ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των υπηρεσιών

 

Αθήνα 20.3.2010, 23:01

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για την απελευθέρωση των υπηρεσιών στη χώρα μας, σύμφωνα με τις επιταγές της κοινοτικής οδηγίας 2006/123, παρουσιάζει η Proslipsis.

Η οδηγία αποσκοπεί στην προώθηση της δηµιουργίας µιας γνήσιας εσωτερικής αγοράς υπηρεσιών, η οποία δεν υπήρχε ακόµη στις αρχές της δεκαετίας του 2000, λόγω των εναποµενόντων νοµικών εµποδίων που παρακώλυαν την ολοκλήρωση της. Όπως διαµορφώθηκε τελικά, µετά τις σχετικές τροπολογίες που υιοθετήθηκαν από το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, διαφέρει σε πολλά και σηµεία από το αρχικό κείµενο, της επονοµαζόµενης και "οδηγίας Μπολκενστάϊν".

Ουσιαστικά αποσκοπεί στη διευκόλυνση της άσκησης δύο θεµελιωδών κοινοτικών ελευθεριών, της ελευθερίας εγκατάστασης φυσικών και νοµικών προσώπων στον τριτογενή τοµέα και της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπη-
ρεσιών, χωρίς εγκατάσταση.

Ιδιαίτερα σηµαντική είναι η πρόβλεψη στο τελικό κείµενο της οδηγίας ότι, σε περίπτωση διασυνοριακής παροχής υπηρεσιών µε απόσπαση εργαζοµένων, θα εφαρµόζονται πλήρως οι διατάξεις της Οδηγίας 96/71/ΕΚ (π.δ.219/2000), ότι δηλαδή το εφαρµοστέο εργατικό δίκαιο θα είναι αυτό της χώρας υποδοχής και όχι εκείνο της χώρας προελεύσεως.

Η οδηγία των υπηρεσιών είναι γενική και συνολική και έχει χαρακτήρα συµπληρωµατικό της υφιστάµενης τοµεακής νοµοθεσίας. Σε περίπτωση σύγκρουσης διάταξης της οδηγίας αυτής και διατάξεων άλλων κοινοτικών πράξεων που αναφέρονται σε ειδικά θέµατα υπηρεσιών, ο γενικός κανόνας είναι ότι υπερισχύουν οι διατάξεις των τελευταίων. Τελικός γνώµωνας για τη λύση ενδεχόµενης σύγκρουσης θα είναι οι διατάξεις του πρωτογενούς δικαίου δηλαδή οι διατάξεις για το δικαίωµα εγκαταστάσεως και την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών .

Ενδεικτικές δραστηριότες
Η οδηγία δεν συνοδεύεται από κατάλογο δραστηριοτήτων που υπάγονται σε αυτή, γιατί αυτός θα ήταν πάντα ανοιχτός, καθώς η τεχνολογική πρόοδος δηµιουργεί συνεχώς νέες κατηγορίες υπηρεσιών. Αν χρησιµοποιήσει κανείς τις βασικές διακρίσεις της οικονοµικής επιστήµης, η οδηγία καλύπτει τόσο τις ενδιάµεσες υπηρεσίες που παρέχονται σε επιχειρήσεις (business to business), όσο και σε τελικούς καταναλωτές.

Ενδεικτικά αναφέρονται:
* Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις:
- Υπηρεσίες παροχής συµβουλών σε θέµατα διοίκησης και διαχείρισης.
- Υπηρεσίες πιστοποίησης και υπηρεσίες δοκιµών.
- Υπηρεσίες διαχείρισης εγκαταστάσεων, συµπεριλαµβανοµένης της συντήρησης γραφείων.
- Υπηρεσίες διαφήµισης, προσλήψεων, εµπορικών πρακτόρων.
- Υπηρεσίες σχετικές µε δικαιώµατα βιοµηχανικής και πνευµατικής ιδιοκτησίας.
* Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις και προς καταναλωτές:
- Επαγγελµατικές υπηρεσίες (υπηρεσίες δικηγόρων, µηχανολόγων, τοπογράφων, κτηνιάτρων κ.λπ.).
- Υπηρεσίες συνδεόµενες µε ακίνητα, όπως οι υπηρεσίες µεσιτικών γραφείων.
- ∆ιανεµητικό εµπόριο.
- Υπηρεσίες εκπαίδευσης και κατάρτισης.
- Οργάνωση εµπορικών εκθέσεων.
- Υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων και λήζινγκ.
* Υπηρεσίες προς καταναλωτές:
- Υπηρεσίες τουριστικών γραφείων, υπηρεσίες ξεναγών.
- Υπηρεσίες αναψυχής, αθλητικών κέντρων, πάρκων αναψυχής.
- Υπηρεσίες υποστήριξης κατ’ οίκον, όπως η παροχή βοήθειας σε ηλικιωµένα άτοµα, στο βαθµό που δεν αποκλείονται από το πεδίο εφαρµογής της οδηγίας.
- Υπηρεσίες σχολών οδηγών.
- Υπηρεσίες ιδιωτικών µουσείων, βιβλιοθηκών, θεάτρων.

Εξαιρέσεις
Οι διατάξεις του νομοσχεδίου δεν εφαρµόζονται στις ακόλουθες δραστηριότητες:
α) στις µη οικονοµικές υπηρεσίες γενικού ενδιαφέροντος.
β) στις χρηµατοοικονοµικές υπηρεσίες, όπως αυτές που αφορούν τράπεζες, πιστώσεις, ασφαλίσεις και αντασφαλίσεις, επαγγελµατικές ή προσωπικές συντάξεις, χρεόγραφα, επενδύσεις, ταµεία, πληρωµές, συµβουλές επενδύσεων, στις οποίες περιλαµβάνονται και αυτές που απαριθµούνται στο Παράρτηµα Ι του ν. 3601/2007 (ΦΕΚ 178 Α΄).
γ) στις υπηρεσίες και τα δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών καθώς και στις συναφείς εγκαταστάσεις και υπηρεσίες όσον αφορά τα θέµατα που ρυθµίζονται µε το ν. 3431/2006 (ΦΕΚ 13Α΄).
δ) στις υπηρεσίες στον τοµέα των µεταφορών, στις οποίες περιλαµβάνονται και αυτές των λιµενικών υπηρεσιών που εµπίπτουν στο πεδίο του τίτλου VΙ της Συνθήκης της Λισαβόνας (πρώην V της Συνθήκης ΕΚ), των αστικών συγκοινωνιών, των αγοραίων οχηµάτων (ταξί) και των ασθενοφόρων.
ε) στις υπηρεσίες που παρέχονται από γραφεία εύρεσης προσωρινής εργασίας.
στ) στις υπηρεσίες υγειονοµικής περίθαλψης (ιατρικές και φαρµακευτικές) που προσφέρονται από επαγγελµατίες του τοµέα της υγείας σε ασθενείς για την αξιολόγηση, διατήρηση ή αποκατάσταση της υγείας τους είτε παρέχονται µέσω εγκαταστάσεων υγειονοµικής περίθαλψης είτε όχι, και ανεξάρτητα από τον τρόπο µε τον οποίο οργανώνονται και χρηµατοδοτούνται οι εν λόγω υπηρεσίες σύµφωνα µε τις διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας ή από το αν είναι δηµόσιες ή ιδιωτικές, εφόσον ασκούνται αποκλειστικά από νοµοθετικώς κατοχυρωµένα επαγγέλµατα.
ζ) στις οπτικοακουστικές υπηρεσίες, συµπεριλαµβανοµένων των κινηµατογραφικών υπηρεσιών, ανεξάρτητα από τον τρόπο παραγωγής, διανοµής ή µετάδοσής τους, και στις ραδιοφωνικές εκποµπές.
η) στις δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων στα οποία ο παίκτης στοιχηµατίζει νοµισµατική αξία, συµπεριλαµβανοµένων των λαχειοφόρων αγορών, των τυχερών παιγνίων σε καζίνo και των συναλλαγών που αφορούν στοιχήµατα.
θ) στις δραστηριότητες που συνδέονται µε την άσκηση δηµόσιας εξουσίας, όπως ορίζεται στο άρθρο 51 της Συνθήκης της Λισαβόνας (πρώην 45 της Συνθήκης ΕΚ).
ι) στις κοινωνικές υπηρεσίες που σχετίζονται µε την κοινωνική στέγαση, την παιδική µέριµνα και τη στήριξη των οικογενειών και των ατόµων που έχουν µονίµως ή προσωρινώς ανάγκη, οι οποίες παρέχονται από το κράτος, από παρόχους για λογαριασµό του κράτους ή από φιλανθρωπικές οργανώσεις αναγνωρισµένες από το κράτος.
ια) στις ιδιωτικές υπηρεσίες ασφαλείας.
ιβ) στις υπηρεσίες των συµβολαιογράφων και των δικαστικών επιµελητών.

Τέλος, οι διατάξεις του νομοσχεδίου δεν εφαρµόζονται στον τοµέα της φορολογίας.

Σύντομα νόμος
Το σχέδιο νόμου έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται να γίνει νόμος του κράτους.

* Δείτε το σχέδιο νόμου και τις σχετικές εκθέσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved