nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 













 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Ποιές αλλαγές έρχονται στην εκπαίδευση

Proslipsis.gr | Αθήνα 11.10.2019, 11:12

Το υπουργείο Παιδείας εισάγει επιμέρους διατάξεις σε νομοσχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του υπουργείου Υγείας προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, «με στόχο την επίλυση άμεσων προβλημάτων και για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς», όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωσή του.

Οι ρυθμίσεις αφορούν τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, την ισοδυναμία τίτλων σπουδών, τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ παλαιών αποφοίτων, την εξασφάλιση πιστώσεων για τους εκπαιδευτικούς και την επιλογή σημαιοφόρων στα δημόσια σχολεία.

* Ακολουθούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.  


Επιμέρους επείγουσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση

Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, όπως αυτά προβλέπονται στον ν. 4485/2017, και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια. Θεσμοθετούμε μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας. Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες.

Β. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι να φέρουμε συνολική ρύθμιση για περαιτέρω ενίσχυση τους.
Η νομοθετική μας πρωτοβουλία ενισχύει τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) και τους προσδίδει, εκ νέου, μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος. Περαιτέρω, ενδυναμώνουμε συνολικά τη λειτουργία των ΠΠΣ με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ, τα οποία κατευθύνουν στην ουσία τη δράση των ΠΠΣ. Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Γ. ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ
Αποκαθιστούμε στην αγορά εργασίας τους αποφοίτους με τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, διευκολύνει, διαδικαστικά, τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέων ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

Δ. ΑΡΣΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Δίνουμε αξία σε όλες τις σχολές της χώρας μας.
Για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπεται η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών, στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Προτείνεται, συναφώς, η άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων».

Ε. ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρέχουμε επιλογές και ευελιξία για τους παλαιούς αποφοίτους.
Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους και προϋποθέσεις, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

ΣΤ. ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Καλύπτουμε πρόσθετες ανάγκες των σχολείων μας.
Προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα Κυβέρνηση, προβλέπεται ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων.

Ζ. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Επιβραβεύουμε της προσπάθεια, όχι της τύχη.
Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους. Σκοπός της διάταξης είναι η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους.

* Ακολουθούν οι προτάσεις αναλυτικά.



Επιμέρους επείγουσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση
Δημοσιεύθηκε:
11/10/2019
Share Tweet
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή επιμέρους διατάξεις στα νομοσχέδια του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Υγείας, με στόχο την επίλυση άμεσων προβλημάτων, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα:

Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Δίνουμε στα Πανεπιστήμια μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, απλουστεύουμε τις διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, όπως αυτά προβλέπονται στον ν. 4485/2017, και μειώνουμε το διοικητικό φόρτο στα Πανεπιστήμια. Θεσμοθετούμε μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας. Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν στη διευθέτηση ζητημάτων επείγουσας φύσεως στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς. Το ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα κατατεθεί τους επόμενους μήνες.

Β. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Επαναφέρουμε σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία μέχρι να φέρουμε συνολική ρύθμιση για περαιτέρω ενίσχυση τους.
Η νομοθετική μας πρωτοβουλία ενισχύει τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) και τους προσδίδει, εκ νέου, μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος. Περαιτέρω, ενδυναμώνουμε συνολικά τη λειτουργία των ΠΠΣ με τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ, τα οποία κατευθύνουν στην ουσία τη δράση των ΠΠΣ. Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Γ. ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ
Αποκαθιστούμε στην αγορά εργασίας τους αποφοίτους με τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες. 
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, διευκολύνει, διαδικαστικά, τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων. Σημειωτέων ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

Δ. ΑΡΣΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Δίνουμε αξία σε όλες τις σχολές της χώρας μας.
Για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την προς ψήφιση ρύθμιση προβλέπεται η ενιαία αντιμετώπισή τους ως σχολών, στις οποίες η εισαγωγή των ενδιαφερομένων θα γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Προτείνεται, συναφώς, η άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων».

Ε. ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρέχουμε επιλογές και ευελιξία για τους παλαιούς αποφοίτους.
Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και  προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους και προϋποθέσεις,  που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

ΣΤ. ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Καλύπτουμε πρόσθετες ανάγκες των σχολείων μας.
Προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα Κυβέρνηση, προβλέπεται ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων.

Ζ. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Επιβραβεύουμε την προσπάθεια, όχι την τύχη.
Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων  στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους.


ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

Τροπολογία του Υπουργείου «…»

Στο σχέδιο νόμου «…»

Του Υπουργείου «…»

Αιτιολογική έκθεση

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται η απλούστευση των διαδικασιών διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων των πανεπιστημίων, όπως αυτά προβλέπονται στον Ν.4485/2017 προς τον σκοπό της προώθησης και διευκόλυνσης της έρευνας και της διδασκαλίας και της ενίσχυσης της αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων στο πλαίσιο της κατοχυρούμενης στο άρθρο 16 του Συντάγματος ακαδημαϊκής ελευθερίας.

Ειδικότερα, καταργούνται διατάξεις που αφορούν θέματα αμοιβών των μελών ΔΕΠ και εν γένει του διδακτικού προσωπικού των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, οι οποίες δημιουργούν υπέρμετρο διοικητικό φόρτο στις υπηρεσίες των πανεπιστημίων και, ενίοτε, αποτρέπουν ικανούς επιστήμονες από την διδασκαλία και την παροχή εξειδικευμένης γνώσης στους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Περαιτέρω, διευκολύνεται η προσέλκυση καταξιωμένων επιστημόνων στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, με την απαλλαγή από τις διαδικαστικές υποχρεώσεις που έθετε το μέχρι σήμερα ισχύον πλαίσιο.

Τέλος, καθίσταται ευέλικτο και πιο λειτουργικό το πλαίσιο τροποποίησης των προϋπολογισμών των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, σε περίπτωση που η τροποποίηση αφορά ήσσονος σημασίας αναμόρφωση του προϋπολογισμού του ΠΜΣ.

Πίνακας τροποποιούμενων-καταργούμενων διατάξεων

Α. Καταργούμενες Διατάξεις
Η παρ. 3 του άρθρου 36 ν.4485/2017, ως ισχύει, έχει ως εξής:

“3. Προϋπόθεση για την αμοιβή μέλους Δ.Ε.Π. για τη συμμετοχή του σε Π.Μ.Σ., με τη μορφή μαθήματος, σεμιναρίου ή εργαστηρίου, αποτελεί η διδασκαλία χωρίς αμοιβή, επιπλέον των νομίμων υποχρεώσεών του, ενός μαθήματος, σεμιναρίου ή εργαστηρίου, αντίστοιχα, σε τουλάχιστον ένα Π.Μ.Σ. του Τμήματός του ή άλλου Τμήματος του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι., εφόσον στο Τμήμα του δεν λειτουργεί Π.Μ.Σ.. Η αμειβόμενη και η χωρίς αμοιβή διδασκαλία είναι ίσης διάρκειας και παρέχονται μέσα στο ίδιο ή άλλο ακαδημαϊκό εξάμηνο, σε κάθε, όμως, περίπτωση μέσα στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος.”.

Η παρ.4 του άρθρου 36 ν.4485/2017, ως ισχύει, έχει ως εξής:
“4. Η αμοιβή των μελών Δ.Ε.Π. για την με οποιονδήποτε τρόπο συμμετοχή τους σε ένα ή περισσότερα Π.Μ.Σ. δεν υπερβαίνει ανά μήνα το τριάντα τοις εκατό (30%) των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους, όπως αυτές έχουν καθοριστεί στην παρ. 10 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017.Η συμμετοχή σε Π.Μ.Σ. σε καμία περίπτωση δεν συνιστά επιχειρηματική δραστηριότητα ή άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος κατά την έννοια της περίπτωσης θ` της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν. 4009/2011 και του άρθρου 99 του ν. 4310/2014 (Α` 258).”

Η παρ.5 του άρθρου 36 ν.4485/2017, ως ισχύει, έχει ως εξής:
“5. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, η οποία λαμβάνεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Π.Μ.Σ., καλούνται από την ημεδαπή ή την αλλοδαπή, ως επισκέπτες, καταξιωμένοι επιστήμονες που έχουν θέση ή προσόντα καθηγητή ή ερευνητή σε ερευνητικό κέντρο, καλλιτέχνες ή επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους με εξειδικευμένες γνώσεις ή σχετική εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο του Π.Μ.Σ., για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών του Π.Μ.Σ.. Η πρόσκληση επισκέπτη από την αλλοδαπή πραγματοποιείται μόνον εφόσον του ανατίθεται διδασκαλία, με τη διαδικασία και όσα ειδικότερα ορίζονται στον Κανονισμό Μεταπτυχιακών Σπουδών, κατά τα ισχύοντα για την ανάθεση διδασκαλίας στα μέλη Δ.Ε.Π. του Ιδρύματος. Ο ανωτέρω περιορισμός δεν ισχύει εφόσον ο καλούμενος διδάσκει εθελοντικά, χωρίς αμοιβή, αποζημίωση ή άλλη οικονομική απολαβή πλην των οδοιπορικών του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαράγραφο Δ9 της παρ. Δ` του άρθρου 2 του ν. 4336/2015.”

Β. Τροποποιούμενες Διατάξεις

    Το άρθρο 37 ν.4485/2017, ως ισχύει, έχει ως εξής:

Άρθρο 37

Πόροι - χρηματοδότηση Π.Μ.Σ.

1. Η χρηματοδότηση των Π.Μ.Σ. προέρχεται από:

α) τον προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι. και των συνεργαζόμενων για την οργάνωσή του φορέων σύμφωνα με το άρθρο 43,

β) τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

γ) δωρεές, παροχές, κληροδοτήματα και κάθε είδους χορηγίες φορέων του δημόσιου τομέα, όπως οριοθετείται στην περίπτωση α` της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), ή του ιδιωτικού τομέα,

δ) πόρους από ερευνητικά προγράμματα,

ε) πόρους από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων διεθνών οργανισμών,

στ) μέρος των εσόδων των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Α.Ε.Ι.,

ζ) κάθε άλλη νόμιμη αιτία.

2. Σε αιτιολογημένες περιπτώσεις, κατά τις οποίες τα λειτουργικά έξοδα ενός Π.Μ.Σ. δεν καλύπτονται εξ ολοκλήρου από τις ως ανωτέρω πηγές χρηματοδότησης, μέρος των λειτουργικών του εξόδων μπορεί να καλύπτεται από τέλη φοίτησης.

3. Για τη χρηματοδότηση του Α.Ε.Ι., για τη λειτουργία Π.Μ.Σ., από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προσμετράται θετικά το γεγονός της λειτουργίας Π.Μ.Σ. χωρίς τέλη φοίτησης.

4. Η διαχείριση των εσόδων των Π.Μ.Σ. γίνεται από τον Ε.Λ.Κ.Ε. και κατανέμεται ως εξής:

α) Εβδομήντα τοις εκατό (70%) λειτουργικά έξοδα του προγράμματος τα οποία κατανέμονται σε δαπάνες διδασκαλίας, διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, μετακινήσεων, εξοπλισμού, λογισμικού, αναλώσιμων, χορήγησης υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και λοιπές δαπάνες. Οι δαπάνες αποζημίωσης του τακτικού διδακτικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού των Ιδρυμάτων αφορά σε εργασία που υπερβαίνει τις κατά νόμο υποχρεώσεις τους.

β) Τριάντα τοις εκατό (30%) για κάλυψη λειτουργικών εξόδων του Ιδρύματος, με προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών των Π.Μ.Σ. που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης.

5. Η κατανομή της παραγράφου 4 δεν ισχύει στην περίπτωση δωρεάς, κληροδοτήματος ή χορηγίας για συγκεκριμένο σκοπό, καθώς και για κρατικές επιχορηγήσεις.

6. Τα Α.Ε.Ι. δημοσιεύουν ετησίως, με ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους, απολογισμό εσόδων - εξόδων, με αναγραφή της κατανομής των δαπανών ανά κατηγορία, και ιδίως του ύψους των τελών φοίτησης, των αμοιβών των διδασκόντων στα Π.Μ.Σ. και του αριθμού των διδασκόντων που τις εισέπραξαν.».

Τροπολογία του Υπουργείου «…»

Στο σχέδιο νόμου «…»

Του Υπουργείου «…»

Προτεινόμενη ρύθμιση

Άρθρο …

Τροποποιήσεις στον ν.4485/2017 (Α΄114)

1.Στο άρθρο 37 ν.4485/2017 (Α΄114) προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:

«Ο προϋπολογισμός κάθε Π.Μ.Σ. δύναται να αναμορφώνεται με απόφαση της Συνέλευσης, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή του οικείου Π.Μ.Σ., στο σύνολο υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαφοροποίηση στα έσοδα, ή ανά κατηγορία δαπάνης υπό την προϋπόθεση ότι οι πόροι που μεταφέρονται δεν υπερβαίνουν το 20% του προϋπολογισμού, και υπό τον όρο τήρησης και διασφάλισης της δημοσιονομικής ουδετερότητας του προϋπολογισμού κάθε Π.Μ.Σ.»

ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ρυθμίσεις για τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία στο ν/σ του Υπουργείου Ανάπτυξης

1. Το άρθρο 83 του ν. 4610/2019 τροποποιείται ως εξής:

α)  Η παρ. 3 αντικαθίσταται ως εξής: «3. Η εγγραφή των μαθητών των πειραματικών σχολείων στους ομίλους γίνεται με αίτηση των ασκούντων τη γονική μέριμνα προς το ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου. Η εγγραφή των μαθητών στους ομίλους για μαθητές που φοιτούν στις δημόσιες σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του ΕΠ.Ε.Σ. του πειραματικού σχολείου, κατόπιν αίτησης των ασκούντων τη γονική μέριμνα. Αν δεν λειτουργούν όμιλοι στο συγκεκριμένο πειραματικό σχολείο για το γνωστικό τομέα για τον οποίο ενδιαφέρονται οι μαθητές, μπορούν να εγγραφούν με την ίδια διαδικασία σε ομίλους άλλου πειραματικού σχολείου, εφόσον αυτοί λειτουργούν.»

β) Η παρ. 4 καταργείται.

2. Η παρ. 1 του άρθρου 89 του ν. 4610/2019  αντικαθίσταται ως εξής: «1. Τα πρότυπα σχολεία υπηρετούν τους σκοπούς του άρθρου 74, εντάσσονται σε ομάδα σχολείων του άρθρου 48 του ν. 4547/2018 και υπάγονται διοικητικά στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.»

3. α) Η παρ. 3 του άρθρου 94 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Η Ε.Ε.Π.Π.Σ. έχει τις εξής αρμοδιότητες:

 α) Γνωμοδοτεί για τη μετατροπή σχολείου ως πειραματικού.

β) Γνωμοδοτεί για την ίδρυση νέας σχολικής μονάδας ως πειραματικής.

γ) Γνωμοδοτεί για τον χαρακτηρισμό τμήματος ή τμημάτων σχολείου ως πειραματικών.

δ) Γνωμοδοτεί για τη διαδικασία εισαγωγής μαθητών στα πειραματικά σχολεία.

ε) Γνωμοδοτεί για τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής μαθητών και μαθητριών στα πρότυπα γυμνάσια.

στ) Γνωμοδοτεί για τη συνεργασία πειραματικών και πρότυπων σχολείων με Α.Ε.Ι. ή ερευνητικούς φορείς.

ζ) Γνωμοδοτεί για την τροποποίηση του αναλυτικού και του ωρολογίου προγράμματος σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 95 του παρόντος.

η) Επιλύει οποιοδήποτε άλλο θέμα το οποίο αφορά στη λειτουργία των ομίλων και δεν προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.

θ)  Γνωμοδοτεί  για την διάθεση των εκπαιδευτικών των οποίων παρατάθηκε η θητεία, εφόσον πλεονάζουν στο πειραματικό ή πρότυπο σχολείο όπου υπηρετούν, σε άλλο πειραματικό ή πρότυπο σχολείο  για κατά προτεραιότητα κάλυψη λειτουργικών κενών ή για την κάλυψη αναγκών που έχουν σχέση με τους σκοπούς των πρότυπων και πειραματικών σχολείων στην ίδια περιφέρεια που ανήκει το πρότυπο ή πειραματικό σχολείο. Αν ο εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να υπηρετήσει με την παραπάνω διαδικασία, τότε τίθεται στη διάθεση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) ή Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.). Σε αυτή την περίπτωση διατηρεί όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από την παράταση της θητείας του στο συγκεκριμένο πρότυπο ή πειραματικό σχολείο.

ι) Γνωμοδοτεί για τη διάθεση  εκπαιδευτικών των οποίων ανανεώθηκε η απόσπαση σε πρότυπο ή πειραματικό σχολείο,  εφόσον πλεονάζουν, για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε άλλο πρότυπο ή πειραματικό σχολείο. Αν οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να πλεονάζουν, επιστρέφουν στη θέση από την οποία αποσπάστηκαν.

ια) Διαβιβάζει στα οικεία Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. τα λειτουργικά  κενά και είναι αρμόδια για την εφαρμογή της παραγράφου 6 του άρθρου 76.»

β) Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν θίγουν την ισχύ των παραγράφων 4,5 και 6 του άρθρου 76 του ν. 4610/2019.

4. Το άρθρο 96 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 96
1. Για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις που ισχύουν για τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα πειραματικά και στα πρότυπα σχολεία. Με την απόφαση αυτή καθορίζονται και οι σχετικές λεπτομέρειες της ρύθμισης.»

5. Μεταβατικά και έως την συγκρότηση των ΕΠ.Ε.Σ. σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 95 ν. 4610/2019, αυτά συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και λειτουργούν νομίμως με τα εξής μέλη:

α) Ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., ως Πρόεδρο.

β) Τον διευθυντή ή τους διευθυντές του οικείου πειραματικού ή πρότυπου σχολείου.

γ) Έναν (1) εκπαιδευτικό του πειραματικού ή του πρότυπου σχολείου, κατά περίπτωση, ο οποίος επιλέγεται από τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου εντός σαράντα οκτώ ωρών από την περιέλευση σε αυτόν του σχετικού αιτήματος. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, ως μέλος ορίζεται εκπαιδευτικός του σχολείου.

δ) Τον υπεύθυνο συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του πειραματικού ή του πρότυπου σχολείου.

Η επιλογή των προσώπων γίνεται σύμφωνα με τα προσόντα που ορίζονται στην 87633/Δ6/21-5-2019 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β΄ 2190).

Η λήξη της κατά τα ανωτέρω μεταβατικής συγκρότησης και λειτουργίας των ΕΠ.Ε.Σ. και η έναρξη της κατά το άρθρο 95 ν. 4610/2019  συγκρότησή τους διαπιστώνονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

6. Τα ΕΠ.Ε.Σ. που συγκροτούνται σύμφωνα με την παρ. 5 ασκούν όλες τις κατά νόμον αρμοδιότητες των υπό συγκρότηση με τη διαδικασία του άρθρου 95 του ν. 4610/2019 ΕΠ.Ε.Σ..

7. Από τις 9.8.2019, ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019 (Α΄ 134),  τα άρθρα 82, 83, 84 και 85 του ν. 4610/2019  εφαρμόζονται και στα πρότυπα σχολεία.

 

ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ
Ρυθμίσεις για την ισοδυναμία τίτλων στο ν/σ του Υπουργείου Ανάπτυξης

Τροποποιήσεις του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78)

Στο π.δ. 38/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) Οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 2, οι οποίες καταργήθηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), επαναφέρονται σε ισχύ ως εξής:

«3. Οι διατάξεις περί αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του παρόντος διατάγματος εφαρμόζονται σε κάθε υπήκοο κράτους - μέλους ο οποίος, έχοντας αποκτήσει τίτλο τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης άλλου κράτους μέλους ή τρίτης χώρας, δεν πληροί τις προϋποθέσεις εφαρμογής της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.

4. Εξαιρούνται της εφαρμογής των διατάξεων περί αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου τα επαγγέλματα του Κεφαλαίου ΙΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ για τα οποία, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του Κεφαλαίου ΙΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ (αναγνώριση βάσει του συντονισμού των ελάχιστων προϋποθέσεων εκπαίδευσης), εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του Κεφαλαίου Ι του Τίτλου ΙΙΙ περί γενικού συστήματος αναγνώρισης των τίτλων εκπαίδευσης.»

β) Η παρ. 5 του άρθρου 3, όπως η παρ. αυτή αντικαταστάθηκε με την περίπτ. α΄ της παρ. 28 του άρθρου 30 ν. 4111/2013 (Α΄ 18), αντικαθίσταται  ως εξής: « 5. Για τους σκοπούς της παραγράφου 3 του άρθρου 2 νοείται ως «τίτλος τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης» ο αναγνωρισμένος τίτλος τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης, όταν πρόκειται για πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών, μικρότερο τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για διδακτορικό κύκλο σπουδών, που απονέμεται από ίδρυμα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας.»

γ) Η παρ. 3 του άρθρου 4, η οποία καταργήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, επαναφέρεται σε ισχύ ως εξής:

«3. Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 του παρόντος, παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός των περιπτώσεων που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών Α.Ε.Ι., ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.»

δ) Η παρ. 1 του άρθρου 14, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 1 του π.δ. 51/2017 (Α΄ 82), αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Το άρθρο 13 δεν κωλύει την αρμόδια αρχή του άρθρου 54, σε περίπτωση αίτησης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, να απαιτεί από τον αιτούντα την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής επί τρία έτη, κατ’ ανώτατο όριο, ή την υποβολή σε δοκιμασία επάρκειας σε μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις εάν:

α) η εκπαίδευση που έχει λάβει ο αιτών αφορά τομείς γνώσεων ουσιωδώς διαφορετικούς από εκείνους που καλύπτονται από την εκπαίδευση στην Ελλάδα,

β) το νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Ελλάδα περιλαμβάνει μία ή περισσότερες νομοθετικά ρυθμιζόμενες επαγγελματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν υπάρχουν στο αντίστοιχο επάγγελμα στο κράτος μέλος καταγωγής του αιτούντος, και η εκπαίδευση που απαιτείται στην Ελλάδα αφορά τομείς γνώσεων ουσιωδώς διαφορετικούς από εκείνους που καλύπτονται από τη βεβαίωση επάρκειας ή τον τίτλο εκπαίδευσης που διαθέτει ο αιτών.»

ε) Η παρ. 6 του άρθρου 14, όπως η παρ. αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Η δοκιμασία επάρκειας ή η πρακτική άσκηση προσαρμογής για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας ή η γραπτή δοκιμασία επάρκειας για την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας, διενεργείται από την οικεία επαγγελματική οργάνωση, εφόσον αυτή είναι οργανωμένη ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζονται οι λεπτομέρειες της διαδικασίας πρακτικής άσκησης ή της δοκιμασίας.»  

στ) Η παρ. 1 του άρθρου 54, όπως η παρ. αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Αρμόδια αρχή για να δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και να εκδίδει τις αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών είναι το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.  Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων συνοδεύονται από παράβολο υπέρ του Δημοσίου ποσού εκατό (100) ευρώ.»

ζ) Η παρ. 5 του άρθρου 54, όπως η παρ. αυτή προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«5.  Αρμόδιες αρχές για την αναγνώριση: α) επαγγελματικών προσόντων, είτε επί τη βάσει του γενικού συστήματος αναγνώρισης των τίτλων εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ι του Τίτλου Ι, είτε επί τη βάσει της αναγνώρισης της επαγγελματικής πείρας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου ΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ και β) επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών είναι οι οικείες επαγγελματικές οργανώσεις, εφόσον είναι οργανωμένες ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.»

η) Ύστερα από την παρ. 5 του άρθρου 54, όπως η παρ. αυτή προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019 (Α΄70) και αντικαθίσταται με την περίπτ. ζ΄ του παρόντος άρθρου, προστίθεται παρ. 6 ως εξής:

«6. Εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, η απόφαση αναγνώρισης της αρμόδιας σύμφωνα με τις παρ. 1 και 5 αρχής εκδίδεται  εντός αποκλειστικής προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την υποβολή ή την περιέλευση της αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών. Εφόσον απαιτείται πρακτική άσκηση ή δοκιμασία, εκδίδεται εντός της ίδιας προθεσμίας απόφαση της αρμόδιας αρχής που ορίζει τα σχετικά με την πρακτική άσκηση ή τη δοκιμασία. Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμασίας ή της πρακτικής άσκησης, η απόφαση αναγνώρισης εκδίδεται από την αρμόδια αρχή εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων της δοκιμασίας ή της πρακτικής άσκησης σε αυτή.»

θ) Η παρ. 8 του άρθρου 57, η οποία καταργήθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, επαναφέρεται σε ισχύ ως εξής:

«8.  Ο ενδιαφερόμενος δύναται να ασκήσει άπαξ ενδικοφανή διοικητική προσφυγή ενώπιον του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. και να ζητήσει την ακύρωση ή την τροποποίηση της απόφασης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την κοινοποίησή της. Η προσφυγή συνοδεύεται από παράβολο υπέρ του Δημοσίου ύψους πενήντα (50) ευρώ. Το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. γνωστοποιεί στον προσφεύγοντα την απόφαση του το αργότερο μέσα σε τρεις (3) μήνες.»

ι) Το άρθρο 57Α, το οποίο καταργήθηκε με την παρ. 10 του άρθρου 98 του ν. 4610/2019, επαναφέρεται σε ισχύ ως εξής:

«Άρθρο 57Α
Γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας
1. Ο προϊστάμενος του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. κατόπιν εξέτασης του φακέλου και της αίτησης, μπορεί να εκδώσει απόφαση για πρακτική άσκηση προσαρμογής ή δοκιμασία επάρκειας, στη περίπτωση αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14.  Στην περίπτωση αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, ο προϊστάμενος του Α.Τ.Ε.Ε.Ν., κατόπιν εξέτασης της αίτησης και του φακέλου μπορεί να εκδώσει απόφαση για γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας, εφόσον από την εξέταση της αίτησης και του φακέλου προκύπτουν ουσιώδεις διαφορές μεταξύ του προγράμματος σπουδών που παρακολούθησε ο αιτών και του προγράμματος σπουδών συγκρίσιμου τίτλου σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της  ημεδαπής.

 2. Η γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας σε επιστημονικά αντικείμενα - μαθήματα του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. λαμβάνει χώρα σε κάθε εξεταστική περίοδο που ορίζεται για το συγκεκριμένο μάθημα - επιστημονικό αντικείμενο σε Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να επιλέξει το Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής όπου επιθυμεί να εξεταστεί στο συγκεκριμένο μάθημα - επιστημονικό αντικείμενο και υποβάλει σχετική αίτηση στη Γραμματεία του Tμήματος. Η αίτηση συνοδεύεται από την απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν για την επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων. Ο Πρόεδρος του Τμήματος εκδίδει ειδική άδεια συμμετοχής στις εξετάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι γραπτές ή/και προφορικές, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ή της σχολής των συγκεκριμένων αντικειμένων. Μετά την εξέταση, η Γραμματεία του Τμήματος εκδίδει  βεβαίωση αποτελέσματος, με ένδειξη «επιτυχώς» ή μη και χωρίς βαθμολόγηση, την οποία ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι για την αναγνώριση που αποφασίστηκαν με την προηγούμενη απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν..»

Άρθρο 185
Μεταβατικές διατάξεις
1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, παύει η λειτουργία του Συμβουλίου  Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), το οποίο καταργήθηκε με το άρθρο 98 του ν. 4610/2019 και το διατηρήθηκε μεταβατικά σε λειτουργία δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 99 του ίδιου νόμου.

2. Αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν υποβληθεί για εξέταση από το Σ.Α.Ε.Π., καθώς και ενδικοφανείς προσφυγές κατά των αποφάσεων του Σ.Α.Ε.Π. που έχουν ασκηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξετάζονται από το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), όπως τροποποιείται με τον παρόντα νόμο.

3. Οι αιτήσεις και τα υποβληθέντα δικαιολογητικά για την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών  ή επαγγελματικών προσόντων που έχουν υποβληθεί στο Σ.Α.Ε.Π. μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος επιστρέφονται από το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. στους αιτούντες και  υποβάλλονται με μέριμνα των αιτούντων  στις οικείες επαγγελματικές οργανώσεις. Το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. ενημερώνει, με κάθε πρόσφορο μέσο, τους αιτούντες για την ως άνω μεταβολή της αρμοδιότητας εξέτασης, εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

4. Στην περίπτωση που με απόφαση του Σ.Α.Ε.Π. έχουν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος επιβληθεί αντισταθμιστικά μέτρα για την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών ή επαγγελματικών προσόντων, η βεβαίωση για την ολοκλήρωση των αντισταθμιστικών μέτρων υποβάλλεται στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. ή στην αρμόδια επαγγελματική οργάνωση, η οποία είναι οργανωμένη ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, και η σχετική διαδικασία ολοκληρώνεται με την έκδοση της απόφασης αναγνώρισης από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή.

5. Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 57Α του π.δ. 38/2010 εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση που έχει οριστεί γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας σε επιστημονικά αντικείμενα – μαθήματα με απόφαση του Σ.Α.Ε.Π.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
Ρυθμίσεις για την κατάργηση Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης στο ν/σ του Υπουργείου Ανάπτυξης

1.  Το άρθρο 4 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α΄70) για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1. Οι απόφοιτοι του ημερήσιου γενικού λυκείου (ΓΕ.Λ.) εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης ως εξής:

 α) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού: μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ` τάξης ημερησίου ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) (εφεξής «πανελλαδικές εξετάσεις»).

β) στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις.

2. α) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως εξής:

αα) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε. μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ` τάξης εσπερινού ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.)

ββ) στις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή το ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων ορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

β) Η περίπτωση α` εφαρμόζεται για υποψηφίους που:

αα) έχουν πλήρη φοίτηση, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους, και στις τρεις τάξεις του εσπερινού ΓΕ.Λ., ή

ββ) εγγράφονται ή μετεγγράφονται στην Γ` τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από τη Β` τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ. ή στη Β` τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από την Α` τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ., εργάζονται και μετά την αποφοίτησή τους από την Β` ή την Α` τάξη ημερήσιου ΓΕ.Λ. αντίστοιχα ή κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στις τάξεις αυτές, επήλθε: ααα) θάνατος του ενός γονέα ή βββ) αναπηρία του ενός γονέα, ο οποίος ασκεί μόνος ή από κοινού με τον άλλο γονέα την επιμέλεια, σε ποσοστό άνω του εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ή

γγ) εγγράφονται στη Β` ή στην Γ` τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. είτε μετά τη συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας είτε λόγω ένταξης, ως εξαρτημένων ατόμων, σε πρόγραμμα απεξάρτησης, ή δδ) μετεγγράφονται από την Α` τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ. στην Α` τάξη εσπερινού ΓΕ.Λ. εντός της προβλεπόμενης από τις κείμενες διατάξεις προθεσμίας για μετεγγραφή.

 γ) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ., ανεξάρτητα αν πληρούν τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β`, μπορούν εναλλακτικά να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, ως υποψήφιοι στην κατηγορία αποφοίτων ημερήσιου ΓΕ.Λ., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για αυτούς.

3. Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Έκαστος μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού.

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με το άρθρο 4Α του παρόντος νόμου.

4. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης, συμπληρώνουν το μηχανογραφικό. Σε αυτό επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση, σύμφωνα με το άρθρο 4Α.

5. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισχύουν τα εξής:

α) προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α, και σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ` Τάξης ΓΕ.Λ.. Κατ` εξαίρεση, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,

β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την περίπτωση α`, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α΄ 142), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 45 του ν.  4589/2019 (Α΄13).

γ) αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα, εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες, σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει».

2. Η παρ. 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013, όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με την παρ. 8 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται:

α) Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος υποβολής της αίτησης δήλωσης των υποψηφίων Λυκείων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις και στις εξετάσεις ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

β) Ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους γραπτούς βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων και το βαθμό απολυτηρίου όπου απαιτείται.

γ) Ο χρόνος, τόπος και τρόπος υποβολής της δήλωσης προτίμησης (μηχανογραφικού) των υποψηφίων, μαθητών και αποφοίτων, που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και των αποφοίτων της περίπτωσης α` της παραγράφου 1 του άρθρου 13Γ, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

δ) μετά από πρόταση των οικείων Τμημάτων και Σχολών, τα Τμήματα και οι Σχολές, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα, πρακτικές δοκιμασίες ή υγειονομικές εξετάσεις, καθώς και τα ειδικά αυτά μαθήματα, οι πρακτικές δοκιμασίες ή οι υγειονομικές εξετάσεις που απαιτούνται.

ε) Ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων, των μουσικών μαθημάτων, των πρακτικών δοκιμασιών ή υγειονομικών εξετάσεων, η προθεσμία υποβολής της σχετικής αίτησης των υποψηφίων για συμμετοχή στις εξετάσεις αυτές και εκδήλωσης της προτίμησης των υποψηφίων, η ανακοίνωση της επίδοσης στους υποψηφίους και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

στ) Η ακριβής κατάταξη των Τμημάτων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 4 στα Επιστημονικά Πεδία. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται έως τα μέσα Μαΐου του κάθε σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους. Ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2019-2010, η ανωτέρω απόφαση κατάταξης εκδίδεται έως τα τέλη Οκτωβρίου 2019. 

ζ) Ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται έως τα μέσα Απριλίου κάθε έτους ύστερα από γνώμη των Τμημάτων και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους.

η) Ο αριθμός των θέσεων εισακτέων υποψηφίων που ορίζονται στις εξής διατάξεις: αα) άρθρο 34 του ν. 2725/ 1999 (Α` 121), ββ) παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α` 188) και γγ) άρθρο 35 του ν. 3794/2009 (Α` 156).

θ) Οι διαδικασίες σχετικά με τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν τον τόπο και χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων, το πρόγραμμα των εξετάσεων, τον τρόπο εξέτασης των διαφόρων μαθημάτων, τον τρόπο διατύπωσης και διαβίβασης των θεμάτων, τον τρόπο ορισμού και υποχρεώσεις των επιτηρητών, υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τον τρόπο βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης των γραπτών, τον τρόπο φύλαξής τους, καθώς και τον τρόπο ορισμού των βαθμολογικών κέντρων και γνωστοποίησης των τελικών βαθμών των γραπτών.

ι) Η σύσταση και συγκρότηση των αναγκαίων ατομικών και συλλογικών οργάνων για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

ια) Ο τρόπος και η διαδικασία συγκέντρωσης των βαθμών.

ιβ) Οι συντελεστές βαρύτητας των ειδικών μαθημάτων, των μουσικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών.

ιγ) Ο τρόπος επεξεργασίας των βαθμολογικών στοιχείων και των δηλώσεων προτίμησης υποψηφίων (μηχανογραφικό), τα κριτήρια ισοβαθμίας, η κατάρτιση των πινάκων εισαγομένων, ο τρόπος ανακοίνωσής τους στους υποψηφίους και στα οικεία Τμήματα ή Σχολές εισαγωγής.

ιδ) Ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία εγγραφής των εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και κάθε σχετικό θέμα με την οργάνωση και την εφαρμογή των διαδικασιών πρόσβασης και επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ιε) κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.»

3. Η παρ. 11 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 καταργείται και οι παράγραφοι 12, 13 και 14 αναριθμούνται σε 11, 12 και 13.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ

Ρυθμίσεις για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το σχολικό έτος 2019-2020 στο ν/σ του Υπουργείου Ανάπτυξης

1.  Στο άρθρο 13Γ του ν. 4186/2013, το οποίο προστέθηκε με την παρ. 8 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019, μετά την παρ. 1 προστίθεται παρ. 1A ως εξής:

«1A. Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020 οι απόφοιτοι της παραγράφου 1, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν σε αυτές είτε α) με τους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν το σχολικό έτος 2019-2020 είτε β) με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019. Η επιλογή θα γίνει κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων-δηλώσεων των υποψηφίων γενικού λυκείου.

Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν να εξεταστούν σύμφωνα με την περίπτωση β) του πρώτου εδαφίου θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων, που αναφέρονται στην παράγραφο 1. Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020. Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τμήματα και τις Σχολές που τα αφορούν, με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.»

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 13Γ του ν. 4186/2013, το οποίο προστέθηκε με την παρ. 8 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019, καταργείται και η παράγραφος 5 του άρθρου 13Γ του ν. 4186/2013 αναριθμείται σε 4.
 
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ
Ρυθμίσεις για την εξασφάλιση πιστώσεων για απασχόληση εκπαιδευτικών στο ν/σ του Υπουργείου Υγείας
Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να καλυφθούν επιπλέον επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.

Το άρθρο 19 του ν. 4283/2014 (Α΄ 189), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 62 του  ν. 4623/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 19
Για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μπορεί να γίνει χρήση πόρων του εθνικού ή του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η σχετική δαπάνη μπορεί να βαρύνει τη Συλλογική Απόφαση Έργων (ΣΑΕ) 047 με Κωδικό Έργου 2014ΣΕ04700000 του έτους 2019 και τίτλο «Πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων έως το ποσό των τριάντα επτά εκατομμυρίων διακοσίων εξήντα χιλιάδων (37.260.000) ευρώ και την οικεία Συλλογική Απόφαση του έτους 2020 έως του ποσού των σαράντα τριών εκατομμυρίων επτακοσίων σαράντα χιλιάδων (43.740.000) ευρώ ή αντίστοιχο έργο Συλλογικής Απόφασης του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.»



 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, Tηλ: 26410-53055, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2019  proslipsis.gr, All rights reserved