nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Διαμάχη και για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών (13/9)


Αθήνα 13.9.2005, 22.04
Η κόντρα υπουργείου Παιδείας και συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών για τις ελλείψεις στα δημόσια σχολεία καλά κρατεί. Tην πρώτη ημέρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς προστέθηκε και νέα διαμάχη για τις μεταθέσεις και μετατάξεις.

Με ανακοινώσεις τους ΟΛΜΕ και ΔΟΕ διαπιστώνουν τεράστιες ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας, εκπαιδευτικό προσωπικό, βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή, ενώ καταγγέλλουν «εθιμικώ δικαίω» αλχημείες  στις μετατάξεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, δεν έχουν αναλάβει ακόμα υπηρεσία οι διορισθέντες πρόσφατα 1.000 δάσκαλοι και 255 νηπιαγωγοί, με αποτέλεσμα να παραμένουν κενές συνολικά 4.280 εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα 2.151 δασκάλων, 944 νηπιαγωγών, 525 αγγλικής γλώσσας, 401 φυσικής αγωγής, 259 μουσικής, ενώ υπηρεσία δεν έχουν αναλάβει και οι περίπου 8.000 εκπαιδευτικοί των ολοήμερων σχολείων.

Το υπουργείο απαντά ότι όλα βαίνουν καλώς, αν και αναγνωρίζει εμμέσως ότι υπάρχουν κενά στις θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, τα οποία υπόσχεται να καλύψει τις προσεχείς ημέρες. Παράλληλα, τονίζει ότι έχει στη διάθεσή του όλους τους αναγκαίους πόρους για την υπερκάλυψη των όποιων αναγκών παρουσιασθούν και επισημαίνει ότι η χώρα μας έχει το μικρότερο αριθμό μαθητών ανά εκπαιδευτικό απ’ όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Ως προς το πρόβλημα της στέγης, αναφέρει ότι υλοποιείται συνολικό πρόγραμμα τετραετούς διάρκειας και επισημαίνεται ειδικά για λεκανοπέδιο της Αττικής ότι επιτεύχθηκε μείωση της διπλοβάρδιας από το 8,2% τον Μάρτιο του 2004 σε 5,4% το 2005, ενώ τα μισθωμένα από το ΥΠΕΠΘ κτίρια που χρησιμοποιούνται ως σχολικές μονάδες, μειώθηκαν από 8,7% τον Μάρτιο του 2004 σε 7,4% το 2005.

Εθιμικό δίκαιο
Για τις αλχημείες στις μετατάξεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών, που καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, από το υπουργείο τονίζεται ότι θα ληφθει σοβαρά υπόψη η πρότασή του να μην υλοποιούνται «εθιμικώ δικαίω» αλλα σύμφωνα με το νόμο, και υπογραμμίζεται ότι «διαχρονικά η πολιτική είναι να ικανοποιείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του νόμου και της διαφάνειας.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κ. Γιαννάκου, «το υπουργείο δεν διορίζει εκπαιδευτικούς στις περιοχές εκείνες που δεν έχουν ικανοποιηθεί οι αιτήσεις μεταθέσεις εκπαιδευτικών, ασχέτως εάν τα οργανικά κενά δημιουργήθηκαν μετά την ολοκλήρωση των μεταθέσεων π.χ. λόγω παραιτήσεων αποχωρήσεων, κλπ. οι οποίες, ούτως ή άλλως , πραγματοποιούνται μετά τις μεταθέσεις. Αυτές οι θέσεις παραμένουν οργανικά κενές για να καλυφθούν με μεταθέσεις εκπαιδευτικών την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της εθιμικώ δικαίω τακτικής, είναι να διορίζονται εκπαιδευτικοί μόνο στις περιοχές που έχουν ικανοποιηθεί οι αιτήσεις για μεταθέσεις και έτσι δημιουργούνται προσωρινά αλλού υπεραριθμίες και άλλου ελλείψεις, οι οποίες διευθετούνται με αποσπάσεις το πρώτο δεκαήμερο της λειτουργίας των σχολείων».

Η ιστορία
Εν τω μεταξύ, από το υπουργείο διαψεύδονται οι καταγγελίες του Συλλόγου Αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, ότι το μάθημα της ιστορίας ανατίθεται σε καθηγητές της γαλλικής γλώσσας, και τονίζεται ότι όχι μόνο δεν υπάρχει προφορική εντολή περί αυτού αλλά αντιθέτως υπάρχει γραπτή εντολή να γίνουν περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές για τα γαλλικά και γερμανικά, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί αυτοί να συμπληρώνουν το ωράριο τους με το μάθημα πρώτης ανάθεσης. Μάλιστα, εκφράζει την απορία του για το πώς οι καταγγέλοντες δεν γνωρίζουν σχετική εγκύκλιο του 1985, με την οποία ορίζεται ότι οι καθηγητές γαλλικής, αγγλικής, γερμανικής γλώσσας, διδάσκουν ως μάθημα δεύτερης ανάθεσης ιστορία, φιλοσοφία και ψυχολογία.

Δεύτερη γλώσσα
Σχετικά με τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο και στο Ενιαίο Λύκειο (ως μάθημα Γενικής Παιδείας), από το υπουργείο επισημαίνεται ότι επιτρέπεται η δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας με αριθμό μικρότερο από τον προβλεπόμενο στις σχετικές εγκυκλίους, εφόσον στα σχολεία που ανήκουν στην ίδια Διεύθυνση ή Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχει επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ5 και ΠΕ7 και η σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή της Διεύθυνσης ή του Προϊσταμένου Γραφείου. Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων αυτών μπορούν να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με την ανάληψη σχολικών δραστηριοτήτων ή με τη διδασκαλία στο πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας, ενώ οι Διευθυντές των Διευθύνσεων και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα μεριμνούν ώστε οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω κλάδων να συμπληρώνουν το ωράριό τους το πολύ σε δύο σχολικές μονάδες.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved