ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
ΠΡΟΣ ΛΗΨΗ: Κατάντια ελληνική (2/2/07)


Αθήνα 2.2.2007
Του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Πώς καταντήσαμε έτσι οι Έλληνες -λαός κοσμοπολίτης με παράδοση στα γράμματα, τις τέχνες, τις επιστήμες, τη ναυτιλία, το εμπόριο, την επιχειρηματικότητα, με πλούσιο φυσικό περιβάλλον και τεράστια πολιτιστική κληρονομιά-, να συνωστιζόμαστε για μια θεσούλα στο Δημόσιο;

Πού πήγε η σπιρτάδα μας, η εφευρετικότητά μας, η έμπνευσή μας, η τόλμη μας, η φαντασία μας, η εργατικότητά μας;

Γιατί γίναμε τόσο μαλθακοί, κοντόθωροι, φοβισμένοι, εγκλωβισμένοι, υποτακτικοί, επαναπαυμένοι, στείροι;

Γιατί αντί να κολυμπάμε στα βαθιά νερά πλατσουρίζουμε στα ρηχά και χάνουμε τους ανοικτούς ορίζοντες;

Πού πήγαν οι αρετές μας και η κοινωνική μας ευαισθησία και το ρίξαμε στο εύκολο κέρδος, στη στυγνή εκμετάλλευση και στην απατεωνιά;

Η περηφάνια μας;

"Ήτανε ψηλά να πάμε σαν φωνές καμπανιστές, τώρα εδώ κουτρουβαλάμε σαν κουβάρια από κλωστές".

Δεν ήμασταν έτσι οι ‘Ελληνες, δεν μας αξίζει τέτοια τύχη. Ας αναλογιστούμε όλοι το κατάντημά μας και ας προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε το νέο θούριο σάλπισμά μας.


* Στείλτε το σχόλιό σας
(Παρακαλείσθε να γράφετε τα κείμενα με πεζά γράμματα και όχι κεφαλαία)

..................................................................................

Γιάννης Μιχαηλίδης. 5.2.2007
Αγαπητέ κ. Παναγιωτόπουλε,
δε λέω, καλό είναι να είναι κανείς ρομαντικός και εθνικά υπερήφανος, αλλά είναι επίσης χρήσιμο να έχει κανείς επίγνωση για το εθνικό του παρελθόν - βλέπε δουλεία κατα την αρχαιότητα, ασυδοσία κατά το Βυζάντιο και σκοταδισμός κατά την Τουρκοκρατία. Όσον αφορά το παρόν, οι νεοέλληνες φαίνεται να είναι πιο ρεαλιστές από εσάς δεδομένου ότι όλα τα περί "λαού κοσμοπολίτη με παράδοση στα γράμματα, τις τέχνες, τις επιστήμες, τη ναυτιλία, το εμπόριο, την επιχειρηματικότητα, με πλούσιο φυσικό περιβάλλον και τεράστια πολιτιστική κληρονομιά", που γράφετε, τους φαντάζουν ως αφέλειες μπροστά στην σκληρή πραγματικότητα της παγκοσμιοποίησης και της ανεργίας που μαστίζει τόσο την ελληνική κοινωνία όσο και τις κοινωνίες της Ευρώπης. Ίσα ίσα που ο Ελληνας με την προτίμησή του "για μια θεσούλα στο Δημόσιο'', όπως λέτε, δείχνει ότι ξέρει να δίνει τη μάχη για την ευημερία της οικογένειάς του και για μια ανθρώπινη, ποιοτική ζωή, και αρνείται πεισματικά να γίνει γρανάζι μιας απάνθρωπης οικονομολογικής μηχανής στην οποία ή θα πατάει επί πτωμάτων ή θα είναι το πτώμα.
Λίγα λόγια και καλά και ο νοών νοείτο.
Ευχαριστώ

Proslipsis. 5.2.2007 
Στόχος του κειμένου ήταν να προκαλέσει την αντίδραση των αναγνωστών και να σημάνει την έναρξη ενός εποικοδομητικού διαλόγου γύρω από τον επαγγελματικό προσανατολισμό των Ελλήνων και όχι μια γενικότερη ιστορική συζήτηση, γι’ αυτό και δεν στεκόμαστε στις αναφορές του αναγνώστη μας περί δουλείας κ.λπ., που άλλωστε "παίρνουν πολύ νερό". Με δεδομένο ότι είναι η πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μας που η συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού λαού προσανατολίζεται επαγγελματικά προς το δημόσιο τομέα (το λένε όλες οι έρευνες), θεωρήσαμε σκόπιμο να αναδείξουμε το σύμπτωμα και με την συμβολή των αναγνωστών να προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε και να οδηγηθούμε σε χρήσιμα συμπεράσματα, ευελπισθώντας ότι αυτά θα φτάσουν ως τα "αυτιά" της πολιτείας.
Δεν απαξιώνουμε την εργασία στο δημόσιο τομέα ούτε τους εργαζόμενους σε αυτόν ή όσους προσανατολίζονται επαγγελματικά προς αυτόν. Ίσα ίσα, θεωρούμε -και το έχουμε γράψει- ότι σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα ο δημόσιος προσφέρει πιο ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και καλύτερους μισθούς (τουλάχιστον στους πρωτοδιοριζόμενους) και είναι φυσικό οι θέσεις του να είναι περιζήτητες. Όμως, οι θέσεις είναι ελάχιστες. Κάθε χρόνο προσφέρονται μέσω ΑΣΕΠ μόλις 9.000 μόνιμες θέσεις στους περίπου 500.000 υποψηφίους! Πόσοι νέοι, κυρίως, άνθρωποι εγκλωβίζονται στην προσπάθεια να βρουν διέξοδο στο δημόσιο τομέα και χάνουν άλλες επαγγελματικές ευκαιρίες; Πόσοι από αυτούς δεν θα βρουν ποτέ στο Δημόσιο την ευημερία που επικαλείται ο αναγνώστης μας;
Όταν γράφαμε το κείμενο στο μυαλό μας είχαμε την επιχειρηματικότητα και την αυτοαπασχόληση και δη την επιχειρηματικότητα των νέων, τομείς στους οποίους θα επικεντρωθεί προσεχώς η αρθρογραφία μας και η γενικότερη προσπάθειά μας για αναζήτηση επαγγελματικών διεξόδων. Ήδη έχουμε καταγγείλει πολλές φορές την πολιτεία για τα λάθη και τις παραλείψεις της στον τομέα αυτό και έχουμε επισημάνει ότι αγνοεί προκλητικά την επιχειρηματικότητα των νέων, διοχετεύοντας σημαντικό μέρος των κοινοτικών και εθνικών πόρων σε ξοφλημένες, αεριτζίδικες ή παρασιτικές επιχειρήσεις και σε αμφιβόλου αποτελεσματικότητας προγράμματα απασχόλησης και επαγγελματικής κατάρτισης, αφήνοντας για τους νέους που θέλουν να στήσουν επιχείρηση και ως γνωστόν «κολλάνε»
στο αρχικό κεφάλαιο, ψιχία.
Συμφωνούμε με τις διαπιστώσεις του αναγνώστη μας ότι η πραγματικότητα στο εργασιακό τοπίο είναι σκληρή και υπερτονίζουμε λέγοντας ότι ζούμε ημέρες εργασιακού μεσαίωνα. Αφέλεια όμως εκ μέρους θα ήταν αν παραγνωρίζαμε το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων που επιδιώκει επαγγελματική απασχόληση στο δημόσιο τομέα θα διαψευσθεί οικτρά. Είναι εύκολο για μας να χαϊδεύουμε τα αυτιά των αναγνωστών μας, όπως τόσοι άλλοι. Το χρέος μας όμως είναι να του παρουσιάζουμε την πραγματικότητα, όσο οικτρή κι αν είναι, και να τον προφυλάσσουμε από άσκοπες διαδρομές και συνεχείς διαψεύσεις, που πολλές φορές οδηγούν στην κατάσταση της αεργίας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ελευθερία Φανουργάκη. 5.2.2007
Κύριε Παναγιωτόπουλε,
δεν σας γνωρίζω προσωπικά για να καταλάβω τα κίνητρα σας που σας ώθησαν να γράψετε ένα κείμενο όπως το παραπάνω, αλλά μόνο κάποιος βολεμένος που δεν γνωρίζει τι είναι η ανεργία και η αγωνία για επαγγελματική αποκατάσταση θα μπορούσε να γράψει κάτι τέτοιο. Είμαι άνεργη ένα χρόνο περίπου, από τότε που τέλειωσα το μεταπτυχιακό μου, και πραγματικά εξοργίστηκα με το κείμενό σας και την απαξίωση που δείχνετε σε εκείνους που κυνηγούν μια θέση στο δημόσιο τομέα. Για μένα που στα 25 μου με ζουν οι γονείς μου και δεν είμαι περήφανη για αυτό, αυτά που εσείς λέτε περί "καταντήματος" μου ακούγονται εξωφρενικά. Αναλογιστείτε τη θέση τη δική μου και πάρα πολλών άλλων συνομηλίκων μου και μετά ελάτε να μου πείτε αυτά τα περί "κοσμοπολίτικου λαού με παράδοση στα γράμματα, στις τέχνες...". Αυτά για μένα είναι πολυτέλειες.
Ευχαριστώ

Proslipsis. 5.2.2007
Δυστυχώς μέσα από αυτή τη στήλη δεν μπορούμε και δεν χρειάζεται νομίζουμε να αποδείξουμε αν γνωρίζουμε από ανεργία κι αν είμαστε βολεμένοι. Το κίνητρό μας πάντως ήταν ένα: να πούμε ότι ο δρόμος του Δημοσίου είναι για τους περισσότερους από αδιέξοδος και να θυμίσουμε ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι. Με τη λέξη «κατάντημα»
απαξιώνουμε την πολιτεία και την πολιτική της για την απασχόληση των τελευταίων ετών. Αυτή, που δεν μας έδειξε ποτέ πώς να "κολυμπάμε" και το μόνο που μας επιφυλάσσει είναι επαγγελματικά αδιέξοδα και θέσεις χαμηλών προσδοκιών. Αυτή, που διατηρεί ένα πελατειακό σύστημα που τη βολεύει και μας ταπεινώνει. Όσο κι αν ακούγεται εξωφρενικό, θεωρούμε κατάντημα για μια χώρα να στρέφει τους πολίτες της προς το δημόσιο τομέα.

MADMANI. 5.2.2007
Μια θεσούλα στο Δημόσιο είναι σήμερα το όνειρο κάθε εργαζόμενου. Γιατί; Γιατί το Δημόσιο είναι, ακόμα τουλάχιστον, ο καλύτερος εργοδότης, φίλε μου. Γιατί υπάρχει η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, η ανεργία, η απαξίωση της προσφοράς του εργαζόμενου, η εξάντληση και το ξεζούμισμα από τον εργοδότη, τα εξοντωτικά ωράρια, οι χαμηλοί μισθοί και πάρα πολλά άλλα (θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες). Ενδεικτικά θα σου αναφέρω τα 4ώρα των super market και τις εξευτελιστικές αμοιβές, τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που το 8ώρο γίνεται 14ώρο και θεωρείται φυσιολογικό, τις άφαντες υπερωρίες, την ψυχολογική πίεση και τον εξοστρακισμό όποιου τολμήσει να συνδικαλιστεί. Δούλεψα επί τρία χρόνια σε γραφείο ανασφάλιστος και η ειρωνία ήταν ότι η φύση της εργασίας μου ήταν τέτοια που με έστελνε στο ΙΚΑ σε καθημερινή βάση!
Λοιπόν, δημοσιογράφος είσαι, κάνε μια έρευνα και τα δεις μόνος σου. Μην λιθοβολείτε την ανάγκη που έχει ο καθένας να ζήσει αξιοπρεπώς.
Όσο γι’ αυτά που γράφεις «γιατί γίναμε τόσο μαλθακοί, κοντόθωροι, φοβισμένοι, εγκλωβισμένοι, υποτακτικοί, επαναπαυμένοι, στείροι;», η απάντηση είναι ότι ο ‘Ελληνας έγινε έτσι για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος είναι γιατί έτσι βολεύει. Όχι τον ίδιο, πάντως.

bikh. 5.2.2007
Κύριε Παναγιωτόπουλε,
θα σας πω εγώ γιατί ψάχνουμε μια θέση στο Δημόσιο.
- Γιατί έχοντας πτυχίο ΑΕΙ, ξένων γλωσσών και διάφορα άλλα πιστοποιητικά, όπως αυτό των Η/Υ, όσες «πόρτες» χτύπησα για δουλειά στον ιδιωτικό τομέα, από όλες εισέπραξα την απάντηση «από πού έρχεσθε;», που υπονοούσε
φυσικά πολιτικό πρόσωπο.
- Δεν ρισκάρουμε γιατί τα χρήματα που κατάφεραν να συγκεντρώσουν οι γονείς μας κατασπασταλήθηκαν στις σπουδές για την -κατά τα άλλα- δωρεάν Παιδεία, οπότε δεν υπάρχει βάση για επιχειρηματικό ξεκίνημα.
- Γιατί σε μια εργασία που κατάφερα να προσληφθώ και που την προτίμησα αν και ήταν άσχετη με τις σπουδές μου και χαμηλότερου επιπέδου (δεν με ενόχλησε, γι’ αυτό την ξεκίνησα), έπρεπε ως γυναίκα να υποκύψω στις προσωπικές επιθυμίες του εργοδότη.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους που πλέον κι εγώ αγωνίζομαι για μια θέση στο Δημόσιο, παρότι ξεκίνησα την αναζήτησή μου με εντελώς διαφορετικούς στόχους.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας και για το δικαίωμα που μας δίνεται να πούμε κάποια πράγματα που σπάνια βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

mak sal. 6.2.2007
Αγαπητέ κ. Παναγιωτόπουλε,
θα ήθελα να σας συγχαρώ για το θάρρος σας, να εκφράσετε δημόσια αυτό που συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία και κανένας δεν θέλει να το πεί. Υπάρχουν όμως λόγοι που όλοι θέλουν να βρούν μια θέση στο δημόσιο. Κατ' αρχήν το εκπαιδευτικό σύστημα στρέφει τα παιδιά προς αυτήν την κατεύθυνση (δείτε πόσοι είναι οι υποψήφιοι για τον ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών). Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι πολλοί θεωρούν το δημόσιο ως τον καλύτερο εργοδότη (ισχύει σε πολλές περιπτώσεις). Όμως από την πλευρά μου, δεν το βλέπω έτσι. Υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που ευνοούνται σε συνθήκες δημοσίου και κάποια άλλα όχι. Το δικό μου επάγγελμα (αρχαιολόγος) νομίζω δεν ευνοείται. Έχω την εντύπωση ότι το δημόσιο είναι ο χειρότερος εργοδότης! Σε έχει εγκλωβισμένο σε συμβάσεις έργου και δεν ξέρεις τί θα σου ξημερώσει. Ενώ χρειάζεται μόνιμους, σου λέει:"Δε βαριέσαι, αφού κάνω κουτσά-στραβά τη δουλειά μου με αυτούς". Το πρόβλημα είναι ότι οι μισοί δημόσιοι υπάλληλοι μπήκαν από το παράθυρο και δεν έχουν σκοπό να κουραστούν στη δουλειά. Αυτό που βλέπω τόσα χρόνια είναι ότι ο εργατικός δεν ανταμοίβεται στο δημόσιο και ο ακαμάτης είναι το πρότυπο και δε γίνεται να απολυθεί.
Μακάρι ο ιδιωτικός τομέας να ήταν καλύτερος και οι ελεύθεροι επαγγελματίες να μην είχαν το μυαλό τους στην αρπαχτή. Όλα θα ήταν καλύτερα!

Δημήτρης. 8.2.2007
Αξιότιµε κε Παναγιωτόπουλε,
1. Εύλογες οι απορίες και οι σκέψεις σας, ωστόσο απαιτείται ένα συγκεκριµένο πλαίσιο ανάλυσης για την εξέταση της τάσης των Ελλήνων για απασχόληση στο δηµόσιο τοµέα.
2. Το πλαίσιο ανάλυσης µπορεί να στηριχτεί σε ορισµένες και εµπειρικά τεκµηριωµένες προτάσεις και παραδοχές:
α) Η έλξη του Δηµοσίου δεν είναι µόνο ελληνικό φαινόµενο. Σε όλα τα κράτη µε διευρυµένο δηµόσιο τοµέα είναι ορθολογικό οι υποφήφιοι εργαζόµενοι να προσανατολίζονται στο δηµόσιο τοµέα. Η Ελλάδα µάλιστα, σύµφωνα µε συγκριτικά στοιχεία του ΟΟΣΑ για το 1997/1998, έχει ενα από τα µικρότερα ποσοστά απασχολούµενων στο δηµόσιο τοµέα στο σύνολο του εργατικού δυναµικού (www.oecd.org).
ß) Οι πτυχιούχοι των ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν σκέφτονται αµέσως το δηµόσιο τοµέα. Αρχικά δοκιµάζουν την τύχη τους στον ιδιωτικό τοµέα. Όµως ο ιδιωτικός τοµέας στην Ελλάδα είναι σε µεγάλο ßαθµό "κλεπτοκρατικός", "αεριτζίδικος" κ.ά. (ßλ. σχετική έρευνα για αποφοίτους φιλοσοφικών σχολών στο: http://www.kepe.gr/Perspectives/Issue%2011/Article_4(11).pdf).
γ) Πολλά επαγγέλµατα και λειτουργήµατα (πχ., κοινωνικός λειτουργός) αναφέρονται εκ των πραγµάτων σε δηµόσια απασχόληση. Αν ßέßαια η Πολιτεία αποφασίσει ότι θέλει ιδωτικές φυλακές, ιδιωτικά δικαστήρια κ.ά. τότε ßλέπουµε... Εκεί που πραγµατικά υπάρχει δραστηριοποίηση παραγωγική του ιδιωτικού τοµέα (π.χ. κατασκευές), η πλειοψηφία των πτυχιούχων (π.χ. πολιτικοί µηχανικοί) στρέφονται στον ιδιωτικό τοµέα...
δ) Ο δηµόσιος τοµέας, µε όλα τα "στραßά" του, προσφέρει ακόµα ευκαιρίες κοινωνικοοικονοµικής κινητικότητας και αξιοπρέπειας. Με µια δηµοσιοϋπαλληλική θέση µπορείς να τελειώσεις ακόµα και διδακτορικό, και να λαµßάνεις και επίδοµα για αυτό! Μπορείς να ενισχύσεις τις δεξιότητες και την ποιότητά σου µέσω εκπαιδευτικών ευκαιριών. Σε αντίθεση, ο ελληνικός ιδιωτικός τοµέας δεν ενδιαφέρεται για καταρτισµένους και µορφωµένους εργαζόµενους, οι δε προσφερόµενες θέσεις εργασίας είναι σχεδόν αποκλειστικά για εργασίες χαµηλής και µέτριας εξειδίκευσης (ßλ. και πρόσφατη έρευνα ΣΕΒ:
http://www.fgi.org.gr/Uploads/largefiles/Anages_Eidikotiton_Aixmis_Teliko.pdf).
ε) Το πρόßληµα για µένα δεν είναι η τάση για το Δηµόσιο, αλλά η διάθεση για καταστρατήγηση των κανόνων. Με τη ßοήθεια Δηµάρχων και Νοµαρχών, χιλιάδες συµπολίτες µας "κερδίζουν" µια σύµßαση, αυριανό εισιτήριο για µόνιµη θέση (ßλ. Εκθέσεις ΑΣΕΠ και Συνηγόρου Πολίτη).
Αποτελεί δε πρόßληµα αυτό διότι: 1. εµπεδώνονται πρακτικές αναξιοκρατίας, 2. ενισχύεται το αναποτελεσµατικό Δηµόσιο, 3. διαστρεßλώνονται τα κίνητρα.
στ) Ας µην ξεχνάµε ότι τον κοινωνικό ρόλο του Δηµοσίου. Η "άσχηµη" Μαρία, ο ανάπηρος Δηµήτρης, ο πολύτεκνος Παναγιώτης και η γυναίκα του, και άλλοι φίλοι µας, δεν είναι επιθυµητοί στον ιδιωτικό τοµέα... Ο Δηµόσιος τοµέας θα τους προσφέρει αξιοπρέπεια και πεδίο ανάδειξης της ηθικής υπόστασής τους....
ζ) Η "ποιότητα" της κουλτούρας µας καθορίζει και την αντίληψή µας για τον ιδιωτικό και δηµόσιο τοµέα... Το "λαµόγιο" δηµόσιος υπάλληλος, πιθανότατα "λαµόγιο" θα ήταν και ως ελεύθερος επιχειρηµατίας ή ιδιωτικός υπάλληλος..
Συγχαρητήρια για τα ερωτήµατα και το διάλογο που ανοίξατε.

Μιχάλης Παπαδόπουλος. 8.2.2007
Κύριε Παναγιωτόπουλε δεν ξέρω τί είναι αυτό που σας κάνει να αναρωτιέστε γιατί όλοι οι Έλληνες πασχίζουν για μία θέση στο Δημόσιο. Εγώ πάντως μετά από 10 χρόνια εργασίας σε μεταλλοβιομηχανία νιώθω ότι μπορώ να σας απαντήσω.
1) Γιατί ο μισθός κάποιου μετά απο 10 χρόνια δουλειάς δεν ξεπερνάει τα 650 ευρώ -ρίξτε μία ματιά στο μισθό, σύμφωνα με τις εθνικές συμβάσεις, και μεταφέρετε την πραγματικότητα ως δημοσιογράφος. Παραπάνω λεφτά παίρνουν ελάχιστοι. Αυτό μπορούμε να το ονομάσουμε κατάντια!
2) Γιατί δεν υπάρχουν πληρωμένες υπερωρίες πλέον, μετά το νόμο για το ελαστικό ωράριο και τα σχετικά, για να βγάλει κάποιος παραπάνω χρήματα.
3) Γιατί κάθε γυναίκα και κάθε πεθερός θα ήθελε να έχει άντρα και γαμπρό αντίστοιχα που να μην είναι ένας των "650 ευρώ", όσο δημιουργικό και απελευθερωμένο πνεύμα κι αν είναι.
4) Γιατί όλο αυτό το σύστημα του ανέλπιδου ονείρου τροφοδοτεί πολιτικούς, φηφοθηρία, παραπαιδεία και πώληση παράβολων των 15 ευρώ για υποβολή αιτήσεων και 40 ευρώ για ενστάσεις. Και θα κάνει πάντα τον φαύλο κύκλο του στην Ελλάδα.
Ελπίζω την απάντησή μου να τη διαβάσετε και να δω και άλλες γνώμες
.

Λευτέρης Ελευθερίου. 13.2.2007
Η μόνη εναλλακτική διέξοδος, πέραν του δημοσίου, πιστεύω ότι είναι η αυτοαπασχόληση και η επιχειρηματικότητα. Οι ιδέες είναι πολλές και οι ανάγκες μεγάλες. Σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα το Δημόσιο είναι καλύτερο γιατί οι εργαζόμενοι έχουν περισσότερα δικαιώματα και δυνατότητες εκπαίδευσης και ζωής. Στον ιδιωτικό τομέα σε "πατάνε" από όλες τις απόψεις και ύστερα σε πετάνε στα σκουπίδια. Στον ιδιωτικό τομέα για να επιβιώσεις θα πρέπει να κάνεις πολύ μεγάλη προσπάθεια, που αν την αφιέρωνες οπουδήποτε αλλού θα γινόσουν πλούσιος και ανεξάρτητος. Γι' αυτό, δική σου επιχείρηση (που είναι το καλύτερο, όταν μάλιστα έχεις και κάποια καλή ιδέα) ή Δημόσιο (ή και τα δύο).

miky mouse. 13.2.2007
Αγαπητέ κύριε Παναγιωτόπουλε,
Όλα όσα αναφέρετε τα σκεφτόμουν και εγώ πρίν βγώ στην αγορά εργασίας. Κατέκρινα ειδικά τους νέους ανθρώπους που στρέφονταν στον δημόσιο τομέα και τους θεωρούσα τεμπέληδες και (άχρηστους)! Με βασανίζαν όλα αυτά τα ερωτήματα.
Όταν όμως βγήκα στη αγορά εργασίας ήρθα αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Είδα την συμπεριφορά των εργοδοτών στον ιδιωτικό τομέα. Είδα την συμπεριφορά των συναδέλφων και της κοινωνίας μας όταν προσπάθησα να κάνω κάτι δικό μου. Είδα την υγεία μου σιγά σιγά να καταστρέφεται. Πλέον με βασανίζουν άλλα ερωτήματα τα οποία θα ήθελα να μου απαντήσετε.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου η οικογένειά μου ξόδεψε περί τα 35.000€.  Αν σε αυτά τα χρόνια εργαζόμουν θα είχα άλλα τόσα έσοδα. Πώς θα μπορέσω να κάνω κάποια στιγμή απόσβεση, όταν έχω φτάσει 27 χρονών και αν με δεχθούν σε κάποια ιδιωτική επιχείρηση δε νοείται να ζητήσω ασφάλιση, δε νοείται να ζητήσω υπερωρίες, δε νοείται να ζητήσω τα χρήματα μου στην ώρα μου και θα είμαι πλεονέκτης άν ζητήσω πάνω απο 700€ το μήνα; Πώς ο περήφανος Έλληνας κύριε Παναγιωτόπουλε θα ζήσει; Πώς θα κάνει οικογένεια; Πώς θα εξέλιξει την δοξασμένη ιστορία του; Αν η σπιρτάδα μας, η εφευρετικότητά μας, η έμπνευσή μας, η τόλμη μας και η φαντασία μας, μας οδηγήσουν στην υπερχρέωση και στη φυλακή πως θα εξελίξουμε τα γράμματα, τις τέχνες, τις επιστήμες, τη ναυτιλία, το εμπόριο, την επιχειρηματικότητα, το πλούσιο φυσικό περιβάλλον και την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά; Όσο για την εργατικότητα μας, δε νομίζω πως έχει χαθεί. Απλά δεν έχει χαθεί η περιφάνεια μας. Γιατί θέλουμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια. Και με αξιοπρέπεια ζεις μόνο όταν έχεις μια τίμια δουλειά και ανταμοίβεσαι σύμφωνα με τη συμφωνία που έχεις κάνει και κάποια στιγμή που δεν θα μπορείς να αποδόσεις θα πάρεις μία σύνταξη. Δε θα έρθει κάποια στιγμή που θα βρεθείς εσύ και η οικογένειά σου στο δρόμο επειδή κάποιοι αποφάσισαν για σένα; Γι αυτό και εγώ θα κάνω τα πάντα για μια θέση στο δημόσιο.

Ιωάννης Μιχαλέτος. 19.2.2007
Αξιότιμε κύριε,
το σχόλιο σας στην ιστοσελίδα Proslipsis με βρίσκει ασύμφωνο ως προς τις αρχικές του διαπιστώσεις. Διαφωνώ καταρχάς με την τεκμηρίωση ότι οι Έλληνες "συνωστίζονται για μία θέση στο Δημόσιο" τώρα, ενώ παλαιότερα η κατάσταση ήταν διαφορετική. Τουλάχιστον από το 1833, το όνειρο κάθε Νεοέλληνα ήταν η δημόσια θέση είται για λόγους οικονομικούς είτε κοινωνικούς.
Επίσης, θα διαφωνίσω με τη ταύτιση των Ελλήνων με το κοσμοπολιτισμό, παράδοση στα γράμματα, τέχνες, εμπόριο κ.λπ. Ο κοσμοπολιτισμός των Ελλήνων δεν είναι περισσότερο εμφανής από ότι αυτός των Εβραίων, Αρμενίων, Λιβανέζων, Αγγλοσαξώνων, Κινέζων, Ινδών, Ιταλών κ.ά.
Η έφεση στις τέχνες - γράμματα, παρομοίως. Εκεί που πράγματι ξεπερνούμε όλους τους άλλους λαούς, είναι η ναυτιλία και βεβαίως εκεί είναι που αντιμετωπίζεται το μεγάλο πρόβλημα της μη προσέλευσης των νέων Ελλήνων σε αυτό το επάγγελμα.
Όσον αφόρα τη "στυγνή εκμετάλλευση και στην απατεωνιά" αρκεί να θυμηθούμαι τους μαυραγορίτες στο Β' παγκόσμιο πόλεμο, τις αγοραπωλησίες βρεφών τις δεκαετίες '50-'60 και ακόμα παραπέρα τους "Ληστές των ορέων" από το 1830 έως και το 1930. Δεν είμασταν ποτέ ένας λαός ευρισκόμενος στο "μικρό σπίτι στο λιβάδι" που ξαφνικά έγινε απατεώνας και λαμόγιο. Πάντα είμασταν από τους πλέον σκληροτράχηλους Ευρωπαίους και αυτό αποτελεί και τη διαχρονική δυναμή μας. Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι είναι αδιάφορο για το εάν οι Έλληνες τη σήμερον επιθυμούν θέση στο Δημόσιο ή όχι. Το ζητούμενο είναι εάν έχουν την διάθεση να αφήσουν κάτι πίσω τους, να δουλέψουν και να παλέψουν για μία θέση στον ήλιο, όπως έκαναν οι προγονοί τους. Η απάντηση είναι μάλλον όχι και έτσι εξηγείται πώς ο σημερινός Έλληνας θεωρεί εκμετάλλευση τον ιδιωτικό τομέα, ενώ γνωρίζει ότι αυτού του είδους η "εκμετάλλευση" ούτε καν συγκρίνεται με την μέχρι πρότινος κατάσταση στον ίδιο ιδιωτικό τομέα στην ίδια ακριβώς χώρα. Βεβαίως ούτε καν δεν θα θίξω το γεγονός της σκληρής εργασίας από τους Έλληνες μετανάστες για να επιβιώσουν και ούτε ακόμα - ακόμα τη διαρκή κατάσταση πολέμου που αντιμετώπισε αυτή η χώρα για πολλούς αιώνες.
Με απλά λόγια η σωστή ερώτηση -και μάλλον αυτό εννοούσατε εξαρχής...- είναι: "Γιατί τόση μαλθακότητα ελληνική;"
Υ.Γ.: Μαλθακότητα που δυστυχώς για πρώτη φορά εκπορεύεται όχι μόνο από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα, όπως είθισται, αλλά είναι διαστρωματική και κατά τα φαινόμενα αναπόδραστη...

K. Χ. Κωνσταντινίδη, Υποστρατήγου ε. α. 23.2.2007
Οταν ο Λόγος βιάζεται -ακόμη και μέσα στα πανεπιστήμια- και η αμφισβήτηση ποινικοποιείται, τότε η Δημοκρατία έχει δραπετεύσει.
Οταν η πολιτική εξουσία αφήνει τα προβλήματα άλυτα γιατί φοβάται
«το πολιτικό κόστος », τότε ο τόπος βουλιάζει στα αδιέξοδα, την σύγκρουση και την ανωμαλία.
Οταν οι κυβερνήσεις επί δεκαετίες συνεργάζονται με τους γνωστούς - αγνώστους κουκουλοφόρους, η βία, το έγκλημα και οι ληστείες πληθαίνουν και τρομοκρατούν τους πολίτες, τότε δεν κυβερνά το κράτος, αλλά το παρακράτος.
Οταν τα θεσμικά όργανα παραβιάζουν κατάφωρα τους θεσμούς και τους Νόμους, τότε η Πολιτεία βαδίζει προς την αναρχία.
Οταν τα κόμματα έχουν μεταβληθεί σε συντεχνιακές συμμορίες που καταληστεύουν τον τόπο και αδιαφορούν για το γενικό καλό αλλά μόνον για την επανεκλογή τους, τότε η Δημοκρατία πάει περίπατο.
Οταν η Παιδεία έχει καταρρεύσει με απεργίες, καταλήψεις, διάλυση κ.ά. και τα Πανεπιστήμια μας είναι ουραγοί παγκοσμίως, τότε το Εθνος βαδίζει προς την παρακμή.
Οταν το μεταπρατικό Πολιτικό και Οικονομικό Κατεστημένο στερείται αρχών, αξιών και φιλοπατρίας και ξεπουλά τα εθνικά θέματα και τον πολιτισμό αυτού του τόπου για μιά χούφτα δολάρια, τότε αυτός ο τόπος σώζεται μόνον με Λαική Επανάσταση και την φιλοπατρία των Ελλήνων.
Οταν η χώρα κυβερνάται με φαυλότητα πάνω απο μισό αιώνα από τρεις εξουσιαστικές οικογένειες, τότε το μόνο που απομένει είναι ο εξωστρακισμός τους με την ψήφο του λαού και ο αποκλεισμός τους από την πολιτική.
Οταν η άρχουσα τάξη με τα αντιλαικά Συντάγματα της περιφρονεί την λαική κυριαρχία, και ποτέ δεν διεξάγει δημοψήφισμα για να ακουσθεί η φωνή του λαού , τότε ο τόπος έχει επείγουσα ανάγκη για Αμεση Δημοκρατία.
Οταν στα δύο κόμματα εξουσίας ηγούνται
«πρόβατα σε λαό λεόντων» ενδοτικοί , με μοναδικό προσόν το «όνομα» και ο μεν πρώτος ευθύνεται γιά την προδοσία του σχεδίου Αννάν και ο άλλος για την άνευ όρων στήριξη της μονόπλευρης «τουρκολάγνας » πολιτικής του, τότε και οι δύο είναι δοσίλογοι και πρέπει να λογοδοτήσουν για πράξεις που εγγίζουν τα όρια της προδοσίας.
Οταν η υπουργός εξωτερικών της χώρας γόνος της τρίτης εξουσιαστικής οικογένειας που είπε ότι:
«σε δέκα χρόνια ουδείς θα θυμάται το όνομα Μακεδονία» χειρίζεται τα εθνικά μας θέματα κατά τρόπο χαζοχαρούμενο και σύμφωνα με τα συμφέροντα των ΗΠΑ, Η.Β, Ε.Ε και των γειτόνων μας, τότε η χώρα βαδίζει προς βέβαιον ακρωτηριασμό.
Οταν η χώρα μας είναι η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο με φυσικές πλουτοπαραγωγικές πηγές (ήλιο, θάλασσα, ορυκτά, πετρέλαιο, ουράνιο, κλίμα κ.ά.) και το εξουσιαστικό και κλεπτοκρατικό κατεστημένο την έχει χρεωκοπήσει, τότε πρέπει να φέρουμε έναν λαικό ηγέτη και μιά λαική εξουσία για να φτιάξει τα πράγματα.
Οταν η ακρίβεια έχει ροκανίσει τα εισοδήματα των εργαζομένων και συνταξιούχων, τότε ο λαός αγριεύει.
Οταν τα ελεγχόμενα ΜΜΕ εν συνεργασία με το εξουσιαστικό κατεστημένο και το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο διαβουκολεύουν και αποκοιμίζουν τον λαό , με προπαγάνδα, ψεύδη, κουτσομπολιά, παραχάραξη της αλήθειας, ψυχοφθόρα κηρύγματα, εγκληματικές και αντιπατριωτικές εκπομπές, τότε πρέπει να βοβούνται, διότι αν κάποτε ξυπνήσουμε, λόγω πείνας, από το λήθαργο τότε αλλίμονο τους.
Οταν η χώρα έχει υποστεί εισβολή και κατοχή από ορδές λαθρομεταναστών τους οποίους οι 300 πολιτικάντηδες τους νομιμοποιούν για ψηφοθηρία, είναι βέβαιον ότι αυτή η χώρα αλώθηκε εκ των έσω και πολύ σύντομα θ' αλλάξει αφεντικά, κουλτούρα και ταυτότητα.
Οταν όλοι οι γείτονες μας διεκδικούν Ελληνικά εδάφη, και παραχαράσσουν την ένδοξη Ιστορία μας και το κατεστημένο δεν διεκδικεί τίποτα και συνεχώς ενδίδει στις ιταμές προκλήσεις των άλλων και των
«συμμάχων», τότε αυτός ο λαός οδηγείται είτε σε πόλεμο είτε σε ταπείνωση και καταστροφή.
Οταν ένας ιστορικός λαός, όπως ο Ελληνικός, έχασε την ανδρεία του, την λεβεντιά του, το φιλότιμο του, τις ιστορικές του ρίζες, τις διαχρονικές του αξίες, την αυτοπεποίθηση του και βόσκει
« δίκην προβάτων» στο λιβάδι της υπερκατανάλωσης, της μαζοποίησης και της παγκοσμιοποίησης, τότε αυτός ο λαός έχει χάσει τον προσανατολισμό και βαδίζει προς αυτοκαταστροφή.
Οταν υπάρχουν -υποτίθεται- 'Ελληνες' που λησμόνησαν τους ποταμούς αίματος, τις γενοκτονίες, τις εθνοκαθάρσεις, τους τιτάνιους αγώνες της φυλής μας για λευτεριά, τα μύρια δεινά της μακραίωνης δουλείας στον πιό άξεστο και κτηνώδη δυνάστη και τώρα τον εκθειάζουν και τον ωραιοποιούν, τότε τρίζουν τα κόκκαλα των Ελλήνων Ηρώων και οι ζώντες πρέπει να στιγματίσουν τους τουρκολάγνους.
Οταν οι πνευματικοί άνθρωποι του τόπου -με πρώτη την Ακαδημία Αθηνών- έχουν πέσει σε λήθαργο και σε πλήρη αφασία προς χάριν πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων και του βολέματος τους, τότε οι νέοι πρέπει να ξεσηκωθούν και ν' αντισταθούν.
Οταν όλα αυτά τα κακά και φοβερά συμβαίνουν στον τόπο και καταπατάται η Δημοκρατία, και ανανέωση του πολιτικού σκηνικού δεν γίνεται, και οι νέοι περιθωριοποιούνται, και αυτονομούνται, και η χώρα πέφτει σε αναρχία, και κανείς δεν εφαρμόζει τους Νόμους -όπως συμβαίνει σήμερα- τότε ο λαός επιβάλλεται να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Οταν το διεφθαρμένο Ελληνικό Κατεστημένο απαξίωσε το Κοσμοιστορικό ΟΧΙ και την Εθνική Αντίσταση και δεν έφτιαξε ούτε ένα μνημείο, και ντρέπεται για την Ελληνική του καταγωγή, απεναντίας έχει κάνει μνημεία του Ολοκαυτώματος, τότε ο λαός αυτός δικαιούται να σαρώσει αυτές τις αφελληνισμένες κυβερνήσεις.
Οταν το εξουσιαστικιό κατεστημένο διέπραξε το μεγαλύτερο οικολογικό έγκλημα και με την άφρονα και αγοραία πολιτική του κατέστρεψε το φυσικό θαυμάσιο περιβάλλον της Αττικής, βυθίζοντας το Λεκανοπέδιο στα δηλητηριώδη αέρια, τότε ο λαός πρέπει να δράσει για να επαναφέρει την ισορροπία.
Οταν κόμμα εξουσίας που διεκδικεί και πάλι να κυβερνήσει παρέδωσε τη χώρα στα Καζίνα για να κάνουν οι
«εκλεκτοί» αφαίμαξη του Ελληνικού λαού και το ξεπλυμα μαύρου χρήματος, τότε αυτό το κόμμα πρέπει να αυτοδιαλυθεί.
Οταν ένας λαός ζει με δανεικά και γίνεται θύμα των τοκογλύφων τραπεζιτών, τότε η δουλεία αυτού του λαού είναι επι θύραις.
Οταν το κράτος αντί να εξυπηρετεί τους πολίτες, γίνεται τύραννος τους και τους καταληστεύει προς όφελος της πλουτοκρατίας, τότε το κράτος αυτό είναι κατοχικό.
Οταν η συμμορία με τα πλοκάμια στην εξουσία στην οικονομία και στα ΜΜΕ, σε συνεργασία με την ξένη μαφία δηλητηριάζει και σκοτώνει εν ψυχρώ την νεολαία μας με τα ναρκωτικά, τότε πρέπει να ξεκινήσει ένα μαζικό κίνημα να τους σαρώσει.
Οταν το κράτος είναι διαβρωμένο απο το Ιουδαιοχριστιανικό παρακράτος και το τελευταίο δημιουργεί φυγόστρατους και άγαμες - στέρφες νέες μοναχές αντί για μητέρες, τότε η κατάσταση θυμίζει την προ της Αλωσεως της Πόλης εποχή.
Οταν ένας λαός δέχεται αδιαμαρτύρητα να του καταστρέφουν την γλώσσα -την μητέρα των γλωσσών- τότε αυτός ο λαός αλλοτριώνεται και αυτοχειριάζεται.
Οταν τα πάντα καταρρέουν, εμείς οι απλοί πολίτες δεν πρέπει να μένουμε αμέτοχοι, διότι αυτό ισοδυναμεί με προδοσία. Η φιλοπατρία δεν μετριέται με τα λόγια, αλλά με έργα και με αίμα.
Ο Θεόδωρος Ρούσβελτ, 26ος πρόεδρος των ΗΠΑ
(1858 -1919) είπε :«Τα πράγματα που καταστρέφουν την Αμερική είναι η ευμάρεια με κάθε κόστος, η ειρήνη με κάθε κόστος, η ασφάλεια πρώτη αντί πρώτου του καθήκοντος, η αγάπη για μαλθακή ζωή, και η επιδίωξη για γρήγορο πλουτισμό». Αυτά είναι που καταστρέφουν και την Ελλάδα σήμερον. Ας μιμηθούμε τον ήρωα της Ελληνικής Επανάστασης Θεόδωρο Κολοκοτρώνη που ορκίσθηκε στον εκπρόσωπο της Φιλικής Εταιρείας Δημ. Υψηλάντη: «Δίνω για τον αγώνα, τα υπάρχοντα μου, τα παιδιά μου, το αίμα μου, την ζωή μου, ό,τι έχω και δεν έχω, τα πάντα», και το έκανε. Κι' όμως, αγνόησε αυτόν τον ήρωα το βιβλίο ιστορίας του «Ελληνικού» Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς χάριν της Ελληνο - Τουρκικής φιλίας.
Εξαφανισθείτε αφέλληνες!!!

Νίκος Γ Μιχαηλίδης. 23.2.2007
Αξιότιµ
ε κύριε Παναγιωτόπουλε:
Θα προσπαθήσω σε λίγες γραµµές να εξηγήσω για ποιούς λόγους ο κάθε Έλληνας αναζητά µια θέση εργασίας στο Δηµόσιο, γιατί µάλλον εσείς δεν γνωρίζετε, από την στιγµή που γράφετε µ
ια τέτοια άποψη:
1. Από το 1981 και ύστερα καταστράφηκε η παραγωγική ßάση της Ελλάδος, η µικροµεσαία επιχείρηση, κάτω από συνεχείς διωγµούς από το επίσηµο κράτος. Σε αυτό ßοήθησε και το µένος του κόµµατος που κυßέρνησε επί 20 έτη την χώρα και στρεφόταν εναντίον οποιασδήποτε ιδιωτικής δραστηριότητας (μήπως θυµάστε την περίφηµη ΠΕΣΚΑΦΕ της κ. Βάσως Παπανδρέου;). Το κόµµα του ΠΑΣΟΚ, γιατί για αυτό µιλάµε, προκειµένου συντηρείται στην εξουσία, έßαζε κατά εκατοντάδες χιλιάδες στις δηµόσιες υπηρεσίες ανθρώπους µε τυπικό προσόν… τις επιδόσεις στην αφισοκόλληση (!), αδιαφορώντας για τα τυπικά τους προσόντα – ικανότητες και για το διανοητικό τους επίπεδο, ως προς την επάρκεια για τη θέση εργασίας που διόριζονταν. Περιττό να σας πω ότι την επιλογή είχαν οι κατα τόπους κλαδικές και τοπικές οργανώσεις. Αυτά όλα καλλιέργησαν το αίσθηµα της αναξιοκρατίας σε µεγάλες µάζες της κοινωνίας και της λογικής (όχι αßάσιµα) ότι αν έχεις κάποιον στην Κεντρική Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ ή πληρώσεις, έχεις σίγουρη θέση στο Δηµόσιο. Η έλευση του περιßόητου Νόµου 2190 το 1994 δεν κατόρθωσε να αλλάξει αυτή την πεποίθηση, κάτι που αιτιολογείται από το γεγονός ότι από τις 40.000 προσλήψεις που γίνονται το χρόνο µόνο οι 9 - 10.000 περνάνε από τον έλεγχο του ΑΣΕΠ (εδώ να µην ξεχνάµ
ε και τους αδιόριστους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 1998).
2. Η ανασφάλεια που υπάρχει γενικά στον ιδιωτικό τοµέα, µαζί µε την εκµετάλλευση, τους χαµηλούς µισθούς, τις κακές συνθήκες εργασίας. Πείτε µου, ποιός νέος που δουλεύει στον ιδιωτικό τοµέα µπορεί να προγραµµατίσει την ζωή του (να πάρει ένα σπίτι µε δάνειο από µια τράπεζα µε 20 έτη περίοδο αποπληρωµής), όταν µπορεί αύριο να είναι άνεργος και ποιος ξέρει πότε θα ξαναß
ρεί εργασία;
3. Οι µεγάλες απαιτήσεις που έχει ο ιδιωτικός τοµέας στις διάφορες ειδικότητες, όπως για παράδειγμα για την ειδικότητα στελέχους Τεχνικής Υποστήριξης Υπολογιστών, που έχω εγώ. Είναι πάρα πολλές και φτάνουν µέχρι την απαίτηση να έχεις υποχρεωτικά µεταφορικό µ
έσο!
4. Για να ανοίξει κάποιος µια επιχείρηση, ακόµα και αν ενταχθεί σε πρόγραµµα επιδότησης του ΟΑΕΔ, τα λεφτά δεν τα παίρνει αµέσως αλλά ύστερα από ένα χρόνο και σε δόσεις! Πράγµα που σηµαίνει ότι πρέπει να έχει δικό του κεφάλαιο! Για να µην αναφερθώ στην τροµερή γραφειοκρατία που συνοδεύει την προσπάθεια όποιου τολµ
ήσει νε επιχειρήσει κατι τέτοιο.
5. Το εκπαιδευτικό µας σύστηµα που παράγει ανθρώπους που δεν έχουν την ικανότητα να σκέπτονται και να κρίνουν, χωρίς δεξιότητες και γνώσεις για τις απαιτήσεις του ιδιωτικού τομέα. Αν προσθέσουµε και το γεγονός ότι ένα µεγάλο ποσοστό των νέων ακολουθούν σπουδές σε κλάδους που δεν έχουν καµιά σχέση µε τα ενδιαφέροντα τους και τις επιδιώξεις τους, απλά και µόνο επειδή "πέρασαν" εκεί ή ακολουθούν σπουδές σε αντικείµενα που δεν έχουν καµιά ζήτηση στην αγορά εργασίας (!), ελλείψη σωστού επαγγελµατικού προγραμματισμού
.
6. Η είσοδος εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών στην χώρα µας πάγωσε τους µισθούς στον ιδιωτικό τοµέα. Βέßαια έριξε µε µονόπλευρο τρόπο τον πληθωρισµό και ßοήθησε την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό όµως άνοιξε την ψαλίδα στους μισθούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα µε αποτέλεσµα οι αµοιßές για στο Δηµόσιο να ξεκινούν από 750 € και στον ιδιωτικό να από τα 550
€!
7. Οι προσδοκίες που καλλιεργούν οι πολιτικοί στους ψηφοφόρους των περιφερειών τους, οι οποίοι προκειµένου να εξασφαλίσουν την εκλογή τους ή την επανεκλογή τους, τάζουν λαγούς µ
ε πετραχήλια, που λέει και ο λαός.
8. Η ύπαρξη πολλών ανθρώπων που έχουν αλλάξει πολλές δουλειές. Είναι γύρω στα 40-50 ηλικιακά και είναι αποκλεισµένοι εργασιακά από τον ιδιωτικό τοµέα και αναζητά µ
ια σταθερή εργασία.
9. Η έλλειψη σοßαρών επενδύσεων στον ιδιωτικό τοµέα και η ύπαρξη µιας νέας γενιάς επιχειρηµατιών που στην λογική της αρπαχτής ανοίγουν µια επιχείρηση που απασχολεί ανασφάλιστους για 2 µήνες κ.λπ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved