nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Συνέδρια - Ημερίδες - Διαλέξεις Επιστροφή    
Ημερίδα: Η πρόσληψη της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα

Αθήνα 2.4.2014, 23:1

«Η πρόσληψη της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα» είναι το θέμα της Ημερίδας που διοργανώνει το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Απριλίου 2014 και ώρα 10:00, στην Αίθουσα Συναυλιών Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, στην οδό Φράγκων 15, με αφορμή τον εορτασμό για τα εκατό χρόνια από την ίδρυση του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του δέκατου κύκλου των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών.

«Υπό το πρίσμα της τρέχουσας και ζωντανής μουσικολογικής συζήτησης σχετικά με την ορολογία για τα είδη μουσικής στην Ελλάδα, αλλά και των πρόσφατων αρνητικών εξελίξεων στους θεσμούς διάδοσης της έντεχνης μουσικής (π.χ. της “αναστολής” του Τρίτου Προγράμματος ή της “αργίας” της Ορχήστρας των Χρωμάτων) η ημερίδα προσδοκά να ρίξει φως σε διαφορετικές όψεις της παρουσίας και της πρόσληψης και του εννοιολογικού προσδιορισμού της έντεχνης μουσικής στη νεότερη Ελλάδα.

Ζητήματα πολιτισμικής ταυτότητας, κοινωνικής διάστασης και διαστρωμάτωσης, παιδαγωγικής διάδοσης καθώς και θεσμικής (ή μη) καθιέρωσης της έντεχνης μουσικής απασχόλησαν αδιάλειπτα τον Ελλαδικό χώρο από την ίδρυση του νεότερου ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα. Η ημερίδα φιλοδοξεί να διερευνήσει κριτικά τα παραπάνω ζητήματα», αναφέρουν οι διοργανωτές.

* Ακολουθεί το πρόγραμμα της Ημερίδας.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πρωινές συνεδρίες
10:00-12:00. Συνεδρία 1: Προσλαμβάνουσες δυτικής μουσικής από Έλληνες συνθέτες
1. Αθανάσιος Τρικούπης: Έλληνες σπουδαστές στο πρώτο Ωδείο της Βιέννης (Konservatorium der Gesellschaft der Musikfreunde in Wien). Μία ιστορική προσέγγιση μέσα από τα αρχεία του ιδρύματος.
2. Σταματία Γεροθανάση: Μάρκος Βότζαρης, Δέσπω και Μαραθών-Σαλαμίς του Παύλου Καρρέρ: όψεις της μουσικής δραματουργίας, της κοινωνικής διάστασης, της πολιτισμικής ταυτότητας και της πρόσληψης των έργων.
3. Γεράσιμος Μαρτίνης: Οι προσλαμβάνουσες της Εθνικής Σχολής και τα κινήματα που την επηρέασαν.
4. Ξένια Θεοδωρίδου: Η πρόσληψη της έντεχνης δυτικής μουσικής ως παράγων διαμόρφωσης ύφους στην πορεία ενός συνθέτη: στοιχεία υφής και δομής από έργα μουσικής δωματίου του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, ως δημιουργικές "απαντήσεις" σε έργα άλλων συνθετών.
12:00-12:30. Διάλειμμα για καφέ
12:30-13:30. Συνεδρία 2: Έλληνες συνθέτες και πρόσληψη έντεχνης μουσικής
1. Γεώργιος Σακαλλιέρος: Η πρόσληψη της έντεχνης μουσικής στη μεσοπολεμική Αθήνα μέσα από την παρουσία του Δημήτρη Μητρόπουλου ως ερμηνευτή και συνθέτη.
2. Αλέξανδρος Χαρκιολάκης: Αναζητώντας μια διαφορετική προοπτική: οι προτάσεις του Αλέκου Ξένου για τη μουσική πραγματικότητα.
13:30-14:30. Συνεδρία 3: Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην πρόσληψη της έντεχνης μουσικής
1. Γιώργος Ζερβός: Είναι δυνατή η προσέγγιση και κατανόηση του μουσικού έργου τέχνης στα πλαίσια της θεσμισμένης μουσικής παιδείας και εκπαίδευσης; Μερικές σκέψεις για την πρόσληψη και το μέλλον της έντεχνης μουσικής με αφορμή τη συλλογή κειμένων του Κορνήλιου Καστοριάδη με το γενικό τίτλο "Παράθυρο στο χάος".
2. Πέτρος Βούβαρης: O Bizet, το ζαμπόν και η τροπολογία της ελληνικής διαφήμισης.
14:30-16:00. Μεσημβρινό διάλειμμα
Απογευματινές συνεδρίες
16:00-17:30. Συνεδρία 4: Μουσικά σύνολα/θεσμοί στη διάδοση της έντεχνης μουσικής
1. Κωνσταντίνος Καρδάμης: Οι μπάντες ως φορείς διάδοσης της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα: Προβληματισμοί και μεθοδολογικά ζητήματα.
2. Κωνσταντίνος Ράπτης: Παρατηρήσεις ενός μουσικού σχετικά με την πρόσληψη της μουσικής σήμερα.
3. Αθανασία Κυριακίδου: Συναυλία: Τα χαρακτηριστικά της και η επιρροή της στη διαμόρφωση του όρου έντεχνη μουσική.
17:30-18:00. Διάλειμμα για καφέ
18:00-19:30. Συνεδρία 5: Έντεχνη μουσική και μουσική εκπαίδευση
1. Δημήτρης Ιωάννου, Evelin Voigtmann: Τα πρώτα 30 χρόνια του [Κρατικού] Ωδείου Θεσσαλονίκης: διδάσκοντες – διπλώματα – συναυλίες.
2. Γεωργία Πετρούδη: Η διάδοση της μουσικής παιδείας στην Κύπρο: η συμβολή του ιστορικού Εθνικού Ωδείου στα μουσικά δρώμενα και στη μουσική εκπαίδευση στο νησί.
3. Χρήστος Σαμαράς: Η ελληνική μουσική ταυτότητα κι η πολιτιστική ασυνέχεια μέσα από το πρίσμα της έλλειψης θεσμών, παιδείας και καλλιέργειας.


Οργανωτική Επιτροπή Ημερίδας:
Βύρων Φιδετζής, αρχιμουσικός, ιδρυτής και διοργανωτής των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών
Χρήστος Σαμαράς, καθηγητής σύνθεσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.
Μιχάλης Λαπιδάκης, αναπληρωτής καθηγητής σύνθεσης, πρόεδρος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.
Κώστας Τσούγκρας, επίκουρος καθηγητής συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.
Κώστας Χάρδας, λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.
 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved