ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Σαρωτικές αλλαγές στην παιδεία

Αθήνα 16.4.2015, 21:16

Σαρωτικές αλλαγές στην παιδεία προανήγγειλε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, με κατάργηση νόμων και ρυθμίσεων που θεσπίσθηκαν ιδίως τα τελευταία χρόνια. Το σχετικό νομοσχέδιο θα δημοσιοποιηθεί μετά την ενημέρωση του κοινοβουλευτικού τομέα του ΣΥΡΙΖΑ.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η επαναφορά του ασύλου στα ΑΕΙ, η επάνοδος των λεγομένων «αιωνίων φοιτητών»,  η κατάργηση της αξιολόγησης, η συμμετοχή των φοιτητών στην εκλογή διοίκησης των ΑΕΙ - καταργείται η αξιολόγηση - Επιστρέφει το άσυλο - Αλλάζει ο τρόπος εκλογής των διευθυντών σχολείων

Αναλυτικά:

- Εξεταστικό σύστημα: Δεν προβλέπονται άμεσα αλλαγές. Παραμένει το ίδιο το περιεχόμενο που δόθηκε στην δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο θα ξεκινήσει διάλογος για το εξεταστικό σύστημα που θα ισχύσει μόνιμα τα επόμενα χρόνια.

- Μετεγγραφές φοιτητών: Στο μέλλον θα είναι ελάχιστες, «αυτό πρέπει να το ξέρουν όλοι όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους». Το υπουργείο θα συμμορφωθεί με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επιφέροντας αλλαγές στα τεκμήρια και στις προϋποθέσεις.

- Πανεπιστημιακό άσυλο: Θα επαναδιατυπωθεί ο προηγούμενος νόμος και η έννοιά του για το τι θα καλύπτει.

- Πρυτανικές εκλογές: Σε ένα χρόνο από σήμερα θα γίνουν πρυτανικές εκλογές σε όλα τα ΑΕΙ, καθώς ο νόμος λειτουργίας τους θα αλλάξει, και θα έχουν την δυνατότητα να λάβουν μέρος όλοι οι νυν πρυτάνεις. Στις πρυτανικές εκλογές οι φοιτητές θα ψηφίζουν στο σύνολό του με αυξημένη συμμετοχή μάλιστα σε σχέση με παλαιότερους νόμους, χωρίς να παρεμβάλλονται οι σύλλογοι και οι παρατάξεις είπε ο υπουργός. Το ποσοστό των ψήφων των φοιτητών, που θα είναι 70% επί του συνόλου των ψήφων των μελών ΔΕΠ εάν ψηφίσουν όλοι, θα «πέφτει» εάν ψηφίσουν λιγότεροι, και εάν τελικά ψηφίσουν οι μισοί θα είναι το 35% επί του συνόλου των μελών ΔΕΠ. Οι εκλογές των μελών ΔΕΠ επιστρέφουν επίσης στα Τμήματα.

- Περιφερειακοί διευθυντές: Οι πρόσφατες εκλογές των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, που από πολλούς χαρακτηρίστηκαν ως «κομματικές», θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.

- Εκλογές διευθυντών: Ο σύλλογος διδασκόντων σχολείων (δάσκαλοι και καθηγητές) θα επηρεάζει σε ποσοστό 33% την εκλογή των διευθυντών τους. Οι εκλογές αυτές θα προηγούνται της επιλογής των υποψήφιων διευθυντών. Εάν ένας υποψήφιος έχει το 100% της αποδοχής των εκπαιδευτικών θα παίρνει 33% επί των μορίων για την εκλογή του. Εάν πάρει το 50% θα έχει 15% κοκ. Οι υποψήφιοι για διευθυντές θα επιλέγονται με μοριοδοτούμενα προσόντα (10ετή τουλάχιστον προϋπηρεσία, πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνίας επιπέδου 1, διδακτική εμπειρία, παιδαγωγική συγκρότηση) στα αρμόδια υπηρεσιακά τους συμβούλια πριν την κρίση τους. Τα μοριοδοτούμενα προσόντα θα υπολογίζονται σε ένα 66% για την κρίση τους, ενώ καταργείται η συνέντευξη.

- Κάρτα σίτισης: Για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης θα εισαχθεί μια κάρτα στα σχολεία στα οποία δεν λειτουργούν κυλικεία (λόγω οικονομικής κρίσης), στην οποία θα πιστώνονται ποσά για τους μαθητές τους και η διάταξη αυτή θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας. Θα υπάρξουν άμισθοι ειδικοί σύμβουλοι του υπουργείου Παιδείας.

- Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Επιστρέφουν στο υπουργείο Παιδείας και καταργούνται τα φροντιστήρια που γίνονταν σε ιδιωτικά σχολεία, «τα οποία αποτελούν πληγή που πρέπει να γιατρευτεί».

- Διευθυντές οργανισμών: Με ειδική νομοθετική ρύθμιση θα παύονται όλοι οι διευθυντές των 300 εποπτευόμενων οργανισμών του υπουργείου Παιδείας και των 200 του υπουργείου Πολιτισμού, όπως αυτή του προέδρου του Εθνικού Θεάτρου κ. Χατζάκη.

- Είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους: Στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας θα μπει «ηλεκτρονικό εισιτήριο». 

- Βιβλίο: Επιστρέφει η ενιαία τιμή στο βιβλίο και δίνονται κίνητρα για ξένες κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα με την επιστροφή φόρων στα συνεργεία άλλων χωρών.

* Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου, όπως τα αναδεικνύει το υπουργείο Παιδείας.



Ουσιώδη σημεία του πολυνομοσχεδίου

Ανώτατη εκπαίδευση 
• Καταργείται το Συμβούλιο Ιδρύματος στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Οι αρμοδιότητές του ασκούνται από τη Σύγκλητο, το Πρυτανικό Συμβούλιο, τον Πρύτανη και τους Αντιπρυτάνεις.
• Ενίσχυση των συλλογικών οργάνων: Η λειτουργία των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, Κοσμητεία, Γενική Συνέλευση Τμήματος, Γενική Συνέλευση Τομέα) πραγματοποιείται με τη συμμετοχή φοιτητών και εργαζομένων για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ενίσχυση της συμμετοχής όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη λήψη αποφάσεων .
• Εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων (Πρύτανης, Αντιπρυτάνεις, Κοσμήτορες, Πρόεδροι, Διευθυντές Τομέων) από το σύνολο των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δηλαδή, τα μέλη ΔΕΠ, τους φοιτητές και όλες τις κατηγορίες του ειδικού εκπαιδευτικού τεχνικού και διοικητικού προσωπικού. 
• Εκλεκτορικά Σώματα για την εκλογή, εξέλιξη ή μονιμοποίηση μελών ΔΕΠ. Τα 7μελή εκλεκτορικά σώματα των νόμων 4009/2011 και 4076/2012 διευρύνονται στη σύνθεσή τους σε 11μελή ή 15μελή ανάλογα με το μέγεθος του Τμήματος και συγκροτούνται στη βάση της συγγένειας του γνωστικού αντικειμένου των υπό κρίση μελών ΔΕΠ με εκλέκτορες από Τμήματα της ημεδαπής ή ομοταγή της αλλοδαπής
• Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
• Φοιτητική ιδιότητα και διαγραφές. Για την προστασία των πλέον αδύναμων μελών εντός του φοιτητικού σώματος, των εργαζόμενων φοιτητών, η φοιτητική ιδιότητα αποκτάται με την εγγραφή τους στο Τμήμα και διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών. Απαγορεύεται ρητά η μη αμειβόμενη εργασία προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων.Η Σύγκλητος είναι το αποφασιστικό όργανο για τη συγκρότηση και λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας, των Εταιρειών Διαχείρισης Περιουσίας και κάθε άλλης δραστηριότητας που αναπτύσσεται από τα Τμήματα των ΑΕΙ 

Έρευνα,  Τεχνολογική Ανάπτυξη & Καινοτομία
• Τίθεται ως πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας η χάραξη εθνικής πολιτικής έρευνας: Υπογραμμίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας, όχι απλώς να συντηρήσει το ήδη υπάρχον ερευνητικό status quo, αλλά και να αναπτύξει θετικά μέτρα προστασίας του δημόσιου ερευνητικού πλούτου.
• Τροποποιούνται και επαναδιατυπώνονται αμφίσημοι ή λανθασμένοι ορισμοί, όπως εκείνοι της βασικής έρευνας, της αριστείας και της αξιολόγησης. 
• Αναμορφώνεται το ΕΣΕΤΑΚ (Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας) μετονομαζόμενο σε Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ) και καθορίζεται η αποστολή του ως συμβουλευτικού σώματος που γνωμοδοτεί για την εθνική πολιτική στην Έρευνα και την Καινοτομία. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε το νέο ΕΣΕΚ να συσταθεί με τρόπο γρήγορο και διαφανή, διαιρούμενο σε δύο επιτροπές (την επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας και την επιτροπή Καινοτομίας και Αναπτυξιακών Εφαρμογών)
• Μέτρα επιτάχυνσης του νέου «ΕΣΠΑ»: Εισάγονται τροποποιήσεις που διευκολύνουν τις διαδικασίες και επιταχύνουν την απορρόφηση κονδυλίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.  
• Αναμορφώνονται τα ΠΣΕΚ (Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας και Καινοτομίας), ώστε να είναι λειτουργικά, πιο αντιπροσωπευτικά και να μην αφήνουν περιθώρια για την αναπαραγωγή πελατειακών σχέσεων. 
• Καταργούνται τα Επιστημονικά Συμβούλια των Ινστιτούτων και επαναφέρονται τα Επιστημονικά Γνωμοδοτικά Συμβούλια, τα οποία είχαν ισχυρότερη  δημοκρατική νομιμοποίηση. 
• Απλοποιείται η διαδικασία συγκρότησης των Διοικητικών Συμβουλίων των ερευνητικών φορέων .
• Πέραν της μέριμνας για την εργασιακή ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού στα ερευνητικά κέντρα, λαμβάνεται πρόνοια για την ενίσχυση των μεταδιδακτορικών ερευνητών. 

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
• Τράπεζα Θεμάτων (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)
Καταργείται η επιλογή θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθητών των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καθώς και των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων (Τροπολογία στο νομοσχέδιο Υφυπουργού), αφαιρείται η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε) και παραμένει η αρμοδιότητα αυτή εξΆ ολοκλήρου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ως προαιρετικό, συμβουλευτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές (Πολυνομοσχέδιο).

• Αξιολόγηση (Πολυνομοσχέδιο και ν/σ Υφυπουργού)
Η κατάργηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων υλοποιεί την προγραμματική δέσμευση του . Η εγκαθίδρυση ενός συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο, ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητη. Το Υπουργείο θα προχωρήσει στην επεξεργασία του παραπάνω πλαισίου με επόμενο νομοθέτημα.

• Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά Σχολεία (Πολυνομοσχέδιο)
Ρυθμίζονται για πρώτη φορά ζητήματα εκπαιδευτικού περιεχομένου και ωραρίου των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Καθορίζονται το ωράριο, οι αργίες και ο έλεγχος των αναλυτικών προγραμμάτων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, καταργούνται τα εσωτερικά φροντιστήρια σε ιδιωτικά σχολεία και δίδεται η δυνατότητα στα αντίστοιχα όργανα εκπαιδευτικών και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να προχωρούν σε υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με καλύτερους όρους εργασίας (μισθολογικούς, θεσμικούς) κατά τα ισχύοντα.

• Ειδική Εκπαίδευση (Πολυνομοσχέδιο)
Εναρμονίζονται τα ελληνικά δεδομένα με τις ευρωπαϊκές και Διεθνείς Συμβάσεις για τα δικαιώματα των Αναπήρων. Βελτιώνεται η λειτουργία του θεσμού της παράλληλης στήριξης καθώς θεσμοθετείται η συνεργασία των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και του λοιπού προσωπικού των σχολείων και η από κοινού διαμόρφωση των προγραμμάτων και άλλων στοιχείων της σχολικής ζωής. 

• Ανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που είχαν καταργηθεί με τους μνημονιακούς νόμους (Τροπολογία)
-Εξασφαλίζεται η λειτουργία των ειδικοτήτων σε συγκεκριμένα ΕΠΑΛ ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως η υπάρχουσα υποδομή καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
-Ορίζονται οι ομάδες προσανατολισμού τα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει στην Α΄ τάξη το σχολικό έτος 2015 -2016 για τους τομείς και ειδικότητες που ανασυσταίνονται.
-Το εκπαιδευτικό προσωπικό που βρισκόταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης και επιστρέφει στις θέσεις που κατείχε στα σχολεία, προβλέπεται να αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της παροχής εκπαιδευτικού  έργου.
- Μετά την επανασύσταση των οργανικών θέσεων από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ρυθμίζονται θέματα των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στα ΕΠΑΛ σε οργανικές θέσεις εξασφαλίζοντας και όλα τα δικαιώματα που είχαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, ενώ τα ίδια δικαιώματα εξασφαλίζονται σε εκπαιδευτικούς από ΕΠΑΛ που καταργήθηκαν.

• Κατάργηση της σύζευξης Πειραματικού και Προτύπου Σχολείου (Τροπολογία)
Αποφασίζεται: 
- Η κατάργηση του όρου «πρότυπο-πειραματικό» σχολείο
- Ο διαχωρισμός των πειραματικών από τα πρότυπα
- Η μετατροπή της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτών των υβριδικών σχολείων σε πειραματικά
- Ο ορισμός μόνο ενός περιορισμένου αριθμού από αυτά ως πρότυπα σχολεία, για ιστορικούς λόγους
- Στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές/τριες θα επιλέγονται με κλήρωση στην τάξη εισόδου
- Στα πρότυπα τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής στην τάξη εισόδου θα ορίζεται με απόφαση της ΔΕΠΠΣ μετά από εισήγηση των Συλλόγων διδασκόντων και των ΕΠΕΣ των πρότυπων γυμνασίων.

• Τροπολογία για την αναπλήρωση απωλεσθεισών ωρών διδασκαλίας 
Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

• Επιλογή στελεχών (Τροπολογία)
Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων
Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.
Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές  την τελευταία πενταετία.

Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης
Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 10ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.
Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Περιφέρειας, στην οποία επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος μπορεί να βάλλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved