nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επιστολές Επιστροφή    
Τι συμβαίνει στα ΤΕΕ ΟΑΕΔ (25/10)


Αθήνα 25.10.2005, 15:23
Ιδιαίτερα αποκαλυπτική για τα επισυμβαίνοντα στο χώρο των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ ΟΑΕΔ, είναι η -εμπεριστατωμένη- επιστολή που ακολουθεί.

Το πλήρες κείμενό της έχει ως εξής:

Το καθεστώς εργασίας στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ (υπάγονται στο υπουργείο Απασχόλησης). Συγκεκριμένα κάθε καλοκαίρι και μετά από προκήρυξη που γίνεται από την Διοίκηση του Οργανισμού, τα ΤΕΕ όλης της χώρας αναλαμβάνουν να καταρτίσουν πίνακες Εκπαιδευτικών, τους κανόνες αξιολόγησης των οποίων ρυθμίζει κάθε φορά υπουργική απόφαση.

Το 2002 η υπουργική απόφαση αντικαταστάθηκε με την 190862/2-8-2002, η οποία δίνει έμφαση στην διδακτική προϋπηρεσία και συγκεκριμένα πριμοδοτεί την προϋπηρεσία που αποκτάται στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ πολλαπλασιάζοντάς την επί τρία.

Οι βασικοί λόγοι που συνέβη αυτό ήταν:
α) να ενισχυθεί η εκπαιδευτική προϋπηρεσία στις σχολές του ΟΑΕΔ και να υπάρξει αποτροπή των ωρομισθίων εκπαιδευτικών να αποχωρούν από τις σχολές στα μέσα του σχολικού έτους και
β) σαν αντιστάθμισμα στην απαράδεκτη και "ρατσιστική" ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να μην αναγνωρίζει την προϋπηρεσία που αποκτάται στις σχολές του ΟΑΕΔ Σημειωτέον ότι και στα δύο ΤΕΕ(Υπ. Παιδείας και ΟΑΕΔ) διδάσκονται τα ίδια βιβλία, τα ίδια μαθήματα τα ίδια αναλυτικά προγράμματα.

Έτσι έχουμε το Ελληνικό παράδοξο: Οι καθηγητές του υπ. Παιδείας να μπορούν να διδάσκουν και στον ΟΑΕΔ (η προϋπηρεσία τους αναγνωρίζεται εκεί), ενώ οι Καθηγητές του ΟΑΕΔ ουσιαστικά να μη μπορούν να διδάξουν στο υπ. Παιδείας λόγω της μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας τους και υστερώντας γιαυτό των συναδέλφων τους.

Το 2003 το υπ. Εργασίας φέρνει στην βουλή και ψηφίζει στις 8-5-2003 τον Ν.3144 και συγκεκριμένα το άρθρο 13 που αφορά τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ. Ο ανωτέρω Νόμος μέσα από μια σειρά κριτηρίων δημιουργεί ουσιαστικά μια επετηρίδα των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ την παραπάνω ημερομηνία.

Οι βασικοί στόχοι του Νόμου αυτού ήταν:
α) Να εκλείψει το άγχος, πότε θα γίνει η νέα προκήρυξη, αν εμφανιστούν νέοι καθηγητές και να σταματήσει η ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών αυτών κάθε καλοκαίρι να κάνουν αιτήσεις και να προσκομίζουν εξαρχής όλα τα δικαιολογητικά.
β) Να μπορούν να εργάζονται με καθεστώς αναπληρωτή που μέχρι και εκείνη την στιγμή ο θεσμός αυτός δεν υπήρχε στις σχολές του ΟΑΕΔ (Ήταν κι
αυτό μια ακόμη αρνητική πρωτιά: στο υπ. Παιδείας με πάνω από 12 ώρες εβδομαδιαίως γινόσουν αναπληρωτής, στον ΟΑΕΔ ήσουν ωρομίσθιος και ας είχες 25 ώρες την εβδομάδα).
γ) Να προσλαμβάνονται κατ
απόλυτη προτεραιότητα ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στα ΤΕΕ του ΟΑΕΔ και το πιο βασικό
δ) να μπορούν να διοριστούν σε κενές οργανικές θέσεις των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ που θα δημιουργούσε ο Οργανισμός για τις ανάγκες του σε εκπαιδευτικό δυναμικό. (Πρέπει εδώ να γίνει γνωστό ότι ενώ το υπ. Παιδείας διορίζει κάθε χρόνο χιλιάδες εκπαιδευτικούς ο ΟΑΕΔ τελευταία φορά που διόρισε ήταν το 1994 και μάλιστα μετά από δικαστικές αποφάσεις).

Το 2004 αλλάζει πάλι η υπ. απόφαση (Αριθ. 190898/8-7-2004), αλλά αυτή την φορά προς το χειρότερο και ειδικά σε δύο καίρια σημεία της:
α) Καταργεί το (επί 3) που πριμοδοτούσε την διδακτική προϋπηρεσία στον χώρο εκπαί-δευσης του ΟΑΕΔ Η γελοία δικαιολογία γι
αυτή την ενέργεια ήταν ότι έτσι θα πετυχαίναμε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας από το υπ. Παιδείας, κάτι φυσικά που δεν έγινε (η κοινή λογική λέει ότι δεν δίνεις κάτι αν πρώτα δεν εξασφαλίσεις αυτό που θα πάρεις).
β) Εισάγει φωτογραφικές διατάξεις, προκαλώντας το περί δικαίου αίσθημα.

Αναλυτικά στην στην σχετική παράγραφο αναφέρεται:
« Α. ΥΠΟΒΟΛΗ, ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
Εκπαιδευτικοί που είχαν προσληφθεί και υπηρετούσαν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με ωριαία αντιμισθία στις σχολές του ΟΑΕΔ, είτε κατά την σχολική περίοδο 1988-1989, είτε κατά την σχολική περίοδο 1993-1994, προσλαμβάνονται, ύστερα από υποβολή σχετική αίτησής τους στον ΟΑΕΔ, κατά προτεραιότητα έναντι των άλλων υποψηφίων. Και καταλήγει η παράγραφος αυτή της ανωτέρω Υπ. Απόφασης ανεξάρτητα αν αυτοί υπηρέτησαν κατά την σχολική περίοδο 1988-1989 ή κατά την σχολική περίοδο 1993-1994.»

Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει οτι αν κάποιος που τυχαία περνούσε εκείνες τις χρονικές στιγμές έξω από τα γραφεία των σχολών του ΟΑΕΔ είχε την έμπνευση να κάνει μια αιτησούλα και ας μη εργάσθηκε ποτέ ούτε μία ώρα, σήμερα θα έλυνε το εργασιακό του πρόβλημα εις βάρος όλων των άλλων.

Σε τοπική εφημερίδα της Αχαϊας στις 4-10-2005 επίκαιρο δημοσίευμα αναφέρει: «Απάντηση στο ερώτημα του Νίκου Νικολόπουλου σχετικά με τα αιτήματα του εκπαι-δευτικού προσωπικού των Σχολών ΤΕΕ του ΟΑΕΔ έδωσε ο υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας Πάνος Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας τα εξής: Το υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας έχοντας υπόψη τις στρεβλώσεις που υπήρξαν από την εφαρμογή του ν. 2190/94 και θέλοντας να αποκαταστήσει τις αδικίες, προχώρησε στην έκδοση της αριθμ. 190898/2004 Αναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης, μετά από πρόταση της Διοίκησης του ΟΑΕΔ, προτάσσοντας τους υπηρετούντες τα σχολικά έτη 1988-89 και 1993-94, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό αποκατέστησε πολλούς εκδιωχθέντες την εποχή εκείνη. Η Διοίκηση του ΟΑΕΔ έχοντας υπόψη τα προβλήματα, που πιθανόν έχουν προκύψει με την παράλληλη εφαρμογή του ν. 3144/2003, μελετά λύσεις, οι οποίες θα αποκαταστήσουν τις όποιες αδικίες και οι οποίες θα εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά».

Βλέποντας στο παραπάνω δημοσίευμα την κυνική δήλωση εκ μέρους του υπουργού βγάζουμε ορισμένα συμπεράσματα:
α) Δεν μπορεί η υπ. Απόφαση (190898/8-7-2004) να υπερισχύσει του Νόμου (3144/8-5-2003), αυτό το γνωρίζει ο Υπουργός, αλλά παρ
όλα αυτά, επιμένει.
β) αυτοί που θα αδικηθούν από την μη εφαρμογή του ν. 3144/2003 θα αποκατασταθούν από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή μας λέει ο υπουργός, μείνετε φέτος άνεργοι και βλέπουμε του χρόνου (ελπίζοντας ενδεχομένως μέχρι τότε και στην κατάργησή του).
γ) δεν καταλαβαίνουμε γιατί θα πρέπει να αδικηθούν κάποιοι, για να αποκατασταθούν κάποιοι άλλοι. Με την λογική αυτή του υπουργού όταν στο μέλλον αποκατασταθούν οι τωρινοί αδικηθέντες θα αδικηθούν κάποιοι άλλοι και ούτω καθ
εξής.
δ) αν υπάρχουν πραγματικά αδικηθέντες, γιατί αυτοί δεν αποκαθίστανται ονομαστικά με διαφανή στοιχεία για να λάμψει η αλήθεια και χρειάζονται φωτογραφικές ρυθμίσεις; Μήπως για να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βολέψουν συγκεκριμένους "εκπαιδευτικούς";
ε) Αν υπήρξαν αδικηθέντες τις δύο εκείνες σχολικές χρονιές (88-89 και 93-94) γεννιούνται κάποιες απορίες:

1. Ήσαν πράγματι Εκπαιδευτικοί;
2. Γιατί δεν βρίσκονται στην επετηρίδα (ν. 3144);
3. Είχαν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τότε μέχρι και την ημερομηνία (8-5-2003) που ψηφίσθηκε ο ν. 3144. Μήπως τους κυνηγούσαν όλα αυτά τα χρόνια; Αν δεν τους κυνηγούσαν και εργάζονταν κανονικά, θα είχαν σίγουρα 1200 ώρες (όριο που προβλέπει ο νόμος) και θα έμπαιναν και αυτοί στον ν. 3144.
4. Μήπως δεν μπήκαν στην επετηρίδα γιατί δεν είχαν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου;
5. Μήπως όλα αυτά τα χρόνια ήσαν μακριά του ΟΑΕΔ με δική τους επιλογή;

* Το 2004 επίσης συντελείται μία ακόμη κατάφορη αδικία, έχει δε να κάνει με τον νόμο Παυλόπουλου, που αφορά την μετατροπή ή όχι των συμβάσεων των εκπαιδευτικών σε αορίστου χρόνου.

Εξόφθαλμα στοιχεία της παραπάνω περίπτωσης είναι τα ακόλουθα:
α) Για τους εκπαιδευτικούς του Υπ. Παιδείας, επειδή εξαιρούνται από τις διατάξεις του νόμου θεσπίζονται δύο ευεργετικές διατάξεις:
1. Ψήφιση του 30μηνου, δηλαδή όποιος έχει 30 μήνες προϋπηρεσία μπαίνει σε ειδική επετηρίδα με σκοπό την μονιμοποίηση στα επόμενα τρία (3) χρόνια.
2. Ανεβάζει το ποσοστό μονιμοποίησης εκτός ΑΣΕΠ από 20% σε 40%
β) Για τους εκπαιδευτικούς του ΤΕΕ ΟΑΕΔ όχι μόνο δεν ψηφίζονται ευνοϊκές ρυθμίσεις αλλά αντί αυτού το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Οργανισμού κάνει αρνητική εισήγηση για την εισαγωγή τους στις διατάξεις του νόμου Παυλόπουλου. Η αιτιολόγηση είναι ότι δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ας υπάρχουν εκπαιδευτικοί με 5 (πέντε), εφτά (7), δέκα (10) και παραπάνω χρόνια στο ίδιο ΤΕΕ με πλήρες ωράριο.

Ο πραγματικός λόγος που δεν θέλουν να υπάρξουν μονιμο-ποιήσεις είτε μέσα από την επετηρίδα, είτε μέσω του νόμου Παυλόπουλου, είναι γιατί θέλουν τον ΟΑΕΔ ΜΑΓΑΖΊ ΤΟΥΣ, γιατί μαυτό τον τρόπο λειτουργεί και διαιωνίζεται το ρουσφέτι.

Κλείνοντας συμπερασματικά, αναφέρουμε ότι μέσα στο χώρο των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ του ΟΑΕΔ υπάρχει μια διάχυτη ανασφάλεια και αδικία. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε οδηγηθεί σε δικηγορικά γραφεία. Άλλοι να κυνηγούν την αναγνώριση από το υπ. Παιδείας για να μπορέσουν να ξεφύγουν από την ομηρία του ΟΑΕΔ. Άλλοι ζητούν να δικαιωθούν και να επανέλθουν στην υπηρεσία τους, άλλοι να μπορέσουν να ενταχθούν στον νόμο Παυλόπουλου και άλλοι καρτερικά περιμένουν μήπως γίνει κάποιο θαύμα. Ζητάμε επίσης από τους εκπαιδευτικούς του υπ. Παιδείας να μας βλέπουν σαν συναδέλφους και όχι σαν εχθρούς και ανταγωνιστές .

Τέλος ελπίζουμε να υπάρξουν κάποιοι ευαίσθητοι και γενναίοι άνθρωποι που μαθαίνοντας για το πρόβλημα μας μέσα από τις λίγες αυτές γραμμές μπορέσουν να βοηθήσουν στην επίλυση των δικαίων αιτημάτων μας.

Oι εκπαιδευτικοί των ΤΕΕ ΟΑΕΔ

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 213-0142306, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2018  proslipsis.gr, All rights reserved