεμάτων σε τοπικό επίπεδο.
− Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων συνεργάζονται με Επιστημονικά και Ερευνητικά Ιδρύματα εποπτευόμενα από το Υπ.Ε.Π.Θ. ή το Υπουργείο Πολιτισμού, Μουσεία, Κυβερνητικούς Φορείς (όπως Υπουργεία, Γραμματείες, Νομαρχίες, Ο.Τ.Α κ.λ.π.), Επιστημονικές Ενώσεις εκπαιδευτικών, και Επιμελητήρια, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για την υποστήριξη πολιτιστικών, εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων, για την διοργάνωση των Περιφερειακών Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων, για την προώθηση θεματικών δικτύων, την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.
Συντονιστές και Υπεύθυνοι υλοποίησης των παραπάνω δράσεων που απευθύνονται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι μόνον οι τοπικές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι παραπάνω συνεργασίες θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν την έγκριση του Υπ.Ε.Π.Θ.
Οι τοπικές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συντάσσουν και αποστέλλουν κάθε σχετικό έγγραφο προς τα σχολεία, προς τους εκπαιδευτικούς, προς το Υπ.Ε.Π.Θ., προς τους συνεργαζόμενους και άλλους φορείς (ανακοινώσεις, ενημερωτικά έγγραφα, προσκλήσεις ενδιαφερομένων, προσκλήσεις εκδηλώσεων, αλληλογραφία, προγράμματα, βεβαιώσεις, αφίσες κ.λπ.). Όλα τα έγγραφα και τα έντυπα φέρουν το λογότυπο του Υπ.Ε.Π.Θ. και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι άλλοι φορείς συμμετέχουν ως συνεργάτες και υποστηρικτές και αναφέρονται κατά περίπτωση στα κείμενα των προαναφερθέντων σχετικών εγγράφων με σαφή προσδιορισμό του ρόλου τους.
− Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων φροντίζουν, σε συνεργασία με την Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων, για την ορθολογική και ρεαλιστική κατανομή των χρηματοδοτήσεων των σχολικών προγραμμάτων εκτιμώντας τις πραγματικές ανάγκες υλοποίησής τους.
− Τα Πολιτιστικά Προγράμματα, τα επιμορφωτικά σεμινάρια, τα θεματικά δίκτυα, η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και η έρευνα που αναπτύσσονται μεταξύ των διαφόρων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης δια μέσου των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων των Καλλιτεχνικών Αγώνων, εγκρίνονται από το Υπ.Ε.Π.Θ. και συντονίζονται από το Τμήμα Δ΄ Αισθητικής Αγωγής.

3. Στο τέλος κάθε σχολικού έτους:
Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων:
− Συντάσσουν και αποστέλλουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπ.Ε.Π.Θ. εκθέσεις πεπραγμένων, όπου θα αναφέρουν και τις δικές τους προτάσεις και παρατηρήσεις σχετικά με την εφαρμογή των Πολιτιστικών Προγραμμάτων στην περιοχή τους, την διεξαγωγή των Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων και την προώθηση θεμάτων πολιτισμού γενικότερα. Οι εκθέσεις των πεπραγμένων θα πρέπει να αποστέλλονται μέχρι 10 Ιουλίου κάθε σχολικού έτους σε συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο θα τους αποστέλλεται από το Υπ.Ε.Π.Θ..
− Οι Διεθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων διοργανώνουν εκδηλώσεις παρουσίασης των προγραμμάτων για όλα τα σχολεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή αντίστοιχες εκδηλώσεις για τα σχολεία κάθε Γραφείου Εκπαίδευσης.

4. Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων μπορούν να οργανώνουν ή να συμμετέχουν σε συντονιστικές ομάδες θεματικών δικτύων, τα οποία γίνονται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, σε οργανωτικές επιτροπές σεμιναρίων και συνεδρίων, τοπικών εθνικών ή διεθνών, και να αναλαμβάνουν εισηγήσεις σχετικές με θέματα του αντικειμένου τους. Οι συμμετοχές τους σε σεμινάρια επιτρέπεται μόνον εάν πρόκειται για διοργανώσεις του Υπ.Ε.Π.Θ., σεμινάρια θεματικών δικτύων στα οποία συμμετέχουν, και εάν είναι προσκεκλημένοι Πολιτιστικών φορέων ή άλλων Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων.

5. Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων οφείλουν να επιμορφώνονται σε θέματα του αντικειμένου τους παρακολουθώντας σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες κ.λπ. μετά από έγκριση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της οικείας Διεύθυνσης, ούτως ώστε να ανταποκριθούν στον ρόλο τους ως πολλαπλασιαστές των καινοτόμων δράσεων της Εκπαίδευσης.

6. Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων εργάζονται σύμφωνα με το ωράριο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία είναι αποσπασμένοι από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και την 10η Ιουλίου κάθε σχολικού έτους, εξαιρουμένων των διακοπών Χριστουγέννων και Πάσχα και των επισήμων αργιών. Ευρίσκονται στα γραφεία της Διεύθυνσης που υπηρετούν όλες τις ημέρες του αντίστοιχου διαστήματος, κατά τις οποίες δεν διεξάγονται μαθήματα στα σχολεία (π.χ. περίοδοι εξετάσεων, εκδόσεων βαθμολογίας κ.λπ.). Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης μπορεί να αναθέσει στους Υπευθύνους Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων επικουρικά καθήκοντα για την υλοποίηση των εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων ευρίσκονται κατά το ήμισυ των ημερών εργασίας του υπολοίπου έτους στα γραφεία της οικείας Διεύθυνσης, ώστε να επιτελούν το διοικητικό και οργανωτικό μέρος του έργου τους, δηλ. να επικοινωνούν με τα σχολεία, τις υπηρεσίες του Υπ.Ε.Π.Θ., να δέχονται επισκέψεις εκπαιδευτικών που θέλουν την υποστήριξή τους. Τις άλλες ημέρες της εβδομάδας εργασίας τους τις διαθέτουν αποκλειστικά και μόνο για την παρακολούθηση, υποστήριξη, συντονισμό και αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων και όλες τις άλλες απαραίτητες συνεργασίες του Υπευθύνου (διεξαγωγή Αγώνων, διοργανώσεων, εκδηλώσεων, προώθηση συνεργασιών με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλα).

Κάθε Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, τηρεί ημερολόγιο−βιβλίο συναντήσεων με εκπαιδευτικούς ή ημερολόγιο των επισκέψεων στα σχολεία, την διάρκειά τους, όπου περιγράφει συνοπτικά τον σκοπό και το περιεχόμενο της συνεργασίας και αναφέρει τα ονοματεπώνυμα των εκπαιδευτικών με τους οποίους συνεργάσθηκε, καθώς και του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Το σύντομο πρακτικό κάθε επίσκεψης συνεργασίας υπογράφεται από τον Υπεύθυνο Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων, τους εκπαιδευτικούς που συνεργάσθηκαν, και τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Το βιβλίο αυτό θεωρείται κάθε τρίμηνο του σχολικού έτους από τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

7. Εάν ο αριθμός των σχολικών μονάδων που υπάγονται σε μία Διεύθυνση είναι μικρότερος των 40 ή εάν ο μέσος όρος των σχολικών προγραμμάτων Πολιτιστικών Θεμάτων της τελευταίας τριετίας είναι μικρότερος των 20, τότε ο Υπεύθυνος αποσπάται μερικώς μόνο στην οικεία Διεύθυνση για τρεις ημέρες την εβδομάδα και είναι υποχρεωμένος να εργάζεται τις υπόλοιπες δύο ημέρες στην σχολική μονάδα της οργανικής του θέσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 



 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved