ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Γεωπονική ΑΠΘ: Να αναγνωριστούν ως μεταπτυχιακά τα πτυχία

 

Θεσσαλονίκη, 18.3.2010, 19:03

Tο Διοικητικό Συμβολυλιο της Γεωπονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποφάσισε ομόφωνα να συμμετάσχει στην ήδη αποφασισθείσα κινητοποίηση των εκπροσώπων του ΤΕΕ, του ΓΕΩΤΕΕ και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με αφορμή το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας όπου αναφέρει ότι δεν αντιμετωπίζει προς το παρών το θέμα της αναγνώρισης των πτυχίων πενταετούς διάρκειας σπουδών ως ισότιμα με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (ΜΔΕ).

Πέραν από την ενεργό συμμετοχή της στην προσπάθεια αυτή, η Σχολή αποφάσισε να δημοσιοποιήσει στα ΜΜΕ τους λόγους που εξηγούν την άδικη και αναιτιολόγητη θέση του υπουργείου Παιδείας για μη αναγνώριση της ισοτιμίας των απονεμόμενων τίτλων (πτυχίων) σπουδών πενταετούς διάρκειας ως ισότιμα με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (ΜΔΕ) και ως εκ τούτου τη μη ένταξη των κατόχων αυτών των τίτλων σπουδών στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Ειδικότερα, το Δ.Σ. θεωρεί αναγκαία την εκ νέου εξέταση του θέματος αυτού εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας και, κυρίως, την επίλυσή του μέσω νομοθετικής ρύθμισης για τους παρακάτω λόγους:

1. Η αναγνώριση της ισοτιμίας των τίτλων είναι αναμφίβολα δίκαιη επειδή αφορά αναγνώριση επαγγελματικής ισοτιμίας, η οποία απορρέει από το πτυχίο πενταετούς διάρκειας και διασφαλίζει ως εκ τούτου τη διαφοροποίηση των επιπρόσθετων προσόντων που έχουν οι κάτοχοι τέτοιων τίτλων σε σύγκριση πάντοτε με τα προσόντα των κατόχων τίτλων τετραετούς διάρκειας.

2. Η ισοτιμία είναι νόμιμη αφού βασίζεται σε τριακόσιες (300) διδακτικές μονάδες (ECTS) που αντιστοιχούν στα μαθήματα των κρινόμενων τίτλων, δηλαδή στο ίδιο άθροισμα ECTS μονάδων που έχουν ο πρώτος τίτλος σπουδών (BSc = 180-240 ECTS) και ο δεύτερος τίτλος σπουδών (MSc = 60-120 ECTS) της αλλοδαπής (The official Bologna Process website 2007-2010).

3. Η αναγνώριση της ισοτιμίας των απονεμόμενων τίτλων σπουδών πενταετούς διάρκειας με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (ΜΔΕ) είναι σύννομη και με τον υπ’ αριθμ. Ν. 3328/2005 - ΦΕΚ 80/Α/1.4.2005 του ΔΟΑΤΑΠ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον νόμο αυτό, ‘για την αναγνώριση τίτλων σπουδών της αλλοδαπής που αποκτώνται μετά από τριετή φοίτηση, όταν για τα αντίστοιχα προγράμματα της ημεδαπής προβλέπεται τετραετής ή πενταετής φοίτηση, «ισοτιμία» ή «ισοτιμία και αντιστοιχία» του πτυχίου αναγνωρίζεται μόνον εφόσον ο κάτοχος του πτυχίου είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος. Στην περίπτωση αυτή δεν αναγνωρίζεται «ισοτιμία» του μεταπτυχιακού διπλώματος. Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου δεν κρίνεται απαραίτητη προκειμένου για ισοτιμία με πτυχίο τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Σε ειδικές περιπτώσεις εντατικών προγραμμάτων της αλλοδαπής τριετούς διάρκειας, όταν τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά προγράμματα της ημεδαπής είναι τετραετούς διάρκειας, είναι δυνατόν με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Τμήματος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Οργανισμού, να χορηγηθεί «ισοτιμία» ή «ισοτιμία και αντιστοιχία» στο πτυχίο χωρίς παράλληλη συνεκτίμηση μεταπτυχιακού διπλώματος. Στη σχετική απόφαση λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και ιδίως οι διδακτικές μονάδες (credits) του προγράμματος σπουδών του αλλοδαπού ιδρύματος και η τυχόν αξιολόγηση ή πιστοποίησή του από αναγνωρισμένους φορείς ανώτατης εκπαίδευσης. Η απόφαση αυτή δημοσιοποιείται’.

4. Η αναγνώριση της ισοτιμίας των απονεμόμενων τίτλων σπουδών πενταετούς διάρκειας με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (ΜΔΕ) είναι σύννομη και με τον υπ’ αριθμ. Ν. 3205/2003, ο οποίος αναφέρεται στις μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του δημοσίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον νόμο αυτό, οι κάτοχοι πτυχίων πενταετούς διάρκειας σπουδών διορίζονται στο δημόσιο τομέα με ανώτερο εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο (17 και καταληκτικό το 1) σε σύγκριση με εκείνο (18 και καταληκτικό το 1) των κατόχων πτυχίων τετραετούς διάρκειας.

Τα όσα προαναφέρονται τεκμαίρουν σαφέστατα ότι το αίτημα για αναγνώριση των απονεμόμενων τίτλων σπουδών πενταετούς διάρκειας ως ισοτίμων με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης (ΜΔΕ) είναι δίκαιο και νόμιμο. Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τον προαναφερθέντα Ν. 3328/2005 του ΔΟΑΤΑΠ, όπου οι πενταετούς διάρκειας τίτλοι σπουδών (πτυχία γεωπόνων, δασολόγων και μηχανικών) της ημεδαπής αντιμετωπίζονται ως ανώτεροι τίτλοι σπουδών σε σύγκριση με εκείνους τους τίτλους που προέρχονται από τετραετή διάρκεια σπουδών σε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας. Συγκεκριμένα, οι BSc τίτλοι της αλλοδαπής που προέρχονται από εντατικά προγράμματα τριετούς διάρκειας μπορούν να αναγνωριστούν ως «ισότιμοι» ή «ισότιμοι και αντίστοιχοι» προς τους τίτλους της ημεδαπής τετραετούς διάρκειας σπουδών αλλά δεν υπάρχει πιθανότητα αναγνώρισής τους ως «ισότιμοι» ή «ισότιμοι και αντίστοιχοι» προς τους τίτλους πενταετούς διάρκειας σπουδών».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved